Engeltje op m'n schouder gehad..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 15:18

Little_Gift schreef:
Het spijt me maar je hebt de wet toch wel verkeerd op meid... jij deed een manoeuvre en degene die een manoeuvre uitvoert is ALTIJD in fout... Veranderen van rijstrook staat hieraan gelijk... ook al is dit omdat je huidige rijstrook ophoudt, dan nog ben je verplicht en geacht te gaan stilstaan op het einde van de rijstrook om dan (eens er plek genoeg is) rustig en hoffelijk in te voegen...

Dus hoe je het ook draait of keert, jij reed de vrachtwagen aan en niet de vrachtwagen jou... doordat jij hem aanreed kan ik me goed inbeelden dat die bestuurder jou dus echt niet gezien heeft... Horen al helemaal niet want een vrachwagen maakt een hels kabaal, een klap van een auto tegen zijn bumper zal hier heus niet boven gaan... ook voelen is onmogelijk, zo'n vrachtwagen is een tientonner... jouw auto voelde voor hem als een vliegje op een paardenrug...

Het is een jammer voorval en het is zonde van de auto en ik wil je nog veel beterschap wensen!

Sorry hoor, maar waar haal jij die wijsheid vandaan? Was je erbij? Nee.
Weet je wat namelijk ook verplicht is? Elkaar ruimte geven! Deed hij dat? Nee.
Hij rijdt gewoon stug door, waarschijnlijk omdat hij zich wel lekker groot voelde en gewoon heeft gedacht: "krijg de klere!".
En niet verwacht dat het daadwerkelijk fout zou gaan.
En oh ja, als ik daar had gaan stilstaan hadden ze me geplet.. Dan had je mij tussen de deuren van mijn auto vandaan kunnen bikken. Goed idee! Dan had mijn vriend hier een berichtje kunnen plaatsen dat er weer een bokker overleden was.
Even nadenken voor je gaat wijzen met je vingertje terwijl je er niet bij bent geweest. En wat zou ik graag die vrachtwagenchauffeur spreken! Maar hee, die is doorgereden hè!

Jolliegirl

Re: Engeltje op m'n schouder gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:22

Denk zelf ook even na voor je de woorden van de vrachtwagenchauffeur gaat invullen!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 16:52

Ik zeg toch ook waarschijnlijk? Zeg dus niet dat het zo is.
Maar laat maar, jullie kunnen allemaal PERFECT rijden en jullie zal nooit wat gebeuren hè!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:55

Ik had het laatst ook, ik mocht er niet tussen,ik had het niet meer.Ik gaf heel veel gas en redde het net, sommige zijn echt niet wijs hoor.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:58

Ik denk dat het iedereen wel is gebeurd, die rare invoegstroken zijn het sufst wat ze ooit bedacht hebben. Ze gaan uit van het feit dat een ander je wel de ruimte geeft... Beetje een verkeerde insteek.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 17:04

Ja daarom, je zou ze de kost moeten geven, die gasten die het er gewoon om doen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:05

Waar slááát dit op ? Ts heeft een ongeluk gehad en jullie gaan lopen zeiken op haar?
Als zij naar haar idee alles gedaan heeft ; prima toch?! Ik snap werkelijk waar niet waarom er zo'n gezeik van word gemaakt?!
Nadien wil haar ei kwijt, hartstikke heftig wat er gebeurd is - wie ze schuld het ook is.
Nee, we gaan met zn allen op haar zitten vitten.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 17:07

Thanks Sabien (en alle anderen die wel gewoon kunnen reageren)!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:08

Hoe gaat het nu met je? Nog last van je spieren/nek ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:19

Broccoli schreef:
Ik zeg toch ook waarschijnlijk? Zeg dus niet dat het zo is.
Maar laat maar, jullie kunnen allemaal PERFECT rijden en jullie zal nooit wat gebeuren hè!

Als je effe leest, zie je dat ik ook mijn verhaal heb gepost.

