Asociaal gedrag van jezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:52

Ik voel me eigenlijk best sociaal als ik dit zo lees. :D Ik ga er eens over nadenken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:52

_Tara_ schreef:
Soms zeg ik geen hoi bij de kassa of loop ik mensen voorbij die ik eigenlijk wel ken maar geen zin heb om mee te praten.

ik beken ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:53

Vjestagirl schreef:
Verder probeer ik het altijd voor elkaar te krijgen om in mijn eentje op een plek voor 4 mensen te zitten in de trein, door heel breed te zitten en niet op te kijken uit mijn boek als er gestopt wordt... Ik stop zelfs de oortjes van mijn iPod in mijn oren, ook als hij niet aanstaat...

Als ik mensen dit zie doen in de trein, dan ga ik dus juist bewust daar zitten... gewoon om te irriteren :+

Verder ben ik ook asociaal in het fietsverkeer idd. Heb zo'n hekel aan die bakfietsen op die smalle fietspaadjes in Utrecht centrum...

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:53

Ik maak altijd hele gemene opmerkingen. Meestal heb ik dan pas na een tijdje in de gaten dat het eigenlijk heel gemeen was, en dat ik het beter anders/niet had kunnen zeggen :O

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:56

Wieke86 schreef:
Vjestagirl schreef:
Verder probeer ik het altijd voor elkaar te krijgen om in mijn eentje op een plek voor 4 mensen te zitten in de trein, door heel breed te zitten en niet op te kijken uit mijn boek als er gestopt wordt... Ik stop zelfs de oortjes van mijn iPod in mijn oren, ook als hij niet aanstaat...

Als ik mensen dit zie doen in de trein, dan ga ik dus juist bewust daar zitten... gewoon om te irriteren :+

Ik heb n hele strategie uitgedacht (die helaas niet meer werkt met die nieuwe sprinters) maar die altijd perfect werkte in de oude treinen.

Sowieso zijn die sprinters irritante dingen omdat je niet meer de herrie van 1 coupe, maar de herrie van de hele trein hebt. Je kunt dus niet meer ergens anders gaan zitten als er een groepje herrie maakt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:58

Wieke86 schreef:
Vjestagirl schreef:

Verder ben ik ook asociaal in het fietsverkeer idd. Heb zo'n hekel aan die bakfietsen op die smalle fietspaadjes in Utrecht centrum...

Komen jullie mekaar misschien nog een keer tegen :P

O ik erger me overigens ook dood bij 1 zo'n punt in Utrecht met de fiets daar moet ik naar rechts en 9 van de 10 mensen moeten daar rechtdoor. Heb maps.google.nl er even bij gepakt. Ik kom vanaf Vredenburg/Smakelaarsveld en moet dan naar rechts naar Smakelaarsveld/Leidseveertunnel. Alleen 9 van de 10 moeten op dat punt dus rechtdoor naar van Sijpesteintunnel. Alleen daar staat dus een stoplicht, voor de rechtdoor mensen en dan terwijl ik naar rechts moet gaat iedereen al ver voor dat stoplicht langzamer fietsen, remmen, rustigjes aan waardoor ik er soms gewoon niet eens langs kom :( En ja, dit zit best wel diep :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:58

Ik wil die strategie horen :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:01

piezze schreef:
:o een stinkscheet laten en een ander heel beschuldigend aankijken

_/-\o_
Ik doe dit altijd met de hond.
Gaat alleen als er geen geluid bij is!

Ik kan best asociaal zijn in het verkeer.
Eens m'n voorrang nemen als ik die niet heb, of hem niet geven als ik dat moet.
Bumperkleven bij de type's die je eerst voorbijsteken en dan vertragen voor je neus.
Rechts voorbijsteken bij middenvaktypes.

Maar ik laat wel plaats voor motorrijders, die me dan vriendelijk bedanken met voetje-zwaai.
Vind ik enorm schattig :(:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:07

Gypsy schreef:

Ok, moet zo'n trein hebben met verschillende coupés, en dan meerdere treinstellen achter elkaar. Je moet ergens gaan zitten direct náást de deur naar de volgende coupe en zorg dat je altijd vooruit rijdt. Zorg dat je nóóit aan het einde van de trein zit! Dan hang je je jas op het haakje naast het raam (ook zomers, altijd een jasje oid ophangen). Op de stoel naast het raam je zet je een grote tas, bij voorkeur meerdere (dus een weekeind tas met een handtas er bovenop). Zelf ga je aan het gangpad zitten, dopjes van je iPod in je oren en een boek (of beter nog, een grote krant) op schoot. Zodra er mensen in stappen zorg je dat je goed verdiept bent in je boek. Je slaat je benen over elkaar en legt de tenen van de bovenste voet tegen de stoel tegenover je aan zodat het er 'geblokeerd' uitziet (ergo: je moet aan me vragen of ik mijn voet weg wil halen/of je daar mag zitten). Zorg ook dat je arm een stukje uitsteekt, mensen moeten kunnen zien dat je er zit zodra ze de coupe binnen komen, als ze namelijk eenmaal verzonnen hebben dat er wel ergens plek is dan willen ze er zitten ook, ook als er al iemand zit.

