vreemdgaan; de aard van het beestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kappa2010

Re: vreemdgaan; de aard van het beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:56

Ik denk aard van het beestje. Ik ben nu al 9 jaar samen met mijn vriend en ik ben 3 keer vreemd gegaan, een aantal keer alleen gezoend maar ook een keer all the way. Ik weet niet waarom ik het doe. Ik hou wel echt zielsveel van mijn vriend en wil hem echt niet kwijt en onze relatie is super maar ik voel mij vaak "gevangen"dan heb ik gewoon spanning en sensatie nodig anders ben ik dood ongelukkig. Het is niet omdat ik pas 15 was toen wij wat kregen want ik ben al vanaf jong best sexueel actief maar ik heb die spanning gewoon nodig.

Ik ben zelfs zo erg dat ik na een one night stand zo blij was dat ik gewoon weer lekker bij mijn eigen vent in bed lag. Ik ben in elke relatie die ik had ook vreemdgegaan ik ben nog nooit iemand trouw geweest. Het is niet dat ik niet van mijn vriend hou ofzo. Ik kan gewoon niet zonder die spanning. Als ik die keren niet was vreemdgegaan denk ik dat ik niet meer bij mijn vriend was geweest. Als ik niet vreemdga dan ga ik lopen snauwen en gemeen lopen doen en er komt alleen maar (slechte) spanning tussen mij en mijn vriend en als ik dan ben vreemdgegaan dan ben ik weer dolgelukkig met mijn vriend heel raar is dat. Alsof ik moet meemaken dat ik bij anderen niet de liefdes gevoelens heb als die ik bij mijn vriend heb.

Het is heel erg moeilijk om uit te leggen, het is bij mij een spanning die uit mijn tenen komt lijkt het wel, ik moet dan vreemdgaan! En zodra ik dat heb gedaan dan is de drang gelijk weg en kan ik er weer een jaartje of 2 tegenaan. En het heeft ook niets met sex te maken het is echt alleen de spanning van het "foute".

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:53

Even een vraagje aan de vreemdgangers hier in dit topic....

Hoe kunnen jullie in hemelsnaam je partner nog recht in de ogen aankijken ????

Ik kan me niet voorstellen dat ik vreemd zou gaan om vervolgens gewoon lekker bij mijn vriend in bed te kruipen alsof er nooit wat gebeurt is.....

Flikker je dat zakje gewoon even van je af voordat je weer thuis komt?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:55

Pascal schreef:
Zou zo mijn verhaal kunnen zijn....
Als mijn vriend maar staat te praten met een ander meisje kan ik hem al bijna wurgen..
Wij zijn ook een jaar samen nu, en hij weet van mijn verleden af...
Maar dat verleden kan ik nog steeds niet loslaten..

Je vertrouwen is zo kapot gemaakt..
En echt ik vertrouw mijn vriend... maar het is moeilijk uit te leggen waarom je dan toch achterdochtig bent...
Te bang om gekwetst te worden?

Ik weet dat hij nooit zal vreemdgaan, maar toch blijft het moeilijk voor mij..

Dit is precies mijn gevoel..
Ik weet dat mijn huidige vriend niets zou doen, maar ik ben zo gekwetst eerder (meerdere relaties) dat er op momenten wat kan gaan knagen.. En het is erg jammer dat hij dat niet kan begrijpen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:02

Blackje schreef:
Pascal schreef:
Zou zo mijn verhaal kunnen zijn....
Als mijn vriend maar staat te praten met een ander meisje kan ik hem al bijna wurgen..
Wij zijn ook een jaar samen nu, en hij weet van mijn verleden af...
Maar dat verleden kan ik nog steeds niet loslaten..

Je vertrouwen is zo kapot gemaakt..
En echt ik vertrouw mijn vriend... maar het is moeilijk uit te leggen waarom je dan toch achterdochtig bent...
Te bang om gekwetst te worden?

