Paardrijkleding in de mode?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fenna_s

Re: Paardrijkleding in de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 08:39

Een collega van mijn moeder komt ook regelmatig met paardrijoutfit waarvan je niet kunt zien of het nou wel of niet echt paardrijkleren zijn aan naar haar werk. Zelfs een haarnetje met strik ontbreekt niet. := Ergste is nog dat ze bij de rabobank werkt en klanten moet ontvangen.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:04

ik snap dat ook niet hoor, hier zie je dus ook op school meiden lopen met rijlaarzen aan..
ik zit in klas met 2 anderen paarden fanaten en wij keken elkaar echt zo aan van WAT?
is dit dan je gaat er zo toch niet bij lopen, laats vroeg meisje uit onze klas waar je paardrijlaarzen kan kopen nou echt niet dat zij paard ging rijden :')

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:11

Hmm, heb wel laarzen voor netjes welke best op rijlaarzen lijken, maar zijn het niet. Wil gewoon een platte laars met klein hakje vanwege snel last van m'n voeten heb, helaas is dat rijlaarsmodel in de mode. Ga er echt geen paardrijbroekmodel op dragen. Maar draag verder naar m'n werk ook best veel kleding van paardenmerken, maar dat zie je er niet vanaf, alleen het merk. Maar iets als een rijbroek draag ik buiten de paarden om niet hoor, trek liever een normale broek aan. Voel me wel altijd bekeken als ik naar of van stal ga in m'n rijbroek met ruitsokken tot m'n knieen.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:41

Ikke met stipjessokken! Laatst op stage inderdaad ook een meisje (klas 1 middelbare school he!) die vrolijk in te wijde rubberen rijlaarzen liep. De broek met kniestukken laatst ook al tegengekomen, was voor mij de eerste keer dat ik die 'in het wild' zag, heb me rot gelachen, zeker omdat ik in volledige (niet bepaald schone) rijkleding in dezelfde bus zat. Ik krijg wel nog steeds vreemde blikken in de bus enzo, maarja, wat wil je als je gewoon gevoerde, iets hogere stalschoenen draagt en stippensokken :')

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:18

Zo had ik een hele tijd terug in de winkel(werk in een groente/fruitwinkel) een klant die een strakke witte broek aan had met zwarte laarzen. Het leek echt net alsof ze op wedstrijd ging. Dus ik vroeg haar zo, waar heb je vandaag een wedstrijd? Zegt ze zo wedstrijd? Waarvan een wedstrijd? Dus ik weer ja met het paard. Zij zo oohhh hahah nee ik ga niet op wedstrijd, ben zelfs doodsbang voor paarden. Oeh blunderr :')

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:21

Rianne_E schreef:
Zo had ik een hele tijd terug in de winkel(werk in een groente/fruitwinkel) een klant die een strakke witte broek aan had met zwarte laarzen. Het leek echt net alsof ze op wedstrijd ging. Dus ik vroeg haar zo, waar heb je vandaag een wedstrijd? Zegt ze zo wedstrijd? Waarvan een wedstrijd? Dus ik weer ja met het paard. Zij zo oohhh hahah nee ik ga niet op wedstrijd, ben zelfs doodsbang voor paarden. Oeh blunderr :')

Hahaha, die vindt ik wel geniaal :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:27

Hier in de buurt lopen vrijwel alle meiden in leggings (inclusief zwarte zitvlakken :D ) met echte rubberen rijlaarzen erbij.
Je ziet het verschil tussen echte paardenmensen en modieuze meisjes hier echt niet meer :=

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:31

Bij een postorderbedrijf hadden ze van die pe- per- du- re paardrijlaarzen, die hele lange smalle, voor maar 100 euro. en ze waten precies hetzelfde, we hebben het nog in een topic besproken...