Doordat je jezelf zo breed hebt gemaakt, mensen niet aankijkt, duidelijk met wat anders bezig bent én ze misschien wel niet kunt horen, i.c.m. het feit dat ze makkelijk door kunnen lopen naar een volgende coupe om te kijken of er meer plek is én dat mensen achteruit moeten reizen als ze daar willen zitten, zorgt dat mensen eigenlijk nooit willen gaan zitten.

En voila: mijn trein strategie... In die nieuwe sprinters werkt dat dus niet meer, omdat mensen de hele trein door kunnen kijken, en omdat de zitplekken zo 'open' en zo licht zijn dat je het niet meer met je lichaamshouding kunt blokeren... Tijd voor een nieuwe strategie dus!
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 18-04-11 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:08

Ik kan soms ook net doen alsof ik bekende niet zie :') Soms gewoon geen zin om te kletsen.
Laatst bijgewerkt door Nell_ op 18-04-11 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:09

@Vjestagirl: _/-\o_

Optiwolk

Re: Asociaal gedrag van jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:12

@Vjestagirl: wat doe je dan als iemand aan je tassen zit?

Ik doe dit ook als ik de bus pak, tas naast me en lekker uit het raam staren, zodat ze het moeten vragen.
Tot iemand m'n tas pakte en het gangpad ging inzwieren, schrok me dood!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:12

Hahahaha zaaaalig goed overnagedacht. Overigens ik lag gisteren gewoon in een L vorm te slapen. Nam zo drie plekken in beslag. :+
Zitten, voeten tegenover je (netjes op een krantje) en dan dus met je bovenlijf naar de zijkant zodat je ligt. Heb heerlijk geslapen. :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:13

concetto schreef:
Ik heb de loonwerker die mijn man geslagen had omdat deze over een flexibele slang reed die over de weg reed, op het dorpsfeest tijdens de revue enorm te kakken gezet.
Op dat moment voelde het goed, later hoor je dat dit de man veel klanten heeft gekost en dan denk je toch bij jezelf: had dat niet anders gekund?
Maar wie aan mijn geliefden komt, komt aan mij.
maar dat is geen excuus voor mijn reactie :o

Ben ik wel benieuwd wat de strekking van jouw opmerking was :D
labyrinth schreef:
Oeff! ik ben best asociaal naar rokers die roken op plekken waar het niet mag.

_/-\o_
Vjestagirl schreef:
Gypsy schreef:

Ok, moet zo'n trein hebben met verschillende coupés, en dan meerdere treinstellen achter elkaar. Je moet ergens gaan zitten direct náást de deur naar de volgende coupe en zorg dat je altijd vooruit rijdt. Zorg dat je nóóit aan het einde van de trein zit! Dan hang je je jas op het haakje naast het raam (ook zomers, altijd een jasje oid ophangen). Op de stoel naast het raam je zet je een grote tas, bij voorkeur meerdere (dus een weekeind tas met een handtas er bovenop). Zelf ga je aan het gangpad zitten, dopjes van je iPod in je oren en een boek (of beter nog, een grote krant) op schoot. Zodra er mensen in stappen zorg je dat je goed verdiept bent in je boek. Je slaat je benen over elkaar en legt de tenen van de bovenste voet tegen de stoel tegenover je aan zodat het er 'geblokeerd' uitziet (ergo: je moet aan me vragen of ik mijn voet weg wil halen/of je daar mag zitten). Zorg ook dat je arm een stukje uitsteekt, mensen moeten kunnen zien dat je er zit zodra ze de coupe binnen komen, als ze namelijk eenmaal verzonnen hebben dat er wel ergens plek is dan willen ze er zitten ook, ook als er al iemand zit.

Doordat je jezelf zo breed hebt gemaakt, mensen niet aankijkt, duidelijk met wat anders bezig bent én ze misschien wel niet kunt horen, i.c.m. het feit dat ze makkelijk door kunnen lopen naar een volgende coupe om te kijken of er meer plek is én dat mensen achteruit moeten reizen als ze daar willen zitten, zorgt dat mensen eigenlijk nooit willen gaan zitten.

En voila: mijn trein strategie... In die nieuwe sprinters werkt dat dus niet meer, omdat mensen de hele trein door kunnen kijken, en omdat de zitplekken zo 'open' en zo licht zijn dat je het niet meer met je lichaamshouding kunt blokeren... Tijd voor een nieuwe strategie dus!

_/-\o_ _/-\o_

Ik kan best asociaal zijn op de weg :o Als in te dicht op iemand gaan rijden (ik probeer hier aan te werken :o ), schelden in de auto, mensen er niet tussen laten als ik vind dat ze niet aan de beurt zijn etc.

