Geloof je in geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Re: Geloof je in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:26

Ik weet niet of er echt geesten zijn, maar er is wel 'iets'.
Mijn oma heeft voorspellende dromen, met name als mensen dood gaan of iets dergelijks, en dat zuigt ze niet uit haar duim.
En bijvoorbeeld bij 'Het zesde zintuig' op tv zijn er ook dingen die niet zomaar op de gok gedaan konden worden. :j

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 17:27

idd zesde zintuig is ook niet op de gok.
nee dat zuig je niet zo even uit je duim

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:30

Ja ik geloof er zeker in, dat er meer is, en ook dat je met overledenen kan communiceren. Zelf heb ik er geen ervaringen in, gelukkig maar, wnt ze zien of horen lijkt mij dood eng.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:33

Ja ik geloof er ook in,Kan niet met ze praten ofzo maar heb wel een keer mijn oma ''gezien'' en 2handen op mn schouders gevoelt op de begraafplaats.

Ik zou wel iemand willen ontmoeten via internet ofzo die het voor mij zou kunnen en willen,heb een hoop onbeantwoorde vragen(vindt maar eens zo iemand)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:28

Ik geloof er zeker weten in.. Ik voel 's avonds vaak ook de aanwezigheid, maar daar blijft het bij.. Ik weet niet wie het is, ik kan niet met ze praten of zien. Dat vind ik wel jammer, want wil wel graag weten wie hier in het huis rondloopt.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:05

ik droomde dat n merrie die ik toen verzorgde die dag een veulen kreeg.. was vorig jaar.. ik keek in mn droom op kalender.. welke dag.. ik loop 's ochtends na benede.. kijk op kalender.. en d8.. hee.. da had k net ookal gedaan.. is zoo vaag:O

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:14

Ik geloof er wel in. Heb wel het 1 en ander met ze meegemaakt!
Heb ze zelf nog nooit gezien of gesproken ofzo. Maar weet wel dat ze erzijn! :)
Ze hebben ooit iets duidelijk willen maken.... maar ben er nooit achtergekomen wat dan.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:14

Haha ja, deja vu's zijn erg vaag ja :+

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:39

0316Meisjj schreef:
ik droomde dat n merrie die ik toen verzorgde die dag een veulen kreeg.. was vorig jaar.. ik keek in mn droom op kalender.. welke dag.. ik loop 's ochtends na benede.. kijk op kalender.. en d8.. hee.. da had k net ookal gedaan.. is zoo vaag:O

dat heb ik ook weleens maar dan heb ik het niet gedroomd ofzo(weet er in ieder geval niks meer van haha)
dan kijk ik een soap of in de winkel ofzo en dan denk ik van huh dat ken ik al.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:36

Haha ja idd!
Ik heb ook heel vaak dat ik dingen al heb meegemaakt. Niet in het echt maar meer als droom/voorspelling, over nuttige en nutteloze dingen :p. Dat er iets gebeurd of ergens loopt en ineens denk ik dan dit heb ik al ooit meegemaakt :s (wat niet zo is haha)

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 01:21

Zijn dat dan niet gewoon deja vus?

Ik vind het niet slim van mezelf om dit te lezen want ik moet m'n hond nog uit laten en ben bang in het donker. Geloof ook echt in geesten.

Mijn zus was heel erg gehandicapt en woonde in een ander huis. Toen ik negen was is ze overleden.
Ze lag daar ook opgebaard. De lichtjes om haar bed gingen steeds aan en van die opwind filmtvtjes voor kinderen gingen spontaan draaien. Ik vond het niet eens ech eng. Nu zou ik dat dus wel eng vinden.
Oja de verklaring van sommige was: trillingen. Maarja dat was eerder niet.

Kreeg het ook eens heel heet in bed. Of zij het was weet ik niet. Gevraagd of ze weg wilde gaan en toen ging het wel weg.

Ik ben heel benieuwd hoe ze nu is. Voor mijn gevoel hadden wij een goede band en haar dood heeft mij echt gevormd. Ik ben alleen te bang om naar een medium ofzo te gaan.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 06:43

Haha oke, heb je het overleefd ;) ?
Ja deja vu dat is het (niet aan gedacht ;))
Ik zou nooit naar medium gaan, zitten veel geldkloppers tussen... Daarnaast kun je het beste op je eigen gevoel afgaan.
Als er iets 'gebeurd' (net zoals dat heet worden) sta er dan voor open en wie weet gebeurd er wel meer...
Als t je zus is zal er niks 'engs' gebeuren.
Soms heb je 'enge' geesten (vaak onbekende van je) en die kun je wel als eng ervaren

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:22

Ik begeleid kinderen die ze zien,en leer ze hoe ze er mee om moeten gaan.Ook doe ik energetische huisreinigingen,de mensen voelen meestal direct dat het veel prettiger aan voelt.

