mijn moederhart huilt.......ben even leeg en moe

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jacqueline

Re: mijn moederhart huilt.......ben even leeg en moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:53

Pieteritus bij ons zoontje is dit ook vast gesteld 2 jaar geleden, dat was even wat anders dan wat wij gedacht hadden....we dachten juist dat hij niet goed kon leren.
Onze zoon heeft vanaf 4 jaar ADHD we zijn overal heel snel doorheen gerold.
Toen de hoogbegaafdheid werd geconstateerd werd ons een heleboel duidelijk, maar naast hoogbegaafdheid is hij heel tegenstrijdig achter op sociaal/emotioneel gebied en dat botst samen.
Hierdoor is hij een heel onzeker mannetje geworden en op de kleuterschool werd hij niet begrepen door de juf.
Nu een aantal jaren later en inmiddels groep 5 beginend is hij echt heel erg veranderd, zijn sociale en emotionele kant is onwijs bij getrokken (wat waren wij trots toen we zijn rapport zagen).
De medicatie is echt een hele goede stap geweest, moet wel zeggen dat hij in het begin wat bijwerkingen had, hij was heel erg emotioneel, dat heeft een week of 2 geduurt.
En och de problemen zijn natuurlijk nog niet uit de wereld, elke morgen is het nog even drama (dan moet zijn medicatie nog gaan werken en is het net alsof hij nog even een energieboost krijgt hahahaha)
TS ik hoop echt dat er bij jullie wat rust zal komen.......alles wat jij schrijft had ikzelf kunnen schrijven.....en helaas is hier het ruziemaken met zijn zusje nog steeds niet voorbij maar hij kan zich beter beheersen als hij medicatie heeft gehad.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 18:31

pffft
hier ben ik weer even hoor.
op advies van de psychiater van het ggz zijn we overgegaan op concerta , afgelopen woensdag zijn we ermee begonnen.
nu heb ik voor mn zoontje het idee dat het bij hem goed aanslaat , beter dan methylfenidaat , maar ik wordt kompleet knetter knettergek van mn dochtertje!
afgelopen maandag is de school begonnen , en maandag en dinsdag ging goed, woensdag een beetje wisselvallig , en donderdag,vrijdag,zaterdag,zondag echt drama!
om helemaal niks kan ze ineens in huilen uitbarsten , en dan echt op het hysterische af, melodramatisch snikken alsof de wereld vergaat , en er is dan geen doorkomen aan.
we zijn pas een paar dagen bezig , en ik ben nu al aan het eind van mn latijn.
zijn jullie bekend met deze reactie? want helaas is de psych op vakantie , en ik zit vreselijk in dubio of ik nu door moet gaan , en dat het opstartproblemen zijn , of dat ik beter terug kan stappen op de methylfenidaat.
wat wellicht meetelt is dat ze is blijven zitten en een nieuwe leerkracht heeft en een nieuwe klas, maar dan zou ze in het weekend toch niet meer zo hoeven te reageren?
pfffff was het maar wat simpeler!!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:36

@TS
Naar aanleiding van jouw reactie:
Citaat:
ik weet dat mijn kinderen "te goed" zijn voor het speciaal onderwijs, en daar kan ik best vrede mee hebben.

Er is ook speciaal onderwijs, speciaal gericht op kinderen met een normale (tot zeer goede) leercapaciteiten.
Dus echt gericht op kinderen die om welke reden dan ook (autisme/adhd ) extra begeleiding nodig hebben, die ze niet/moeilijk op een normale lagere school kunnen krijgen.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:47

ik heb zelf add, op de basisschool erg moeilijk. Ook blijven zitten in groep 4. Ik weet nog hoe vreselijk ik dat vond, al mijn vrienden die wel over mochten en ik niet.
In groep 8 vond mijn leerkracht dat ik maar vmbo moest doen en dat nooit hoger zal kunnen komen dan vmbo.
Na de citotoets bleek dat ik een score had van havo/vwo. Ondertussen ga ik nu naar 3 havo en het gaat hartstikke goed!
Soms wel moeilijk momenten met toetsen, dan kan ik snel gestrest raken.
of op school dat ik wat afgeleid word.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:09

mijn zoon van nu 11 heeft ook alles geslikt, begonnen met medicinet ( totaal drama, depressief kind van toen 7 die na school thuis kwam vertellen dat hij liever dood was ) daarna concerta, op school vonden ze het prachtig, wij vonden het een eng mannetje worden. speciaal onderwijs ging hem niet worden ( niet slecht genoeg )

wij zijn er mee opgehouden, vreselijke gesprekken op school. tot nu, ik heb zelf een RT er opgesnord, een geweldige vrouw, die hem 2 uur per week begeleid ( helaas wordt dat niet vergoed ), medicijnen weggeknikkert. de RT er heeft het ehh zat ingeschakeld, die de school op de vingers tikt, en de gemaakte afspraken bewaakt.