Moet zeggen dat het wel erger is geworden nu ik iedere dag met de auto naar m'n werk ga.. Voorheen was ik nog best netjes, maar nu iets minder. Ik werk eraan :j :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:14

Optiwolk: dat kan niet, die liggen aan de raamkant en ik zit aan de kant van t gangpad breed te wezen...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:16

Damn ... want ik zit graag aan het raam :(

Daar heb je meestal wat frisse lucht :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:17

M3lisss schreef:
Op de weg ben ik een monster :))

Labyrinth je hebt de vraag niet begrepen denk ik!

Ik ben ook een monster op de weg :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:18

Raam open zetten in de winter, of juist dicht in de zomer werkt ook heel goed trouwens... K heb t weleens dat ik m open heb gezet, er iemand binnenkomt en die doet m dicht. Ik sta dus net zo hard weer op om hem weer open te zetten. Als je er last van hebt ga je maar ergens anders zitten, ik zat er eerst :P. Heerlijk asociaal. Ik ben gek op psychologie, beetje spelen met mensen.

Optiwolk: ja, das n nadeel. Maar het hele idee werkt alleen maar omdat je zo breed bent, alles blokeerd, EN mensen je direct al kunnen zien zitten...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:19

vjestagirl: sowieso altijd het eerste zitje na de deur nemen.. mensen komen binnen en kijken 9 van de 10 keer over de eerste zitplaatsen heen en lopen door :P

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:20

Mensen die onnodig helemaal op de linkerweghelft fietsen, wil ik met mijn scooter nog wel eens afsnijden. Dan moeten ze wel terug naar rechts. }>

En op zo'n mooie dag als vandaag wil ik ook nog wel eens mijn muziek iets te hard aanzetten in de tuin, zodat er misschien wat buren onvrijwillig meegenieten. Maar als dan het leuke nummer voorbij is, zet ik hem wel weer zachter. Zo ben ik dan wel weer. :')
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 18-04-11 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:20

Fietsers die perse met hun tweeën (of meer) naast elkaar willen blijven fietsen, mogen af en toe genieten van een aaitje van mijn scooterspiegel..

Rechtvaardig asociaal: Een wielrenner die naast me komt fietsen, schatje tegen me zegt en mijn schouder vast pakt... Heb mijn arm krachtig naar achteren gezwaaid, toevallig net in het gezicht..

Verder kan ik ook heel eerlijk zijn, wat niet altijd gewaardeerd wordt.

Overigens zou die treintactiek al niet bij mij werken hoor. Kan iemand er 5 tassen neerleggen, als ik wil zitten, ga ik zitten haha. (maar sta altijd op voor ouderen e.d.)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:21

Zwitsal schreef:
vjestagirl: sowieso altijd het eerste zitje na de deur nemen.. mensen komen binnen en kijken 9 van de 10 keer over de eerste zitplaatsen heen en lopen door :P

Juist niet! Als er in de rest van de coupe dan overal mensen zitten hebben ze eerder de neiging bij jou te gaan zitten dan mij gezelschap te komen houden, omdat ze bij jou de lege plekken kunnen zien, en bij mij maar moeten hopen dat er niemand tegenover me zit...

Mensen die vanuit de voorkant van de coupe komen gaan namelijk dan OF op het eerste of 2de zitje zitten, OF lopen door naar de volgende coupe. Mensen die vanuit het andere treinstel komen zullen geneigd zijn om door te lopen om te zien of er verderop wel plek is...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:22

Pff sommige dingen hier zijn wel héel erg aso zeg. :oo

Ik heb mijn rijbewijs nog niet, maar ik weet nu al, als mensen gaan bumperkleven, dan ga ik 30 rijden en zorgen dat ze me niet kunnen inhalen. En koters die midden op de weg fietsen lekker haaks afsnijden. Oehoeh kan niet wachten tot ik mn rijbewijs heb. :') Oh wat erg. :=

En ik kan nog wel eens te veel praten, ook door mensen heen praten.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:22

Ik kan echt stomme en nare opmerkingen maken als ik me aan iemand erger. Op zo'n moment gooi ik gewoon eruit wat me stoort en dat is meestal niet te vriendelijk.

Recent voorbeeldje:

Ik liep met twee fietsen aan de hand, in eerste instantie over de stoep, maar die was te smal doordat er een auto op stond dus ik liep even met die fietsen over het fietspad. Een vrouw met een IMO te kort rokje aan, waar ze de hele tijd aan zat te sjorren, gilde dat ik op de stoep moest lopen en voor ik het wist had ik eruit geflapt dat zij een langer rokje aan moest trekken, := Ze was eh, best wel kwaad. Achteraf denk ik dan; ach had gewoon je mond gehouden, maar dat doe ik dus niet.

Sodeletuut

Re: Asociaal gedrag van jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:23

Flew _O-