Ik weet dat hij nooit zal vreemdgaan, maar toch blijft het moeilijk voor mij..

Dit is precies mijn gevoel..
Ik weet dat mijn huidige vriend niets zou doen, maar ik ben zo gekwetst eerder (meerdere relaties) dat er altijd iets knaagt.. En het is erg jammer dat hij dat niet kan begrijpen.

Smsjes van andere meisjes krijg ik helemaal de kriebels van.... En dan denk ik bij mezelf komop zeg een smsje!!!!

Het zit bij mij zoooo diep....

Jammer dat jou vriend het niet begrijpt...
Mijn vriend zegt ook wel dat ik het los moet laten, dat hij anders is dan die ander die mij zo bedrogen heeft..
Maar eerlijk is eerlijk dat zijn woorden, het gaat om zijn daden...

En ik weet zeker dat hij de relatie met mij eerst zal verbreken voordat hij wat met een ander zou doen als hij daar gevoelens voor heeft..
Maar het verleden van mijn vriend helpt ook niet echt mee, wetende dat hij graag de bloemetjes buiten zette...

Maar gelukkig weet ik wel dat hij niet meer bij mij in bed zou kunnen kruipen, en een compleet schuldgevoel zou hebben mocht hij een misstap gemaakt hebben...

Ik kan er gelukkig er goed over praten met mijn vriend..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:09

Ik neem het niet zo nauw met monogaam zijn, maar daarom begin ik ook niets serieus. Ik date een beetje, en zodra het vaste vormen aan begint te nemen wurm ik mezelf er uit...

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:44

Mijn ex zei altijd dat mannen en vrouwen om een verschillende reden vreemdgaan; als een man vreemdgaat komt dit alleen door lust, en heeft liefde er niks mee te maken. Maar als een vrouw vreemdgaat is dat veel erger, want dan betekent dat dat ze iets mist in haar relatie, en opzoek gaat naar liefde bij een ander. Op deze manier praatte hij dus goed waarom mannen vreemd zouden gaan. Dat had hij in vorige relaties ook wel eens gedaan, en eerlijk gezegd wat ik er vaqn overtuigd dat hij bij mij uiteindelijk ook wel vreemd zou gaan.

Maar die zelfde ex dacht ook dat alle vrouwen prutsmusten waren, omdat ze hun uiteindelijke partnerkeuze altijd zouden baseren op de economische middelen van de man. Dat heeft dus niet zo lang geduurd.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:52

Zeker aard van het beestje.... Mannen zijn net als wilde beesten die vrouwtjes willen veroveren, en het liefst zo veel mogelijk :+ Ik zou bijv. nooit een man willen die zijn (ex) vriendin voor mij zou laten vallen. Dan weet ik geheid dat ik dat zelf ook een keer kan verwachten. Het zit gewoon in hun aard. Gelukkig zijn er ook heel veel mannen die hun vrouwen/vriendinnen wél trouw zijn.

Ikzelf zou er niet aan moeten denken om met een andere kerel te zijn *gruwel*. Ik ben dan ook zo trouw als een hond, en haal dat idee niet eens in mijn hoofd!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:56

Pascal schreef:
Smsjes van andere meisjes krijg ik helemaal de kriebels van.... En dan denk ik bij mezelf komop zeg een smsje!!!!

Het zit bij mij zoooo diep....

Jammer dat jou vriend het niet begrijpt...
Mijn vriend zegt ook wel dat ik het los moet laten, dat hij anders is dan die ander die mij zo bedrogen heeft..
Maar eerlijk is eerlijk dat zijn woorden, het gaat om zijn daden...

En ik weet zeker dat hij de relatie met mij eerst zal verbreken voordat hij wat met een ander zou doen als hij daar gevoelens voor heeft..
Maar het verleden van mijn vriend helpt ook niet echt mee, wetende dat hij graag de bloemetjes buiten zette...

