Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
S_uus schreef:Ik hond?
DT wil mij ook niet altijd lukken, maar ik geloof dat het hier om de 'ik' vorm gaat en er dan vindT word geschreven?
En wanneer is het nu veranderD of veranderT
Is dat om verleden tijd/ heden?
Hij vertelde mij dat ie het had veranderD.
en
"Je zegt me net dat je het had veranderT".
Wie kan me/mij dat even uitleggen?
S_uus schreef:Fien__ schreef:''Beide vormen zijn correct, maar het gebruik verschilt. U wil wordt in de standaardtaal stilistisch lager gewaardeerd dan u wilt. Volgens sommigen is u wil slordig Nederlands.''
Het kan blijkbaar allebei dus,misterie opgelost
Mysteriemaar inderdaad, toch klinkt het maf
Jaimyliefje schreef:Ik maak alle genoemde fouten geloof ik dagelijks, en het is niet eens dat ik niet weet hoe het wel moet als ik erover nadenk... Het is gewoon dat ik dat chill vind praten.
Lekker brabants. Ook Hullie ipv jullie enzoHedde Hullie da gefixt dan? Dat soort dingen, hahaha. Hedde ge da gedaan gehad? Wittewel wittenie?
Ach, ieder z'n ding. Ik vind m'n zorgeloze accentje gewoon gezellig!
Donna89 schreef:waar mijn vader mij op betrapte: ik ben daar en daar 'heen' geweest.
ik heb de nare gewoonte om manieren van praten en dialecten heel makkelijk over te nemen
Je hoort het direct als ik 2 weken op texel ben geweest bijvoorbeeld. haha neem het direct over.
Fien__ schreef:S_uus schreef:Ik hond?
DT wil mij ook niet altijd lukken, maar ik geloof dat het hier om de 'ik' vorm gaat en er dan vindT word geschreven?
En wanneer is het nu veranderD of veranderT
Is dat om verleden tijd/ heden?
Hij vertelde mij dat ie het had veranderD.
en
"Je zegt me net dat je het had veranderT".
Wie kan me/mij dat even uitleggen?
Is het niet 'wat verandert er nu'
en, 'hij is veranderd.' ?
Verandert = TT
en veranderd= VT toch?
of begrijp ik de vraag niet zo goed?
lifaya schreef:Ik snap de Nederlandse taal prima, maar als ik in een serieuze discussie zit hier op bokt wil ik ook wel serieus worden genomen i.p.v. dat ik allemaal vreemde spelfouten in mijn tekst heb zittenEn daarom vraag ik mij dus inderdaad ook af waarom menige dyslectische mensen dus niet aan de Firefox gaan gezien dat gewoon echt perfect is