Word helemaal Sch**tziek van mijn buurman

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LF_xx_D

Re: Word helemaal Sch**tziek van mijn buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:38

Ik zou dit niet pikken!

Als jouw poort is dichtgeschroefd zit hij toch aan jou eigendommen?
Ik zou heel snel een camera plaatsen die jouw tuin in de gaten houdt.
Webcam voor het raam of iets dergelijks. Lekker alles filmen en ermee naar de politie, misschien kunnen andere buren 'getuigen'?

Sterkte!

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:45

Laat je niet opnaaien, doe niks! Probeer je tijd zo goed mogelijk door te komen en ga dan gewoon weg. Gooi geen stenen door zijn ramen of zoiets. Ik kan me heel goed voorstellen dat je die neiging hebt, maar waarschijnlijk ben je dan zelf de sjaak; Justitie accepteert dat niet! Of hij slaat jou of je kinderen in elkaar...... Zolang hij niet aan jou of je kinderen komt, beheers jezelf. Sterkte!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:51

Tja en niks doen is nu net koren op de molen van die buurman. Hij komt er mee weg en jij hebt een rot periode.
Agressief terug doen is de laatste optie, maar niks doen is helemaal verkeerd.
Dat is nu net waarom we in NL in de huidige situatie zitten, we doen niks behalve mekkeren.

Spreek de woningbouwvereniging en de politie aan op hun verantwoordelijkheid, geef aan dat het escaleert als ze niks doen en houd hen verantwoordelijk.
Schrijf een brief naar B&W van de gemeente, zij gaan over de veiligheid van de burgers in de gemeente.

Stel desnoods een petitie op in de buurt om die vogel eruit te laten zetten.

Maar laat het niet over je kant gaan.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:10

Ik zou in het geval van de dichtgeschroefde poort wel de woningbouw bellen, verhaal uitleggen, er bij aangeven dat je vaker gebeld hebt met dergelijke problemen, maar dat de buurman zo agressief is, dat ze niemand meer langs willen sturen, maar of ze dan toch in elk geval iemand willen sturen om de poort weer vrij van overbodige schroeven te maken.

Verder formeel melding blijven maken bij de politie en de woningbouw ook al komen ze niet, dan wordt er in elk geval een dossier opgebouwd en zelf ook een dossier bij blijven houden van alle incidenten en de buren vragen om als ze iets zien dat ook bij te houden, zodat jij dat in je dossier kunt stoppen. Op een gegeven moment moeten ze er toch iets mee gaan doen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:13

Hmm, alles dat hij doet vastleggen! Foto's, filmpjes! Dat laten zien aan mensen die je kunnen helpen... en als dat de woningbouw en de politie niet zijn, misschien wel de lokale media ofzo... Met een dossier sta je sowieso sterker denk ik dan! Veel succes met die mafkees... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:54

Je zou alles wat hij in de tuin gooit bij jou, in een zak in je schuur moeten bewaren.
En als die (grote) zak vol is, het dumpen voor zijn voordeur :3

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 19:17

wauw wat veel reacties! haha, hoe jullie ook los gaan met wraakacties :P Ik ben allang weer rustig haha
Dingen als aangetekende briefjes begin ik niet aan.. Hiermee trigger ik de boel alleen maar.. 1 ding is zeker, hij krijgt nog een mooi cadeutje als ik wegga :j
heb net even met mijn buren staan praten.. Hun hebben dus een hoop zand van 1 meter hoog voor hun schuttingdeur liggen... dat hebben ze hem zaterdagnacht ook gewoon zien doen.. Ze hebben de woningbouw gebeld, en die gaan er werk van maken.. voor zover ze er werk van maken dan he.... Hoe bedoel je geen leven, ben je in de vijftig ga je je buren treiteren en waarom? omdat ze honden hebben...

Anyway, morgen ga ik naar de woningbouw. Straks ALLES op papier zetten wat er maar is gebeurd, met de ongevere (is dat een woord :') ) datum erbij, en dan komt er maar iemand op gesprek hier. daarna kan ik altijd nog bespreken of ze naar hem toegaan, maar ik ben dus niet als enige de banketstaaf nu, en voel me ookal is het heel vervelend voor de buren ook, toch iets sterker hierin..

ook neem ik weer contact met de wijkagent, zelfde verhaal, ALLES melden, en bespreken of ie er heen moet gaan of niet..

Maar zoals meerdere hier al aankaartte, dan staat het maar als melding, mocht het dan escaleren weten ze iig over wie en wat het gaat, en doen ze hopelijk ook sneller wat als de volgende bewoners aan de bel trekken :)

Nogmaals bedankt voor het hart onder de riem, en ik heb wel kostelijk moeten lachen om die wraak acties van jullie hahaha

edit: de reden van mijn verhuizing is NIET mijn buurman, ondanks dat ik er nu wel extra blij mee ben haha, maar hij heeft mij niet weggepest ofzo.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:35

Jou poort dichtschroeven met een boor is gewoon vernieling van jou eigendom... gewoon aangifte van doen!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:40

