Geven jullie wat aan de postbezorgers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:04

capopjekop schreef:
Ik vind het eigenlijk ook wel maf dat ze langs de deuren gaan voor geld. Ik snap wel dat het voor de bezorger in kwestie leuk is meegenomen dat zakcentje, maar dat vind ik eigenlijk iets voor de baas. Ik ben postbode en ga ook niet langs de deur, terwijl ik ook iedere week door weer en wind met zware postzakken rondsjouw. Maar wij krijgen netjes een kerstbonus van het bedrijf :) Ik weet ook niet of ik het zelf zou doen als het zou mogen van het bedrijf, ik denk dat ik me er een beetje ongemakkelijk bij zou voelen. Verder geniet ik er veel meer van als mensen even een gezellig praatje met me maken of wat vrolijks en positiefs roepen en dat gebeurd gelukkig regelmatig, dus ik voel me wel gewaardeerd in mijn werk.

Helemaal mee eens.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:11

Naomi_unique schreef:
_Rebec schreef:
Ik heb wel respect voor de krantenjongen die elke ochtend door weer en wind netjes de krant bezorgt.
Zoveel verdienen ze ook niet, een paar euro is nou ik niet een aanslag op je beurs.

Tja je kan ook andere baantjes kiezen hoor :P

Dan nog, je hebt hoe dan ook iemand nodig die je krant moet bezorgen. Zelf zullen ze het waarschijnlijk ook niet zo erg vinden anders hadden ze inderdaad wel een ander baantje gekozen.

capopjekop

Re: Geven jullie wat aan de postbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:12

Maar er zijn wel meer baantjes die je niet kunt missen. Zoals vuilnismannen, als die er mee stoppen dan wordt het een rommeltje. Mogen die nu ook langs de deur :')

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:17

Ik heb een nee-nee sticker en geen abbo dus ik geef ze sowieso niet maar ja, je kunt iedereen met de feestdagen dan wel fooi geven! Wat dacht je van alle mensen in de zorg die met kerst en/of oud & nieuw gewoon moeten werken!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:56

Net als met een fooi geven aan de kelner dat vindt ook niet iedereen nodig. Daar kan je over blijven discussieren. De cijfers zeggen dat 8/10 wat geeft met een gemiddelde van van 1,75, blijkbaar is het gewoon een soort van Nederlandse "traditie". Ik vind dat het er in dit geval niet echt om gaat of iemand het "verdient". Want in dat geval mogen de artsen van mij ook wel langs de deur komen. Ik verdien ook een ton per jaar alleen ik krijg het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:39

_Rebec schreef:
Net als met een fooi geven aan de kelner dat vindt ook niet iedereen nodig. Daar kan je over blijven discussieren. De cijfers zeggen dat 8/10 wat geeft met een gemiddelde van van 1,75, blijkbaar is het gewoon een soort van Nederlandse "traditie". Ik vind dat het er in dit geval niet echt om gaat of iemand het "verdient". Want in dat geval mogen de artsen van mij ook wel langs de deur komen. Ik verdien ook een ton per jaar alleen ik krijg het niet.

Ik heb nog nooit fooi gegeven in de horeca.

En no way dat ik dat ook ooit eens wél zou gaan doen. :')

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:27

Wij kregen nooit mensen aan de deur. :? Van goede doelen wel, maar kranten/folders/etc nooit.
Nu hebben we een nee-nee sticker dus komen ze helemaal niet neem ik aan.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:05

Ik heb het zelf ook gedaan. Heb me gister toevallig zelf ontslagen omdat ik het gewoon niet redde met school. Bezorg deze 4 weekjes nog. Heb me kaartjes al gelopen en krijg gemiddeld 2 tot 5 euro omdat ik erg illegaal op zondag bezorg ( met als gevolg dat de mensen maandag hun aanbiedingen kunne halen ). Ook zien de mensen mij vaak omdat ik natuurlijk op een vrije dag bezorg. Heel veel mensen praten ook met me en ja vragen gewoon wat ik verdien. Dat had ik laatst. Was een oud vrouwtje die gaf me een euro. En die zei toen ik weg wilde lopen ( na bedankt natuurlijk ) hoeveel verdien je eigenlijk? Daarop antwoordde ik dat ik deze week maar 7,- had gekregen en dat met 4 uur werk ( vouwen en lopen ) en toen drukte ze me nog 5 euro in me handen omdat ze me zo zielig vond <3

Wij kregen vorig jaar een barbie-pop-makeup kind aan de deur met een telegraaf kaartje aan de deur ( word hier voor 6en bezorgd) ik riep toen mijn vader en die zei tegen me; gooi de deur maar dicht. oplichter. en dat heb ik toen gedaan. Ze keek wel een beetje beduusd *D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:11

Nou, je kan mij ook redelijk bestempelen als een 'barbie-pop-makeupkind' en ik loop toch echt al drie jaar de telegraaf, altijd voor 6 uur. Beetje vreemde gedachtegang.

