Even met beide benen op de grond gezet geworden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:50

Lalidan schreef:
Maar de tweede ambulance heeft geen arts aan boord hoor. Dat is pas het geval als het MMT ter plaatse komt, of met een speciale ambu of met de lifeliner.

Er is mij toch altijd geleerd op mijn MFA cursus dat er altijd een 2e ambulance mee is zodat de arts niet alleen is.
Zit in die 2e ambu dan gewoon 1 verpleger/broeder?

Wij hadden vorig jaar toen 2 ambu's waarvan er 3 mensen kwamen helpen, 1 deed dingen aangeven en bleef bij de ambu.
De ADAC(lifeliner) was aanwezig met 1 arts aan boord.

Dus er waren in totaal 3 mensen van een ambuteam bezig.
en 2 van het traumateam.

En dan die hele meut politie er nog omheen.
Chaos.

Zera

Re: Even met beide benen op de grond gezet geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 19:13

We hadden op de camping in totaal 5 mensen van de ambulance. 2 x2 met een auto en 1tje op de motor.
Geen idee wie wat was. Ze zagen er allemaal hetzelfde uit.

Ik heb vandaag de plek op de camping vermeden. Voelde me daardoor al iets beter. De vrouw van de overleden man had vandaag nog gebeld, om ons allemaal te bedanken voor wat we gedaan hadden. Ze had ook tegen mijn bazin gezegd dat ze vond dat ik haar goed gesteund had en erg dankbaar was om hoe ik gehandeld had qua ambulance bellen en etc.
Ze hadden de meneer nog onderzocht en het was inderdaad een gescheurde slagader in de maag.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:46

Jeetje meid wat heftig zeg en wat heb jij goed gehandeld! Er zijn zoveel mensen die dicht slaan en niks meer kunnen doen omdat ze in shock zijn.
Ik heb laatst mijn eerste reanimatie gehad en meneer heeft het ook niet overleefd. De kans is zo klein dat ze het overleven!
Kwam de Lucas er ook nog bij?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:04

Zera schreef:
Ik heb vandaag de plek op de camping vermeden. Voelde me daardoor al iets beter. De vrouw van de overleden man had vandaag nog gebeld, om ons allemaal te bedanken voor wat we gedaan hadden. Ze had ook tegen mijn bazin gezegd dat ze vond dat ik haar goed gesteund had en erg dankbaar was om hoe ik gehandeld had qua ambulance bellen en etc.
Ze hadden de meneer nog onderzocht en het was inderdaad een gescheurde slagader in de maag.

Fijn dat ze nog een belletje heeft gegeven mischien kan je een kaartje sturen of ging je dat al doen?
En onthoud ajb dat deze man t enkel had gered als ze maanden ervoor in t ZH hadden geconstateerd dat hij een verwijde slagader had en toen hier aan geholpen was.
De kans dat zo iemand t red is zo klein ik ken er bij toeval twee en bij beide was t de HAP die gelijk wist waar t om ging t is zo n specifieke pijn om te omschrijven begreep ik...
Bij deze twee zijn gelijk de juiste hulp middelen ingezet en was de OK al nagenoeg in orde toen zijn ariveerde in t ZH.
Beide zijn maanden in t ZH gelegen en erna maanden aan t revalideren geweest en het heeft echt onzettend lang geduurd voor ze enig zins waren zoals ze eerst waren.
Helemaal de oude zijn ze nooit meer geworden...
Mischien met dit in je achterhoofd hoop ik dat je t een beetje kan gaan verwerken....

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 07:08

Ik heb mevrouw gister een kaartje gestuurd. Heb erin gezet dat ik haar heel veel sterkte wil wensen en dat ik 1 van de medewerkers ben die erbij aanwezig was. en mijn tel nummer erin gezet. voor het geval ze nog een keer contact met me wilt opnemen.

Ik begin het een beetje te verwerken. Heb gister de rouwadvertenties gelezen op internet. Deed me toch wel iets. Voor de mensen die deze ook willen lezen. Kan ik via pb de link sturen.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 10:47

Hallo allemaal,

Het was gister weer even een heftige dag. We hebben de rouwkaart gekregen van de overleden man. Ik vond hem persoonlijk erg vrolijk van de buitenkant. Maar wat erin stond was erg triest.
Ook hadden we een brief erbij gekregen van mevrouw. Dat ze ons allemaal erg dankbaar waren en blij was dat het personeel en iedereen haar zo ontzettend goed gesteund had. Ze vertelde ook dat ze pas 2 dagen daar waren. Ik heb de brief wel stiekem gekopieerd zodat ik hem nog vaker na kan lezen. Denk dat het ook wel goed is voor de verwerking.

Dankjewel allemaal voor jullie steun en ervaringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:39

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:48

Dit had ik dus niet verwacht. Wist niet dat er een BNB bestond en dan meteen dit.

Even een kleine update.

Hier gaat het momenteel redelijk goed. Is alweer bijna 2 weken geleden dat het gebeurd is. Tijd vliegt voorbij.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:53

Je hebt super gehandeld! Helaas is er aan een gescheurd aneurysma weinig te doen...niets had deze man kunnen redden. Sterkte met de verwerking van dit drama!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:59

TS: als het inderdaad een aneurysma (gescheurde ader) was, dan had reanimeren niks uitgemaakt, je had alleen maar het bloed sneller uit z'n aders 'gepompt'.

Probeer of je contact op kunt nemen met de ambulancebroeders die erbij waren, doe je verhaal en geef aan dat je het gevoel hebt dat je meer had kunnen doen.
Zij kunnen je precies vertellen wat er gebeurd is en ik weet bijna zeker dat zij je ook zullen vertellen dat reanimeren geen zin meer had.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 08:06

Hallo allemaal,

Ik ben net mijn mail aan het checken en zie ik dat ik een mail heb van de mevrouw.

Nu komt wel alles weer even terug. Wel heftig.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:37

Zera schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben net mijn mail aan het checken en zie ik dat ik een mail heb van de mevrouw.

Nu komt wel alles weer even terug. Wel heftig.

Leuk dat je een mail hebt gehad, maar inderdaad weer confronterend.
Maar dit hoort allemaal bij het verwerken.
Die mevrouw heeft misschien veel steun aan jouw omdat je haar toen zo goed geholpen hebt.
Sterkte verder.