Polaris schreef:Precies, je kunt het later wel weer een beetje vereffenen, hij hoeft niet altijd álles te betalen, maar zeker bij een eerste date vind ik het heel galant
Helemaal mee eens.
Ik trek zelf altijd als eerste m'n beurs, maar vind het toch wel heel galant als de man in kwestie dan zegt dat hij de rekening betaalt. Stiekem vind ik het wel bij de etiquette horen. Maar dat ga ik natuurlijk nooit uitspreken, want ik ben een ge-emancipeerde vrouw tot en met, dus openlijk daarvoor uitkomen doe ik niet

In een relatie vind ik het ook altijd netter staan als de man betaalt. Ik stop mijn geld wel in zijn beurs en laat hem dan betalen, dan heb ik mijn bijdrage geleverd, maar (en dat is persoonlijk) het oogt wel een stuk beter, dan wanneer je met z'n tweetjes de rekening gaat delen.
edit: mijn laatste date houdt stand, juist omdat hij zo galant was om de rekening te betalen bij de eerste date. Ik vind het dus wel grappig dat ik nu dit topic tegen kom. Komende woensdag hebben we weer een date en ik met hem afgesproken dat het dan mijn beurt is om te betalen.