Maar prima, als jij je zo snel op de tenen getrapt voelt.

Sterkte met je herstel.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:24

Sabinee__ schreef:
Waar slááát dit op ? Ts heeft een ongeluk gehad en jullie gaan lopen zeiken op haar?
Als zij naar haar idee alles gedaan heeft ; prima toch?! Ik snap werkelijk waar niet waarom er zo'n gezeik van word gemaakt?!
Nadien wil haar ei kwijt, hartstikke heftig wat er gebeurd is - wie ze schuld het ook is.
Nee, we gaan met zn allen op haar zitten vitten.

Omdat mensen ook vergeten hoe bar weinig je ziet al vrachtwagen chauffeur. Tuurlijk het is k*t, maar meneer de vrachtwagen chauffeur heeft je wss te laat gezein (pas op het moment van tollen?) en een vrachtwagen stil zetten is ook niet 1,2,3 gefixt die hebben een nog langere remweg dan een personen auto. Ik ga verder niemand de schuld geven. Het is nou eenmaal gebeurd en dat is balen, maar ik vind het jammer dat iedereen met vingertjes wijst.

Heel veel sterkte TS, en misschien nog even langs de HA?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:27

Ik denk idd dat je een engeltje mee had liften.

Ik laat wel ff jouw verhaal voor wat het is, aangezien bepaalde dingen niet geheel duidelijk zijn, maar je kan aanspraak maken op het Waarborgfonds om je schade vergoed te krijgen.
Blijf de politie bellen en vragen om camerabeelden op dat traject, het ongeval hoeft niet op beeld te staan, was wel handig geweest, maar wellicht is de beschreven vrachtwagen eerder op dat traject te zien en jouw auto ook.
Kijk anders ook even op de website van het Waarborgfonds over het hoe en wat.
Sterkte! ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:36

Mossel schreef:
Omdat mensen ook vergeten hoe bar weinig je ziet al vrachtwagen chauffeur. Tuurlijk het is k*t, maar meneer de vrachtwagen chauffeur heeft je wss te laat gezein (pas op het moment van tollen?) en een vrachtwagen stil zetten is ook niet 1,2,3 gefixt die hebben een nog langere remweg dan een personen auto. Ik ga verder niemand de schuld geven. Het is nou eenmaal gebeurd en dat is balen, maar ik vind het jammer dat iedereen met vingertjes wijst.

En dan neem je niet de moeite om even na te bellen? Offe verderop nog te stoppen? Doorrijden na een aanrijding is een strafbaar feit. Wat was er gebeurd als Ts niet alleen was gaan spinnen maar tegen een andere auto was geklapt? Met veel grotere gevolgen?

Een vrachtwagenchauffeur die niet ziet dat er een auto tegen hem aankomt. Kijk, daar kan ik in mee gaan. Maar het feit dat je niet achterom in je spiegels kijkt en iets raars ziet en je niet afvraagt of je er iets mee te maken hebt... Dat vind ik ongelooflijk dom.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:41

Hoe dan ook de vrachwagen is wel schuldig aan doorrijden na een ongeluk.
Je behoort elkaar wel de ruimte te geven met invoegen.
Ik kan niet zeggen of de vrachtwagen chauffeur fout was of TS.
Maar je moet iig stoppen na een ongeval.
Of je nou schuldig bent of niet.
En dat vind ik echt erg.

TS sterkte

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:53

Jeetje TS mag ik je heel veel sterkte wensen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:06

Jeetje TS, heel veel sterkte! Wat moet jij geschrokken zijn! En niemand anders die gestopt was om te kijken hoe het met je ging, stel nou dat het helemaal niet zo 'goed' met je ging?

Over schuld e.d. ga ik niks zeggen, ik was er niet bij. Ik begrijp de siuatie wel, deze heb je ook na het Kooimeerplein de A9 op bij Alkmaar... Ik rij daar ook altijd het liefst op de rechterrijbaan daar.

