waarom k*nker? Of k.nker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Re: waarom k*nker? Of k.nker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:46

Ik vind het een beetje nutteloos. Gaan we het dan ook hebben over buikgri*p of een verk**dheid? Oke, das niet te vergelijken, maar je spreekt toch ook niet over a*ds of d*mentie?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:47

ik vind als het met een sterretje gespeld is staan of er mee gescholden wordt ofzo.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:48

Ik doe het denk ik automatisch omdat ik bokt irritant vind met zn censuur :+

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:54

Vorige maand heb ik een vriendin verloren aan kanker. Het is een hele, hele nare ziekte, dat moge duidelijk zijn. Net als TS heb ik echter het idee dat je het beestje maar het beste bij het naampje kunnen noemen. Juist met sterretjes wordt het meer als scheldwoord gebruikt en het gebruik van kanker als scheldwoord vind ik echt ongelofelijk.. gelukkig ben ik beter opgevoed, denk ik dan maar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 17:09

Mikkk schreef:
Ik doe het denk ik automatisch omdat ik bokt irritant vind met zn censuur :+

Maar kanker wordt toch niet gecensureerd?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:13

Ik heb liever dat mensen het censureren dan dat ermee gescholden wordt, dat is na mijn idee meer iets om je druk om te maken.

Of er een a staat of een * zal me een worst wezen eerlijk gezegd. De reden dat mensen dat doen is waarschijnlijk omdat ze geen aanstootgevende toon neer willen zetten, aangezien kanker ook regelmatig als scheldwoord gebruikt wordt. Wat dat betreft kun je het beter positief bekijken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 17:22

JuliaMaria schreef:
Ik heb liever dat mensen het censureren dan dat ermee gescholden wordt, dat is na mijn idee meer iets om je druk om te maken.

Of er een a staat of een * zal me een worst wezen eerlijk gezegd. De reden dat mensen dat doen is waarschijnlijk omdat ze geen aanstootgevende toon neer willen zetten, aangezien kanker ook regelmatig als scheldwoord gebruikt wordt. Wat dat betreft kun je het beter positief bekijken.

Op bokt wordt er niet mee gescholden, dus dat is obviously niet iets waar ik me druk om maak. En kanker an sich is aanstootgevend, hoe je het ook spelt.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:32

Naja ik weet dat het een scheldwoord kan zijn (als iemand dat niet beseft heeft ie de afgelopen tijd onder een steen gelegen ;) ) en ik weer dat bokt scheldwoorden censureerd. Dus zonder erbij na te denken gooi ik er wel eens een trema op of een sterretje neer. Gemakzucht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 17:35

Aparte gemakzucht.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:36

Tsja, ik kan me daarentegen niet druk maken over een sterretje of een puntje in een woord.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:41

MarcoBorsato schreef:
JuliaMaria schreef:

Op bokt wordt er niet mee gescholden, dus dat is obviously niet iets waar ik me druk om maak. En kanker an sich is aanstootgevend, hoe je het ook spelt.

Nee maar in de maatschappij wel, mensen betrekken dat er uiteraard ook bij als ze iets posten hier op bokt, we leven er immers midden in.
Dat het een gevoelig onderwerp is is vanzelfsprekend, maar daar komt kanker als scheldwoord nog bovenop.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:53

Annemaarel schreef:
Oke dat woord floepte ook wel is uit mn mond..
Sorrie daarvoor maar t werd even gewoonte.

Een vriendin heb dat overgenomen, en alles is nu kanker
Kankerschool, kankernek, kankerlijers, kanker dit kanker dat.
Iedereen spreekt haar erop aan, zegt ze nouen.. mag ik toch zeker zelf weten?!

Khoop dat ze zelf naar de KANKER gaat. Sorrie dit mag je natuurlijk niemand wensen,
maar haar wel

Meis, je komt er wel achter als je het zelf mee maakt. Hoe oud ben jij geez..

Maargoed, om even on topic te gaan. Ik vind niet dat er een taboe op het woord hoef te rusten. Je kunt het gewoon normaal schrijven, het maakt de situatie er echt niet minder erg door. Kanker als scheldwoord gebruiken is dan wel weer een ander verhaal, kan die mensen niet uitstaan

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:57

Tja het is maar net hoe je ermee omgaat.

Toen mijn vader er midden in zat en ik en mijn broertje een heftige woordewisseling hadden, zei hij: "Nou kunnen jullie even ophouden te kankeren" :') Toen hebben we met z'n allen heel hard gelachen :D

Maar als stopwoord en overal aan te plakken woord vind ik het erg vervelend, maar dat vind ik ook van f*cking. Meeste stopwoorden zijn irritant. Ik hou het maar op KAK!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:09

Annemaarel schreef:
Oke dat woord floepte ook wel is uit mn mond..
Sorrie daarvoor maar t werd even gewoonte.

