ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:18

Bij ons geldt dit wel.
Ik heb wel "mijn" auto, zelf gekocht, hij heeft zijn auto.. ook zelf uitgezocht.
Maar ik weg moet en "zijn" auto staat ervoor, pak ik gewoon die mee.
Net zoals andersom.
Mijn man mag ook op "mijn" bank zitten hoor!!

x__Danielle

ik zou er niet aan moeten denken om iedere dag met een 'vreemde' opgescheept te zitten in de auto, heeeerlijk even relaxen in de auto, en als ik dan iemand mee laat rijden is dat omdat dat mijn eigen keus is en iemand die ik aardig vind, niet omdat vriendjelief het graag wilt...

Caesar

@sporter; precies, en daarmee zet hij de TS dus aan de kant omdat hij zo nodig die collega 5 dagen per week naar haar werk moet rijden.. wie is er dan gek!?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:19

Ik vind je wel aan het aanstellen :j

Tja, als je vriend het toch prima vindt dat zij meerijdt,, so what?
Misschien heeft hij die alleen-tijd helemaal niet nodig, zoals Sonja.. Kan toch?
Moet jij er dan meteen wat achter gaan zoeken? Heb jij zo weinig vertrouwen in je vriend?

Als zij allebei dezelfde route moeten afleggen, wat is nou het probleem?
Er zijn al zoveel auto's op de weg.. Ik vind best dat er wat meer gecarpoold mag worden, dus ik vind dit wel een degelijke oplossing.

Ik vind daarentegen wél dat ze mag bijdragen aan bezine kosten. :j

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:20

@ brainless: jaa, daar heb je wel geljik in. maar buiten dat. het gaat meer erom dat hij dat doet. en niet dat hij haar auto mee pakt toch? jaa nja, ivm benzinegeld ishet natuurlijk wel boeiend.. maar ik bedoel, als hij haar auto meepakt, betaald hij toch ook wel een benzine? of begrijp ik dat verkeerd? want als hij ook benzine betaald dat zou het hij oko moeten voelen in zn portomonee?

chanicha

[/quote]

Hier ga ik in mee.
Ze kon me de pot op als ze geen zin heeft in mee betalen.
Als t nou voor 1 a 2 keer in de week was, oke.... maar dagelijks meeliften, dan kun je ook wel een centje meebetalen, al is het uit fatsoen.
[/quote]

Hier ben ik het wel mee eens maar ik ging echt niet om de tafel zitten met haar, wat is zij nou helemaal??
Ze kon gewoon meebetalen anders werd het toch een eind lopen hoor!
En als mijn vriend haar tóch in zijn eigen auto dagelijks weg zou brengen, wat tenslotte ook jou geld kost als je samenwoont, kon hij toch wel een hele hoge boom in!
Das lekker hoor, je geld van het OV in je zak houden en iedere dag hoog en droog op je werk komen, er is hier maar één iemand die er wijzer van wordt en dat is toch echt zij!

sporter

Caesar schreef:
@sporter; precies, en daarmee zet hij de TS dus aan de kant omdat hij zo nodig die collega 5 dagen per week naar haar werk moet rijden.. wie is er dan gek!?

Hij heeft blijkbaar zijn prioriteiten. En als ik het zo lees kan ik hem geen ongelijk geven.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:21

sporter schreef:
Daar gaat het toch niet om. De vriend van TS heeft toch al een andere auto gerelgeld.
Jij begrijpt het duidelijk niet. Het is een reactie op de posts die daarbij in de buurt staan. Lees die eens zou ik zeggen.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:21

Hij kan het wel lekker prima vinden, maar het blijft nog altijd HAAR auto waar ZIJ de benzine voor betaald.

Dus als hij het ervoor over heeft om dan met zn ma's auto te gaan rijden, moettie dat lekker doen. Maar ik zou me
dan toch wel afvragen waar ik sta in de relatie als hij dat er werkelijk voor over blijkt te hebben..

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:22

als ze het dan op z'n minst even voorsteld om te betalen, oké, maar ze zegt gewoon dat ze het geld wel beter kan gebruiken, zo belachelijk

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:22

Ik vind het ook een principe kwestie, ik zou ook niet zomaar met iemand mee gaan rijden, toen ik met mijn schoonzus mee reed naar ons werk, gaf ik haar ook regelmatig geld voor de benzine, dat vind ik niet meer dan normaal. Als mijn broer onze auto leent dan tankt hij ook zelf, dat is toch gewoon normaal? Op den duur kun je wel gaan werken om een ander te onderhouden

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:23

Inderdaad. Dan sta je toch wel aardig hoog in de ranglijst van profiteurs :). Lekker makkelijk hoor! Doe mij zo'n lift :').

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:24

Cavalia schreef:
@ brainless: jaa, daar heb je wel geljik in. maar buiten dat. het gaat meer erom dat hij dat doet. en niet dat hij haar auto mee pakt toch? jaa nja, ivm benzinegeld ishet natuurlijk wel boeiend.. maar ik bedoel, als hij haar auto meepakt, betaald hij toch ook wel een benzine? of begrijp ik dat verkeerd? want als hij ook benzine betaald dat zou het hij oko moeten voelen in zn portomonee?

