Het meest vriendelijke/leuke/beleefde gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie25

Re: Het meest vriendelijke/leuke/beleefde gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:01

oo ik raak helemaal geinspireerd om naar wat aardigs te doen voor iemand hahahah

en het zijn inderdaad de kleine dingetjes die het doen, het scheelt ook zoveel frustratie.
Ik vind het een mooi streven.....

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:06

een vrouwtje met paard wachtte mij vandaag op, mijn bouvier was al naar haar toe gelopen. Ze was blijven staan om te vertellen dat hij zo vriendelijk uit zijn ogen keek & dat het de eerste keer is dat haar paard niet bang was ( steigeren ed).

Vond ik zo lief! normaal zijn mensen namelijk erg bang van hem door zijn uiterlijk.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:17

Een spontaan en totaal onverwacht compliment :)

Ik woon in een oud wijkje met te veel auto's voor de beschikbare parkeerplaatsen.
Na een late dienst had ik veel moeite parkeerplaats (fileparkeren) in een zijstraatje gevonden, maar die was wat aan de krappe kant. Terwijl ik stond te twijfelen of ik het zou proberen of nog een rondje zou rijden op zoek naar een eenvoudiger plaatsje, draait er achter mij een auto de straat in... Tja, het risico dat die juist dat plekkie zou inpikken als ik weg zou rijden was me te groot, dus ik denk "de dood of de gladiolen" en draai 'm er in één keer achteruit in en dat lukt zowaar ook nog 's.
Stopt die auto naast me en bestuurster (meisje) draait d'r raampje open. Ik dacht: "Die zal wel balen dat ik 'haar' plek heb ingepikt ofzo", maar ik draai toch ook m'n raam open. Zegt dat meisje: "Dat ging in één keer goed! Dat vind ik toch wel zo knap! Ik hoop dat ik dat nog eens leer..." :')

Wat 'n ontzettend AARDIG iets om zo maar tegen een vreemde te zeggen! :wow:

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:22

@Wranglerbutt: krijg soms ook zo'n duim omhoog van een zakenman als in m'n jeep achterwaarts parkeer in een parkeergarage, geeft je toch altijd een beetje een boost he

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:30

Oeh leuk topic met mooie dingen :D !

Toevallig gister nog een leuke 'daad' verricht. Ik kwam aanfietsen bij een stoplicht, links en rechts geen verkeer, maar het stoplicht tegenover mij stond een oude vrouw met een 45 km. wagentje. Toch mocht ik als eerst doorfietsen. Haar licht bleef maar op rood staan, ze durfde ook niet over te steken. Heb even omgekeken, zag dat ie nog steeds op rood stond.. Ben terug naar het stoplicht gefietst en heb op het fietsersknopje gedrukt. Paar seconden laten sprong die op groen, vrouw zwaaide en lachte even en reed verder. Geeft je toch een fijn gevoel :o

Mooi is dat he blijheid, jouw naam is ook wel toepasselijk haha :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:41

Wat ontzettend leuk om al die positieve berichten te lezen! :) Super dat er toch mensen zijn die elkaar belangeloos helpen. :j

Ik mocht vorige week ook voor van iemand bij de supermarkt omdat ik maar 1 dingetje had. Fijn is dat. :j
En er was een vrouw die mocht niet tillen en vroeg of ik haar spullen in haar auto wilde zetten. Geen probleem dus ik heb die vrouw even geholpen.

Ik ben ook altijd blij als vriendinnen mij naar de garage willen brengen. (als mijn auto voor apk moet en ik hem moet wegbrengen. Je moet namelijk ook nog terug naar huis. :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:14

Ik vind het heel aardig als ik inderdaad voor mag bij de supermarkt met 1 dingentje!
Ook heel fijn is het als mensen je helpen met zware spullen, een complimentje geven, iets voor je willen doen etc.

Zelf probeer ik zo veel mogelijk met een grote smile op mn gezicht te lopen/zitten, en ik vind het ook heerlijk om lekker te ouwehoeren met vreemden! Bij de kassa bijvoorbeeld, stond een lange rij, ik had kwarktaartmix in mijn hand, vrouw achter mij oh meis wat heerlijk, jemig het is dat ik het niet kan hebben had zo bij je komen eten. := En we hebben nog 10 minuten heerlijk doorgel*ld haha! Of als iemand jouw pakketje komt brengen want jij was niet thuis, en dan het lief overhandigen ipv dat je zelf erachteraan moet gaan (ook niet erg). Vorige buren maakte regelmatig pakketjes open, asociaal maar daar gaat t nu niet om haha. Ja, that makes me happy!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:52

Hihi ik was laatst bij een dierenarts om te vragen over stage en er was ook een oud vrouwtje met haar kleine hondje. We gingen ongeveer om dezelfde tijd weg dus ik liep achter haar aan naar buiten. Hoor ik haar tegen die hond zeggen; 'zo je bent weer bij de dokter geweest, zal ik thuis een lekker kopje thee zetten?' En echt hele verhalen! Ze sprak met die hond alsof het een goede vriendin was ofzo echt zo leuk werd er helemaal vrolijk van. :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:40

vanmorgen zat ik in de bus, en de bus was al te laat, dus de bus vertrekt, en ineens VOL op de rem.
bleek dat er een man nog mee moest die eraan kwam rennen.
vond ik wel heel attent van de buschauffeur

