Bijnamen? koosnamen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bijnamen? koosnamen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:50

Daan, [naam], Niekje, Daniekje,
Danoontje, Banaan, Floep (door een vriendin :') ), [naam] (Ja echt, doordat m'n pony [naam] heet noemt iedereen me [naam], maar dan spreken ze het uit als prettie, en niet als prittie :') )

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:01

Bijnamen van m'n vriend voor mij (en andersom)

Boeb, boebie, beebs, boebietube, tubedy :)) (vraag me niet waar we het vandaan hebben haha :)) )

Verder noemen goede vrienden me Sophies/Zovies :D (inside joke)

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:16

Mijn naam is gewoon Kirsten.

Maar ik denk dat 3kwart van de mensen mij eigenlijk allemaal Kris noemen.
Toen ik nog in een grieks restaurant werkte konden ze me naam ook nooit uitspreken en hadden ze er Deksel van gemaakt. Ben nooit zo moeilijk dus vond het prima. :)

Vriendlief noemt me altijd spookje. Of als tie me heeel lief vind dan ben ik zn Klavertje. :)
Verder noem ik hem of Don diablo, Danoontje of mn tijgernootje. :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:24

OH dat zijn er een boel :+

Mijn naam is Desiré. De meeste mensen noemen mij altijd Dees(je). Deesjebeesje is ook een veel gehoorde.
M'n vriend noemt me eigenlijk altijd Deesje en soms Deesbert (waar die dát vandaan heeft.. Geen idee :roll: ) en op m'n werk noemen ze me wel eens Fred omdat ik een keer een Fred Flintstone trui aanhad :=

Op de manege zijn verzorgpoownie en ik Peppie en Kokkie (ik heet Cok van m'n achternaam, en we hebben nog een Desiree in de les :')) of blondies (ik heb lichtblond haar en poown is een haflinger _/-\o_ )

Achja :Y)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:33

Ik heet Tessa, meestal door vriendinnen afgekort tot Tess.
Vriendlief heeft nogal wat bijnaampjes voor me: Stinkie, liefie, schatje, patatje, vlammetje, poepje, poppeduifje.. Haha klinkt ernstig maar het is zo schattig als hij het zegt <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:36

Ik heb geen relatie maar ik heb geen echte bijnamen. Je kan weinig leuks maken van Marlies. :+
Al wordt ik op Boktmeetings vaak Bella genoemd. Door sommige altijd, die hebben mij nog nooit bij mijn gewone naam genoemd. :')

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:37

Ilse de Lange :') . Omdat ik zo lang ben, en Ilse heet. Erger me er dood aan xd. Noem mijn vriend altijd poekie, waarom weet ik niet, vind ik zo schattig. Mijn broer/paps/mams noemen mij Iels. De vriend van mn moeder noemt me Ilsa. Uhm even denken... Mijn vriend noemt me vaak stinkie, poekie, iels, schatju xd, lievie, popje, nja dat soort dingen xd.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:38

Mijn vriend noemt me..

Keuteltje, poepie, drolletje, ..
En alle versies die daar op lijken! :')

Maar soms ook lieverd, hoor!
Ik mag niet klagen! :=

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:19

@ Moniek. Mijn pony heet ook Moniek. Als ik haar lief vind zeg ik vaak sebra ze heeft recht op staande manen. Of Betsy Petsy weet niet waarom. Als ik boos ben altijd monika. Ik ben erg van het afkorten of langer maken. Heb een hekel aan namen waar je niets mee kan. Had een vriendje die heette michiel, daar kon ik niets mee. Mocht het niet afkorten van hem dus werd het michieltje. Hij is erg lang. Mijn naam is erg lang en ingewikkeld, iedereen spreekt het anders uit en ik luister braaf naar alles. Neem niets eens de moeite ze te verbeteren. En als ze er echt niet uitkomen noemen ze me truus, ook goed ;)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:22

Klieklief :')

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 02:17

Mijn naam is Charis.
Ik wordt heel vaak Char genoemd en door mensen die mijn naam niet goed uit kunnen spreken Cherís, Charissa, Charisse,...
Ooit was er eens een kindje van een jaar of 5 en die noemde me Laura (?)
Zelf noem ik de halve wereld 'kleine', niet omdat ik zelf zo groot ben, maar vind het gewoon zo schattig klinken!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:35

Door mijn vriend vaak 'schat', 'prinses' of 'poepie'. Ik vind het niet zo erg, maar soms baal ik er wel van dat-ie me altijd zo noemt :+ , heeeel soms gebruikt ie 'Tal' als afkorting van m'n naam.