Maar gelukkig weet ik wel dat hij niet meer bij mij in bed zou kunnen kruipen, en een compleet schuldgevoel zou hebben mocht hij een misstap gemaakt hebben...

Ik kan er gelukkig er goed over praten met mijn vriend..

Precies! Ik kan er gelukkig ook wel over praten hoor, maar hij zal bepaalde dingen niet laten daardoor. En hij heeft ook gelijk, die dingen zijn nog ruim binnen de grenzen, maar mn gevoel en gedachten nemen af en toe een loopje..
Succes!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:05

Ik denk dat het wel of niet in je zit en indien het wel in je zit en je gaat vreemd, dat het dan waarschijnlijk aan de relatie met je partner ligt.

Mijn ex is volgens mij (zeker weten doe ik het niet) ook vreemdgegaan, en dan in de periode dat de relatie al niet meer heel ''spannend'' of ''leuk'' was. Ik wist voordat ik met hem ging dat hij zijn 2 exen ook bedrogen heeft... Het zat er dus in en het zou mij niet verbazen als dat ook bij mij ook uit kwam.

Denk daarnaast ook dat iedereen kan ''veranderen'' of in ieder geval onder controle kan krijgen. Dus dat het niet per definitie gebeurt indien je een relatie heb met iemand die in het verleden vreemd is gegaan.

Daarnaast heb je natuurlijk ook mensen die het echt puur voor de sex doen, maar daar kan ik helemaal niet bij met me hoofd, dus kan daar geen uitspraken over doen.

Het is een lastig onderwerp... Wel denk ik zeker te weten dat ik het nooit zou doen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:08

Vreemdgaan zit niet in het aard van het beestje, het kan je overkomen.
Betekent niet "eens een dief, altijd een dief"

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:14

kan niet zo gauw zeggen dat het de aard id van het beestje.. Ik heb een ex van mij ook bedrogen, dit was in een tijd dat ik totaal geen affectie meer kreeg in welke vorm dan ook.. We leefden echt langs elkaar af.. Maar een man moet me wel geestelijk en lichamelijk geven wat ik nodig heb.. (klinkt misschien veeleisend maar dat valt best mee :))

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:17

Er is een verschil in mensen die een partner hebben voor de sex of voor de liefde of zelfs gewoon voor het gemak. (Er zijn mannen die feitelijk een " huishoudster" thuis willen en sex buiten de deur). Iemand is zelfs in staat om beide te hebben.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:02

Ik ben vroeger wel eens vreemd gegaan.. Ben vaak genoeg bedrogen waardoor ik absoluut geen ene vent meer vertrouw.. En momenteel klooi ik met een man die ook een vriendin heeft.. En ik ben er vrij zeker van dat ik naast die vriendin niet de enige ben..
Ik weet dat ik fout bezig ben maar voel me ook totaal niet schuldig tegenover haar.. En ondanks alles geef ik echt enorm veel om hem.. En kan er niet mee stoppen.. Het is net een verslaving..

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:20

Hmmz... moeilijk...

Ik denk dat het bij sommige mensen in de aard zit, maar lang niet bij iedereen.

Ik heb dit fenomeen van zo ongeveer alle kanten meegemaakt, ik heb mijn partner bedrogen, ben door een partner bedrogen, en heb ook een relatie gehad met een man die getrouwd was:

Mijn eerste vriendje verdenk ik ervan dat hij mij bedroog, hoewel dit nooit uitgesproken is. Op een vrijdagmiddag kwam ik op het station een heel aantrekkelijke jongen tegen, welke ik natuurlijk ook direct heb aangesproken :+ . We moesten toevallig naar dezelfde plaats, hij is vervolgens met mij meegelopen naar mijn bestemming. Daar nog lang staan kletsen (god, wat was hij leuk!) en uiteindelijk hebben we gezoend. De daarop volgende tijd heb ik hem meermaals ontmoet, maar ben nooit verder gegaan als zoenen met deze jongen, want ik had tenslotte nog een relatie. De twijfels sloegen wel toe, want deze jongen was toch wel geweldig! Uiteindelijk is het misgelopen tussen mijn vriend en mij (oorzaak ligt buiten vreemdgaan) en heb ik een relatie gekregen met deze geweldige vent. We zijn 5 jaar samengeweest, waarvan we elkaar 2x een half jaar niet hebben gezien in verband met uitzendingen naar Afghanistan van hem. Beide keren heeft hij mij voor vertrek gedumpt, en ook tijdens de gehele uitzending hoorde ik niets van hem. De eerste keer heb ik op hem gewacht... de tweede keer heb ik iemand leren kennen... Technisch gezien was ik vrijgezel, dus heb ik deze jongne niet echt bedrogen. Maar toen kwam mijn vlam terug... En die kon ik niet weerstaan... Toen had ik dus 2 vriendjes :+ . Eigenlijk heb ik dus beide heren bedrogen, toch voel ik slechts schuldgevoel tegenover mijn zo geliefde militair.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt, mijn grote liefde laten gaan omdat een en ander niet meer werkte, we waren beide heel veel veranderd door de omstandigheden (hij heeft veel gezien en meegemaakt in Afghanistan, maar kon daar niet over praten en dit niet verwerken) Ik ging door met mijn nieuwe vriend. Leuke tijd gehad, veel gelachen en mooie momenten gehad samen. Tot ik erachter kwamt dat hij mij had bedrogen. Toevallig was zij een soort van "vriendin" van me, we hadden het over relaties en dergelijke en toen kwamen we erachter dat haar nieuwe liefde mijn vriendje was... stomtoevallig eigenlijk... Dit hebben we makkelijk opgelost, ik had met hem afgesproken in de kroeg waar we zouden gaan stappen met een groep vrienden. Deze dame is "gezellig" met me meegegaan. Hij begroete me heel lief en hartelijk, en deed net of hij het meisje niet kende. Vrij banketstaaf natuurlijk. Ik heb hem toen verteld dat ik het wist, en dat het over was tussen ons. Hij is boos vertrokken, en even later werd ik door een vriend van hem gehaald, we zouden gaan praten. Hij heeft het nog een tijdje ontkend, maar gezien de feiten uiteindelijk erkend dat het was gebeurd. Voor mij was het klaar. Veel ruzie, hij helemaal in de put.. enz enz enz...
Later bleek dat dit niet eenmalig was, hij is echt een notoire vreemdganger. Deze jongen heeft voor en na mij nog verschillende relaties gehad, maar in niet één daarvan is hij trouw gebleven.

Later heb ik een man leren kennen, dit klikte geweldig en we hebben een normale verliefdheidsfase doorgemaakt. Tot hij op een dag iets moest vertellen.. Ik had hem al weleens gevraagd of hij kinderen had (hij was 40+, dus leek me een redelijke mogelijkheid) Dit had hij steeds ontkend, maar nu wilde hij vertellen dat hij een zoontje van 7 had. Aangezien hij hier steeds over gelogen had voelde ik nattigheid en vroeg naar een vrouw. Nee, die had hij niet, ze waren uit elkaar. Na wat doorvragen kwam het er dan toch uit: hij was nog getrouwd, woonde nog samen, het ging niet zo goed tussen hen maar zijn vrouw wist van niets. Elke keer dat hij bij mij was dacht zij dat hij aan het werken was. Hmmz.... en toen heb ik een fout gemaakt: in plaats hem direct de deur te wijzen heb ik hem de keuze gegeven: zij of ik. Hier heeft hij het heel moeilijk mee gehad, maar binnen een week stond hij met zijn koffer voor mijn deur. Later toch weer twijfelen, gesprek gehad met zijn vrouw & met zijn familie maar definitief voor mij gekozen. Echt vertrouwen kon ik hem echter niet, steeds als hij moest werken (weer een militair, dus onregelmatig, oefeningen etc) merkte ik dat ik twijfelde of hij wel echt was werken... Ik heb hier dus een punt achter gezet, ik kon deze man niet vertrouwen. Bleek later dat ik niet de eerste was waar hij zijn vrouw mee had bedrogen, maar wel de enige voor wie hij zijn gezin in de steek heeft gelaten... Hij heeft nu een nieuwe relatie, hij lijkt heel gelukkig en ik hoop voor hem & haar dat hij haar trouw kan zijn en blijven.