met jesse gaat het nu geweldig, hij is nu 11 en een vrolijke vent, met beperkingen op school, schrijven is nooit wat geworden, hij werkt op een laptop, en nog belangrijker op zijn eigen tempo. hij is blij en gelukkig, en wij dus ook. zijn cito,s zijn prima scoort gemiddeld een A

mijn mening is nog steeds dat er te makkelijk stempels op de kinders geplakt worden, en dat je daar niks aan hebt

laat je niet gek maken, het wordt echt wel wat met je kinders :(:)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 08:04

Brainless schreef:
@TS
Naar aanleiding van jouw reactie:
Citaat:
ik weet dat mijn kinderen "te goed" zijn voor het speciaal onderwijs, en daar kan ik best vrede mee hebben.

Er is ook speciaal onderwijs, speciaal gericht op kinderen met een normale (tot zeer goede) leercapaciteiten.
Dus echt gericht op kinderen die om welke reden dan ook (autisme/adhd ) extra begeleiding nodig hebben, die ze niet/moeilijk op een normale lagere school kunnen krijgen.

allebei de kinderen zijn op diverse vlakken getest , en daaruit is de conclusie gekomen dat mijn kinderen op het reguliere onderwijs kunnen blijven , en dat er onvoldoende is om ze door te sturen naar speciaal onderwijs.
de oudste doet het op dit moment redelijk goed, de jongste heeft flinke "opstartproblemen" , en het is even afwachten hoe zij hierdoorheen gaat.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 12:58

nou, het lijkt erop dat de jongste nu ook haar draai begint te vinden, zowel met de medicatie als op school.
zou bijna gaan denken dat dit een goed jaar gaat worden , maar durf niet te ver vooruit te kijken ,we hebben immers al vaker het deksel op ons neus gehad.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:59

Rachel, goed nieuws!!
Mag ik vragen wat een RT is?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:43

Remedial teacher

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:08

Hooi,
Ik vind je echt een top moeder!
ik heb zelf ook ADD en heb ook concerta gehad, ik kreeg zelfmoordneigingen dus kijk daar ook mee uit!
ik voelde me op het begin ook slecht,
nu ben ik over naar Ritalin.
Ik heb ook melatonine maar die helpen bij mij dus echt echt echt niet!
neem er 4 pernacht en word nog aldoor wakker,

dus ik ben daar sinds 3 weken mee gestopt en ik slaap nu in eens wel goed.
Mischien is stichting MEE ook een uitkomst?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 22:28

ik heb nu vandaag een brief gekregen van de begeleider van het GGZ , dat ik een afspraak kan maken voor een begeleidend gesprek, waarin ik aan kan geven wat het GGZ verder voor mij kan doen, en hoe imo het vervolgtraject eruit zou moeten zien.
poeh........moeilijk hoor.
ik zou heel graag willen dat ze me helpen met de financieele rompslomp,vergoedingen aanvragen ,TOG-regeling aanvragen en nog een paar van zulke zaken.
verder zou ik mijn zoon graag aan het sporten zien, maar bij bijv. voetbal kan hij niet meekomen met de rest , en judo deed hij heel graag,maar door zijn hypermobiliteit had hij de ene blessure na de andere , en doordat hij inmiddels wat overgewicht heeft , is hij ook heel moeilijk te motiveren , echt een vicieuze (?) cirkel waar hij nu inzit, dus daar zou ik wel graag hulp bij hebben.
tja, en dan? ik weet het eigenlijk niet zo goed, beetje de druk van de ketel af zou fijn zijn , maar ik zou niet weten hoe , ik ga in elk geval mn kinderen niet wegbrengen of zo , maar bijv, ondersteuning hier thuis zou af en toe wel fijn zijn , oa t huishouden groeit me een beetje boven het hoofd.(opruimen kennen ze hier echt niet, daar heb je toch een mama voor??)
iemand miss ervaring/tips over wat ik aan zou kunnen dragen in dat gesprek?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:57

Jeetje meid, wat heftig!
Ik heb ontzettend veel respect over hoe jij je staande houd.

heel veel sterkte toegewenst.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:58

Hier boven werd deze optie ook al eens genoemd, kijk eens op de site van http://www.mee.nl/

