[ENQ] kleine enquete (1 vraag) ivm rookverbod SPOED

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:38

Een volledig rookverbod

Ik vind het ok als mensen willen roken, maar dan moeten ze dat niet in een café of dergerlijke doen waar ook niet-rokers zitten. Deze mensen roken niet om misschien de kans op (long)kanker te verminderen, maar moeten dan wel in rokerige ruimtes gaan zitten als ze willen uitgaan. Als mensen willen roken, moeten ze maar eventjes buiten gaan staan. Zoiets noemt men wederzijds respect naar je medemensen.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:39

O Geen rookverbod

Naar buiten gaan om te roken is gewoon niks. Binnen met een drankje en een sigaretje is voor de meeste mensen het lekkerst. In restaurants daarentegen vind ik het rookverbod wel goed.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:41

geen rookverbod

Wel vind ik dat kroegen en discotheken gewoon goede ventilatie moeten hebben. Aparte rokersafdelingen vind ik ook geen probleem, zoals dat in Restaurants en hotels is. Ik wil best rekening houden met niet rokers, graag zelfs. Maar zo een verbod gaat mij iets te ver. Bovendien is de gezelligheid in kroegen ver te zoeken momenteel.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:43

O De huidige situatie behouden
Ik rook zelf niet en wil ook niet meeroken dus ik ben zelf liever in een café waar niet gerookt wordt. Maar als er ook cafés zijn waar wel gerookt mag worden, dan hebben rokers en niet-rokers beide een plek waar ze heen kunnen. Overigens moet het dan wel echt gehandhaafd worden, niet dat er nog mensen staan te roken in een café waar eigenlijk een rookverbod is. Ik kies ervoor om niet te roken dus dan wil ik ook niet gedwongen worden mee te roken tijdens het uitgaan. Als de regels niet gehandhaafd worden dan zou ik gaan voor een algeheel rookverbod.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:43

Algeheel rookverbod : ik heb slechte longen en krijg op cafe snel last van een prikkelende hoest door de rook.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:44

O Huidige situatie zo behouden.

Ik rook niet en wil ook niet in iemands anders zn rook zitten. Tenslotte is t hartstikke ongezond. Roken is een 'aangeleerd' iets dus als je daarvoor kiest, kies dan ook voor de consequenties. (zoals buiten roken).

Heerlijk als ik van een avondje dineren of stappen thuis kom en niet stink naar sigarettenrook. ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:08

Anya schreef:
geen rookverbod. Kroegen zelf laten besluiten of ze wel of niet rookvrij zijn. Dan kan iedereen kiezen waar ze willen uitgaan.
Restaurants rookverbod vind ik prima
Nu zit de gehele klandizie buiten en is het binnen helemaal leeg. In de winter gaan mensen dan gewoon minder of niet

Eens.

Sodeletuut

Re: kleine enquete (1 vraag) ivm rookverbod SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:24

Algeheel rookverbod.. Ik heb een hekel aan roken, en de mensen die roken gaan maar lekker buiten staan, dan stoppen ze misschien ook sneller. :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:25

Sodeletuut schreef:
Algeheel rookverbod.. Ik heb een hekel aan roken, en de mensen die roken gaan maar lekker buiten staan, dan stoppen ze misschien ook sneller. :D

Ze gaan gewoon veel minder naar de kroeg wat voor de kroegbaas niet zo leuk is :D

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:26

[quote="EliseLukas"]Wat vindt u dat er in de toekomst moet gebeuren betreffende het rookverbod in cafés?
O Geen rookverbod
O Algeheel rookverbodOmdat er veel mensen zijn die last hebben van de rook. Deze mensen beperk je in hun mogelijkheden wanneer er gerookt mag worden.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:27

Wat vindt u dat er in de toekomst moet gebeuren betreffende het rookverbod in cafés?
O Geen rookverbod
O Algeheel rookverbod

Omdat ik het smerig vind, het stinkt, en ik het zwaar asociaal vind om, omdat iemand anders graag zijn lijf wil verkloten, ik daar noodgedwongen aan mee moet doen omdat men naast me staat te paffen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:29

