kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:11

Ja die automerken zijn niet zo raar....maar het is alles bij elkaar....hij heeft een slechte motoriek....houdt van alles uit de jaren 50....haalt ontzettend goed cijfers zonder er iets voor hoeven doen....en zijn vriendje ook...daarbij zijn ze beide ontzettend beleefd...niet dat wij nu zo ontzettend beleefd zijn hoor maar mijn zoontje is er 1 van de regels.....en die past hij dan ook overal toe....en kinderen van zijn leeftijd vinden dat nu eenmaal raar....hij is zeg maar een serieus typetje wat ook wel humor heeft, maar die humor snappen volwassen en kinderen niet. Maar dat is nog geen reden om ze gruwelijk gepest te worden!

Hier in het dorp waar wij wonen heeft mijn zoontje gelukkig ook vriendjes...en die respecteren hem zoals hij is....deden ze dat op zijn school ook maar....

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:12

claud31 schreef:
De vorige keer heb ik de directeur verteld dat ik de onderwijsinspectie zou inschakelen als het niet meteen zou ophouden, dit wilde de directeur natuurlijk niet en hij beloofde beterschap en hij ging zelfs buitenlopen in de pauzes....dit heeft hij 2 weken volgehouden en mijn zoontje is toen ook 2 weken niet gepest....ik vond het toen al de druppel van dat bij de keel grijpen,....maar wat nu gebeurd is....vind ik helemaal vreselijk!

Dan is het nu toch helemaal simpel? Even een telefoontje naar de directeur dat je de onderwijsinspectie gaat inschakelen en dan een telefoontje naar de onderwijsinspectie.

Ben je gelijk klaar met het afwachten van een antwoord op de mail.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:12

claud31 schreef:
De vorige keer heb ik de directeur verteld dat ik de onderwijsinspectie zou inschakelen als het niet meteen zou ophouden, dit wilde de directeur natuurlijk niet en hij beloofde beterschap en hij ging zelfs buitenlopen in de pauzes....dit heeft hij 2 weken volgehouden en mijn zoontje is toen ook 2 weken niet gepest....ik vond het toen al de druppel van dat bij de keel grijpen,....maar wat nu gebeurd is....vind ik helemaal vreselijk!

Maar waarom pesten die kinderen niet al de directuer buiten loopt en wel als de leerkracht buitenloopt????

Of loopt de leerkracht niet buiten??
Staat ie op een hoekje te kletsen met die ene leuke juf??

Ik mag toch hopen dat die kinderen ook respect hebben voor de leraar en anders moet de leraar er voor zorgen dat ze respect krijgen voor hem!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:13

Jessicajoann schreef:
Martine_R schreef:
Ja nouja, je kunt het toch proberen? Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Misschien hebben die ouders helemaal geen weet van de daden van hun kinderen en zijn ze erg blij dat jij ze aanspreekt.

Is het ook geen optie om je zoontje op een sport als karate of judo of boksen ofzo te doen? Daar krijgt hij misschien wel meer zelfvertrouwen van en durft hij ook eens iets terug te doen. Of is dat wel weer heel drastisch? :=

Dit is de reden dat mijn broertje op judo zit. Dus dat zou ook kunnen werken hoor!

Ik denk juist als ze de ouders van de pesters belt en die horen het, dat het dan nog erger word!
Want dan kunnen ze dingen over mietje, en zijn moeder gaan zeggen!

Ik denk dat het niet helemaal de bedoeling is, dat die nu zelf ook gaat slaan & schoppen.
Maar dat ie er wat van zegt, is er niet iets voor zelfvertrouwen van kinderen? waar hij met andere kinderen zit die ook gepest worden, en dan daarover kunnen praten enzo.

Maar dit is wel heel erg dat zeggen ''HOU OP''! denk ik niet helpt!
Ik vind het echt belachelijk dat het zover is gekomen, dat de school er niets aan doet!

Ik zou tegen de school zeggen, dat tot zij er iets aan doen, de pesters ouders waarschuwen, heeeel erg straf krijgen ( misschien wel van school weg, want dit pesten gaat te ver ) je zoon niet meer naar school komt en durft.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:18

[/quote]
Mijn dochter kan vloeken...dat wil je niet weten (wat voor worden er uit zo'n mondje kunnen komen....)
Maar thuis wordt hier echt nooit en te nimmer gevloekt. Daar gruwel ik van, maar blijkbaar heeft ze het toch ergens op gepikt. Zo fijn zijn als mensen denken dat wij thuis wel de hele zouden vloeken...[/quote]

Inderdaad mijn zoon zegt en doet ook wel eens dingen waarvan ik zeker weet dat hij het
niet van ons heeft.
Maar goed er zijn altijd ouders die je erop aan kijken :(

MamboBeach

Re: kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:21

Ik zeg altijd, je kunt een hoop meegeven in de opvoeding, je best doen maar niet op alles heb je grip. Er is ook nog een stukje van buitenaf en beinvloedbaarheid.

