Voor de mensen die alleen zijn met kerst..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:53

mmmmmmmmmmmm appeltaart......lekkerrrrr waar woon je.... haha
ik ben morgenavond ook alleen even dan want mn vriend gaat uit eten... en komt daarna weer terug.
kan je niet met kerst nr je ouders dan??

Nanne schreef:
Ik vind het echt super van je! Zelf zou ik hier nooit aan gedacht hebben en ik vind het een mooie gedachte dat er nog wel mensen zijn die aan anderen denken in deze tijd! :j

Maar het lukt hoor. Heb het hele huis schoon gemaakt, appeltaart gebakken voor morgen en de hele dag al Serious Request op staan.

Ben jij nu ook alleen?

Het is voor mij wel de eerste Kerstavond dat ik alleen ben. Ik woon pas sinds dit jaar op mezelf dus mijn allereerste Kerst in mijn eigen huis. :D

Inge_83

Re: Voor de mensen die alleen zijn met kerst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:58

Wow!
Die zijn echt gaaf, Chantalhaf!

Ik ben aardbeienroomijs aan het maken.
Vraag me alleen af of het gaat lukken...
Ik heb al chocolade-marshmallowroomijs "gemaakt".
Morgen nog ff panacotta met caramel maken.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:58

Tof dat er zo'n topic als dit gemaakt word!

Ik ben niet alleen thuis. Maar heb me afgezonderd van de rest dus ben toch wel alleen.

Was helemaal in de kerststemming.. nu verdrietig.

Jongens ook altijd....

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:00

Inge_83 schreef:
Wow!
Die zijn echt gaaf, Chantalhaf!

Ik ben aardbeienroomijs aan het maken.
Vraag me alleen af of het gaat lukken...
Ik heb al chocolade-marshmallowroomijs "gemaakt".
Morgen nog ff panacotta met caramel maken.

Krijg er helemaal trek van!!! Heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:01

Kerst is voor mij heel confronterend. Hoewel mijn lieve paps nu 3 jaar dood is, is het nu pas de eerste kerst dat ik er echt bij kan stilstaan. Het jaar zelf (2007) zat ik nog in een roes (is 10 dagen ervoor gestorven en vlak ervoor begraven) en heb ik nog gevierd bij m'n ene ex. maar aan die vent had ik echt niet de steun die ik nodig had. Ook oud en nieuw toen amper met besef gevierd.
de 2 jaren erna had ik m'n laatste ex, en zijn familie is nogal... luidruchtig en actief. Ik zat erbij en keek ernaar, maar er was niemand die eigenlijk ook maar snapte waarom ik nogal stil was. Vorig jaar viel dan wel weer goed mee.

Maar dit jaar is het wel een enorme koude douche. Het is... anders. Geen vriendje om een knuffel te vragen, geen lawaai rond je heen, geen kinderen die aandacht vragen (ook al waren zijn nichtjes en eefje echt schatjes), niemand die je gedachten verzet. Heb even een dip gehad toen ie belde en vroeg "ben je zeker dat het gaat?", maar hij is en blijft mijn beste maatje, wet hoe ie me kan opbeuren en tjah....
Hoe confronterend dat het ook mag zijn dat dit een kerst is waar paps normaal fier op zou zijn(wit, ijzig en verdomd koud zoals "de goeie ouwe tijd"), des te meer heb ik vandaag dus gemerkt wie er echt om me geeft :) En dat maakt eigenlijk dat verdriet ook weer goed!

Hoe hard ik m'n paps ook mis, ik had ook nooit verwacht dat m'n ex zo lief zou zijn. Ook al is hij er nu niet persoonlijk bij, ik weet dat hij om me geeft blijkbaar, en wat is er nou beter dan het gevoel van zekerheid dat er iemand is die je ten alle tijde steunt...

