Salaris

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:15

Electra63 schreef:
Ja, jij hebt een creditcard, maar niet iedereen.
Ik moet zeggen, ik heb mijn creditcard nog nooit voor boodschappen gebruikt.
En een creditcard aanschaffen is ook niet echt verstandig voor iedereen, je moet toch terug betalen wat je ermee betaald hebt, het is alleen maar uitstel van betaling.

Bij de Rabo krijg je hem vrij gemakkelijk hoor. Ik heb hem nog maar een keer voor de boodschappen gebruikt...om dat mijn bankpasje geblokkerd was....Ik gebruik dat ding zelden. Eigenlijk alleen om via internet iets af te rekenen. Maar dat kan ook steeds vaker via ideal..

Maar Daar word ik gek van....die rabopasjes die zo snel kapot zijn. Heb afgelopen jaar al 4 nieuwe gehad. steeds weer die magneet strip.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:16

NatasjavE schreef:
Electra63 schreef:
Ja, jij hebt een creditcard, maar niet iedereen.
Ik moet zeggen, ik heb mijn creditcard nog nooit voor boodschappen gebruikt.
En een creditcard aanschaffen is ook niet echt verstandig voor iedereen, je moet toch terug betalen wat je ermee betaald hebt, het is alleen maar uitstel van betaling.

Bij de Rabo krijg je hem vrij gemakkelijk hoor. Ik heb hem nog maar een keer voor de boodschappen gebruikt...om dat mijn bankpasje geblokkerd was....Ik gebruik dat ding zelden. Eigenlijk alleen om via internet iets af te rekenen. Maar dat kan ook steeds vaker via ideal..

Maar Daar word ik gek van....die rabopasjes die zo snel kapot zijn. Heb afgelopen jaar al 4 nieuwe gehad. steeds weer die magneet strip.

Wij hebben Mastercard en Visa en gebruiken ze inderdaad voor betalingen via internet of voor in het buitenland. Tolwegen, hotels, auto huren, ideaal.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:45

IndianLady schreef:
Tita als je het hele topic had gelezen dan snap je waarom ;)

Ik heb het hele topic gelezen maar jij bent objectief met geld bezig. Als je zo met je centen bezig bent, gaat dat dus zwaar worden.
En als je mijn post goed lees zie je ook gelijk wat je nog meer moet veranderen namelijk je vrijetijdsbesteding.

IndianLady schreef:
Omdat ik het prettig vind. Zo goed?

Vind het gewoon raar dat ik het de ene keer voor 4 uur heb en de andere keer om 5 uur of 6 uur.
Mag er toch wel vraagtekens bijzetten? Ik snap nu dat het gewoon bankgedoe is.

Vind je dit nou een volwassen uitspraak van jezelf..... je lijkt wel een klein kind of iemand met een beperking die niet tegen overwachtse toestanden kan.
Kom op en gedraag je wees blij dat je je geld gewoon netjes optijd krijgt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:51

tita schreef:
Ik heb het hele topic gelezen maar jij bent objectief met geld bezig. Als je zo met je centen bezig bent, gaat dat dus zwaar worden. En als je mijn post goed lees zie je ook gelijk wat je nog meer moet veranderen namelijk je vrijetijdsbesteding.

Ik denk dat je obsessief bedoeld. :)

Maar wie ben jij om te zeggen wat TS moet doen? Het lijkt me niet de meest prettige manier van leven maar als TS geen zin heeft om het te veranderen, dan toch niet? Leven en laten leven denk ik dan.

tita

Re: Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:18

tja dan blijf je de rest van je leven maar ergeren aan het feit dat je centen iets later op de bank staan..toch vervelend aangezien de ts pas 28 is moet ze toch nog wel wat jaartjes werken :')

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:19

Ik heb er bijna elke maand last mee. Dan houden ze het een dag vast. Al mijn collega's hebben het dan nog niet (verschillende banken)
Ik wacht soms wel 2 dagen :7

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:57

Wist je al dat je werkgever je salaris zelfs nog op de laatste dag van de maand mag overmaken???