Bij ons gaat al het geld op 1 hoop (nou ja.. soms in 1 put :D ) Dus mijn man zou daar niets van merken.
Alle auto's worden gewoon volgetankt wanneer nodig.

Caesar

sporter schreef:
Caesar schreef:

Hij heeft blijkbaar zijn prioriteiten. En als ik het zo lees kan ik hem geen ongelijk geven.

Nou, ik vind een hoop goed en ben absoluut niet jaloers, maar dit gaat toch buiten mijn principe. Ik vind het persoonlijk ronduit onbeschoft als ik de betreffende collega zou zijn en geen cent aan mijn taxi zou betalen!! Waarom moet de TS de benzine voor 2 anderen betalen terwijl de rest dus helemaal niets betaald...

Dussss

Nou ik vind ook niet dat je je aansteld! Prima een paar keer is goed maar niet te vaak! En zeker niet als ze verdomd om mee te betalen! Het idee al zou me kwaad maken! Woont ze ver van jullie af??

Denk ook zeker niet dat je jaloers bent, ik hou ook van eerlijkheid! En zou zelf ook geld aanbieden als ik vaak mee mag rijden met iemand!
Laatst bijgewerkt door Dussss op 08-12-10 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 16:25

NoaSky schreef:
Kiwipitje schreef:
Als m'n vriend geld uit zou geven aan een of andere chick die geen goede vriendin is dan denk ik dat ik daar ook een probleem van zou gaan maken hoor :=.

Inderdaad.

Sorry, maar meneer zou aan mij toch een kwaaie hebben. Als het een goede vriendin is, ALA.
Maar iemand die zo brutaal is om niet eens mee te betalen, nadat ik er zelf al om heb moeten vragen
zou bij mij al in het verkeerde keelsgat schieten.

Als mijn vriend dan ook nog gaat bepalen dat ze elke dag mee moet rijden en dan als laatste druppel
ook nog Durft te zeggen dat hij anders met de auto van zijn moeder rijd voor HAAR.

Mwaaaah dan kwam de stoom toch wel uit mijn oren, en dan kon hij lekker met zijn moeders auto'tje gaan rijden
tot hij tot inkeer was gekomen.

Kom op he, tis wel een beetje omgekeerde wereld he! Tis de TS haar auto, dus zij is degene die bepaald wie
meerijd en op welke voorwaarden, niet haar vriend!

nee TS, ik geef je groot gelijk, dan noemen ze dat maar jaloers het zou er bij mij ook niet ingaan.

ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die dus ook zo erover denkt...vriend lief betaald wel dan mijn auto dingetjes zoals bougietjes en af en toe ook eens benzine maar ik vind dat t van haar kant ook wel mag komen..
ze rijd tenslotte wel mee ik ben me ochtend moment kwijt omdat zij de hele weg praat...en ze woont in principe wel op de route maar ik zit wel een half uur soms 3 kwartier of langer(ligt eraan of er file is)met haar opgescheept
ik kan niet nog even wat dingetjes met me vriend bespreken
ze rijd al 4 weken lang iedere dag mee en ik zat even krap bij kas en ik wil gewoon dat ze ook eens een bijdrage doet in de benzine..
ik was gister t zo beu dat ik zei tegen dr van dat ik even niet wou dat ze mee reed kreeg ook meteen snauwend ik vind t best meid en er kwam geen eens meer een doei vanaf ....

nancy je kan wel makkelijk zeggen e vriend vind t toch goed...daarbij is t niet ZIJN auto..maar de mijne en ik vind dat ik wel inspraak heb in me eigen auto
ja ik vind t gewoon heel vervelend en ik ga t maar eens lekker omdraaien...en dat ik zeg van ik rij met jou mee in jou auto want dan zie je misschien in dat ze ook wel wat mag betalen..
maar ik ga t vanavond erover hebben maar ben gewoon wel kwaad erom
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-12-10 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:25

chanicha schreef:
Hier ben ik het wel mee eens maar ik ging echt niet om de tafel zitten met haar, wat is zij nou helemaal??
Ze kon gewoon meebetalen anders werd het toch een eind lopen hoor!
En als mijn vriend haar tóch in zijn eigen auto dagelijks weg zou brengen, wat tenslotte ook jou geld kost als je samenwoont, kon hij toch wel een hele hoge boom in!
Das lekker hoor, je geld van het OV in je zak houden en iedere dag hoog en droog op je werk komen, er is hier maar één iemand die er wijzer van wordt en dat is toch echt zij!

Haha ja, heb je wel gelijk in idd.... als je t zo bekijkt :+
Maar misschien is het wel een handige tip voor de TS.
Laatst bijgewerkt door Eva_Arno op 08-12-10 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:26

TS, ik begrijp uit je post dat als ze wel mee zou betalen en het jou dus minder geld zou kosten, je er geen probleem mee hebt dat ze alle dagen mee rijdt.
Laat je vriend dat met zijn eigen auto rijden en rij jij ook met hem mee. Dan kost het jou ook niks meer, en kan hij meenemen wie hij wil.