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:30

Ik weet t niet en ik wil t ook niet weten :')

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:35

susannex schreef:
UMayDream schreef:
Wow dat is echt eng! Wat zegt/doet hij, als ik vragen mag :o ? Mag ook via pb :)

hij verteld wat hij van me wilt, en valt me lastig als ik zeg dat hij weg moet gaan schreeuwt hij nee!

wat wil hij dan van je? en op wat voor manier valt hij je lastig?

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:42

colette_007 schreef:
Haha oke, heb je het overleefd ;) ?
Ja deja vu dat is het (niet aan gedacht ;))
Ik zou nooit naar medium gaan, zitten veel geldkloppers tussen... Daarnaast kun je het beste op je eigen gevoel afgaan.
Als er iets 'gebeurd' (net zoals dat heet worden) sta er dan voor open en wie weet gebeurd er wel meer...
Als t je zus is zal er niks 'engs' gebeuren.
Soms heb je 'enge' geesten (vaak onbekende van je) en die kun je wel als eng ervaren

Nou naar snel die hond ff laten plassen en naar binnen gesjeesd.
Ben al weer heel bang in het donker door m'n nachtmerries.
Ik sta er wel voor open.
Dat in bed vond ik ook niet echt eng maar ik had het echt snikheet :p
Toen was ik denk ik ook 9/10 jaar. Toen ik ouder werd is niks meer gebeurt.

Zijn er trouwens ook nog meer mensen die niet naar begraafplaatsen gaan?

Ik heb een hekel aan doe plekken. Voel me daar echt niet op m'n gemak. Eerst ging ik vaak
naar m'n zus en nu helemaal nooit meer. Gelukkig vind m'n moeder dat niet erg.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:50

Haha oke.
Ik ga liever ook niet naar begraafplaatsen. Kan het eigenlijk altijd op afstand houden, maar dan meestal niet.
En als ik ga (gelukkig is dat nog maar 1x voorgekomen) gaat mijn 'vriend' (in de zin van die geest die ik wel spreek) altijd mee, die helpt dan, jaa dit klinkt echt heel waazig :roll: maar weet ook niet hoe ik het moet uitleggen ;)

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:54

Ik geloof wel in geesten.
En dat komt deels door dit:
Een paar jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden.
Mijn moeder bleef in het huis wonen waar we eerst al woonde, en mijn vader ging naar een ander huis.
Ik slaap in mijn vaders huis in een kamer helemaal beneden.
Ik weet niet of het door geesten komt, maar ik voel me daar nooit op me gemak.
Ik heb altijd het idee dat ik niet alleen ben, en dat er ooit iets in die kamer is gebeurd.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:18

Dat is ook niet lekker :S

Ik word soms ook 'bang' van mijn hond.
Vooral met wandelen kijkt hij soms voortdurend achterom.
Soms zit hij in huis ook gewoon ergens naar te kijken dat ik me soms afvraag. Wat?
Bang tussen aanhalingstekens omdat het niet echt angst is.
Oh geloof dat ie zichzelf nu aan kijkt in de spiegel haha!

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:23

Ik twijfel er eigenlijk nooit aan dat er veel meer is, dan dat ik kan zien. Een vriend van mij wist vroeger al dat hij heel anders was dan anderen en heeft er nu zelfs zijn werk van gemaakt om andere mensen te helpen met deze zaken. Soms ben ik er dan bij en dat is onwijs bijzonder om mee te mogen maken.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:53

Ik heb er eigenlijk altijd in geloofd en er zijn ook een aantal gebeurtenissen geweest hier waardoor ik er nog meer in geloofde en een beetje bang voor was.
Maar toen mijn moeder opgegeven was hebben we een gesprek gehad waarin we afgesproken hebben dat ze mij zou laten weten dat ze er nog is na haar dood.
Ze is inmiddels 6 maanden geleden overleden en ik heb nooit iets van aanwezigheid of iets gemerkt...
Dus nee ik geloof er nu niet meer in.......

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:48

Begraafplaatsen geven juist zo,n rust,dat voel ik ook.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:07

ik heb toevallig net zo'n programma gekeken op national geographic. Ik vond het wel interessant, maar het is bewezen dat die lichtbollen, of zwevende geesten op camera zo makkelijk na te maken zijn.

Op plaatsen zoals spookkelders vinden mensen het vaak eng, omdat het er donker is en de lucht niet vers. Ik weet het ook niet precies, maar ik geloof niet zo in geesten.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:16

Ik geloof er wel in, en ik geloof ook dat iedereen ze kan leren zien. Zelf zie ik ze niet :)
Quantum Touch kan iedereen leren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:17

Ik geloof er ook zeker in :j Zelf (nog) geen ervaringen mee gehad ofzo, maar wel via m'n moeder dingen gehoord waardoor ik er echt wel in geloof :j Ik vind geesten alleen altijd zo'n rottig woord ervoor :P