Of de chauffeur in kwestie je wel of niet gezien / gehoord heeft weet ik niet, ik was er niet bij ;)

Als je (te) lang last blijft houden raad ik je wel aan om naar de huisarts te gaan en blijf er wel over praten. Mijn pb box staat open voor je ;).

Ik heb zelf eens een ongeluk gehad terwijl ik zelf niet reed, ineens stond er een tram in de linkerkant van de auto :\ ben soms nog steeds angstig om in te halen, het ziet er dan uit alsof zo'n auto te dicht bij je komt...

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:02

Jeetje meid wat een schrik! Wat ben je er nog goed vanaf gekomen dan zeg.
En tsja theoretisch gezien heeft moest je de vrachtwagen voorrang geven. Maar hebben we wel allemaal niet eens zoiets gehad? Dat je denkt dat het net moet lukken als die gast voor je ff de gas intrapt! Ook wel eens met inhalen van een tractor ofzo..Het overkomt de beste wel eens. Maar het gaat gelukkig meestal goed en kom je er met een schrikje vanaf...

Ik hoop dat de pijn mee mag vallen, en we kunnen natuurlijk niet eerder conclusies trekken voordat er met de vrachtwagenchauffeur is gesproken. Want je weet niet of hij het wel eens heeft opgemerkt ja of nee.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:13

Het lijkt mij niet nuttig/zinvol om hier te gaan zitten bekvechten wie er schuldig is of niet. TS is zich helemaal rot geschrokken (en logisch ook is rotsmak en rotweg, ken het daar). Ze heeft dit verhaal geplaatst om de schrik even van zich af te schrijven en haar verhaal kwijt te kunnen. Als ze onze mening had willen weten wie er schuldig was dan had ze daarover wel een topic gemaakt.

@brocoli: heel erg veel sterkte. Hoop dat je de schrik een beetje te boven bent al. hoe is het met je spierpijn etc nu?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:20

Aiaiai, dat is flink heftig!
Heb de foto gezien en het is inderdaad een lastig punt, als het druk is. Ik heb wel mijn vraagtekens bij sommige punten, maar goed, een inschattingsfout is zo gemaakt en als er dan zoiets gebeurd is het verschrikkelijk. Ik denk dat je er idd niks aan kon doen, wat naar op het moment dat je dat beseft! Ik snap niet dat er niemand gestopt is? Íemand moet het toch gezien hebben lijkt mij?
Kan je niet een oproep plaatsen ergens voor getuigen?

Ik hoop dat je op de een of andere manier er nog achter kan komen wie de vrachtwagenchauffeur is. Ik begrijp dat je boos bent op hem, maar ik denk dat het wel realistisch is om je te realiseren dat het mogelijk is dat hij met zo'n tientonner niks doorheeft (ik heb zelf nooit in een vrachtwagen gezeten, dus geen idee hoe of wat dat gaat).

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat de verzekering ed allemaal meezit, en dat je gezondheid in orde is, en dat je weer zonder angst in de auto kan gaan zitten.

Edit: heeft je vriendin niet iets kunnen zien van de vrachtwagen?

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:38

Het is zeker niet nuttig/zinvol om hier te gaan zitten bekvechten over schuldig. Maar aangezien er zo geroepen werd van vrachtwagenchauffeur is asociaal ed. ben ik daar wel op ingesprongen.
Het is zeker vervelend voor de TS en waarschijnlijk is ze ook erg geschrokken. Maar imo is het dan nog niet nodig om voor dat je de beste man uit de vrachtwagen gesproken/gevonden hebt, hem voor vanalles uit te maken. Misschien heeft hij het wel zien gebeuren, voor hetzelfde geld is hij net zo geschrokken en heeft hij de politie later nog gebeld. Wij weten dat niet en daarom vind ik het onterecht dat zo iemand hier word neergesabelt.