M'n ouders noemen me soms 'Tallie' en vrienden Sjanie of Chan :) . Met die 2e ben ik iets minder blij, maar ach, het kan er mee door :')

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:14

Ierepier of Egel. :D

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:37

Ik wordt door me vriend elke x anders genoemd :D... maar meestal gebruik die poepi....
soms luister ik niet en dan gaat die van alles zeggen, moet er altijd wel om lachen, zoals lievert, poepi, schatje, meisje waar ik verliefd op ben, en ga z maar door

door de rest wordt ik eigenlijk as genoemd... standaard al heel mijn leven, gewoon afkorting voor mijn naam, en als iemand gek van mij word zeggen ze assy.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:39

Mijn vriend noemt mij 'chef' omdat ik alles regel, heel charmant ja. :+

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:51

Pelryo schreef:
Mijn vriend noemt mij 'chef' omdat ik alles regel, heel charmant ja. :+

_O-

Mijn ouders noemen me: muis, annie
Vrienden noemen me: ann, annepan, sul, dove, sheila, lekker ding en appeltaartje :')
Mijn vriend noemt me: lievv (met v's want dat is nog liever dan gewoon lief volgens hem :')) en ook annie, maar als hij dat zegt kan ik dat niet hebben. Annie laat me altijd denken aan zo'n bejaard omaatje :') En annetje hoor ik ook vaak. Niet echt hele rare dingen dus :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:55

Paar van mn (mannelijke) studie genootjes noemen mij kim. Omdat ze mn naam niet kunnen onthouden (die is ook zooo moeijlijk... Ik heet anne :p) en ze vinden me meer een "kim". Tja... Ik weet ook niet hoe ze er bij komen maarja.
Ben een tijdje terug ook naar een huisfeestje geweest van degene die met het kim-gebeuren begonnen is en hij stelde me ook aan iedereen daar voor als "kim". Vervolgens dacht iedereen dus dat ik kim heette en was er verwarring allom toen iemand me gewoon anne noemde.

Mn ex noemde me altijd kleine.
Ontstaan nadat hij een keer vond dat ik op zn kat leek (hij was op mn rug aan t kriebelen en dat vind ik zoooo lekker. Als ik een kat zou zijn zou ik gaan spinnen) en die noemde hij wel eens kleine.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:01

Vriendin van mn moeder noemde me altijd muis :P Was al vanaf mn geboorte.. maar op mn 18de is ze ermee gestopt. En door mn zusje + moeder word ik vaak Iep genoemd (ik heet Iris). Dat komt van Iepoe, zoals ik door mn vriendin uit de brugklas vaak werd genoemd (ontstaan ervan is een lang verhaal wat iets met Griekse letters te maken had :P) Ook Ier is een beroemde bijnaam voor mij :D

Mn vriend heet Leon en die noem ik wel is Lion (lieon) of ldlc, maar meestal gewoon schat :P

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:10

Ik heet Annemarie, dus dat is standaard Anne, de vader van mn beste vriendin noemt me Marietje.
Op de middelbare had ik een sleutelhanger van Aboe (aapje van Aladin), zodat ik mn sleutels overal kon herkennen. Bijnaam was uiteraard Aboe.
Op het MBO werd het AnneM (spreek uit als: Anne Em). Geen idee waarom, maar blijkbaar was Marie toch te veel om uit te spreken.
Op dit moment ben ik single, maar heb eigenlijk nooit bijnamen gehad voor mn vriendjes. Noemde ze gewoon bij hun naam, ik werd altijd afgekort naar An, Anne, of schatje.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:13

Mijn naam is Alison.
Mijn paps noemde mij, toen hij nog leefde, Ullegie :')
Alison word uitegeproken als ellesun, als mams boos was noemde zij mij el.
en zo werd het Ulligie....hihi.
Verder noemt iedereen me el en mijn man noemt me soms monster of draak, trut, doos , ga maar door

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:20

Mijn vriend noemt me vrijwel altijd schaapje. Weet eigk niet eens meer hoe ie er op komt, maar tis wel heel lief. :)
Een goede vriendin van me noemt me vaak Knoekje, en voor de rest de standaard bijnamen als noukie en nouk :P Ach, ik luister overal naar hoor..XD

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:24

Ik heet Selene en mijn vriend noemt mij altijd Leentje :+ Ach, het went. Of de meer 'normale' koosnaampjes als schatje of liefje.

Mijn vriend heet Marijn en ik noem hem altijd Mari. Dat is wel op een grappige manier ontstaan. Als ik hem zoek in de telefoonlijst van mijn mobiel, dan typ ik altijd 'mari' en dan kom ik bij zijn nummer. uiteindelijk is dat dorgegroeid tot zijn koosnaam :o Heel grappig, mijn moeder en vader noemen hem inmiddels ook mari }:0

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:34

Vrienden noemen mij vaak dudie of dudette, mijn buitenlandse vrienden noemen mij Lo. In Engeland noemt iedereen mij Lucy of Luce, omdat mijn echte naam (Loes) een beetje raar klinkt in de Engelse context.

Mijn vriendje noemt mij schatje, wat super schattig klinkt uit een Engelse mond. Hem noem ik ook schatje of lekker ding. Anders gewoon Lou of Lou Bou.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:41

Ik heet Anne en eigenlijk noemt iedereen me gewoon zo. Heel soms eens Ann.
Maar mij moeder noemde me vroeger vaak Annabella.
Waar mijn zus dan alleen weer de Bella of Bel van over heeft gehouden.
Maar zo noemt ze me alleen als er iets is ofzo. Als je lief probeert te zijn. (oprecht)

Mijn vriendin noemt me ook gewoon Anne
Ik heb haar voor we iets kregen altijd Jeroen genoemd maar dat 'mag' nu niet meer :')
Dus nu is t meestal Saz :j

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:44

ik heet bianca en dat komt in alle mogelijke verbasteringen voorbij (bieb, bibi, biebel, bianc, bancia en mijn beste vriend is volhardend met bi-atch :') ), mijn vriend noem ik meestal lief of lieffie, hij noemt mij meestal zoetje :=