Zit je dan mooi met je laatste stukje van de maand :+

Grow up, wordt volwassen en pas je uitgavenpatroon aan....... O:)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:04

ach iedereen kan wel eens pech hebben met zijn geld
heeft niks (in mijn ogen) met niet volwassen te maken
alleen is het wel lastig als je dat overkomt
daarom is een spaarpotje ook handig al heb je daar maar net die 5 tientjes in zitten die je dan te kort komt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:13

Nee, kan je geen klacht over indienen. Werkgever heeft alleen plicht om geld binnen bepaald termijn over te maken en dat is over het algemeen eens per maand. Live with it!
Laatst bijgewerkt door Nikka op 27-04-11 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:19

Myra87 schreef:
Ik heb er bijna elke maand last mee. Dan houden ze het een dag vast. Al mijn collega's hebben het dan nog niet (verschillende banken)

Misschien mijn eerdere post even lezen :) . Banken houden GEEN geld vast, dat mogen ze niet eens. Het is Equens die de verrekeningen tussen de banken doet en daar kan inderdaad 1 werkdag overheen gaan en met de postbank tot maximaal 3 werkdagen.

NatasjavE schreef:

Klopt ze zijn inderdaad gevoelliger dan andere banken. In November 2010 is er wel een update gedaan in de strips waardoor ze degelijker zijn geworden. Maar op korte termijn gaan we allemaal over op de chip dus dan behoren die problemen tot het verleden.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:21

mijn loonstrook komt de 13 e van de maand mijn loon de 21 e. heb je er niks over in je contract staan?
Bij mij staat namelijk in mijn contract dat het uiterlijk de 21 e word betaald.
en dat kan zijn tussen sóchten 06;00 uur en 23:59 uur
als de 21 e in het weekend valt komt het vaak op vrijdag, maar het kan ook de maandag worden.
Ik let er niet zo precies op.
Bij mijn vorige werkgever kwam het ook wel eens een week later, en er kan ook wat fout gaan..

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:46

ik heb geen last van mijn rabopas heb hem al een hele poos en hij doet het nog prima
en ik gebruik hem vaak ook voor internetbankieren

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:56

Waarschijnlijk heb jij dan geen smartphone...want dat schijnt niet zo'n gelukkige combi te zijn.

Ik heb ze nu in speciale hoesjes en hou mijn portomonee en telefoon strikt gescheiden. Het gaat nu al 3 maanden goed. :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:59

NatasjavE schreef:

De magneetstrip heb je niet meer nodig, alles kan nu met dat chipding. Ik heb het ook wel eens bij mijn bijbaan, dat de magneetstrippen het niet meer doen, alleen mensen durven dat chipding niet te gebruiken :+

Die magneetstrip met telefoon en ander magneetding (portemonee) is ook niet een goed huwelijk. Je moet dus echt oppassen met waar je je pas in stopt qua portemonee, dus niet eentje met een magneetsluiting.

@ TS het geld achterhouden voor rente is alleen rendabel als er héél veel medewerkers werken. Er kan ook een foutje op de loonadministratie zijn geweest, alles kan wat vertraging hebben opgelopen. Zo lang jij het voor het einde van de maand krijgt, is er niets aan de hand en staat je werkgever in z'n volste recht.
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 27-04-11 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:00

Ik heb een iPhone en een rabopas van zo'n 3 jaar oud gok ik. Nergens last van.

Ik tref nog merendeel de oude pinapparaten met magneetstrip ipv chip.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:04

ik heb gelukkig geen smartphone of iphone
maar mijn pas heb ik echt al een poos
mijn man heeft wel een iphone maar die heeft er geen last van ook
misschien net een pech gevalletje?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:07

LuvdaTossa schreef:
De magneetstrip heb je niet meer nodig, alles kan nu met dat chipding. Ik heb het ook wel eens bij mijn bijbaan, dat de magneetstrippen het niet meer doen, alleen mensen durven dat chipding niet te gebruiken :+

Die magneetstrip met telefoon en ander magneetding (portemonee) is ook niet een goed huwelijk. Je moet dus echt oppassen met waar je je pas in stopt qua portemonee, dus niet eentje met een magneetsluiting.

