Oordoppen, zou jij het doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:38

Joyce_ schreef:
Heb net even een setje gekocht van alpine!

Ik ook :j
Dan heb ik ze tenminste liggen in plaats van dat ik er op de avond dat ik naar het theater ga nog achter kom dat ik er weer niet aan gedacht heb :')
Bedankt voor het openen van dit topic +:)+

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:09

Ik ga morgen ook een setje halen van alpine. Bij deze inderdaad bedankt voor het openen van dit topic. Zat er al langer aan te denken, maar mevrouw vergeetveel vergat het steeds. Dus, bij deze, bedankt :D

Een enorm heftig verhaal trouwens, ben meteen in (zo goed als) stilte gaan luisteren en hoorde meteen een hele zachte piep. Hou het er maar op dat het een hersenspinsel is: "Oh nee, straks heb ik het ook!" "Ik heb het ook, zie je wel :oo " :=

Fenrir

Re: Oordoppen, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:42

Ik heb nog nooit een piep in mijn oren gehad, dat moet echt heel vervelend zijn. Laat staan continu... :=

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:53

Colorado schreef:
Een enorm heftig verhaal trouwens, ben meteen in (zo goed als) stilte gaan luisteren en hoorde meteen een hele zachte piep. Hou het er maar op dat het een hersenspinsel is: "Oh nee, straks heb ik het ook!" "Ik heb het ook, zie je wel :oo " :=

Ik word ook wel een beetje bang van dat verhaal. :=

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:06

He goed topic!
Ik heb al meerdere setjes Partyplugs van Alpine (die oranje met wit stokje) gehad (ik raak ze altijd op een of andere manier kwijt tijdens een stapavond :D ) maar het grote nadeel hiervan vind ik dat ze oplichten als er blacklight in een zaal is.

Vind het ook gek dat dat nog niet voorbij is gekomen hier, ben ik de enige die daar last van heeft bij die doppen? :D Ik was al eens op zoek geweest naar een zwart setje , dus bedankt voor de reminder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 01:26

Cynthy, persoonlijk zou ik me echt niet druk maken om zichtbaarheid van de doppen, maar als je het erg vervelend vindt kun je misschien in plaats van Partyplugs MusicSafe (Pro)'s halen (ook van Alpine). Die hebben wit/zilver/goudkleurige filters > nauwelijks zichtbaar en absoluut niet oplichtend in blacklight.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 02:53

Laura_x_ schreef:
Ik heb sowieso altijd na het uitgaan een piep in mijn oor. Weet niet of ik oordoppen zou aanschaffen..
Op het moment heb ik er het geld niet voor ;)

Maar wel om uit te gaan :?

Ontopic:
Ik vind het erg goed dat er aandacht gegeven wordt aan oordopjes
Ik gebruik ze nooit want ben zelf vrijwel doof en heb ze niet nodig
Zet ik mijn apparatuur af hoor ik niets meer behalve als ze mijn oor praten en harde klappen

Gehoorbeschadiging gebeurt sneller dan je denkt!
Ik heb soms behoefte aan die stilte in mijn hoofd maar toch, mis ik het soms als ik weer een gesprek niet kan volgen en die piepgeluiden heb ik ook wel eens, hoort erbij

Dus allemaal aan de dopjes en niet te dicht bij de boxen staan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:01

Ik heb zelf ook al tinnitus. Gelukkig is het niet heel erg aanwezig behalve als ik heel moe ben, dan kan ik echt niet in stilte zitten want dan hoor ik contant gepiep. Heel irritant.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:24

Ik heb ongeveer een half jaar geleden de Alpine MusicSafe Classic oordopjes gekocht en ik ben er erg blij mee! Ik heb ze gekozen naar aanleiding van de eerder genoemde test van de Consumentenbond. Op de website van Alpine zelf heb ik ze besteld voor 18 euro inclusief bezorgkosten. Er zat een kokertje voor aan de sleutelbos bij, daardoor vergeet ik ze nooit mee te nemen. :)) Ik ga niet zo heel vaak uit, maar na een concert of een avondje in de kroeg had ik altijd een vervelende piep in mijn oren. Die was een paar uur later wel weer weg, maar ik wilde het risico dat die piep op een dag niet meer weg zou gaan niet nemen. Mijn oren zijn me echt wel 18 euro waard. :P Ik heb altijd problemen met oortjes van bijvoorbeeld mp3-spelers, die vallen uit of zitten niet lekker, maar van deze oordopjes heb ik nooit last. De meeste mensen zien niet eens dat je ze in hebt, maar dat is bijzaak.

Soms merk ik wel dat muziek licht vervormd wordt. Laatst luisterde ik bijvoorbeeld naar een bas concert en sommige lage tonen kwamen niet helemaal helder door. Dat is jammer, maar ik heb het er niet voor over om echt goede, op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen. Die vind ik toch wat te duur...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:39

Joolien schreef:
Ik heb zelf ook al tinnitus. Gelukkig is het niet heel erg aanwezig behalve als ik heel moe ben, dan kan ik echt niet in stilte zitten want dan hoor ik contant gepiep. Heel irritant.

