Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:55

Ik stel voor McDonalds voorlopig te boycotten. Schandalig dat er wordt toegelaten dat zoiets gebeurt. En de reden daarvan interesseert me eigenlijk geen reet.
Wat mij betreft zijn de mensen die dit toelaten en niets doen, net zo schuldig als degenen die het meisje inelkaar slaan........ vind het onvoorstelbaar, word er kotsmisselijk van ook.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:56

Ik vind het echt te raar voor woorden. Dat mensen zo iets iemand aan kunnen doen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:57

Zo he mijn hart zit mij in mn keel. Goh wat ben ik raar van dit filmpje!
Nou ja zoals ik lees mogen ze niets doen anders worden ze ontslagen maar wat ik NIET snap is dat ik in het begin geen 1 iemand bij het meisje zie zitten en later ook niet terwijl ze er zo bij ligt!!!!! Je gaat dan toch naar zo iemand toe?

Marjo

Re: Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:00

Jeetje wat naar zeg! Ik heb het filmpje wel bekeken, maar degene die filmt lijkt wel bij de vechters te horen joh! Wat een eikel. Hij lacht er gewoon om. "She's having a f*cking seizure" Ja HALLO Go f*cking help her!

Om nou de McD te boycotten vind ik érg ver gaan, dit is Amerika en niet NL. Regels zijn hier natuurlijk anders dan in Amerika ;)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:01

Jeetje hoe kan zoiets gebeuren!!!!!!!! Dit zou echt nooit maar dan ook nooit mogen gebeuren, waar blijft de goedheid van de mens? jammer dan dat je je baan kwijt raakt, maar zoiets zou ik nooit kunnen laten gebeuren voor mijn ogen!!!!!! :(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:03

Lauraennala schreef:
Jeetje hoe kan zoiets gebeuren!!!!!!!! Dit zou echt nooit maar dan ook nooit mogen gebeuren, waar blijft de goedheid van de mens? jammer dan dat je je baan kwijt raakt, maar zoiets zou ik nooit kunnen laten gebeuren voor mijn ogen!!!!!! :(

Jammer dat je dan je baan kwijtraakt, je hypotheek/huur niet meer kan betalen, je geen eten meer kunt kopen. Erg jammer allemaal...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:05

oow bah dat filmpje... vreselijk... Geen woorden voor

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:06

Het is Amerika idd anders dan in Nl maar dan nog hadden ze wel wat kunnen zeggen of het meisje achter schermen mee kunnen nemen en de deur op slot draaien. Whatever, je hoeft die meiden niet te slaan om het slachtoffer te helpen.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:07

Het is wel erg dubbel maar ik vraag me toch echt af of je wel gevoel hebt als je daar maar dom bij gaat staan ''oh anders raak ik m'n baan kwijt, dan kan ik geen eten kopen''. Dus blijf je er maar dom bij staan terwijl iemand voor je ogen bijna doodgeslagen wordt. Tja dan heb je tenminste wel eten, het is maar de vraag of dat meisje het overleeft :\

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:09

Eerlijk gezegd, zou ik er niet bij nagedacht hebben dat ze doodgeslagen werd hoor ;) Pas bij de toeval had ik het idee dat ze over het randje ging.

Ik weet niet hoe ik gehandeld zou hebben. Je kan hier nou wel gaan staan verkondigen dat er iets gedaan had moeten worden, maar had jíj die meiden van haar afgeslagen?
Denk even reeel na, en antwoord dan eens eerlijk. Wat had jíj gedaan?

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:09

Yamcha schreef:
Ik stel voor McDonalds voorlopig te boycotten. Schandalig dat er wordt toegelaten dat zoiets gebeurt. En de reden daarvan interesseert me eigenlijk geen reet.
Wat mij betreft zijn de mensen die dit toelaten en niets doen, net zo schuldig als degenen die het meisje inelkaar slaan........ vind het onvoorstelbaar, word er kotsmisselijk van ook.

Alsof dit alleen bij de Mac gebeurd, dit gebeurd ook op een treinstation, in een park, of op een schoolplein.
Overiges denk ik niet dat het in Nederland zo gebeurd met medewerkers.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:12

Heb het filmpje niet gezien. Geen interesse maar als iemand vecht dan begrijp ik wel dat het als omstaander niet makkelijk is om er tussen te komen.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:13

Ik had er zéker wel iets aan gedaan, ik ken mezelf en ik krijg iets te snel woedeaanvallen, ik had die dus ook zeker gehad als ik er bij was geweest en ja dan waren die meisjes niet blij geweest. Ik denk eigenlijk als 1 persoon ECHT moeite had gedaan om iets te doen, dat er vanzelf ook wel iemand mee zou komen helpen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:13

Marjoow schreef:
Eerlijk gezegd, zou ik er niet bij nagedacht hebben dat ze doodgeslagen werd hoor ;) Pas bij de toeval had ik het idee dat ze over het randje ging.