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:47

Wat een mooie berichtjes allemaal! :)
Er zijn heel veel dingen waar ik blij van wordt, maar één van de mooiste dingen die ik meemaakte was toen ik laatst met paardlief aan het buitenrijden was, kwamen er twee jongens op quads aan. Meestal geven die mensen nog even een beetje extra gas als ze langskomen, maar deze twee zagen ons, zetten hun quad in de berm, motor uit, afstappen, helmpje af. Toen groetten ze vriendelijk terwijl wij passeerden, en pas toen wij al ruim de bochg om waren, gingen de motors weer aan!
Echt een geweldig gebaar! +:)+

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:20

Ik word helemaal blij van dit topic!
Er zijn best wat dingen die een smile bij mij op het gezicht toveren, maar wat ik net meemaakte vind ik ook heerlijk.
Ik kwam terug fietsen van mijn werk en zie een man voorovergebogen over een vrouw heen staan (deze zat op een trap) en er liepen al wat mensen langs. Hoorde die man wel zeggen bedankt, maar kreeg niet mee dat ze deze man ook wouden helpen. Dus ik stop en vraag of ik kan helpen en op dat zelfde moment had een andere vrouw zich dat ook al bedacht. Dus wij kregen ook te horen, bedankt maar konden verder niet helpen. Wij liepen nog niet weg of er kwamen al weer mensen aan om te vragen of ze konden helpen. Heerlijk vind ik dat! Niet gewoon toe blijven kijken, maar vragen of je iets kunt doen en zo niet gewoon weer verder gaan. Dat toverde bij mij ook wel echt even een lach op mijn gezicht!
Deze vrouw bleek van de trap gestruikeld te zijn en iets met knie/enkel? te hebben, maar zoals ze erbij zat leek het vele malen erger.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:23

Ahh dit is echt zo'n topic waar je tintelingen van krijgt als je het leest. :)
Ik hou er zelf van om voor andere mensen op de stopknop te duwen in de bus als ik zeker weet dat ze eruit moeten. Klinkt misschien heel gek, maar vooral oudere mensen of in het gebied onbekende reizigers lachen altijd zo dankbaar.
Laatst zat ik in de bus en stond er bij de bushalte een man met een redelijk grote rolstoel, maar de rolstoelenklep van de bus functioneerde niet. Iedereen in de bus had zo te doen met die man, op een gegeven moment zag je alle mannen in de bus naar het midden toe lopen en samen hebben ze hem erin getild en op de plek van bestemming weer netjes eruit geholpen. Daar word ik dan ook gewoon blij van, hoe sentimenteel dat ook klinkt. :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:28

Een tijdje terug reed ik ergens met de auto waar voetgangers voorrang hadden. Er was toevallig een voetganger dus ik stopte.
Stopte die man halverwege en toen maakte hij een buiging voor me, omdat hij blij was dat ik stopte. Dat vond ik echt zo leuk.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:45

Laatst was er een groep kinderen in het bos aan het spelen toen wij met de paarden aan kwamen rijden zegt er eentje heel zachtjes "sssssst anders schrikken ze" en al die kids stonden stokstijf stil in de bosjes Schrok paard ook van haha maar het was wel heel lief bedoeld! ;)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:38

Blijft leuk om dit allemaal zo te lezen...Wat zijn er toch best wel een hoop lieve mensen op de wereld. :)

Wat soms ook wel leuk is, alhoewel ietwat confronterend voor mijn eigen vooroordelen :o , is als bepaalde typen mensen heel anders kunnen reageren dan dat je zou denken. Zo van die randgroephangjongerentiepjes bv. Dat je denkt 'oei, die gaan rotzooi trappen'. En dat zo'n joch dan verbijsterd roept dat ie die spieren van dat paard zo prachtig vindt, zo'n ander kereltje dat dan zijn hand uitsteekt naar een paard en dat dier vervolgens héél zacht over de neus aait, of die keer rond O&N, vuurwerkafstekende jeugd waarvan er dan eentje blért 'NIET HIER DOEN!! Hier staan paarden en straks schrikken ze!'. Dat werkt erg verhelderend op je kijk op de mensheid hoor :j .

