Een vent die rijdt, de ideale man?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vent die rijd, de ideale man?

Ja, omdat...
76 (30%)
Nee, omdat..
128 (51%)
Anders, namelijk....
46 (18%)

Totaal aantal stemmen: 250

1Boefje

Re: Een vent die rijdt, de ideale man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:01

Herkenbaar Chipieke. Mijn man is gepromoveerd naar Quality Manager. Betekend leiding geven aan direct 30 man, indirect 200. Zijn eigen knollie (Haflinger Stella) rijdt hij nu eens per 2 weken. We gaan samen 1x per maand ergens rijden.

1x in de week heeft hij rijlessen in de manege. 1x in de week heb ik springlessen in de manege. Onze dochter van 5 heeft dan op zaterdagmiddag rijlessen (kleine spruit zit al in galop met haar eigen Shettie!)

Kortom, veel paarden gedoe, maar weinig 'quality time' voor onze eigen diertjes. Nu zijn het al wat oudere recreatiepaarden, dus zo erg is het niet. Ik wil af en toe nog wel een endurancewedstrijdje mee pakken. Na dit jaar zal dat ook niet meer zo zijn. Ik wil nog menlessen gaan nemen (Shet staat voor de koets) en ik krijg in augustus mijn veulen erbij. Ik ben blij dat ik maar 3 dagen werk!!! Maar naast de 3 dagen werk werk ik ook nog 5 uurtjes als vrijwilliger bij opvang voor gewonde (wilde) dieren..........

Als we samen rijden dan kunnen we nogal eens een kibbelend stelletje zijn. Vooral over de snelheid. Ik heb nogal een eigenwijze, eigenzinnige man, hahaha. Ondanks dat vind ik het geweldig dat hij is gaan rijden! Hij is nu iets meer als een jaar aan het rijden. Het kwam zomaar uit het niets. Ik heb hem nooit gedwongen, zijn interesse was er opeens.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:03

mijn vriend had amper een paard van dichtbij gezien toen hij me leerde kennen :D
hij vind ze leuk, gaat in de zomer vaak eens mee, wandelt dan ook met mijn paard, helpt zware dingen sjouwen of reparaties uit te voeren. en als ik het vraag (bv voor mijn jong paard te introduceren in de lange leidsels) komt hij me ook wel helpen om te groomen
ik heb hem eenmaal op mijn merrie gekregen, maar dat was niet zon succes, is voorlopig ook tot die eenmaal gebleven
ik heb niet de hoop dat hij ooit een paardenfreak zal worden, of een eigen paard zal kopen, maar hij zegt dat hij wel wat wil leren om samen buitenritten te kunnen doen (zeggen en doen is wel nog een groot verschil!)
ergens hoop ik eerder dat ik mijn paard voor de koets kan beleren, en denk dat ik hem dan wel een dagje uit krijg met de koets, dat zou ik wel leuk vindn

of ik tevreden ben zo? zeker, het is en blijft mijn hobby, alles wat ik zeg kwa verzorging gelooft en doet hij :D (geen tegenstrijdige gedachten zoals je vaak met paardenmensen hebt) en als ik echt hulp nodig heb staat hij klaar.
komt ook vaak naar de dressuurwedstrijdjes kijken enzo, dus voor mij goed genoeg :)

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:08

Mijn vriend had niks met paarden, zijn ex had ook een paard maar hij moest er niks van hebben.
Inmiddels kijkt hij zijn ogen uit hoe ik met mijn hobby omga. Hij vind het geweldig!
Ennnn... Heeft hij al een aantal keren mijn paardje uitgestapt!
Ideaal hoor zo'n vent! Tis en blijft wel mijn hobby, maar ik vind het geweldig dat hij af en toe ook ns op mijn trots wil zitten.
Hij haalt dr zelfs uit de wei en dr stal :D . Ik ben heul tevreden! Hij is echt een schat!!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:19

Alstjeblieft niet zeg, dat is mijn hobby, hij zoekt maar wat anders. Samen in 1 huis wonen en op vakantie gaan samen is wat mij betreft mooi genoeg haha! :P

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:26

Ik heb een ex die reed en mijn huidige vriend heeft ook een paard. het is echt puur hobby, ik hoef niet zo'n fanatieke wedstrijdruiter :D
Vind het super leuk, we kunne samen rijden of met de koets weg. En als hij geen zin heeft ga ik alleen of andersom. Ik ben blij dat hij paarden leuk vind want hij gaat er pas mee om sinds hij mij kent.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:28