Goof, zit jij in het onderwijs?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:21

Jeetje wat een vreselijke situatie zeg!
Sowieso je zoontje thuishouden, laat hem even tot rust komen want dit loopt helemaal uit de hand.
De pesters aanspreken is geen goed idee, daar komt meer ellende van.
School zou imo contact op moeten nemen met die ouders en een gesprek aangaan, maar ik begrijp dat de school het probleem niet zo ziet.
Foto's maken van kapotte kleren, blauwe plekken, vertel alles zoals je het hier vertelt, schud ze wakker, dit kán gewoonweg niet!

Je zegt dat de school in Limburg is, waar is dat precies (mag via PB hoor).
Jongen hier uit het dorp heeft ook op een speciale school gezeten en die is zó onwijs opgeknapt, schijnt echt een top instelling te zijn!

Heel veel sterkte en ik hoop dat mensen eens leren inzien wat voor impact zoiets heeft op een kind!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:22

Ten eerste, wat heb je een ontzettend cool kind. Antiek, jaren 50, oldtimers? waanzinnig interresant jongetje lijkt me dat. Zelf ben ik ook jaren gepest op school en ben halverwege het jaar toen over gestapt van klas, ik was gelukkig weg bij de pesters maar wel zo verpest dat ik in mijn volgende klas niks durfde, niet praten, niet bewegen en het liefst dood neer zou vallen ter plekke. Helaas hadden ze op die school niet het 'werkende middel' tegen pesten en als ik veel mensen hoor met dezelfde ervaring als ik dan denk ik ook niet dat deze echt bestaat.

ik denk dat het enige dat kan werken is als de pesters van de school worden gehaalt, hoe zijn hier de regels in? Hij heeft namelijk helemaal niks fout gedaan, hij hoeft niet te vluchten voor een stel randdebielen die als enig excuus hun leeftijd hebben om niet een paar daagjes te mogen mokken in en cel. Kijk eens naar wat voor juridische stappen je zou kunnen ondernemen als de school niet de juiste stappen gaat nemen want dit is ronduit belachelijk.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:24

Goof gaf idd aan in het onderwijs gezeten te hebben.
Maar dan moet je toch weten dat er leiders en volgers zijn?
Dat de volgers vaak nog erger dan de leiders zijn omdat ze zichzelf moeten bewijzen?
En kom.. niet alle ouders zijn zelf ook pesters hoor ;-)! En dat weet ik ook uit ervaring..

Claud, ik hoop echt dat er snel een oplossing komt.
Een telefoontje naar de directeur met alle punten die je aangaf lijkt me heel goed.
Ook foto's maken van de plekken etc in zijn nek en deze opslaan!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:24

Je hoeft je kind ook niet gelijk op judo of karate te stoppen... maar goede zelfverdediging cursus doet ook wonderen, net als een assertiviteit cursus.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:26

Ja hij is zeker cool haha, alhoewel hij echt niet cool genoemd wil worden hoor..
Gisteren is hij naar Maastricht geweest, was een oldtimerbeurs in het MECC en wat heeft hij genoten....

Weet je wat ik vind van alle cursussen etc die aangeboden worden?
Mijn kind heeft een sofatraining gevolgd met zeer goed resultaat...moet hij omdat hij niet van vechten houdt op nog meer cursussen zodat hij niet gepest wordt?
Ik vind dat de pesters op cursus moeten....welke dat dan ook moge zijn!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:27

claud31 schreef:

Nou... kan wel wat leuks bedenken! Is alleen niet toegestaan.. ;-)!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:28