Nog niet overal kan het hoor. Soms nog met de magneetstrip.

DDDmakkink.....tis bij mij zeker een gevalletje pech....maar de Rabobank beaamde dat het zeker een probleem is.
Overigens niet bij de wat oudere passen. Maar juist de iets nieuwere passen waar de chip nog niet is aangepast op het nieuwe pinnen.... Jahhaaa ik ben inmiddels ervarings deskundige ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:09

Ik heb een krediet op mijn rekening, dus kijk soms totaal niet naar wat er nog op mijn rekening staat...
Gebruik het krediet eigenlijk nooit,hoogstens soms dus dat ik nét voor payday nog wat pin en dan bijvoorbeeld 3 euro in de min sta ofzo.

Lijkt me knap vervelend als je zo afhankelijk moet zijn van het uitbetalen van je salaris.
Kun je niet beter de laatste week voor het uitbetalen,wat contant geld opnemen en apart houden?
Zodat je altijd nog iets hebt?

verder denk ik niet dat je een klacht in moet dienen.
maar naar je uitgaven patroon moet kijken...

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:17

Juliette86 schreef:
Myra87 schreef:

Misschien mijn eerdere post even lezen :) . Banken houden GEEN geld vast, dat mogen ze niet eens. Het is Equens die de verrekeningen tussen de banken doet en daar kan inderdaad 1 werkdag overheen gaan en met de postbank tot maximaal 3 werkdagen.

NatasjavE schreef:

Klopt ze zijn inderdaad gevoelliger dan andere banken. In November 2010 is er wel een update gedaan in de strips waardoor ze degelijker zijn geworden. Maar op korte termijn gaan we allemaal over op de chip dus dan behoren die problemen tot het verleden.

Oke, nou dan weet ik dat ook al weer, zat al te vloeken op de bank 8-) Vaak komt er dan nog een weekend tussen voordat ik het heb

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:24

natasjave:oh oke ik heb idd een oude pas denk een jaar of 4?
mijn pas loopt nog tot november 2013 dus heb nog even

darkchrystal:dus als jij geen roodstand zou kunnen hebben zou je ook een probleem hebben
als je net dus die 3 euro te kort komt
dan speel je precies gelijk elke maand en houd je nooit iets over als je loon binnen komt?
dan sta je dus elke maand op 0

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:27

Ja maar dat is omdat ze er niet op let. Heb ik ook.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:30

ja maar dan heb je toch het zelfde probleem als de TS
eigenlijk als je dus je roodstand gebruikt dan gebruik je geld wat je niet hebt
dus kom je toch geld te kort eind van de maand alleen merk je dat niet omdat je dat extra kan pakken wat uiteindelijk
ook weer betaald moet worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:31

DDD Makkink: nee,ik sta helemaal niet elke maand gelijk.
Je leest niet goed.

Regelmatig houd ik zát geld over.

Alleen soms ook niet,als ik een maand fikse uitgaven heb gedaan,zoals vorige maand.
Dan is aan het eind mijn geld op.
Moet zeggen dat als ik niet mijn krediet had,ik ook helemaal geen grote uitgaven zou doen zonder beter te budgetteren.
Zou ts ook kunnen doen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:32

nee maar je word dan wel makkelijk want je weet in je achterhoofd dat je toch dat krediet heb
verder moet ieder dat voor zich weten hoor
wij hebben een spaarpot voor onverwachte grote uitgave
zo kwam bij ons laatst de auto er tussen als wij geen spaarpot hadden dan hadden we ook een probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:37

Ik spaar ook....heb nergens gezegd dat ik dat niet doe.

Wordt soms inderdaad makkelijker ja. Klopt.
Hoef inderdaad niet panisch te zijn als mijn salaris een uur later gestort wordt.