Werken in een supermarkt/winkel, & de miserie der klanten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:51

ELpatcho schreef:
Wow wat een frustatie! Haha weet je zeker dat achter de kassa werken iets voor jou is?! :P

Heb je het tegen mij? :D

Kijk, ik doe mijn job enorm graag. Maar maar al te vaak hoor je 'die kassiersters van tegenwoordig'.. Terwijl het soms écht aan de klant ligt hoor :D

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:51

amyz schreef:
Oh smijten met geld idd! Ook veel van die klanten, die pleuren dan hun geld gewoon neer. Vaak nog al pratend met hun collega, gooien snel t geld neer en gaan de rest van de tijd staan handje ophouden voor t wisselgeld. Hoe bedoel je onbeleefd? Zeg dan altijd met iets meer nadruk hoeveel t kost, ga heeeeel rustig t wisselgeld pakken (je wacht maar ff met je uitgestoken handje) en ga vervolgens erg nadrukkelijk terugtellen en ze een smakelijk eten en ''een fijne dag nog hoor meneer'' wensen :') Tijdje vaste locatie gehad (ambtenaren, kan je helemaal je lol op) en meestal was die tactiek maar 1 of 2 keer nodig waarna ze heel netjes t geld neerlegden of aan me gaven en geduldig wachtten tot ik wisselgeld had gepakt :P Een collega van me gooit t wisselgeld gewoon terug als de klant met zn geld gooit, mja, dat vind ik dan ook weer niet netjes..

Hoe werkt het bij jullie met maaltijdcheques? Mogen ze er al hun boodschappen mee betalen, of enkel voeding/drank?

amyz

Re: Werken in een supermarkt/winkel, & de miserie der klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:22

Ligt eraan... Sommige vouchers zijn alleen voor eten, of alleen voor drinken.. En soms gewoon voor alles wat ze hebben willen :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:28

VinAx schreef:
chipieke schreef:
Ik heb een hekel aan Carrefour :') Ik vind ze zo groot dat ik ze echt niet gezellig winkelen vind :')

Bvb in de Carrefour hier in Burcht zie je nooit iemand rondlopen om wat aan te vragen,
als je iemand tegenkomt zijn ze wel vriendelijk en alles hoor, prima personeel!

Maar ik heb het altijd ijskoud in een Carrefour :')

Dan kom je mij maar zoeken, want da's toevallig waar ik werk =D

Edit. Volgens de wet moet het minstens 18° zijn voor kassawerk, maar in de winkel zelf is het altijd kouder, dat merk ik ook altijd :D Wel lekker fris in de zomer :+

Haha nee mij zie je daar niet meer :D Heb ooit eens rel gehad met een kassierster omdat ze niet voldoende maaltijdcheques wou aannemen. Het was het einde van de maand,
de centen waren op en had alleen nog maaltijdcheques en dat wou mevrouw niet.

Het was nochtans allemaal voeding hoor :') Heb dan alles laten staan, geld is geld.

Nee dank je, voor mij jamais nog carrefour :D

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 11:47

chipieke schreef:
Haha nee mij zie je daar niet meer :D Heb ooit eens rel gehad met een kassierster omdat ze niet voldoende maaltijdcheques wou aannemen. Het was het einde van de maand,

Het was nochtans allemaal voeding hoor :') Heb dan alles laten staan, geld is geld.

Nouhou.. Is niet zo dat ze ze niet wou aannemen hoor.. Ik heb hier ook soms een discussie over met klanten.. Het zit zo: wij voeren in hoe veel het bedrag per cheque is. En dan rekent de kassa zélf uit hoe veel cheques je mag geven. Meer kunnen we er gewoon ni aannemen, dat weigert onze kassa gewoon.. Dat laat ik ook gewoon zien als de klant me niet wilt geloven..

Ik weet dat het k*t is.. Ik heb in de Delhaize gewerkt, en daar nemen ze ze voor alles aan. Zelfde in Aldi & Lidl. Maar.. Als die een keer controle krijgen, hebben ze echt een giga boete aan hun broek.. Maaltijdcheques dienen enkel en alleen voor voeding/drank, en als die voor iets anders worden aangenomen, kan daar echt een fikse boete aan vast hangen.