Mij maakt het niet zoveel uit.
1. Wel rijden: Fijn want hij begrijpt dat er tijd in gaat zitten etc, lastig: hij zal zich overal mee bemoeien en het beter weten ;)
2. Niet rijden: Hij bemoeit zich nergens mee, kan mijn eigen ding doen etc. Lastig is vaak dat hij denk dat je er voer in gooit keer op gaat zitten en dat daarmee alles klaar is.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:32

Mij maakt het ook niet zoveel uit, al is enige interesse wel leuk natuurlijk.
Mijn vriend had eerst niets met paarden, maar uiteindelijk is hij wel de aanstichter geweest van het kopen van een eigen paard en inmiddels heb ik er 2.
Hij vindt het ook steeds leuker worden en doet hij echt veel met ze. Het rijden (nog) niet, want daarvoor is hij nog niet handig genoeg, maar af en toe uitstappen doet hij wel. En dan gaat hij het sturen oefenen, vindt 'ie leuk, hahah! T.z.t. willen we wel samen buiten gaan rijden, dat vind ik ook leuk.
Maar ik moet er niet aan denken dat hij ze echt dressuurmatig zou rijden..laat het maar bij recreatief blijven!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:49

Wel grappig, een aantal exen van mij rijden ook paard (en hebben iets met een paardenmeisje). Ik weet zeker dat ik de veroorzaker daarvan ben :-) Ik heb de MAS gedaan en was altijd bezig met diertjes, zoiets werkt aanstekelijk.......

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:34

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:54

Mijn vriend wil heel graag een keer samen een lange rit maken, helaas ontbreekt het ons aan twee betrouwbare paarden :(
Toen ik hem leerde kennen had hij nog nooit een paard in het echt gezien en moest hij er niets van hebben, tegenwoordig staat hij altijd met mijn paarden te knuffelen en is hij zonder enige rijervaring een paar keer op mijn toen net 4 jarige merrie gestapt. Stappen, draven en een stukje galop. Hij heeft talent :)

Ik wil de paardensport graag tot mijn hobby houden, maar vind het wel superfijn dat vriendlief bereid is onze jaarlijkse vakanties straks op te geven zodat we over een paar jaar de paarden aan huis kunnen hebben. En dat hij mij volledig steunt met alles wat ik doe mbt de paardensport en vrijwillig helpt waar nodig.
Hij heeft onlangs ook speciaal vrij genomen van zijn werk om met mij mee te rijden naar Friesland voor een merriekeuring, hij helpt trouw met poetsen, vlechtjes goed doen, spullen vasthouden, paardje begeleiden etc. Ik kan dat héél erg waarderen, andersom help ik hem uiteraard ook bij genoeg dingen, daar niet van.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:23

hmm ik heb nee gekozen, want mijn vriend rijd niet en is toch wel mijn ideale man :)
Hij toont opzich wel interesse en helpt ook wel eens mee met het ophalen uit de wei etc.
Daarnaast gaat hij ook braaf mee als ik wil paardrijden op vakantie en klimt hij er zelf ook op (niet zien hoe!)

Ideaal zo.. We hebben allebei tijd voor onze hobby's en daarnaast ook nog qualitiy time voor elkaar :)

Mirannda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:32

Ik heb JAAA..!! Ik vind het super dat mijn vriend en ik de zelfde hobby hebbe :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:35

Eerlijk gezegd ik belangrijkere eisen voor wat betreft DE ideale man (als die al bestaat). ;)
Ik vind het eigenlijk juist wel lekker dat ik gewoon mijn eigen passie heb. Het enige wat ik van mijn vriend verlang is dat hij begrip heeft voor mijn liefde voor mijn paard en alle tijd die ik daaraan besteed. Heeft 'ie dat niet, dan is het absoluut exit. :wave:

Gelukkig zijn mijn laatste vriendjes altijd gek op mijn paard geweest, al deden ze er zelf niets mee. Vond ik prima. Tijd bij mijn paard is bij mij toch ook wel heel erg tijd voor mezelf. :) Ben al druk genoeg met alles en iedereen naast mijn paard, dus die tijd met mijn paard samen is mij heilig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:39