Verder vind ik het zeer aso van iemand om 5 dagen in de week mee te rijden en dan geen bijdrage te willen leveren.
Ik heb jaren gecarpoold met een collega en wij reden om de week. Dan hoef je ook geen bijdrage aan elkaar te leveren, want zo bespaar je beide op de kosten.
Als zij echter altijd gereden zou hebben, zou ik zeker een vergoeding gegeven hebben.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:26

Caesar schreef:
Nou, ik vind een hoop goed en ben absoluut niet jaloers, maar dit gaat toch buiten mijn principe. Ik vind het persoonlijk ronduit onbeschoft als ik de betreffende collega zou zijn en geen cent aan mijn taxi zou betalen!! Waarom moet de TS de benzine voor 2 anderen betalen terwijl de rest dus helemaal niets betaald...

Hoe weetje nou dat die vriend niks betaald? En als dat zo is dan moet TS alleen maar blij zijn dat vriendlief niet meer met haar mee rijd.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:28

Een profiteur dus in mijn ogen.
Het gaat om het principe, er kan geen dank je wel vanaf. Ook al is het op de route, ik bied altijd wat aan voor benzinekosten.
Zo ook breng ik regelmatig een collega naar huis. Die vraagt nog, wil je er iets voor hebben.. benzinekosten.

Ik kan goed begrijpen dat je kwaad bent, ik zou het zelf ook zijn in zo'n situatie.
Lekker makkelijk meereizen met een ander!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:29

x__Danielle schreef:
ik zou er niet aan moeten denken om iedere dag met een 'vreemde' opgescheept te zitten in de auto, heeeerlijk even relaxen in de auto, en als ik dan iemand mee laat rijden is dat omdat dat mijn eigen keus is en iemand die ik aardig vind, niet omdat vriendjelief het graag wilt...

Zo denk ik er ook over. Zelfs iedere dag met een goede bekende in een auto zitten kan ik al heel vervelend vinden. Hoe vaak het mij niet gebeurt dat ik even snel langs de winkel,paard, kennis ofzo ga tijdens de terugweg. Die vrijheid moet je dan allemaal inleveren.
Incidenteel meerijden (gratis) kan. Echt structureel dagelijks meerijden betekent meebetalen, al zou ik zelf nooit iemand dagelijks mee willen hebben.
Aan je openingstopic laat je zien door je taalgebruik dat je ook hoogstwaarschijnlijk meer moeite hebt met deze mevrouw dan met de benzinekosten. Dit heb je waarschijnlijk ook laten doorschemeren aan je vriend. Vandaar ook dat hij het jaloezie noemt.
Ik zou tijdens een gesprek het gevoel van vrijheid noemen, niet het feit dat er een bepaalde meneer of mevrouw mee rijdt. Waarschijnlijk krijg je dan een positievere reactie terug (even een tip van iemand die al jarenlang een relatie heeft :D )

_Nancy

Re: ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:30

Maar HIJ vindt het toch niet erg als er iemand bij zit?
Wat maakt het uit wat jullie vinden? :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:31

Toch kan ik me het gevoel van TS heel goed voorstellen. Iemand die zo doet en dan de reactie van je vriend die soort van jou 'dumpt' om háár naar het werk te brengen... Dan snap ik het taalgebruik ook wel ;).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 16:33

naja t is zelfs zo dat madam dus ook zelf een auto heeft maar gewoon te belazerd is ofzo om zelf t rijden...
of om eens aan t bieden van laten we mijn auto eens pakken....t kost haar nu gewoon geen benzine geld in dr eigen auto..
en ik ken verder dat hele mens niet en ik kan nu ook niet met me vriend praten over ze werk smorges of wat dan ook.
want dan banketstaaf zei t weer gelijk door t hele bedrijf...dus naja daar gaat dus ook mijn ochtend praten etc

maja ik zie t wel hoe t lopen gaat vanavond ben blij dat meerdere vrouwen/meiden hier ook zeggen van gewoon blijven zeggen dat je bijdrage wil zo niet mag ze met t openbaar vervoer of eigen auto of fiets of wat dan ook..

mijn vriend betaald soms wel degelijk benzine maar t maakt mi gewoon kwaad dat zei niet mee wil betalen en maar wel 5 dagen in de week meerijden...
ik ook niets met me vriend kan bespreken nog ff in de auto of gewoon me muziek op 100 zetten...want dan gaat zei klagen..
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-12-10 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:33

_Nancy schreef:
Maar HIJ vindt het toch niet erg als er iemand bij zit?
Wat maakt het uit wat jullie vinden? :')

HIJ rijdt met ZIJN vriendin mee. Als die zelf een auto had oké maar nu rijdt HIJ met TS mee, en dan laat HIJ steeds iemand meerijden. dat kan HIJ niet erg vinden maar de TS wel...