Algeheel rook verbod,
ik vind dat je anderen niet hoort lastig te vallen, en dat doe je met roken dus degelijk wel..
Ik haat de stinkende kleding en krijg het erg snel benauwd.
Ben het verder eens met natasja91

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:29

algeheel rookverbod, was net helemaal gewend aan niet stinkende kleding, laatst zat ik weer in de rook en werd er benauwd van.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:30

EliseLukas schreef:
Wat vindt u dat er in de toekomst moet gebeuren betreffende het rookverbod in cafés?
O Algeheel rookverbod
Omdat……………………………………………………………………………………………

Ik het belachelijk vind dat het in andere landen (denk bijv. aan Engeland) geen enkel probleem is om deze regel in te voeren, maar dat het in Nederland niet werkt. Zolang de regel halfbakken blijft bestaan, zal hij ook halfbakken nageleefd worden. Ik ken teveel cafés die zich niet aan de regel houden omdat "de concurrent dat ook niet doet".
Afschaffen dat roken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:32

Abiola schreef:
Sodeletuut schreef:

Ze gaan gewoon veel minder naar de kroeg wat voor de kroegbaas niet zo leuk is :D

Haha je spreekt uit ervaring? :P

1. Het maakt mij niet zo veel uit of er minder mensen in cafe's komen, wel jammer voor cafe's zelf, maarja..
2. Het is eigenlijk jammer dat roken er voor moet zorgen dat mensen niet meer naar cafe's gaan
3. Er zijn zó veel mensen die last hebben van rokers binnen in cafe's, en ik vind het ook vaak nogal aso hoe mensen rondzwanzen met die sigaretten, die elke keer bijna tegen je hoofd aan worden geslingerd.. :+

Genoeg redenen toch? :))

Dus tja.... :)

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:32

bellenadie schreef:
geen rookverbod

de horeca is onwijs achteruit gegaan sinds het rookverbod... veel mensen staan buiten... dus minder gezelligheid

En met een volledig rookverbod is dit ook weer veel minder. Nu is er nog verschil in cafés en daardoor blijven mensen roken en krijg je verloop van de gasten. In het buitenland is het echter allang geaccepteerd en geen enkel probleem meer. Daar heeft de horeca ook veel minder last van klantvermindering.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:34

Ieder kan voor zich beslissen of hij/zij tussen de rokers wil staan of niet. Iedereen happy :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:52

Algeheel verbod. Ik mis mijn stinkende kleding en haar totaal niet.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:36

[NM] > [STW] omdat het een enquête betreft.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:38

algeheel rookverbod

_Danoontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:43

O Geen rookverbod

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:44

Algeheel rookverbod niet halfbakken bezig zijn gewoon of wel/niet dan krijg je ook geen gezeur van ja maar pietje mag wel waarom ik dan niet.

Daarbij wil iedereen toch zo graag dat NL rookvrij wordt. Tja, dan gewoon geheel rookverbod. Dat de horeca daardoor minder mensen trekt vind ik overdreven. Als mensen uit willen gaan ze toch wel. Het is eerder de crisis die mensen weg houdt dan het wel/niet mogen opsteken van een peuk.

Lauratje_88

Re: [ENQ] kleine enquete (1 vraag) ivm rookverbod SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:47

geheel rookverbod

Ik zou graag af en toe in een cafe zitten zonder te moeten kuchen, prikkende ogen en niet te vergeten die afschuwelijke stank.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:49

O De huidige situatie behouden en wel een rookruimte beschikbaarstellen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:53

Omdat ik het vies vind wanneer er in een discotheek door heel veel mensen gerookt wordt, daar zijn de mensen vaak ook wat drukker qua dansen en krijg je zo vaak een peuk tegen je arm.
In de kroegen vind ik het niet erg (in mijn 'stamkroeg' in ieder geval niet) omdat mensen gewoon rustig een sigaretje roken en kletsen, en je dus geen rondzwaaiende sigaretten hebt. :+