Wat een verschillen zeg. Ik zie paardrijden ook echt als een stuk ontspanning en tijd voor mezelf, maar vind het heel fijn dat het ONS paard is, mijn man er ook mee rijd en we alles samen kunnen delen. Natuurlijk zijn we het wel eens niet met elkaar eens, maar dat houd het juist spannend en leuk. En vaak als ik het ergens in eerste instantie helemaal niet mee eens ben, blijkt er later toch een hele grote kern van waarheid in te zitten. Je gaat dingen ook eens van de andere kant bekijken en daardoor houd je juist een frisse blik en hou je elkaar scherp.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:29

Mijn man rijd niet en vind hem nog steeds de ideale man voor mij.
Hij heeft zijn hobby en ik de mijne, soms kom ik bij hem kijken en hij bij mij.
Vind interesse tonen in elkaars hobby heel belangrijk ondanks dat het niet jou eigen ding is.
Vind het ook belangrijk dat een ieder iets voor zichzelf heeft, zeker omdat wij samen al een eigen bedrijf hebben.
Het is dan toch ook fijn wanneer je iets leuks voor jezelf kunt doen, begrijp me niet verkeerd, we doen graag dingen samen en veel ook, maar iets voor jezelf hebben is ook belangrijk.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:08

Ik heb gemerkt dat ik het heerlijk vind om een vriend te hebben die af en toe mee gaat, maar zich niet bemoeit met hoe ik met mijn paarden omga of ze train (de paardenman) of zeurt dat ik naar paard stink (de paardenhater).

Hij heeft laatst wel geheel zelfstandig mijn 3-jarige puber gepoetst en ook een rondje gestapt op Salty. Zo leer ik van hem weer bij over andere PK's :+ Interesse in elkaar tonen is voor mij in een relatie véél belangrijker dan wat zijn interesses zijn!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:39

Ik zou het aan de ene kant echt geweldig vinden als ik een vriend heb die paardrijdt, dan kan je ook met zijn tweeën lekker rijden. Maar aan de andere kant vind ik het ook niets. Ik wil liever echt een vent die zich er gewoon mee bemoeit, maar dat hij de sport lekker aan mij overlaat. Het zijn toch niet mijn types, die mannen die paardrijden. Ik zou het leuker vinden als die af en toe mee zou gaan, en wat aait. Maar niet dat je allebei helemaal intensief bezig bent, dan ben ik bang dat straks we helemaal paardengekken gaan worden. En er is meer op de wereld dan alleen dat, dus nee dat hoeft van mij echt niet! :D Laat ik het maar lekker houden bij een vriend die een andere sport heeft! :)
Bovendien vind ik in de meeste gevallen een man ook niet echt aantrekkelijk op een paard, als hij de sport intensief beoefend. Wat veel leuker is als hij een keertje mee gaat, en hij gaat er soms op stappen ofzo. Dan zie ik er de lol nog wel van in :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:42

Hahaha, ik val ook niet op mannen die kunnen rijden. Dat zijn gewoon mijn types niet. Nee hoor, ik lekker mijn ding met mijn eigen paard en hij lekker zijn ding(en). Ik vind de combinatie van verschillende hobbies en passies juist ook leuk. Hij hoeft echt niet hetzelfde leuk te vinden als ik. :)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:02

Mijn vriend heeft vroeger veel gereden en gement maar nu al een aantal jaar niet echt meer. Het is wel makkelijk dat hij als het nodig is weet hoe met een paard om te gaan, kan hem zo in zijn handen duwen of opdracht geven iets te doen maar dat doet hij op het moment vooral voor mij. Hij heeft er gewoon niet zo veel zin in, stapt heel af en toe eens op het paard en laatst toevallig een keer op de bok om een rondje te rijden.
Op zo'n moment zit hij wel echt te genieten en wil hij het graag weer wat meer oppakken. In de praktijk heeft hij het zo druk met zijn eigen dingen dat het er bijna niet van komt. Aan de ene kant jammer, we zijn nog nooit samen het bos in geweest bijvoorbeeld. Aan de andere kant, ben ik blij dat ik niet om de haverklap mijn paard hoef af te staan omdat vriendlief ook aan de slag wil.

Wat wel heel lief is dat hij (probeert) om altijd even bij mijn wedstrijden te komen kijken. Vaak komt hij tussen de 2 proeven in net aan of ziet hij het laatste stukje maar dat maakt me niet uit. Hij hoeft niet te helpen, ik red het ook niet om bij zijn wedstrijden te gaan kijken (truckpulling) dus als hij dan even komt vind ik dat alleen maar leuk.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:40

Ik bedenk me trouwens net dat ik waarschijnlijk wel een eigen paard zou hebben als mijn vriend paarden zo leuk zou vinden... Omdat ik in mn eentje het budget niet heb, maar wij samen wel...