jeetje,
dit is niet niks hoor.
Mijn zoon (groep 8) word al vanaf groep 1 geregeld gepest, dat komt zo met vlagen. Hij zit op een normale basisschool, piepkleine dorpsschool. Hij heeft autisme, en is gewoon anders, en dus ook een makkelijk doelwit voor pesterijen omdat ie meteen boos word. Maar hij heeft nog nooit gevochten; want dat mag niet.
Hij vertelde al vaker dat hij bespuugt werd door een jongen uit zijn klas, maar laatst heb ik die jongen op heterdaad betrapt en heb ik zijn ouders direkt gebeld. Die wisten dus van niks, wisten wel dat onze twee jongens totaal niet met elkaar overweg kunnen. Ze is even later hier aan huis gekomen met haar zoon en hij moest zijn verontschuldigingen aanbieden. Vind ik heel knap van haar!! IK heb nog even kort uitgelegd aan die jongen waarom mijn zoon soms zo raar doet, en dat hij het dus echt niet leuk vind als hij daarom word gepest, want hij kan er gewoon echt niets aan doen. Ze hebben nu met elkaar afsproken, ook met de leraar erbij, dat ze elkaar met rust laten. Ik moet zeggen, dat het nu een stuk rustiger is tussen die twee. En ben ook erg tevreden over onze school en de leraar!

Maar mijn dochter (lichte vorm van PDD-nos) werd in de brugklas helemaal buitengesloten, maar dan ook echt bewust buitengesloten. Voor huiswerk en stelopdrachten was ze dan weer wel goed, want ze scoorde altijd hele hoge punten. Ze is echt een jaar lang huilend op de fiets naar school gegaan, we hoopten dat het in het tweede jaar beter zou gaan. Maar het werd alleen erger. Totdat ze zelf vroeg of ze naar een andere school mocht. Hele gesprekken gehad, ook op school, dat het wisselen van school ook niet de oplossing is voor het probleem. Maar toen zei ze tegen me: mam, maar dan heb ik wel in de pauze iemand waar ik bij MAG zitten. Dus voor ons was het duidelijk, ze gaat NU naar een andere school, en dat was de beste beslissing ooit. Hebben nu een heel ander kind, een heerlijke pubermeid met vriendinnetjes!!!!

Ik vind de toestand bij je zoontje wel heel erg ver gaan. Ik hoop dat jullie snel samen tot een oplossing komen, het liefst een gesprek met de ouders erbij. En als dat niet kan, of niet helpt, zoek een andere school!!!
sterkte

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:30

claud31 schreef:
Ja hij is zeker cool haha, alhoewel hij echt niet cool genoemd wil worden hoor..
Gisteren is hij naar Maastricht geweest, was een oldtimerbeurs in het MECC en wat heeft hij genoten....

Mijn kind heeft een sofatraining gevolgd met zeer goed resultaat...moet hij omdat hij niet van vechten houdt op nog meer cursussen zodat hij niet gepest wordt?

Ik begrijp je hoor, en je hebt gelijk. Maar voor je kind zelf is het misschien wel goed, aan de andere kant, als hij er niet van houdt is het ook sneu om hem op zo'n sport te doen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:31

tip
Maak voor jezelf een lijst op papier van de zaken die je wil bespreken vanmiddag.
Anders loop je het gevaar, dat je door de emoties zaken vergeet.
En maak gezamenlijk afspraken en laat ze op papier zetten, zodat partijen af en toe weer even herinnerd kunnen worden aan de afspraken.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:31

Tja, over die cursussen, mijn zoontje heeft ook verschillende cursussen gevolgt. Maar daar was hij het voorbeeldige jongetje. Tja, hij hang van regeltjes aan elkaar. Maar hij weet hetgene wat hij daar geleerd heeft, niet toe te passen in het dagelijks leven. Dus echt veel zin heeft het allemaal niet gehad.
En er bestaan ook cursussen voor pesters!
ps. wij wonen ook in Limburg, als je wil weten welke school mag je gerust een pb sturen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:44

IMJ schreef:
Goof gaf idd aan in het onderwijs gezeten te hebben.
Maar dan moet je toch weten dat er leiders en volgers zijn?
Dat de volgers vaak nog erger dan de leiders zijn omdat ze zichzelf moeten bewijzen?
En kom.. niet alle ouders zijn zelf ook pesters hoor ;-)! En dat weet ik ook uit ervaring..

Ik zit idd in het onderwijs ja, middelbaar.
Tuurlijk ken ik het leiders en volgers verhaal, ik zie helaas toch regelmatig pesters en gepesten. Volgers zijn zeker erger, zij weten vaak niet eens waarom ze precies die ene persoon pesten.
Ik zeg ook nergens dat alle ouders pesters zijn, ik waarschuwde alleen dat je niet zelf ouders moet opzoeken en proberen dit zelf op te lossen. Je weet tenslotte niet (op een basisschool trouwens misschien wel) met wat voor ouders je te maken hebt en daar kunnen problemen uit voortkomen. Die zou ik koste wat kost willen voorkomen omwille van je zoon.
Vergeet niet dat, zoals anderen hierboven al zeiden, sommige ouders hun kind alleen maar kennen als lief en braaf (gevalletje "doet ie anders noooit") en het niet zo tof vinden als een moeder ze er even op komt wijzen dat hun kind op school eigenlijk gewoon een pain in the ass is. Er zijn ouders die dit niet willen herkennen en hier erg gepikeerd van kunnen zijn.
Daarom mijn advies om niets zelf te ondernemen naar ouders toe, maar alles via school te spelen en je zou evt (als de situatie en schade ernstig genoeg is) aangifte kunnen doen bij de politie.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:45

claud31 schreef:

Inderdaad,
Jouw kind mankeert niets ( misschien alleen het syndroom, maar daar kan hij niks aan doen natuurlijk)
Die pesters zijn degene die raar doen, en andersmans leven verpestte!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:46

Jeeeeeetje, hier kun je toch zelf zo ontzettend kwaad om worden!! :(
Bah, wat misselijk van die jongens..

Misschien is inderdaad een vechtsport erbij wel goed voor je zoontje, niet als oplossing voor het gepest om er dan zelf ook op los te kunnen slaan, maar inderdaad om zelfvertrouwen te krijgen en ook wat weerstand kan bieden tegen hun.

En ik zou toch een wisseling van school in serieuze overweging nemen :j
Deze school is blijkbaar toch niet zo geschikt als die testen lieten zien..

Blegh, echt, wat een $%&@ jongentjes zijn dat toch..

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:54

De leraar van groep 8 had laatst een hele mooie uitspraak. Hij vind mijn zoontje namelijk echt een geweldig leuk kind, als hij een dansje wil doen, doet ie gewoon een dansje, of zingt een liedje. (dus ook in de klas)
Hij zei, dat als alle mensen een heel klein beetje autisme zouden hebben, de wereld een stuk aangenamer zou zijn!
Maarja, helaas is dat niet zo, hahaha. En vinden sommige kinderen het heel erg moeilijk waarom mijn zoontje doet zoals hij doet. Maar er zijn ook kinderen die daar juist geen moeite mee hebben hoor.
Het is soms ook raar hoor, als je tien minuten lang rondjes om de tafel loopt. Of midden in een winkelcentrum ineens gaat staan dansen, of je in een drukke winkel ineens omhelst en zegt: mama ik vind je lief. Ja, dat is raar als je al 11 jaar bent en bijna de langste van de klas. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:55

Goof, ik begrijp je verhaal en op die manier zou ik het ook eerst proberen maar als school weinig tot geen sjoege geeft dan ga ik toch wel een stapje verder. Ik blijf niet toe kijken hoe mijn kind wordt gepest.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:58

Heb net de vertrouwensinspecteur gesproken van de onderwijsinspectie.
Hij zegt dat aangifte doen geen zin heeft...dat de politie je direct terug verwijst naar school....
Ook zegt hij dat als ik er vanmiddag met school niet uitkom, een officiele klacht moet indienen.

Hij snapte erg goed dat ik mijn zoontje thuis gehouden heb, wel waarschuwde hij me voor de leerplichtambtenaar en de boetes die ik zou kunnen ontvangen.

Nog steeds geen reactie van school over het gesprek dat ik wil hebben...heb al gebeld maar degene is momenteel niet aanwezig en wordt teruggebeld.

InezFlip

Re: kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:59

Goed dat je je kind thuis houd even, wat sneu... Ik zou eens een goed gesprek met de ouders beginnen. Succes!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:01

Ik krijg nu pas door dat je zoon op het speciaal onderwijs zit. Juist daar zou je toch iets meer begrip en hulp verwachten?????? Ik hoop echt dat er een oplossing komt.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:03

claud31 schreef:
Heb net de vertrouwensinspecteur gesproken van de onderwijsinspectie.
Hij zegt dat aangifte doen geen zin heeft...dat de politie je direct terug verwijst naar school....
Ook zegt hij dat als ik er vanmiddag met school niet uitkom, een officiele klacht moet indienen.

Hij snapte erg goed dat ik mijn zoontje thuis gehouden heb, wel waarschuwde hij me voor de leerplichtambtenaar en de boetes die ik zou kunnen ontvangen.

Nog steeds geen reactie van school over het gesprek dat ik wil hebben...heb al gebeld maar degene is momenteel niet aanwezig en wordt teruggebeld.

Dus eigenlijk ben je geen stap wijzer geworden :?
Ik vind dat je wel wat aan je lot overgelaten wordt.
Ik hoop voor je dat je het kan oplossen met degene die je gaat terug bellen.
Sterkte :(:)