Btw, Poezemien is terecht. En hoewel de kerstboom hier nu al bijna een maand staat, heeft ze nu pas de ballen ontdekt :+

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:04

Zo zie je maar varekaj, vroeg of laat komt het besef pas! En vooral op deze dagen!!! Veel sterkte

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:04

Varekaj schreef:
lovestobias_ schreef:

:(:)

Ik zit ook alleen. Kerst is geen gezellige periode voor me, ben in 2007 zo'n 10 dagen voor kerstavond mijn vader verloren. Toen had ik nog een relatie, die is kort erna kapot gegaan. Holderdebolder in een andere relatie beland, die heeft 2 jaar geduurd, is begin dit jar door omstandigheden spaak gelopen. Dit is dus het eerste jaar dat ik Kerst alleen vier. Heb er nooit echt bij stilgestaan, maar op dit moment mis ik m'n paps topch wel. Vooral omdat vorige winter en deze waren zoals hij ze zo graag had: wit, ijzig koud en lekker streng. Hij zou ervan genoten hebben!

Gelukkig is mijn ex nog steeds mijn beste maatje en heeft hij al gebeld hoe het met me ging. En hij heft speciaal voor mij voor morgen een hele kom emo-food gemaakt: tiramisu! Die is gewoon goddelijk!

rest van de avond brng ik door met internet en Harry Potter: the sorcerer's stone.

Aagh..
Wat erg voor je.
Sterkte alvast! en, als je wilt, pbbox staat open!
Ik ga nog laaaaaang niet slapen!
Fijn dat je exvriendje heeft gebeld, dat geeft denk ik wel een leuk,fijn gevoel.
Enne, geniet morgen van de tiramisu! ik weet niet eens hoe dat smaakt, ik durf er nooit van proeven omdat ze zeggen dat er koffie inzit :') haha.
( en ik lust absoluut geen koffie)

Je weet niet wat je mist!!! :9
Tip, koop gewoon een keer een klein bakje bij de super.. weggooien kan altijd ;)

@Varekaj: misschien komt het nog goed??

En een dikke knuffel voor mensen die een dierbare zijn verloren rond deze tijd :(:) :(:)
Dan maar klagen dat we alleen zijn..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:05

Geloof dat ik mn quotes heb vernaggeld :+

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:09

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen aan iedereen die zich k*t voelt.
Sterkte!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:13

Lieve allemaal, ik hou het ook voor gezien en kruip lekker mn bedje in! Voel me al wel stukken beter door dit topic, toch een fijn gevoel dat ik niet de enige ben die alleen is! WELTRUSTEN!

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:15

Welterusten Chantalhaf, succes met alles...

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:24

Ik kruip er ook lekker in.. fijne dagen allemaal! {:)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 23:27

tessa_brian schreef:
Tof dat er zo'n topic als dit gemaakt word!

Ik ben niet alleen thuis. Maar heb me afgezonderd van de rest dus ben toch wel alleen.

Was helemaal in de kerststemming.. nu verdrietig.

Jongens ook altijd....

Dank je wel, ik vondt dit een leuk idee vanuit mezelf, haha 8-)
Gaat het met je?
je klinkt echt niet vrolijk..

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 23:28

chantalhaf schreef:
Lieve allemaal, ik hou het ook voor gezien en kruip lekker mn bedje in! Voel me al wel stukken beter door dit topic, toch een fijn gevoel dat ik niet de enige ben die alleen is! WELTRUSTEN!

Dit vindt ik héél fijn om te horen!
Dan voel ik me ook net iets beter. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:30

Ik weet niet of het goed komt, meerdere mensen zeggen waarschijnlijk wel. Probeer me daar al niet druk in te maken, ben allang blij dat we nog zo'n goeie klik hebben. Dat op zich is al goud waard tegenwoordig.

En zijn tiramisu is echt wel goddelijk lekker, daar kan een bakje uit de supermarkt écht niet tegenop hoor! Hij kan algemeen gezien echt wel goed koken, dus da's altijd een beetje feest als hij met iets aan komt zetten :Y)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 23:31

Varekaj schreef:
En zijn tiramisu is echt wel goddelijk lekker, daar kan een bakje uit de supermarkt écht niet tegenop hoor! Hij kan algemeen gezien echt wel goed koken, dus da's altijd een beetje feest als hij met iets aan komt zetten :Y)

Leuk voor je!
smullen maar...
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:33

Bedenk net dat ik nog een hele doos roomijs mr rum en rozijnen in de diepvries heb zitten... Die rozijnen peuter ik er wel uit, de rest is zo lekker.