Dus ja... vanuit mezelf: ik zou mijn huidige vriend NOOIT kunnen bedriegen. Ik wil hem en hem alleen en moet er zelfs niet aan denken een kus van een ander te krijgen. Laat staan meer...

Mijn geliefde exen zijn anders: de notoire vreemdganger zal naar mijn mening nooit een trouwe relatie kunnen hebben, maar goed, je weet maar nooit, mensen kunnen veranderen. Maar hij heeft nog een lange weg te gaan.
Mijn ex, die bij zijn vrouw weg is gegaan zou nog wel eens geleerd kunnen hebben van de situatie, en ik weet dan ook niet of hij het nog een keer zal flikken...

Dus ja, ik denk dat het scheelt per persoon en per situatie...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:35

Snapt nog altijd niet hoe je zoiets kunt aandoen bij een ander. Hoe goed ik het ook probeer te begrijpen :=

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:56

amsterdam_30 schreef:
Denk inderdaad vaak de aard van het beestje. Toch vind ik het een verschil als iemand heel bewust vreemdgaat. Dat is dus wat jij vertelt: hij woont samen en wilde zelfs naar jou toe komen enzo.

Wat er gezegd wordt: een man gaat niet vreemd als ie echt van iemand houdt ben ik het niet mee eens.

Een oud-collega van mij is een goed voorbeeld. Hij is knettergek op zijn vriendin.. en al zou zij 1x een jongen een kus op de mond geven kort en verder niets, dan maakt hij het uit.
Wat heeft hij op zijn kerfstok in die 8 jr relatie van hem?
Houdt je vast:
-meerdere one-night-stands
-een andere vrouwelijke collega van jaren ouder heeft hij een jaar lang iedere dag tijdens rookpauzes in de kelder gezoend en vast nog veel meer.. IEDERE dag dus.. een JAAR lang!
-etc etc
Wat hij hier zelf over zegt? Hij kent echt geen schuldgevoel. Hij wil alleen niet dat zijn vriendin er achter komt.. dan voelt ie zich wel poedersuiker.. en dan waarschijnlijk omdat het dan gevolgen krijgt.

Hij heeft inmiddels een huis gekocht met haar en.. een kindje.. heel bewust!

Voor mij dus geen vreemdganger! (als ik weet dat ie dat vaak heeft gedaan of als ik dat gevoel krijg).

Dit vind ik echt erg := :=
Van hem dan he ;)
Wat een figuur.. Ik denk dat het voor mij héél moeilijk zal zijn mijn mond dan te houden..
Misschien is dat ook omdat ik t zelf heb meegemaakt, geen idee..

Wat betreft vrouwelijke intuïtie, ben ik ervan overtuigd dat dat 9 van de 10 x ook zo is. Bij mij dan..
Mijn vrouwelijke intuïtie heeft mij sterk geholpen toendertijd.. Dus daar moet je ook zeker naar luisteren :j

Ik ben ook zo trouw als een hond, ik zou zoiets mijn vriend nooit aan willen doen.
En gelukkig weet ik nu dat ik mijn vriend ook weer 100% kan vertrouwen.

Ik vind 't ook een heel verschil als iemand 1x vreemdgaat, of alleen maar. Ik denk dat het in het tweede geval wel in de aard van het beestje zit, en die dan hoogstwaarschijnlijk ook niet snel zal veranderen.