Dus is niet zo dat 'mevrouw' niet wou, maar de kassa wou niet! Had je een bedrag bij, dat groter was dan 20 MTC? Want onze kassa's accepteren echt maar 20 cheques.. En daar kunnen wij, of onze chefs, écht niks aan veranderen, da's een beslissing die van hogerop komt..

Maar ik snap je heus wel. Ik vloek er ook wel al eens op :D

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:52

haha leuk topic dit om te lezen !
Werk zelf nu bijna 3 jaar bij de plus en heb al een hoop meegemaakt,
maar wat ik nog het meest frustrerend vind is klanten die aan het bellen zijn!
Walgelijk, vind dat zo associaal! Als ik weer is zo een bellende klant aan me kassa heb
kijk ik altijd heel boos en zeg helemaal niks.

Ook heb je van die moeders met kinderen die blijkbaar een stukje opvoeding missen.
We hebben zo een snoeppot en dan mogen ze ook meteen een hele hand pakken,
en ohjee als die leeg is , dan krijg je een grote bek van zo een kind niet normaal.

Gelukkig heb ik ook erg veel leuke klanten, die gezellig een praatje maken enzo :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:55

VinAx schreef:
chipieke schreef:

Nouhou.. Is niet zo dat ze ze niet wou aannemen hoor.. Ik heb hier ook soms een discussie over met klanten.. Het zit zo: wij voeren in hoe veel het bedrag per cheque is. En dan rekent de kassa zélf uit hoe veel cheques je mag geven. Meer kunnen we er gewoon ni aannemen, dat weigert onze kassa gewoon.. Dat laat ik ook gewoon zien als de klant me niet wilt geloven..

Ik weet dat het k*t is.. Ik heb in de Delhaize gewerkt, en daar nemen ze ze voor alles aan. Zelfde in Aldi & Lidl. Maar.. Als die een keer controle krijgen, hebben ze echt een giga boete aan hun broek.. Maaltijdcheques dienen enkel en alleen voor voeding/drank, en als die voor iets anders worden aangenomen, kan daar echt een fikse boete aan vast hangen.

Dus is niet zo dat 'mevrouw' niet wou, maar de kassa wou niet! Had je een bedrag bij, dat groter was dan 20 MTC? Want onze kassa's accepteren echt maar 20 cheques.. En daar kunnen wij, of onze chefs, écht niks aan veranderen, da's een beslissing die van hogerop komt..

Maar ik snap je heus wel. Ik vloek er ook wel al eens op :D

Weet ik wel hoor :D

Maar is het dan gewoon zo moeilijk om te scannen tot dat bedrag en de rest op een ander ticketje te zetten :+

In mijn ogen niet (ben zelf kassamiep geweest en ik vond dat ook nooit een probleem!), maar zij wou het blijkbaar niet doen,
en sprak er bovendien nog eens arrogant over ook! Volgens de dame in kwestie moest ik in het vervolg maar winkelen
als er WEL voldoende geld op de rekening stond ;)

Ik was de week ervoor getrouwd en ik had écht nog geen tijd gehad op geld van de spaar op de zichtrekening te zetten hoor.

En ja na een huwelijk is je standaard rekening zo plat als een vijg :')

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 13:27

chipieke schreef:
Weet ik wel hoor :D

Maar is het dan gewoon zo moeilijk om te scannen tot dat bedrag en de rest op een ander ticketje te zetten :+

In mijn ogen niet (ben zelf kassamiep geweest en ik vond dat ook nooit een probleem!), maar zij wou het blijkbaar niet doen,
en sprak er bovendien nog eens arrogant over ook! Volgens de dame in kwestie moest ik in het vervolg maar winkelen
als er WEL voldoende geld op de rekening stond ;)

Ik was de week ervoor getrouwd en ik had écht nog geen tijd gehad op geld van de spaar op de zichtrekening te zetten hoor.

En ja na een huwelijk is je standaard rekening zo plat als een vijg :')

Dat zou ik inderdaad ook gedaan hebben!
Achja.. Vervelende klanten, vervelende kassiersters.. Je komt ze overal tegen =D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:34

Ik werk al 3 jaar in de HEMA in onze stad, en nou, als ik al MIJN belevenissen moet gaan opdreunen dan kan ik een boekwerk beginnen.