Dit heb ik ook. Overdag merk ik er niks van, maar als ik 's avonds in bed lig word ik er soms echt gek van :x Bij mij is het niet zo'n heel erge of luide piep, maar het blijft vervelend. Helaas, want ik draag al 5 jaar oordoppen... Maar als je kijkt hoe luid het geluid staat in bv. de bioscopen, verbaast het me niet. Ik zou daar ook oordoppen dragen, maar ik vergeet ze dan altijd.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:50

Wat vervelend dat jullie daar last van hebben! Ik heb zelf altijd mijn oordoppen in mijn tas zitten en die heb ik (bijna) overal wel bij me. Dus mocht ik mijn oordoppen nodig hebben zijn ze binnen bereik. :)

En vergeet niet dat veel mensen de muziek van hun MP3-speler belachelijk hard hebben staan... da's ook niet zo goed voor je oortjes. := Zeker niet als je oordopjes gebruikt, kun je beter een goede koptelefoon dragen. :j (Is je geluid ook kwalitatief beter 8-) )

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:11

Ook ik heb iets te veel concerten bezocht en daar een piepje(hij is gelukkig niet heel erg aanwezig) in mijn oren aan overgehouden. Ben al een aantal jaar op zoek naar de ideale oordoppen, maar ik schijn geen set te kunnen vinden die niet pijn gaat doen na een uurtje. Heb nu die Alpine MusicSafe, na zo'n beetje elk ander merk geprobeerd te hebben en doe ze braaf in (het feit dat je je medemens gewoon kunt verstaan tijdens een concert is echt top) maar ook die vind ik irritant worden. Krijg er hoofdpijn van als ik ze langer dan een uur in heb. Mss toch maar eens investeren in een op maat gemaakte set :$

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:15

Joyce_ schreef:
Hier trouwens nog een ingrijpend verhaal van een jongen die zelfmoord pleegde door een piep in zijn oren (gehoorbeschadiging): http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=6646 Erg lang, maar de moeite waard..

Ik heb net het hele verhaal gelezen, dat schudt je wel weer even wakker...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:50

Wat heb je dat leuk geschreven Jolientje. :') :D

Ik draag ook altijd oordoppen bij concerten en uitgaan. :) Heb nu vrij goedkope van BeterHoren, werken prima, maar ik ga terzijnertijd wel op maat gemaakte oordoppen aanschaffen. :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:34

Goed topic!

Aangezien ik binnenkort naar een concert ga heb ik maar eens op de site van Alpine gekeken. Wat is nu echt het verschil tussen de Alpine MusicSafe Classic ™ en de Alpine PartyPlug ™ behalve de prijs?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:44

Heb je ze ook met een filter waarbij je je zeurende moeder niet kan horen en de rest wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:45

Pentax schreef:
Heb je ze ook met een filter waarbij je je zeurende moeder niet kan horen en de rest wel?

:')

Gaby, ik weet niet wat het verschil is.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:48

Volgens mij heb je bij de partyplug maar één soort filter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:56

Spirit schreef:
Volgens mij heb je bij de partyplug maar één soort filter?

Ja klopt, en die vind ik voldoende.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:59

Bij die MusicSafe Classic zitten er geloof ik twee, dat zal dan het verschil zijn.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:21

Het gouden filter van MusicSafe dempt inderdaad net wat meer, persoonlijk hoor ik weinig verschil. Bij MusicSafe krijg je ook een kokertje voor aan je sleutelbos, die vind ik erg handig, maar die kun je er ook los bij kopen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:23

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:28

MonaLieske schreef:
Het gouden filter van MusicSafe dempt inderdaad net wat meer, persoonlijk hoor ik weinig verschil. Bij MusicSafe krijg je ook een kokertje voor aan je sleutelbos, die vind ik erg handig, maar die kun je er ook los bij kopen.

Ik hoor ook niet veel verschil tussen de verschillende filters, maar aangezien de gouden het meeste zou dempen, laat ik die er gewoon altijd in.

Bij de MusicSafes krijg je trouwens 3 oordoppen ipv 2, één reserve dus. Heel handig als je ze zoals mij vaak verliest :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:29

Yasmine schreef:
MonaLieske schreef:

Ik hoor ook niet veel verschil tussen de verschillende filters, maar aangezien de gouden het meeste zou dempen, laat ik die er gewoon altijd in.

Bij de MusicSafes krijg je trouwens 3 oordoppen ipv 2, één reserve dus. Heel handig als je ze zoals mij vaak verliest :P

Hoe doe je dat? Ik heb ze al 3 jaar en nog nooit verloren :P