Wat een idiote buurman heb jij! :( Ik vind het overigens wel van de zotte dat jouw woningbouwvereniging niets doet. Ik heb een tijd geleden een buurman gehad die voor veel overlast zorgde. Crimineel was hij ook nog eens en alle buren waren als de dood voor hem. Maar ja, elke nacht rechtop in je bed zitten van het lawaai naast je, gaat je ook opbreken. Bij elk overlast hebben we de politie gebeld en ook regelmatig de woningbouw. Zo is er een dossier opgebouwd en is hij er uiteindelijk uitgezet.
Maar goed, jij hebt nog maar 2 maanden te gaan. Fijn dat jullie gaan verhuizen! Tot die tijd zou ik even op een houtje bijten. Geen stenen door de ramen gooien als je weggaat, dan zit jij straks met een strafblad.
Veel sterkte nog met de laatste 2 maanden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:44

Wat een idioot!
Kijk maar uit met je kinderen en hond (al is het belachelijk dat je daar zelfs al voor moet uitkijken!)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:52

Super hoe jij er mee omgaat hoor TS +:)+

Laat je niet kennen, maar ga ook geen gekke dingen doen, zo lang als je er nu nog woont....je weet maar nooit....

Straks gewoon lekker verhuizen naar een andere plek en dan ben je van hem af!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:04

Thanks :D Krijg echt wel moordneigingen hoor, maargoed ik ben ook nog mama, en de veiligheid van de kindjes voor alles, ook als ik dan mn trots opzij moet zetten of hoe je het ook wil noemen.. Kijk hem ook nieteens vuil aan als ik hem tegenkom ofzo, doe gewoon net of hij niet bestaat :)

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:05

Je hebt groot gelijk!!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:12

Wat een verschrikkelijke vent zeg!
Je hebt zijn naam en adres, geef hem schriftelijk op voor een abbo op elk tijdschrift en actie's die je je maar kan bedenken....
Wraak is zoet he hahahhaha
Nog veel succes voor de laatste 2 maanden!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:57

hahahahah die is wel heel goed :P
Maar volgens mij kun je je zonder rekeningnr. niet opgeven :P

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:01

Er zijn ook genoeg dingetjes die je kan aanvragen en abbo zonder rekeningnummer... }:) :Y) :D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 21:08

hahaha, ik vind het wel een hele goeie, sla hem even op in de bvenkamer.. Maargoed dit gaat wel heel offtopic :')

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:58

En filmen met een webcam is wettelijk verboden, tenzij (!) je echt ALLEEN je eigen terrein erop hebt staan, en dus geen stukjes straat/buurtuin. Dan kun je zelf flink de pineut zijn namelijk.

Wij hebben (als buren) gezamelijk camera's opgehangen, allemaal alleen gericht op eigen tuin. Wel hebben wij ook bordjes op de schutting gehangen met 'camera-bewaking'. Vooral flink blijven bellen met woningbouw, buurtagent en politie, liefst direct als er iets gebeurd is. De politie is trouwens verplicht een aangifte op te nemen, al gaat het om de diefstal van een fietsbel.

Wat je ook nog kunt doen is eens contact opnemen met de gemeente waar je woont, die hebben vaak ook wel mogelijkheden op dit gebied.

Succes vast met inpakken trouwens, toch wel lekker dat je zicht hebt op een beter plekje! Als je de nieuwe bewoner mogelijk nog ontmoet; meld even dat je zo'n buurman hebt. De kans bestaat dat ze het huis dan weigeren, en op die manier de woningbouw dwingen er iets mee te gaan doen.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:07

We kunnen ook een mega grote boktmeeting houden in voor zijn huis? :D

Even zonder grappen, wát een misselijk figuur.... Gelukkig verhuis je binnenkort!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 11:22

caroline_max schreef:
En filmen met een webcam is wettelijk verboden, tenzij (!) je echt ALLEEN je eigen terrein erop hebt staan, en dus geen stukjes straat/buurtuin. Dan kun je zelf flink de pineut zijn namelijk.

Wij hebben (als buren) gezamelijk camera's opgehangen, allemaal alleen gericht op eigen tuin. Wel hebben wij ook bordjes op de schutting gehangen met 'camera-bewaking'. Vooral flink blijven bellen met woningbouw, buurtagent en politie, liefst direct als er iets gebeurd is. De politie is trouwens verplicht een aangifte op te nemen, al gaat het om de diefstal van een fietsbel.

Wat je ook nog kunt doen is eens contact opnemen met de gemeente waar je woont, die hebben vaak ook wel mogelijkheden op dit gebied.

Succes vast met inpakken trouwens, toch wel lekker dat je zicht hebt op een beter plekje! Als je de nieuwe bewoner mogelijk nog ontmoet; meld even dat je zo'n buurman hebt. De kans bestaat dat ze het huis dan weigeren, en op die manier de woningbouw dwingen er iets mee te gaan doen.

Ik wist idd wel dat dat niet zomaar mag, filmen.. zitten regels aan verbonden..
Ik ga vandaag naar de woningbouw toe, ik ga niet bellen maar erheen (bij ons mag je gewoon langskomen en dan heb je van die hokjes waar je met iemand 1 op 1 kan praten). En ook ga ik dit weer melden bij de wijkagent.

Btw, ik leg als het toegestaan is ook een briefje neer voor de volgende bewoners, gewoon heel eerlijk dat ik hier zeker 2 jaar met treiterijen heb gewoond.. maar vraag wel eerst even na of dat wel mag haha