Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Embe schreef:Het gaat om de opbouw van de zin. Het is over het algemeen niet netjes om jezelf meteen op de voorgrond te plaatsen als je een brief aan een ander stuurt. Bedenk dat in het algemeen de ontvanger van je brief centraal staat, daar pas je je woordkeuze op aan. Je kan een zin op heel veel verschillende manier opbouwen en toch hetzelfde zeggen.
Embe schreef:Het gaat om de opbouw van de zin. Het is over het algemeen niet netjes om jezelf meteen op de voorgrond te plaatsen als je een brief aan een ander stuurt. Bedenk dat in het algemeen de ontvanger van je brief centraal staat, daar pas je je woordkeuze op aan. Je kan een zin op heel veel verschillende manier opbouwen en toch hetzelfde zeggen.
Maritje1991 schreef:Volgens de grammatica van nederland is het wel verkeerD!
Overigens staat het ook minder netjes, zeker in een officiele brief.
Skygirl schreef:Maritje1991 schreef:TS dringt zich aan niemand op.
Zij deelt haar mening, haar frustratie.
Het valt mij op dat de mensen die zelf veel spel-fouten maken, hier het domst op reageren.
Die mening deel ik wel een beetje met je.Liesurt schreef:Het is waarschijnlijk een verschil in gebruik en/of opvoeding?
Dring ik iets op dan?Liesurt schreef:Hoe laat je mensen merken dat je dit niet prettig vind?
Als je niet wilt dat mensen hun taalgebruik aanpassen, waarom wil je dan mensen laten merken dat je dit niet prettig vindt??
AlexandraM schreef:_Bitje_ schreef:Maria,marko en ik... (bijvoorbeeld) dan ik als laatst vermeld
Dat is toch ook wel algemeen bekent dat t zo ook hoord, eerst de andere dan jezelf
? Embe schreef:Het gaat om de opbouw van de zin. Het is over het algemeen niet netjes om jezelf meteen op de voorgrond te plaatsen als je een brief aan een ander stuurt. Bedenk dat in het algemeen de ontvanger van je brief centraal staat, daar pas je je woordkeuze op aan. Je kan een zin op heel veel verschillende manier opbouwen en toch hetzelfde zeggen.
Maritje1991 schreef:ik vind het vervelend dat mensen hun zin met ik beginnen omdat,
ik dat niet mooi vind staan.
ik vind het jammer dat mensen dat niet begrijpen.
ik vind het S-->zowieso vervelent Ddat mensen veel spelfouten maken.
ik maak ook spelfouten maar vint het fijn als mensen me verbeteren sodat ik beter wordt daarin
ik vint dat gewoon
Ben jij nou diegene die net aan het ziften was over spelfouten? Maritje1991 schreef:ik vind het vervelend dat mensen hun zin met ik beginnen omdat,
ik vind het zowieso vervelent dat mensen veel spelfouten maken.
ik maak ook spelfouten maar vint het fijn als mensen me verbeteren sodat ik beter wordt daarin
ik vint dat gewoon
![]()
![]()
Wie verbeterd mij?
Wietsje92 schreef:Maritje1991 schreef:ik vind het vervelend dat mensen hun zin met ik beginnen omdat,
ik vind het S-->zowieso vervelent Ddat mensen veel spelfouten maken.
ik vint dat gewoon
Ben jij nou diegene die net aan het ziften was over spelfouten?
Liesurt schreef:Skygirl, iemand erop wijzen dat je het niet prettig vind dat diegene het alleen over zichzelf heeft vind ik iets anders dan iemand dwingen om zijn/haar taalgebruik aan te passen?
Je hoort mij niet zeggen dat je geen zinnen met IK mag beginnen..
Mij is geleerd dat dit niet netjes is, meer niet.