Zeker wens ik de TS sterkte toe met alles en hoop ik voor haar dat ze snel weer gaat rijden zonder spanning/angst. Maar laten wij dan (incl. de TS) de schuldvraag over aan de politie+verzekering en niet allemaal vingertjes wijzen...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 03:39

Tatyana schreef:
Het is zeker niet nuttig/zinvol om hier te gaan zitten bekvechten over schuldig. Maar aangezien er zo geroepen werd van vrachtwagenchauffeur is asociaal ed. ben ik daar wel op ingesprongen.
Het is zeker vervelend voor de TS en waarschijnlijk is ze ook erg geschrokken. Maar imo is het dan nog niet nodig om voor dat je de beste man uit de vrachtwagen gesproken/gevonden hebt, hem voor vanalles uit te maken. Misschien heeft hij het wel zien gebeuren, voor hetzelfde geld is hij net zo geschrokken en heeft hij de politie later nog gebeld. Wij weten dat niet en daarom vind ik het onterecht dat zo iemand hier word neergesabelt.

Zeker wens ik de TS sterkte toe met alles en hoop ik voor haar dat ze snel weer gaat rijden zonder spanning/angst. Maar laten wij dan (incl. de TS) de schuldvraag over aan de politie+verzekering en niet allemaal vingertjes wijzen...

Als je op een vrachtwagen zit ben je een beroeps.
Als je schrikt hoor je zeker niet door te rijden.
En elke vrachtwagen chauffeur weet dit natuurlijk heeeeel goed.
Schuldig of niet. je stopt gewoon.
Dit is een wettelijke regel, net zoals stoppen voor rood.

Schuldvraag hierbij buiten gelaten natuurlijk.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 06:38

Weet niet of dit al gezegd is (heb niet het hele topic gelezen, alleen de posts van Broccoli), maar als je in Nederland schade hebt aan een auto wat veroorzaakt is door een ander motorvoertuig (auto, motor of vrachtwagen), dan kun je de schade claimen bij het Waarborgfonds. (www.wbf.nl)
Weet niet of je de schade vergoed krijgt (maar je zegt dat je een politierapport hebt waarop staat dat jij niet de schuldige bent) en hoeveel het is, maar iets is beter dan niets.
Succes :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:11

Citaat:
Als je op een vrachtwagen zit ben je een beroeps.
Als je schrikt hoor je zeker niet door te rijden.
En elke vrachtwagen chauffeur weet dit natuurlijk heeeeel goed.
Schuldig of niet. je stopt gewoon.
Dit is een wettelijke regel, net zoals stoppen voor rood.

Schuldvraag hierbij buiten gelaten natuurlijk.

Ik heb het met mijn zwager erover gehad, beroeps vrachtwagenchauffeur van een trailerwagen... Je. Voelt. Het. Niet. / Je. Ziet. Het. Niet.

Wanneer gaan mensen dat eens snappen?

Dit is zeker niet tegen TS bedoelt, dit is voor alle mensen die denken; 'oooh een vrachtwagenchauffeur is een professioneel chauffeur, die moet alle idioten/ imbecielen/ niet al te best rijdende mensen maar in de gaten houden op de snelweg.

Als je +90 rijdt op de snelweg heb je geen last van vrachtwagenchauffeurs cq. beroepschauffers.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:52

Ik heb gister aan een vriend gevraagt (rijd ook vrachtwagen) of je het voelt als er een auto tegen je vrachtwagen aanrijd.

Je voelt het dus niet, er is er bij hem ooit iemand er volop achter ingereden en hij heeft daar dus niets van gemerkt.

Je kan idd aanspraak maken op het waarborgfonds. Hier hebben wij ook wel eens gebruik van gemaakt en alles was toen netjes vergoed. In ons geval was het schade veroorzaakt door een ander op een parkeerplaats. Ik moest toen wel 2 getuigen hebben en de politie moet erbij geweest zijn zonder dat de auto is verplaatst.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 10:00

Ik ben voor hem langs getold waardoor hij me een tweede keer heeft geraakt.
:evaw: niet gezien? :evaw: