Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:04

Kaka schreef:
Ik zou het fijn vinden als het ook in Nl verplicht wordt om tot het einde van de invoegstrook door te rijden, dan weet iedereen tenminste waar hij in moet voegen, dat invoegen halverwege of wanneer er een ienieminigaatje is, werkt te verwarrend. Je doet echt niets fout door op de linkerbaan te blijven rijden, das ook weg.

Oh nee Kaka, stel je voor, iemand voor je laten? Dat kan toch niet als rasechte asociale Nederlander??? :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 16:05

Kinke schreef:
Vjestagirl schreef:
Aan de andere kant is het ook aso en typisch Nederlands om met 100km/h door te scheuren naar het einde van de invoegstrook als het al weet ik hoe ver stil staat, om er daar perse, direct, tussen te willen.

Newsflash!!!!!!! Daar is zo'n ritsstrook nu net voor bedoeld, dat de linkerbaan geheel gebruikt wordt. Ik heb het niet over gewone invoegstroken maar die stroken waar zo'n prachtig blauw bord bij staat dat je moet ritsen. En dit is dus wat ik bedoel met typisch nederlands gedrag.

NEWSFLASH!!!!!!!!!ONEONEONE!!!! :roll:

Zo'n ritsstrook is niet bedoeld om met 100KM/h langs een file te scheuren, echt niet. Net zo goed als dat je van 3 naar 2 stroken gaat en er dus op de matrix borden pijlen staan, het niet de bedoeling is om volle vaart door te scheuren tot de textkar en daar je auto er tussen te flikeren.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:06

ik heb ook weleens een brandende peuk op mijn hand gehad tijdens het fietsen. Een paar lol broeken vonden het nodig om die tegen me aan te gooien :S

Kiwipitje

Dat er na een bepaald volksfeest in het zuiden van Nederland waar ik toch al een hekel aan heb de volgende dingen op mijn oprit / voor mijn voordeur lagen (en nee die waren er niet op gewaaid); kots, pis, halfvolle blikjes bier en geplette etenswaren :r. Uiteraard ook confetti en dergelijke maar dat vind ik niet zo'n probleem.

DDDMakkink

even over dat ijsje he is gewoon even een vraag hoor
dus hoop niet half topic bezoekers over me heen te krijgen
dat horentje hou je toch onder de ijsmachine?
dus je raakt het verder niet aan.
of zie ik dat verkeerd?
verder blijft het aso natuurlijk

wat ook zo aso is
onze buurjongen heeft laatst wat geld geleent
eind van de week heb je het terug zei hij
jaja we zijn nu 3 weken verder
hij had nog wat van ons geleent dus mijn man eergisteren
heb jij dat nog van ons
buurjongen:ja dat heb ik
mijn man:je had ook nog geld geleent
buurjongen:ja klopt
gisateren kweam de buurjongen braaf het geleende spul terug brengen maar geen woord over het geld
dus dat was eens maar nooit meer

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:07

Kinke schreef:
Kaka schreef:
Ik zou het fijn vinden als het ook in Nl verplicht wordt om tot het einde van de invoegstrook door te rijden, dan weet iedereen tenminste waar hij in moet voegen, dat invoegen halverwege of wanneer er een ienieminigaatje is, werkt te verwarrend. Je doet echt niets fout door op de linkerbaan te blijven rijden, das ook weg.

Oh nee Kaka, stel je voor, iemand voor je laten? Dat kan toch niet als rasechte asociale Nederlander??? :+

Gaat er niet om of je iets langer moet wachten en wat nu hoort of niet, je kan niet met mach 4 langs langzaamrijdend verkeer gaan rijden...
En waarom denk je dat er op de rechter baan zo lang file is? doordat iedereen op het allerlaatste moment hem er tussen proppen...
je moet beginnen met ritsen bij de borden, dan gat het goed...niet aan het einde van de strook...

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:07

Wat is asociaal vind zijn bejaarde mensen die op zaterdagochtend massaal naar de supermarkt gaan, en daar hun wekelijkse meeting houden ofzo, Dus de gangpaden volledig blokkeren om bij te kletsen met hun leeftijdsgenoten. En dan vraag je nog vriendelijk "mag ik er misschien even langs" dan kijken je ze verontwaardigd aan... :(
Zie ik werk de hele week dus ik moet wel op zaterdag boodschappen doen, en de rest van werkend nederland. Maar zij daarintegen hebben zeeen van tijd. Dat snap ik soms niet...
Laatst bijgewerkt door nate op 12-04-11 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:08

mijn broertje vertoonde asociaal gedrag naar een meisje in de shoarma boer na een avondje stappen door te zueren tegen haar , dat meisje bedenkt zich niet pakt een tube van die rode saus en spuit me broertje er helemaal onder .
Heb zelden zo hard gelachen ,net goed

Kaka

Over dat gebruik maken van de invoegstrook zijn de meningen dus verdeeld...

Dat je je snelheid aanpast aan de snelheid op de andere banen lijkt me logisch, maar ik snap nooit zo goed waarom men en masse alvast rechts gaat rijden en vervolgens pissed is dat iemand anders dat niet doet, terwijl deze volkomen in zijn recht staat.

Ik vond het systeem in Australie wel mooi: 3 streepjes om te waarschuwen dat twee banen samengevoegd worden over zoveel m (exacte afstand weet ik niet), 2 streepjes om te waarschuwen dat je heel binnenkort moet samenvoegen en 1 streepje om aan te geven dat je nu moet samenvoegen. Deed iedereen ook netjes bij het bord met 1 streep.

Kiwipitje

Nee bij die borden moeten de mensen op de strook waar je naar toe gaat vast ruimte maken. Dan op het einde voeg jij daar rustig tussen;
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:09

Op "eigen terrein" de honden los uitgelaten... Eind oktober 2010...
Komt een tractor aan (die mag daar alleen op oogst- en zaaidagen rijden) die veel te hard rijdt.

Vóór de tractor het pad opgesprongen om 'm vaart te laten minderen, omdat niet alle honden dichtbij genoeg zijn om op tijd te kunnen verzamelen, waaronder een jonge pup.

Nog net op tijd opzij kunnen springen, voordat hij je plat rijdt.
Om vervolgens door te rijden waarbij hij over mijn puppy heen reed. Dood.

Chauffeur doet alsof z'n neus bloedt en rijdt lekker door (doorrijden na ongeluk is misdrijf).

Toen hij op z'n bestemming kwam hebben we hem hiermee geconfronteerd, en hij ontkende alles nog glashard ook.

Dat is mijn "aso" verhaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-04-11 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty22

nate schreef:
Wat is asociaal vind zijn bejaarde mensen die op zaterdagochtend massaal naar de supermarkt gaan, en daar hun wekelijkse meeting houden ofzo, Dus de gangpaden volledig blokkeren om bij te kletsen met hun leeftijdsgenoten. En dan vraag je nog vriendelijk "mag ik er misschien even langs" dan kijken je ze verontwaardigd aan... :(
Zie ik werk de hele week dus ik moet wel op zaterdag boodschappen doen, en de rest van werkend nederland. Maar zij daarintegen hebben zeeen van tijd. Dat snap ik soms niet...

haha x2

ga maar eens baantjes zwemmen , ze gaan nergens voor aan de kant pfff

__Elizabeth

Marley schreef:
Illusion schreef:

hahaha dat vind ik wel humor eigenlijk :')

kan je vertellen dat ik de humor er niet van in zag met ruitenvloeistof in mijn ogen..... :roll:

Dat ruitenvloeistof komt er altijd langs hoor, hoeft dus echt niet opzij gezet te worden sterker nog volgens mij kan dat niet eens?

Kiwipitje

Re: Het meest asociale gedrag

Ja dat kan wel hoor, dat ding gewoon verdraaien dan sproeit ie naar opzij, maar zelfs als ze goed staan gaat er toch wel eens wat langs de auto af.

francine_95

Ik werk bij de etos, en daar heb je regelmatig mensen die gewoon een handje snoepjes uit de bakken halen om te 'proeven'. Vind ik ook niet kunnen, 1tje okee maar een hele hand? Niet nodig toch.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:10

Femke schreef:
Op "eigen terrein" de honden los uitgelaten... Eind oktober 2010...
Komt een tractor aan (die mag daar alleen op oogst- en zaaidagen rijden) die veel te hard rijdt.

Vóór de tractor het pad opgesprongen om 'm vaart te laten minderen, omdat niet alle honden dichtbij genoeg zijn om op tijd te kunnen verzamelen, waaronder een jonge pup.

Nog net op tijd opzij kunnen springen, voordat hij je plat rijdt.
Om vervolgens door te rijden waarbij hij over mijn puppy heen reed. Dood.

Chauffeur doet alsof z'n neus bloedt en rijdt lekker door (doorrijden na ongeluk is misdrijf).

Toen hij op z'n bestemming kwam hebben we hem hiermee geconfronteerd, en hij ontkende alles nog glashard ook.

Dat is mijn "aso" verhaal.

dat is niet aso maar ronduit crimineel rot vent

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:10

liberty22 schreef:
nate schreef:

haha x2

ga maar eens baantjes zwemmen , ze gaan nergens voor aan de kant pfff

Ik wou net zeggen;

oudere mensen die tijdens de banenzwemuren 's avonds in het midden van het bad er over gaan hebben dat het zo druk is :roll:

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:11

Het meest asociale voor mij was, dat we aan het bowlen waren met het werk. Onze baas had nootjes en andere hapjes geregeld. En toen gingen mensen naast ons daarvan eten.. Terwijl het echt bij onze groep op tafel stond enzo, en dan net doen alsof wij niets doorhadden :')

MaaikeMo

Anne_mieke88 schreef:
Kinke schreef:
Nog iets asociaals en typisch nederlands. Bij plekken waar je moet ritsen degene op de linkerbaan er niet tussen laten...want...stel je voor dat er 1 auto voor je gaat en je 10 seconden later thuis bent. Als gevolg hiervan probeert iedereen op de linkerbaan al halverwege of zo snel als het gaat zich tussen de rij op de rechterbaan te proppen waardoor men plots op de rem moet en alles vastloopt.

Ritsen op plekken dat het is toegestaan, ok, ik zorg ook voor genoeg ruimte voor diegene die willen ritsen...
Maar mensen die op de linkerbaan langs je heen scheuren om maar op het laatste moment er hem ff tussen te proppen...daar ga ik echt niet voor aan de kant.. O:)

Ik ook niet, die laat ik er dan ook hoe dan ook niet tussen... We staan allemaal te wachten, dus hun ook :D

Kiwipitje

Haha die bejaarden in het zwembad.. dat is overal, maar dat vind ik niet super asociaal. Het is wel vervelend natuurlijk, en niet echt heel netjes.. maar asociaal? Nee dat kan ik ook weer niet zeggen.

Everytime

Dan doe je het toch wat later, niet als er iemand langs fietst. :roll:

MightyJoe

DDDMakkink schreef:
even over dat ijsje he is gewoon even een vraag hoor
dus hoop niet half topic bezoekers over me heen te krijgen
dat horentje hou je toch onder de ijsmachine?
dus je raakt het verder niet aan.
of zie ik dat verkeerd?
verder blijft het aso natuurlijk

wat ook zo aso is
onze buurjongen heeft laatst wat geld geleent
eind van de week heb je het terug zei hij
jaja we zijn nu 3 weken verder
hij had nog wat van ons geleent dus mijn man eergisteren
heb jij dat nog van ons
buurjongen:ja dat heb ik
mijn man:je had ook nog geld geleent
buurjongen:ja klopt
gisateren kweam de buurjongen braaf het geleende spul terug brengen maar geen woord over het geld
dus dat was eens maar nooit meer

dat over dat ijsje vraag ik me ook af..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:12

Kaka schreef:
Ik vond het systeem in Australie wel mooi: 3 streepjes om te waarschuwen dat twee banen samengevoegd worden over zoveel m (exacte afstand weet ik niet), 2 streepjes om te waarschuwen dat je heel binnenkort moet samenvoegen en 1 streepje om aan te geven dat je nu moet samenvoegen. Deed iedereen ook netjes bij het bord met 1 streep.

Kunnen we dit ook niet invoeren in nederland?
word gek van die snelheidsduivels die hem er tussen proppen.

Kiwipitje schreef:
Nee bij die borden moeten de mensen op de strook waar je naar toe gaat vast ruimte maken. Dan op het einde voeg jij daar rustig tussen;
Afbeelding

Ja dit is mogelijk als twee partijen dezelfde snelheid heeft, niet als de linkerpartij mach 4 gaat :D

Puera

Ik kom er niet tussen! :+

Wat ik toch echt wel het toppunt vond is dat de weekendgasten van de mensen 2 huizen verder op het erf van mijn ouders parkeerden, omdat ze te beroerd waren hun auto's op het parkeerterrein te zetten. Toen vaders polshoogte kwam nemen en aankaartte dat het privéterrein was, kon ie 20 euro krijgen.
Die mensen hebben dus hun auto verplaatst. :+

imd

Marley schreef:
toen ik laatst naar huis fietste van mijn werk, kwam er een auto langs. Deze had expres zijn ruitensproeiers opzij gezet en ik kreeg dus een volle lading ruitenvloeistof over mij heen!
zij zaten veilig in hun auto dus kon ze ook niet te grazen nemen -:(-

Hoe weet je nou zo zeker dat ze dit expres doen?

En ijsjes bijvullen, ik doe het zelf nooit, maar in principe valt dat onhygienische wel mee lijkt me? Want het enige wat in contact komt met hetgeen waar jij aan hebt gelikt is het eerste ijs uit de automaat, het laatste ijs komt niet met je hoorntje in contact. Dus dan blijven er geen bacterieën van jou achter op het is. Toch?

Zie dat iemand anders hetzelfde dacht..