Mogelijk kunnen zij je helpen met papierwerk, aanvragen etc.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 23:38

pfffft
het lijkt wel alsof we nog verder terug bij af zijn als dat we zijn begonnen.
we hadden een leuk weekend gepland, gezellige huifwagenrit en als afsluiting een bbq.....
zoonlief heeft de halve avond zitten mokken en zeuren dat hij naar huis wilde , en dochterlief heeft heel de avond ruzie lopen maken, lopen katten en lopen gillen/krijsen/tieren.
er was geen corrigeren meer aan , op een gegeven moment heeft ze in een vlaag van woede/frustratie zelfs haar beste vriendin met een zweep geslagen!! met een zweep!!! mijn hemel!!
op het moment dat een van de oudere kinderen tegen haar zei dat ze op moest houden met haar broer te slaan ,gaf ze als antwoord ; hou je poedersuiker en bemoei je er niet mee!!
en dat voor een 7 jarige!!!
ik weet gewoon even echt niet meer wat ik ermee aan moet, ben vandaag naar school gegaan en heb daar ook aangegeven dat het zo echt niet meer gaat met haar , ze is agressief , gemeen , huilerig , en vreselijk dwars. ik weet het niet meer.
ze is altijd al een heethoofd geweest, maar het lijkt wel alsof het nu nog erger is, en dan het taalgebruik!!
wat kan ik daar aan doen?
ik vind het zo vreselijk en zie er gewoon even geen licht meer in , heb tegen mijn man ook gezegd dat ik de handdoek in de ring gooi , ik trek het zo niet meer.
soms denk ik wel eens dat ze voor de medicatie nog beter te handhaven was als nu met medicatie , allemaal leuk hoor , dat ze zich op school kan concentreren, maar het gewone leven is inmiddels verandert in overleven in de hel.........

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:39

rachel_j schreef:
pfffft
het lijkt wel alsof we nog verder terug bij af zijn als dat we zijn begonnen.
we hadden een leuk weekend gepland, gezellige huifwagenrit en als afsluiting een bbq.....
zoonlief heeft de halve avond zitten mokken en zeuren dat hij naar huis wilde , en dochterlief heeft heel de avond ruzie lopen maken, lopen katten en lopen gillen/krijsen/tieren.
er was geen corrigeren meer aan , op een gegeven moment heeft ze in een vlaag van woede/frustratie zelfs haar beste vriendin met een zweep geslagen!! met een zweep!!! mijn hemel!!
op het moment dat een van de oudere kinderen tegen haar zei dat ze op moest houden met haar broer te slaan ,gaf ze als antwoord ; hou je poedersuiker en bemoei je er niet mee!!
en dat voor een 7 jarige!!!
ik weet gewoon even echt niet meer wat ik ermee aan moet, ben vandaag naar school gegaan en heb daar ook aangegeven dat het zo echt niet meer gaat met haar , ze is agressief , gemeen , huilerig , en vreselijk dwars. ik weet het niet meer.
ze is altijd al een heethoofd geweest, maar het lijkt wel alsof het nu nog erger is, en dan het taalgebruik!!
wat kan ik daar aan doen?
ik vind het zo vreselijk en zie er gewoon even geen licht meer in , heb tegen mijn man ook gezegd dat ik de handdoek in de ring gooi , ik trek het zo niet meer.
soms denk ik wel eens dat ze voor de medicatie nog beter te handhaven was als nu met medicatie , allemaal leuk hoor , dat ze zich op school kan concentreren, maar het gewone leven is inmiddels verandert in overleven in de hel.........

Terug naar de psychiater. Misschien zit je dochter wel in een onwijze rebound met die concerta. Bij mij werkte dat na een halve dag al uit en dan voelde ik me vreselijk. Maar ik ben volwassen en kan het enigzins reguleren, een kind kan dat niet. Van methylfenidaat kun je heel geprikkeld en saggo worden!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 12:38

het is heel raar , het ene moment denk ik ; oh het gaat wel, het andere moment kruipt ze ineens in een echte kinderrol en kan onbedaarlijk huilen en echt kleuterig doen , en het andere moment is ze vriendelijk en behulpzaam om dan ineens weer heel dwingend/dominant te zijn , en laat dan agressie zien als het niet gaat zoals zij het wil.
de psych is heel de maand september op vakantie, en ik sta mn haar nog net niet uit te trekken!!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:45

knuffel voor jou van een moeder met ADD met een dochter met ADD :(:)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:02

@liss , dankjewel maar ook een knuffel voor jou terug!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:18

Heel veel dingen die je schrijft komen voor mij erg bekend voor. Mijn nicht heeft namelijk 3 kinderen waarbij ze in eerste instantie ook aan ADHD dachten. Nu is er geconstateerd dat in ieder geval de oudste twee een vorm van autisme hebben gepaard met heel veel drukte! Ze hebben wel een heel hoog IQ en dat is absoluut in hun voordeel. Op sociaal gebied lopen ze erg achter, maar ze zijn erg goed opgevoed en weten hoe te handelen in bepaalde situaties. Alleen waar wij als 'gewone' mensen een gevoel bij iets hebben, dat hebben zij dan niet.