Daarbij vind ik het dapper van je dat je op zondag durft te lopen := Als je dat bij mij in de buurt zou doen zou je allemaal klachten krijgen. Zondag is een rustdag :j

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:13

Nee, dit was echt overdreven. En asociaal dat ze was.

kauwgomkauwend aan de deur; hallo ik besorg de telegraaf. fijne kerstdagen een fijn nieuwjaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:18

Nou wat mij dus overkwam... even over aan de deur staan gesproken. En dan heb ik het nog niet eens over het krantjes bezorgen... een van mijn verre buurmannen werkt bij een bloemenzaak.En die had toevallig bloemen meegenomen en bij de container neergezet. Dus wat doet mijn buurjongetje van 8/9 jaar, komt bij mij aan de deur of ik een bosje bloemen wil kopen voor 5 euro...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:19

Bij mij krijgen ze niets. Post van ons wordt bij de buren afgeleverd en visa versa. Naambordjes etc kijken ze niet naar. Nu heb ik zelfs post gekregen van buren die ruim 100 meter verder wonen. Verder krijgen we geen folders dus dat hoeven ze hier helemaal niet te proberen. Ik heb geen nee/nee sticker en wil juist wel folders.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:25

Nee ik geef niets, laat ze eerst maar eens fatsoenlijk de post lopen of pakketjes en niet die paar dagen in het jaar wel in een keer goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:28

M'n ma geeft wel. Ik doe het niet als ze aan de deur komen.

Ze verdienen al geld door het weg te brengen, en als het nu goed zou gebeuren. Dan geef ik liever de mensen van TNT/DHL enz. wat :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:29

Ik moet ze zelf lopen. Meestal geven de mensen van mijn wijk wel wat en krijg ook veel complimenten dat ik het zo goed doe :+

edit: folders

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:34

Ligt eraan wie eraan de deur komt. Vanmiddag kwam toevallig de flapdrol die de folders hoort te verspreiden maar ze meestal ergens in de bosjes dumpt maar vandaag wel het lef had langs de deuren te gaan en met een "big smile" mij prettige feestdagen te wensen, kaartje in de handen te duwen en handje op hield..........tja, dan heb je aan mij dus een verkeerde _-:( Heb meneertje vriendelijk doch zeer duidelijk uitgelegd dat ik dit toch wel zeer onbeschoft vond en van mij geen halve rooie cent kon verwachten! Kennelijk was ik toch nog niet duidelijk genoeg want de kleine brutale aap wou ook nog even de discussie aangaan, ja ja! Vertelde me dat hij toch wel even in weer en wind die folders kwam brengen blablabla. Ik weer: jammer dat je dan 9 van de 10 keer niet verder komt dan de bosjes op de hoek en nu ophoepelen!! Helaas had die bij de buren ook pech!

De jongens van de krant ( broers ) hebben wel wat gehad. Zijn altijd netjes op tijd, weer of geen weer, TOP!

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:38

Ik loop zelf ook elke ochtend de krant. *vind het leuk om te zien wie er achter die deuren wonen aangezien ik 's ochtends geen kip op straat zie! * Even een praatje maken; en een fooitje. Opzich hoeft het voor mij niet, maar de meesten geven het echt als waardering. Van bijna allemaal kreeg ik echt ontzettend leuke en lieve complimentjes! Van 1 kreeg ik zelf €10,-; koop dr maar iets leuks voor.. :D

Voor de folder bezorgers zou ik sowieso niet veel voor overhebben bij ons; aangezien er om de maand weer een ander is die ze bezorgd. Verder wonen wij wat achteraf dus zovaak krijgen wij de folder en kranten niet. *maar wel met deze tijd aan de deur staan* :evaw:

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:12

Toen ik nog de ochtendkrant liep en daar een oud collega van. Die had bij een aantal huizen gewoon €50,- gekregen :+

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:34

purny schreef:
Nou wat mij dus overkwam... even over aan de deur staan gesproken. En dan heb ik het nog niet eens over het krantjes bezorgen... een van mijn verre buurmannen werkt bij een bloemenzaak.En die had toevallig bloemen meegenomen en bij de container neergezet. Dus wat doet mijn buurjongetje van 8/9 jaar, komt bij mij aan de deur of ik een bosje bloemen wil kopen voor 5 euro...

:+ :\ :wow:

Ze komen hier niet aan de deur, zouden ze dat wel doen, dan kregen ze van mij niks. Het is gewoon hun werk, net als ieder ander krijgen ze daar wel voor betaald.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:40

Welke postbezorgers??? ;( Van mij krijgen ze niets, mijn huis aan huis krantje is altijd kapot, een dag te laat of komt helemaal niet. De NRC-Next die voor 7 uur zou moeten komen komt altijd pas om half acht en zeg ik daarom ook op...

Bij mij denken de postbezorgers dat de onderburen de post wel boven brengen denk ik...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:06

bij ons word dat helemaal niet gedaan, wij zien met de feestdagen nooit de kranten- folderlopers hier...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:16

Hier is dat ook niet zo.. Heb het nog nooit meegemaakt. En als ze dat wel zouden doen zouden we ze nog niks geven want die hier lopen doen hun werk niet eens goed :=

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:40

ik liep 2 jaar geleden altijd trouw mijn folders, en zei iedereen gedag, was altijd op tijd enz.
en had aan de kaartjes meer dan 450 euro verdiend, en dat was meer dan het geld wat ik het jaar door kreeg voor het bezorgen.
de mensen kenden mij ook bijna allemaal!
en sowieso geef ik ook altijd 2 euro, behalve de krant die krijgt 5, als dank.

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 17:10

Nee joh wat een onzin!
Ze krijgen toch salaris..
Zou wel btw lekker zijn als ik van de pensionklanten wat krijg omdat ik hele jaar zo goed voor hun paard heb gezorgd :D

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 17:45

Ik breng zelf Dagblad de Limburger en de Telegraaf.
Ben 2 jaar geleden langs de deuren geweest en had 80 euro opgehaald.
Maar vond het echt niet leuk om de te doen :n
Dus doe ik het niet meer :P
Vorig jaar had ik wel van een mevrouw 10 euro gekregen, en ze was er ook extra voor opgestaan.
Dan voel je je wel gewaardeert hoor, en dat is fijn :)