Een vriendin heb dat overgenomen, en alles is nu kanker
Kankerschool, kankernek, kankerlijers, kanker dit kanker dat.
Iedereen spreekt haar erop aan, zegt ze nouen.. mag ik toch zeker zelf weten?!

Khoop dat ze zelf naar de KANKER gaat. Sorrie dit mag je natuurlijk niemand wensen,
maar haar wel

amai!
goed dat je dit niet zegt in mijn buurt, want ik zou ter plekke je mond uitwassen met groene zeep!!
met jouw taalgebruik mag je jezelf in een hoekje gaan zitten schamen!!!!

overigens zeg ik zelf wel "gewoon" ronduit het woord kanker , ik walg van de ziekte, en heb diep respect voor de overlevers , en zal het dus ook nooit als scheldwoord gebruiken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:21

daffene schreef:
Ik snap uberhaupt niet waarom je dit woord in een zin zou gebruiken als het niet gaat over de ziekte zelf...

Nou bijvoorbeeld als je het hebt over schelden met kanker?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:28

Als het bijv. over de ziekte zelf gaat snap ik niet waarom het woord anders wordt getypt.
Vind het eigenlijk juist fout overkomen als iemand het anders typt, net of het juist als scheldwoord wordt gebruikt..
En schelden met het woord kanker moet gewoon niemand doen :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 18:30

Mikkk schreef:
Tsja, ik kan me daarentegen niet druk maken over een sterretje of een puntje in een woord.

Tot 3 weken terug, ik ook niet :)

LuvdaTossa schreef:
Tja het is maar net hoe je ermee omgaat.

Toen mijn vader er midden in zat en ik en mijn broertje een heftige woordewisseling hadden, zei hij: "Nou kunnen jullie even ophouden te kankeren" :') Toen hebben we met z'n allen heel hard gelachen :D

Maar als stopwoord en overal aan te plakken woord vind ik het erg vervelend, maar dat vind ik ook van f*cking. Meeste stopwoorden zijn irritant. Ik hou het maar op KAK!

Ja mijn vader heeft ook ontzettend zwarte humor, maar op die manier is het wel bespreekbaar binnen ons gezin. Serieus er over praten lukt gewoon niet, daarom zit ik met zoveel vragen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:15

ja mijn vader heeft het, gaat er binnenkort (veel te jong) dood aan, heeft er vier zusters en zijn ouders op zeer jonge leeftijd aan verloren...
Maar toch heeft hij geen probleem met het woord. Toen hij hoorde dat hij opgegeven was riep hij 'wat een kankerzooi' daarna schoot hij in de lach... omdat het wel een erg dubbele en vreemd passende uitspraak was :')
Heb hem gister even gevraagd wat hij ervan vond naar aanleiding van dit topic.
Hij zei ook dat het door een sterretje of andere vom van cencuur juist het gevoel kweekt dat het om een scheldwoord gaat. En dat hij dat dan (als hij zou moeten kiezen, want hij maakt zich niet zo snel druk om een woordje op internet :+ ) vervelender vindt om te lezen dan gewoon het hele woord... omdat de ziekte die hij heeft blijkbaar iets is om je voor te schamen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:22

het is een poedersuiker ziekte , en juist doordat het zo makkelijk als scheldwoord gebruikt wordt , is de lading nog dubbel zo negatief.
ik blijf erbij om het beestje bij de naam te noemen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:58

Citaat:
Als mensen praten over K, en vragen hoe het met de K is, doe ik altijd alsof ze het over Ketamine hebben. Daar is het codewoord wel K voor :')

Citaat:
Kalcium is toch K?
:P Ik denk dat het bedoeld wordt als een vorm van respect. :j
Dat ze bang zijn dat het anders verkeerd over komt!

Citaat:
Calcium is met een c :P Ketamine is Special K, Vitamine K, enz.

oh haha, ik bedoelde Kalium (zorry):
Basic Information

Name: Potassium
Symbol: K
Atomic Number: 19
Atomic Mass: 39.0983 amu
Melting Point: 63.65 °C (336.8 K, 146.57 °F)
Boiling Point: 774.0 °C (1047.15 K, 1425.2 °F)
Number of Protons/Electrons: 19
Number of Neutrons: 20
Classification: Alkali Metal
Crystal Structure: Cubic
Density @ 293 K: 0.862 g/cm3
Color: silvery