Ik heb er geen moeite mee, ik draag toch wat ik zelf wil. Rijkleding dus!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:40

Mij valt het zelf ook op. Ik zie ook tegenwoordig heel veel mensen op van die burberry laarzen lopen, dit doet me ook denken aan paardenlaarzen!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:45

die leggings vind ik niet mooi, en rubbere rijlaarzen vind ik er zo cheap uitzien, terwijl ik paardrijkleding er opzich wel chique uit vindt zien :')
Draag mijn oude wedstrijdjasje met enige regelmaat als oversized blazer overigens... :+ Nog nooit iemand over gehoord, maar vind het toch wel minder als ik hem ergens ophang en er staat zo heel duidelijk harry's horse in..... :')

En heb serieus wel eens iemand met ariat (dressuur)laarzen onder een jurkje door de stad zien struinen. Toen keek ik ook wel even 2 keer, maar echt heel raar stond het ook niet. Nouja, kan me er verder niet druk om maken, alhoewel ik rubberen laarzen gewoon lelijk vind... :')

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:58

Laatst klasgenootje met strakke broek met leren kniestukken en dan een colbertje erop, heb er stiekem om gelachen. :')

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:29

Net een soort jeans rijbroek ontvangen.
Kan ik nu ook meedoen met de mode O:)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:55

Ik lach die mensen serieus gewoon uir hoor die die kleren dragen. Doe dat wel in mezelf natuurlijk.
Denk dat ik bij mezelf meisje weer je wel waarmee je loopt xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:01

waarom zou je die mensen uitlachen dan .... :? Snap ik niet helemaal...

*vraagt zich nu af of het leger ook massaal dubbel ligt over de army/millitarytrend ed. :')

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:10

ik denk dat vooral niet ruiters dit soort kleding dragen omdat die het niet zo erg met paardrijden associeren. Wij als ruiters doen dat wel gelijk!
Vind sommige van de laarzen tegenwoordig wel leuk hoor! Maar die met spoor en al nee laat maar! En de paardrijbroeken die je tegenwoordig in de winkel ziet liggen zou ik al helemaal nooit dragen!!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:11

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:14

Helemaal mee eens! Ik zie best vaak vrouwen met rij broeken aan en dan op school leraren met soort petri rijlaarzen met sporen. Ongelooflijk :')

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:19

Gelukkig is die trend hier in Friesland nog niet aan de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:21

Heb op m'n werk afgeopen week ook zo'n gesprek gehad ivm "paardrijkledij" als mode.
Meeste collega's hadden dus écht niet door dat veel kleding zowat mijn rijkleding kan zijn, en nu gaan we dus eens een testje doen.
Ik ga elke dag met skinny jeans naar m'n werk, en elke dag ga ik ander paar leren laarzen erop dragen. 1 dag zal ik mijn leren rijlaarzen aandoen, en zij moeten dan proberen uit te vissen welke dag dat was :)

Klanten zien er niet veel van, mijn bureau is dichtgemaakt vooraan tot tegen de grond ;) Moet ik wel even de laarzenpoets bovenhalen...

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:53

Ik vind het wel typisch overigens dat de gewone mode dus op de paardensport gebaseerd is, maar dat de paardensport mode tegenwoordig rijbroeken er zo normaal mogelijk uit probeert te laten zien. :')

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:59

Ik heb de afgelopen winter lekker op mijn ariats gelopen in Londen :D
Daar waren zulke schoenen in de mode, ik vond het mooi én functioneel!

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:25

vind het wel handig eigenlijk kunnen wij zo met paardrijkleren overal heen zonder raar aan gekeken te worden~ :=
ze hebben nu ook allemaal tassen met een soort van paarden bitten eraan :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:32

Gucci is van oorsprong een zadel/tuigmaker, en later pas op mode over gegaan... De mode van gucci is dus echt altijd al geinspireerd geweest op paardensport :D Dat is niet pas van de laatste jaren ofzo.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:36

Dat is een kneveltrens sorayamagic2 :D :D

Ik word hier niet meer raar aangekeken als ik met mijn leren laarzen en rijbroek loop _O- !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:39

ander grappig voorbeeldje van gucci :D Afbeelding

wannabe chaps :P