Ideetje voor morgen. dat ijs geeft me altijd zo'n zomergevoel!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 23:39

Sorry als ik even op niemand reageer..
voel me nl niet zo goed even.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:40

Ik ben niet alleen, maar heel erg gezellig is het niet thuis.. Ouders hebben weer eens ruzie met broer, het zal eens niet zo zijn. Maargoed, ik ben dus maar weer naar boven 'gevlucht'. Ga zo maar weer eens kijken hoe het is. Net trouwens wel eventjes gezellig all you need is love gekeken..

Ook doet het me zeer dat mijn tante helemaal in haar uppie zit/ heeft gezeten, mijn oom is namelijk overleden vorig jaar.. En ook ik mis hem nu extra veel met deze dagen.

Wil iedereen sterkte maar toch ook wel plezier wensen die écht helemaal alleen zijn met de kerstdagen! :j

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:43

Hallo.... Er was iets met een bank die best lekker lach, haha!

Moest even flink bijlezen.

Wat een verschillende verhalen en belevenissen allemaal. Sterkte voor hen die dat nodig hebben :(:)
Ik kan daar niet over meepraten omdat ik het op die manier nooit heb meegemaakt.

En voor de opa die alleen is..... Hij wil dat zelf graag. Op deze manier verwerkt hij het voor zichzelf. Probeer het zelf los te laten. Je opa is oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen. Soms is het goed om juist met zoiets zielig en alleen te zijn.

En maak je eigen feestje. Hang je eigen slingers op.

Slaap lekker allemaal! Ik ga verhuizen van bank naar bed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:54

Ik verhuis ook, al zal er van slapen niet veel in huis komen vrees ik. Hoor al de hele avond zo'n raar "hoemp hoemp" geluid van bij de buren alsof iemand met veel horten en stoten tuba probeert te spelen. Of enkel de laagste tonen op een elektronisch orgel eruit probert te meppen.

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:55

Ik moest vanavond werken dus zat niet helemaal alleen, ik zou eigenlijk morgen de hele dag alleen zijn waar ik ontzettend tegen op zag omdat ik na 4jaar eindelijk vrij ben met de kerst, maar mag gelukkig mee uit eten met me oom&tante en me moeder.
Wel heel leuk en lief idee trouwens dit topic!! Toppie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:09

Iedereen hier een dikke knuffel!
Ook ik voel me redelijk "alleen" deze kerst. ouders zijn pas gescheiden en zit nu deze dagen wel bij men ma, maar die is plotseling flink grieperig geworden. Morgen en overmorgen zitten we wel bij een kennis, en met oud en nieuw ook. Maar toch is het niet zoals andere jaren. Woon ook sinds september in Zwolle, dus nog weinig echte contacten waar je even langswipt met dit soort dagen.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:30

Ik heb hier stront aan de knikker.
Ik kom de bijkeuken in en stap in een plas water, kijk naar het plafond en zie water tussen de gipsplaten door komen.
Ik naar boven en jawel, de cv ketel staat weer te lekken, heel de overloop blank (leuk laminaat, leuk pas geverfde muren en plafond).
4 weken geleden precies dezelfde lekkage gehad, toen bleek het afvoerpijpje buiten dicht gevroren te zitten en kon de ketel zijn afvoerwater niet kwijt.
Hebben ze dat pijpje weg gezaagd, en de lekkage was over.
Vorige week hebben ze een nieuw pijpje gezet, en ik vermoed dat dat nu weer dicht gevroren zit.
Ik had nog zo gezegd dat dat ging gebeuren, maar meneer de monteur vond van niet en wilde niet luisteren naar een vrouw... -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:37

Jeetje wat vervelend zeg!
en komende twee dagen is er natuurlijk ook geen monteur die even langs wilt komen.
Kun je niet zelf morgen bij dat pijpje kijken en hem evt weer open maken?