O, en ook zó lief...Zo'n daklozenkrantverkoopmeneer die me achterna kwam, helemaal de winkel in, omdat ik mijn zonnebril was verloren...Was ik écht heel blij mee, aangezien dat een maatbril was. Heb vervolgens maar twee krantjes gekocht bij hem. Ook zo lief, zelfde soort meneer, toen ik eens uit de apotheek kwam met mijn tasje medicatie, heel bezorgd, dat ik vooral wel gezond moest blijven hoor!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:47

Leuk topic om te lezen! :D

Vandaag ben ik met vriendinnetjes gaan shoppen, in terugkeer was er lippestift uitgelopen in een vriendin haar tas.
Een oud dametje die naast ons zat in de bus schonk een doekje om de viezigheid op te kuisen, echt lief!
En in diezelfde (overvolle) bus zag ik ook hoe een jongeman zijn zitplaats schonk aan een ouder dametje, was wel zo sympathiek :)

En ikzelf vond in een paskamer een GSM terug, een Samsung Star ofzo?
Iets voor ik gedaan had met passen kwam een meisje vragen of ik geen GSM had gevonden in de paskamer, heb 'm gewoon netjes teruggegeven :j

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:01

heb vrijdag iets leuks mee gemaakt :D
ik heb een tas waar een afbeelding van de beatles op staat
ging naar alkmaar met de bus, stapte in en de chauffeur meteen heej das een leuke tas! ik zet ze wel even op. dus van mijn dorp tot aan alkmaar naar de beatles kunnen luisteren <3

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:04

Leuk topic dit!

Ik zit in een rolstoel (kan staan, maar daar heb je ook alles mee gezegd), en reis elke dag met de intercity naar Arnhem. In het begin vroeg ik zo'n plankje aan dat ze je erin helpen, maar ik ben graag onafhankelijk dus dat heb ik afgezegd. Ik zet dus zelf mijn rolstoel erin. Aangezien de trein nogal snel weer weg rijd, en ik niet de enige ben die de trein in moet, doe ik dit heel snel, en voor mensen die het nog nooit zoiets dergelijks meegemaakt hebben, ziet dit er redelijk spectaculair uit. Krijg ook erg vaak complimentjes van 'dat doe je handig' etc. En mensen bieden ook vaak hulp aan. Doet me toch altijd goed, ondanks dat ik hulp altijd afsla, aangezien het precies moet gaan zoals het moet, anders gaat het niet goed.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:57

@silfie35,
pak je dan de intercity op ed-wageningen?
want volgens mij heb ik je al wel een paar keer die rolstoeltruc zien doen :P

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:16

Als iemand mij een complimentje geeft, waardoor ik helemaal opfleur *\o/* Of als een jongen zegt dat ik er echt goed uit zie :o

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:26

:D Zag vandaag een vrouw met een opgevoerde rolstoel. Er flapte me ook gelijk uit: "Zoooo, jij gaat HARD zeg!"
Vrouw kreeg brede glimlach en antwoorde terug: "ja, heb hem net en ben er zooo blij mee"

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:41

Toen ik een keer een briefje van €10 verloor, iemand het opraapte en achter me aan kwam rennen al schreeuwend: MEVROUW UW GELD. Ik hoorde mevrouw, maar ik dacht dat geldt natuurlijk niet voor mij dus diegene had nog een behoorlijk sprintje te trekken :')

Daarbij zei een conducteur in de trein een keer toen ik m'n voordeelurenabbo gaf dat ik een mooie foto had. Schrok eerst een beetje haha, maar wel bedankt en achteraf vond ik het eigenlijk heel leuk :D

Leuk om dit topic te lezen zo. Doet me denken aan dit liedje haha: http://www.youtube.com/watch?v=g3GWvDw3uWs

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:44

* Ik hou wel van de mensen die altijd even seintje geven als de politie staat te flitsen. _/-\o_
* Mijn kindje uit groep 4 waarvan ik de vrijdag voor de vakantie een kaartje kreeg met de mededeling: Voor moederdag ik vind het zielig dat jij geen moederdag hebt. Nohh zo lief :')

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:45

Ik heb in de c&a soms hele leuke klanten.
Zo zei een klant eens tegen mij dat ik zo een leuke uitstraling had en dat ze het daarom aan mij vroeg. Echt leuk!
En als mensen moeite doen om zich verstaanbaar te maken ipv niks zeggen aan de kassa. Een simpele hallo vind ik al leuk.
Als iemand een berg kleding aan de kassa heeft en helpt met de prijsjes te stockeren als het cadeautjes zijn of helpt te vouwen stel ik dit ook zeer op prijs want er staat meestal wel een rij.
Ik vind het ook heel leuk dat klanten soms gewoon een gesprekje aan gaan met me als ik op de vloer sta.

Op mijn stage kreeg ik van de kindjes hun werkjes mee die ik had verzonnen en kreeg ik spontaan tekeningen van een paar meisjes. Maar dan moest ik wel mijn ogen dicht doen. Ik liep maar twee weken stage maar was helemaal geaccepteerd. Als ik nu wel eens langs kom is de hele klas enthousiast echt heel leuk!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:35

ElineS schreef:
Vandaag stond ik in de rij binnen bij de ABN AMRO en een kindje had een pak koekjes gekregen. Mama was in het kantoor in gesprek. Jongetje zat maar wat te worstelen met zijn koekjes, kreeg het niet open. Hij was een jaar of 4. Dus ik glimlach naar hem en gebaar dat hij even naar me toe moet komen, zodat ik hem kan openen. Ik open de koekjes en geef het terug. Zegt hij heel lief bedankt en gaat weer weg. Toen moeder en kind samen weg gingen liepen ze langs me en stopte hij me een stuk koek toe in de hand. Zo schattig :D Ik werd helemaal blij.

dat is echt heel schattig!