Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Verder probeer ik het altijd voor elkaar te krijgen om in mijn eentje op een plek voor 4 mensen te zitten in de trein, door heel breed te zitten en niet op te kijken uit mijn boek als er gestopt wordt... Ik stop zelfs de oortjes van mijn iPod in mijn oren, ook als hij niet aanstaat...
Wieke86 schreef:Vjestagirl schreef:Verder probeer ik het altijd voor elkaar te krijgen om in mijn eentje op een plek voor 4 mensen te zitten in de trein, door heel breed te zitten en niet op te kijken uit mijn boek als er gestopt wordt... Ik stop zelfs de oortjes van mijn iPod in mijn oren, ook als hij niet aanstaat...
Als ik mensen dit zie doen in de trein, dan ga ik dus juist bewust daar zitten... gewoon om te irriteren![]()
Wieke86 schreef:Vjestagirl schreef:Verder probeer ik het altijd voor elkaar te krijgen om in mijn eentje op een plek voor 4 mensen te zitten in de trein, door heel breed te zitten en niet op te kijken uit mijn boek als er gestopt wordt... Ik stop zelfs de oortjes van mijn iPod in mijn oren, ook als hij niet aanstaat...
Als ik mensen dit zie doen in de trein, dan ga ik dus juist bewust daar zitten... gewoon om te irriteren![]()
Verder ben ik ook asociaal in het fietsverkeer idd. Heb zo'n hekel aan die bakfietsen op die smalle fietspaadjes in Utrecht centrum...
piezze schreef:een stinkscheet laten en een ander heel beschuldigend aankijken
Gypsy schreef:Ik wil die strategie horen
concetto schreef:Ik heb de loonwerker die mijn man geslagen had omdat deze over een flexibele slang reed die over de weg reed, op het dorpsfeest tijdens de revue enorm te kakken gezet.
Op dat moment voelde het goed, later hoor je dat dit de man veel klanten heeft gekost en dan denk je toch bij jezelf: had dat niet anders gekund?
Maar wie aan mijn geliefden komt, komt aan mij.
maar dat is geen excuus voor mijn reactie
labyrinth schreef:Oeff! ik ben best asociaal naar rokers die roken op plekken waar het niet mag.
Vjestagirl schreef:Gypsy schreef:Ik wil die strategie horen
Ok, moet zo'n trein hebben met verschillende coupés, en dan meerdere treinstellen achter elkaar. Je moet ergens gaan zitten direct náást de deur naar de volgende coupe en zorg dat je altijd vooruit rijdt. Zorg dat je nóóit aan het einde van de trein zit! Dan hang je je jas op het haakje naast het raam (ook zomers, altijd een jasje oid ophangen). Op de stoel naast het raam je zet je een grote tas, bij voorkeur meerdere (dus een weekeind tas met een handtas er bovenop). Zelf ga je aan het gangpad zitten, dopjes van je iPod in je oren en een boek (of beter nog, een grote krant) op schoot. Zodra er mensen in stappen zorg je dat je goed verdiept bent in je boek. Je slaat je benen over elkaar en legt de tenen van de bovenste voet tegen de stoel tegenover je aan zodat het er 'geblokeerd' uitziet (ergo: je moet aan me vragen of ik mijn voet weg wil halen/of je daar mag zitten). Zorg ook dat je arm een stukje uitsteekt, mensen moeten kunnen zien dat je er zit zodra ze de coupe binnen komen, als ze namelijk eenmaal verzonnen hebben dat er wel ergens plek is dan willen ze er zitten ook, ook als er al iemand zit.
Doordat je jezelf zo breed hebt gemaakt, mensen niet aankijkt, duidelijk met wat anders bezig bent én ze misschien wel niet kunt horen, i.c.m. het feit dat ze makkelijk door kunnen lopen naar een volgende coupe om te kijken of er meer plek is én dat mensen achteruit moeten reizen als ze daar willen zitten, zorgt dat mensen eigenlijk nooit willen gaan zitten.
En voila: mijn trein strategie... In die nieuwe sprinters werkt dat dus niet meer, omdat mensen de hele trein door kunnen kijken, en omdat de zitplekken zo 'open' en zo licht zijn dat je het niet meer met je lichaamshouding kunt blokeren... Tijd voor een nieuwe strategie dus!
Zwitsal schreef:vjestagirl: sowieso altijd het eerste zitje na de deur nemen.. mensen komen binnen en kijken 9 van de 10 keer over de eerste zitplaatsen heen en lopen door