De middelste van 9 is op dit moment wel het ergst. Hij heeft ook vaak van die driftbuien waardoor er geen land mee te bezeilen valt. Hij zit dan helemaal in zijn eigen wereldje en je komt er dan maar moeilijk door. Hij zit wel op speciaal onderwijs sinds een jaar (dit jaar voor het tweede jaar) en dat gaat erg goed. Een kleine klas met meer aandacht per kind. Ik vind het dan ook jammer dat jouw kinderen er niet voor in aanmerking komen, want het werkt wel erg goed. Althans bij mijn neefje.
Mijn nicht pakt het allemaal wel erg goed op, maar ook zij is vaak doodmoe!

Dus petje af voor jou! Ik weet hoe veel werk en hoe zwaar het kan zijn!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:27

Wat jammer dat een leuk weekend zo een stuk minder leuk wordt.
Merk je aan je dochter nog verschil tussen vlak na het innemen van de medicatie of ruime tijd later? Het tijdstip van in nemen van de medicatie kan flinke invloed hebben, dit is iets om te bespreken met de psychiater. Is er geen vervanger aangezien de vaste vakantie heeft?

Verder kwam ik nog een site tegen waar je mogelijk iets aan hebt:

http://www.steunpuntadhd.nl/

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:49

TS, hoe is het nu met jouw en de kindjes?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:17

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Morgen ga ik voor een eerste gesprek met de kinderarts naar het ZH.
Wat ze gaan doen precies, weet ik niet, ik neem aan een gesprek voeren met mij en met mijn zoon. Tegen hem heb ik gezegd dat we gaan proberen het iets rustiger in zijn hoofd te krijgen. Dat vond hij fijn.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 13:14

ik zal hier zsm een up-date plaatsen, onwijs lief dat jullie aan ons dachten , we hebben een inbraak gehad in ons huis, dus even chaotisch en druk.....

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 12:39

alweer een hele tijd geleden dat ik gepost heb , mijn excuses hiervoor.
sommige dingen gaan bergopwaarts , en sommige dingen zitten juist weer in een neerwaartse spiraal....
grootste problemen op dit moment zijn het taalgebruik van mn dochter , en daarbij haar uitdagende houding naar andere toe, wat nogal wat conflicten veroorzaakt , en inmiddels op school ook al de nodige vechtpartijtjes.
we zijn er inmiddels wel achter dat zij zelf absoluut niet in de gaten heeft dat zij deze reacties zelf bij anderen uitlokt ,en er wordt dan ook hard gewerkt om haar zo snel als mogelijk op een sova cursus te kunnen doen , hopelijk leert ze daar dan hoe haar eigen gedrag overkomt bij anderen, maar ook hoe zij de reacties van anderen op de juiste manier kan interpreteren.
qua leren blijft het wat moeizaam, maar ze presteerd nog redelijk , het is nog net gemiddeld, daar ben ik al heel tevreden over!
tja, en de oudste, wordt al weer 12 , en begint dus te puberen......
soms kan ik er wel om lachen, maar soms ook absoluut niet, hij wordt dan vreselijk dwars, en praten gaat maar moeizaam ....
ook op school heeft zijn dwarse houding gevolgen , zijn punten kelderden flink naar beneden.
sinds kort blijft hij nu op maandag en dinsdag een half uurtje langer op school , om samen met de juf te leren , en baarbij helpt ze hem om het te leren hoe hij het beste zijn huiswerk etc in kan plannen , en tot nu toe lijkt het te helpen, hij heeft geen onvoldoende meer gehaald!
wat wel moeilijk blijft , is het in beweging krijgen van hem, het liefst zit hij maar in de stoel met de tablet pc , de nintendo, de laptop of de tv.....dat is echt onze dagelijkse strijd.
nu heeft hij te kennen gegeven dat hij paardrijden an-sich best leuk vind, maar ook heel moeilijk en spannend. (met zijn dcd achtergrond kan ik me goed voorstellen dat het erg moeilijk is)
na heel wat afbellen en overleggen etc etc hebben we het nu zo ver , dat er eindelijk voldoende informatie en back-up is, om voor hem een pgb aan te vragen , om onder begeleiding van een therapeute te gaan leren paardrijden , om ervoor te zorgen dat de aanvraag goed ondrbouwd is, krijg ik eindelijk hulp bij de aanvraag hiervoor.
triest is wel , dat ik de afgelopen maanden letterlijk van het kastje naar de muur ben gestuurd wat instanties betrefd , maar hopelijk gaat het nu dan eindelijk geregeld worden.
al mijn hoop staat nu dus op de pgb"s die aangevraagd gaan worden , voor allebei de kids, zodat er meer begeleiding komt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:41

ik wil je geen sova-cursus of training aanraden, maar Rots en Water. verdiep je hier eens in.
wil je meer weten pb je maar!