@ Limamambo: Meen je dat nou serieus?? Dat vind ik helemaal stom eigenlijk, sorry. Je weet zelf hoe het voelt, maar je scharrelt wel met een jongen die een vriendin heeft.. := Dan heeft 't je volgens mij niet genoeg 'pijn gedaan'... Tenminste, lijkt mij hoor..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:40

DeadxStar schreef:
@ Limamambo: Meen je dat nou serieus?? Dat vind ik helemaal stom eigenlijk, sorry. Je weet zelf hoe het voelt, maar je scharrelt wel met een jongen die een vriendin heeft.. := Dan heeft 't je volgens mij niet genoeg 'pijn gedaan'... Tenminste, lijkt mij hoor..

ja ik weet niet wat het is.. denk dat mijn mening ongeveer zo is: elke man gaat vreemd, zo niet is dat mooi mee genomen :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 01:34

Lekker makkelijk geoordeeld..
Al is dat niet echt een antwoord op mijn post, maargoed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:28

LimaMambo schreef:
DeadxStar schreef:

ja ik weet niet wat het is.. denk dat mijn mening ongeveer zo is: elke man gaat vreemd, zo niet is dat mooi mee genomen :D

Dat klinkt een beetje als een slap excuus :o
Misschien is het vlees te zwak of wil je je verantwoordelijkheid niet nemen, maar ik vind het een beetje simpel gedacht. ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:50

Nou ik heb ook heel lang geroepen dat elke kerel vreemdgaat!
Mijn vertrouwen was zo beschadigd dat ik daarin ook echt geloofde.
Maar een jaar geleden riep ik ook dat ik nooit meer zou trouwen, en heb afgelopen weekend tegen vriendje gezegd dat ik met hem wel wil trouwen! Hij ging meteen op zijn knieen haha!

Ik denk dat je een relatie toch spannend moet houden!
Zodra je in een sleur komt is het veel makkelijker om een misstap te zetten!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:11

LimaMambo schreef:
DeadxStar schreef:

Waarom verschuil je je achter de man, en neem je niet zelf verantwoordelijkheid voor wat je doet? :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:54

waarom ik doe wat ik doe? ik denk dat liefde toch blind maakt..
en ik zeg niet dat ik trots ben op wat ik doe.. weet dat het ergens fout is.. maar ik heb aan niemand verantwoordelijkheid af te leggen.. ;)

en ik weet heel goed dat het pijn doet als zoiets je overkomt.. mij is het te vaak overkomen waardoor ik nu op 1 of andere manier die emotie uitgeschakeld heb ofzo..?

geen fiets clue.. heb geen goed excuus voor hetgeen ik doe.. zoals ik al zei: liefde maakt blind..

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:06

Of het de aard van het beestje is weet ik niet maar ik ken iemand die het ook wel ver heeft geschopt met vreemdgaan.
Hij had een aantal weken een relatie met een vriendin van mij en ging al vreemd, er was bijna altijd wel een ander waar hij contact mee had, real life en per mail/tel..
Een tijd later gingen ze trouwen en is het vrijgezellenfeest ook uit de hand gelopen en in een club is hij weer over de streep gegaan. Toen hij een half jaar getrouwd was kwam hij weer iemand tegen waarmee hij afspraakjes had en dat heeft zelfs een hele tijd geduurd! Een totaal dubbelleven hield hij erop na. Twee telefoonnummers enz.
Hij weet zelf niet waarom hij dit doet maar gaf wel aan dat hij er gewoon niet mee kon stoppen.

Tja, is het dan liefde met zijn vrouw? Ik ben van mening dat dat niet kan ;-)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:08

Tja ik denk van wel, iemand die ik ken heeft nieuwe vriendin en zit nog te zoenen met andere, geen idee of het zoenen nog verder gaat?? er is altijd drank in het spel.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:11

Maar waarom dan met een ander zoenen? Is dat dan lust wat je bij je eigen partner niet voelt? Ik kan mij niet voorstellen dat ik dat wel bij andere zou voelen maar niet bij mij eigen partner...