Ik weet niet hoe ik gehandeld zou hebben. Je kan hier nou wel gaan staan verkondigen dat er iets gedaan had moeten worden, maar had jíj die meiden van haar afgeslagen?
Denk even reeel na, en antwoord dan eens eerlijk. Wat had jíj gedaan?

Zo denk ik ook, ben zelf mma/cage fighter maar kan niet 100% zeggen dat ik er tussen zou komen zijn zoveel factoren.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:15

Wat verschrikkelijk dit, echt, walgelijk zeg....
Ik ben liever mijn baan kwijt, dan dat ik mijn collega in elkaar getrapt zie worden...

waar gaat dit heen? Abnormaal...
ik kon een minuut kijken, vind het echt te schandalig voor woorden...

Marjoow, als je echt in een teamverband werkt, echt als team functioneerd, dan sta ik er tussen.
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 24-04-11 22:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:15

Moiryn schreef:
Ik had er zéker wel iets aan gedaan, ik ken mezelf en ik krijg iets te snel woedeaanvallen, ik had die dus ook zeker gehad als ik er bij was geweest en ja dan waren die meisjes niet blij geweest. Ik denk eigenlijk als 1 persoon ECHT moeite had gedaan om iets te doen, dat er vanzelf ook wel iemand mee zou komen helpen.

Daar kun je je nog eens vies in vergissen ;) Mensen zijn wat dat betreft bang.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:16

ik zou als medewerkster ook niet ingrijpen omdat ik mijn baan niet zou willen verliezen.
Moest ik gewone klant zijn had ik zeker ook ingegrepen, wat ziek zeg :n

_Bitje_

ik weet precies hoe zei zich gevoelt moet hebben, machteloos sta je, niemand die je helpt.
2 tegen 1..

Ik ben laatst ook in mekaar geslagen door 1 zwarte en 1 blanke in Tdf. Gelukkig kwam ik er
af met wat hyperventilaatsie, paar schrammetjes en bij iedere getinte tiener een schok door
mee heen of die meiden het misschien wel waren.

Bah, vreselijk, geen woorden voor.. als iemand dit overkomt en ik was er bij, zou ik iig iets voor het slachtoffer betekenen.
waar gaat het tegenwoordig heen :n
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 24-04-11 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Verschrikkelijk.

Ik begrijp alleen de relenvatie van het noemen van de rassen van de betrokkenen niet.
Ik erger me eraan.
Laatst bijgewerkt door Boras op 24-04-11 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:17

Je hebt in zulke zaken een alarmknop. Die indrukken is wel het minste wat je kunt doen. Daar hoef je echt niet stoer voor te zijn, niemand merkt dat. Maar zelfs dat is blijkbaar teveel......

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:17

Yamcha schreef:
Je hebt in zulke zaken een alarmknop. Die indrukken is wel het minste wat je kunt doen. Daar hoef je echt niet stoer voor te zijn, niemand merkt dat. Maar zelfs dat is blijkbaar teveel......

De politie is toch gekomen? Dan is de kans groot dat ze de alarmknop hebben ingedrukt. Het is ook niet gezegd dat het niet een medewerker is geweest die de politie heeft gebeld.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:18

Marjoow schreef:
Moiryn schreef:

Daar kun je je nog eens vies in vergissen ;) Mensen zijn wat dat betreft bang.

Zou niet alleen bang zeggen, ik heb een jaar psychologie gedaan en daar kreeg je vaak hoe mensen handelen in zo een situaties. En er zijn echt patronen en onderzoeken naar waarom iemand niets doet

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:19

Mag ik vragen wat daaruit is gekomen? Ben wel benieuwd :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:20

Yamcha schreef:

:j Helemaal mee eens. Maar goed, ik boycot MD en soortgelijke ketens al m'n hele leven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:21

Ik zou wel iets doen... meerdere keren ben ik met uitgaan ergens tussen gesprongen als een gevecht niet eerlijk verliep.
Het is best een groot risico, maar ik zou het mezelf niet vergeven als ik er bij had staan kijken terwijl iemand dood aan het gaan is.
Mac kan het wel zo leuk in je contract zetten, maar ze hebben geen poot om op te staan. Iemand redden en ingrijpen hoort imo ook bij je burgerplicht.
Je hoeft er ook niet op in te beuken, probeer iig de daders tot bedaren te brengen... ook dat zie ik die losers van de Mac niet doen in dit filmpje... walgelijik :r