Mensen die ruzie schoppen dat de klantenservice boven zit, ze de bonnetjes van het toilet (waar DUIDELIJK op staat dat die in het restaurant ingeleverd kunnen worden) bij mij proberen in de leveren en vervolgens de hele winkel doorstieren op zoek naar mijn leiding, mensen die hun zin niet krijgen over afgeprijsde artikelen, kinderen die alsmaar door de winkel blijven rennen, toiletpoortjes afbreken en ga zo maar verder.

Echt, noem het allemaal maar op, ik heb het meegemaakt. Ik ben zelfs al een keertje bedreigd tijdens m'n werk. Maar, desondanks blijf ik mijn werk met plezier doen. Ik ben klantvriendelijk, help mensen graag en heb een super leuk team achter de schermen lopen waar we ook heel wat mee aflachen :)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:37

Ik werk dan bij een keurslager en ik ken je frustratie, ben ik soms blij dat ik achter mag schoonmaken want anderes was ik niet klantvriendelijk gebleven :n wat kunnen sommige mensen zeuren

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:08

Ik had er laatst eentje die boos was dat ze maar 20 euro kon bijpinnen en geen 50. En dat de pinautomaat buiten weg was (die is helemaal niet van ons.)

Ze vond het geen service en blabla.. toen heb ik wel gezegd dat het uberhaupt al service is dat je mág bijpinnen, dat kan niet bij iedereen. Ik maak het graag iedereen naar de zin, maar er is een reden dat je maar tot 20 kan bijpinnen en anders loop je maar naar de hema verderop, die hebben een pinautomaat.

Toch moet ik zeggen dat het aantal vervelende mensen bij ons in de winkel reuze meevalt. De meeste mensen zijn gewoon vriendelijk (is ook geen supermarkt maar een boek/kantoorhandel)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:18

Tsja... Als ik een boekhandel inloop doe ik dat doorgaans ook puur voor mn plezier, om een goed nieuw boek uit te zoeken :D Heeeel andere stressfactor dan met de verplichte boodschappen bij de super :+

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:29

amyz schreef:
Tsja... Als ik een boekhandel inloop doe ik dat doorgaans ook puur voor mn plezier, om een goed nieuw boek uit te zoeken :D Heeeel andere stressfactor dan met de verplichte boodschappen bij de super :+

Jep, maar wij hebben tegenwoordig ook het postkantoor erbij, dus pakketverzending/ophalen auto's overschrijven e.d... dus er komt nog wel iets meer bij kijken

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:03

Heb vroeger een keer op het werk tussen een klant en mijn colega moeten springen. Mijn colega miste net op een haar na de klant. Toen hij kei hard uit haalde met zijn vuist. maar de klant was gelukkig snel genoeg was........ Mijn colega had relaxt moeten blijven.....

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 01:10

Gewoon ene oor in en andere oor weer uit met dit soort klanten. Waar maak je je druk om zeg. Zonder klanten heb jij geen baan hoor ;)
Tja en een supermarkt is nu eenmaal geweldig voor kinderen om even lekker uit te razen :+ . Ik denk dat er weinig ouders zijn die voor hun hobby met de kinderen boodschappen gaan doen. En negeren werkt vaak het beste als je geen hele scene wil midden in de winkel (tuurlijk zijn er grenzen).
Goh, ik ga er maar weer even heerlijk van genieten dat mijn dochter nog in de kinderwagen ligt :+

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 10:10

TinkerTreas schreef:
Gewoon ene oor in en andere oor weer uit met dit soort klanten. Waar maak je je druk om zeg. Zonder klanten heb jij geen baan hoor ;)
Tja en een supermarkt is nu eenmaal geweldig voor kinderen om even lekker uit te razen :+ . Ik denk dat er weinig ouders zijn die voor hun hobby met de kinderen boodschappen gaan doen. En negeren werkt vaak het beste als je geen hele scene wil midden in de winkel (tuurlijk zijn er grenzen).
Goh, ik ga er maar weer even heerlijk van genieten dat mijn dochter nog in de kinderwagen ligt :+

Mja, ik zou -moest ik kinderen hebben- mijn kids niet laten uitrazen in de supermarkt hoor.. Dat doe je toch gewoon niet? En sja hobby of niet.. Dat weet je als je zwanger bent he, dat je naar de winkel gaat moeten gaan, en dat de kids er gaan bij zijn :D