Toch maar een rijlesje cadeau doen dan? O:)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:14

Mijn vriend, waar ik nu een jaar mee heb is hoefsmid en hij heeft een stal en daar doen wij pony's opknappen en dan weer naar een goed tehuisje verkopen.
Dus de pony's uit de handel halen.
Ik doe voor hem de pony's rijden omdat hij al 21 is en 1.80 groot rijd hij meestal de grote pony's of paarden.
Hij heeft een hele boel pony's staan, en samen werken wij altijd op stal, hij doet mee mijn pony's en ik mee die van hem!
En wat ook fijn is dat als ik een keertje niet kan altijd hem kan vragen, en dan weet ik ook zeker dat het goed gebeurd,
want omdat wij een ''prive'' stal hebben waar verder niet meer pony's staan dan die van hem en 2 van mij is het wel makkelijk.
Ik vindt het echt super fijn, hij kan mij goed vooruit helpen en ik heb altijd iemand bij me die er verstand van heeft.
Hij is dus ook de hele dag bezig met paarden doordat hij hoefsmid is.
Ik ga dus ook regelmatig met hem mee werken, en ja wat is er leuker als je echt paardenfan bent,
de hele dag tussen de paarden te hangen!
Ook is het fijn dat je samen de bossen in kunt, altijd iemand hebt die mee op wedstrijd kan etc.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:42

Mijn man rijdt ook. Toen ik hem leerde kennen had hij nog nooit op een paard gezeten en was totaal onbekend met paarden. Ik reed toen ook nog niet. Ben pas begonnen op mijn 23e. Heb een aantal jaren op een manege gereden en toen een paard gekocht. Toen "we" een paard kochten wilde hij toch ook wel leren rijden. En zo geschiedde. Nu hebben we 3 paarden aan huis, 1 waar alleen ik op rijd, 1 voor hem waar ik ook op gereden heb, en een jong paard uit mijn merrie.

Hij rijdt meer recreatief maar zo af en toe een wedstrijd en we maken 1 a 2x per week samen een buitenrit, dat is natuurlijk ideaal.

Op zich had ik het niet erg gevonden als het alleen mijn hobby was gebleven (mits hij wel zou willen groomen want dat is natuurlijk wel erg gemakkelijk :+ ) maar dan had ik de paarden niet aan huis willen hebben denk ik. Dan was het bij één paard gebleven en die had op een fijn adres in pension gestaan.

Wij zijn nu heel veel samen door de paarden en dat is aan de ene kant leuk maar aan de andere kant is het ook wel fijn iets voor jezelf te hebben.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:48

Hehe, de mijne googled alles, van 'longeren' tot 'koliek'.
Zo af en toe zit hij erop eens op, helpt mee bij de stallen als het zo uitkomt en stapt op de fiets mee als er een buitenrit gemaakt wordt. Alles indien hij zin heeft :)
Vind heerlijk zo! Kan ik mijn passie tenminste delen met iemand die oprecht interesse toont!

Mijn ex-vriend vond er niks aan, vond ze eng en was ook compleet niet geinteresseerd. Niet dodelijk, maar wel jammer...

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:55

Mijn ideale man is mijn man !

Hij rijdt niet, hij heeft zelfs niks met paarden althans dat dacht hihi !!
Ik heb er 3 en 2 ja goed die houdt ie wel eens vast maar meer moet hij er niet van.

Maar van 1tje doet hij altijd het stalletje knuffelt hij wel eens ( als hij denkt dat ik niks zie )
en laatst (hij weet niet dat ik het hoorde ) Gaf hij een tik op haar kont en zei hij als jij eens vrouw was geweest hak het wel geweten hahaha _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hij heeft zijn hobby ik de mijne hij is lief voor alle 3 mijn paarden en hij helpt wel eens en hij is erg lief voor mij dus hij is voor gewoon lekker en goed genoeg ( mijn ideale man)

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:39

Libje123 schreef:
Mijn ideale man is mijn man !

Maar van 1tje doet hij altijd het stalletje knuffelt hij wel eens ( als hij denkt dat ik niks zie )
en laatst (hij weet niet dat ik het hoorde ) Gaf hij een tik op haar kont en zei hij als jij eens vrouw was geweest hak het wel geweten hahaha _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Whahahah! _O- Geniaal!!! _/-\o_