Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMarieke

Re: Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:09

MW -> LZP

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:15

winnie03 schreef:
Wat een heerlijke discussie is het geworden. Ik zal even kort reageren op voorgaande berichtjes :)

Gisteravond kwam hij om half 9 thuis. Om 9 uur zaten we in de auto naar het ziekenhuis omdat ik inmiddels dusdanige koorts en pijn had gekregen dat er naar gekeken moest worden. Nu weer thuis met morfine. Er werd meteen gevraagd waarom ik niet eerder was gekomen omdat de wond dus niet in orde was. Heel vervelend dat ik moest antwoorden dat ik niet eerder kon komen omdat mijn vriend dus 6 uur later thuiskwam dan afgesproken.

Ik snap reacties als 'ik zou het ook verschrikkelijk vinden om elke 5 minuten van mijn dag te moeten verantwoorden' en 'daar zou ik ook niet tegen kunnen, gun me mijn vrijheid' heel erg goed. Maar ik hoop dat er goed begrepen wordt dat dat niet aan de orde is. Dat is niet het punt wat ik beschrijf. Het punt is dat wanneer wij afspraken maken, dat hij er zich nooit aan houdt. En dan kun je de vraag stellen 'waarom moet hij op een bepaalde tijd thuis zijn?', omdat lieve mensen, je soms afspraken maakt waar een tijd aan verbonden zit. Zullen we vanavond naar de bioscoop? Ja prima, om 8 uur? En dan uren te laat komen...
Zal ik je vanavond komen halen van het station want ik wil niet dat je zo laat nog alleen met de bus gaat? Ja, ik ben er om 11 uur. En dan een uur later op komen dagen want 'hij was bij vrienden en tijd was zo snel gegaan ineens.' En wat als er, ooit, wel kinderen in het spel zouden zijn. Zijn kinderwens is erg groot namelijk. Haal jij de kinderen om half 4 van school? Kan ik er dan van op aan dat hij er zal zijn als hij nu al niet in staat is om de boodschappen te doen voor het avondeten wanneer afgesproken.

Ik ben niet iemand die claimend is of continu wil weten waar iemand is. Maar dit soort gedrag heeft wel als gevolg dat je inderdaad niet meer van iemand op aan kunt. En laat dat nou net hetgene zijn wat ik zo belangrijk vindt in een relatie. Mijn vriend is ontzettend impulsief en, gelukkig, weet hij dat ook van zichzelf. In de gesprekken die we erover gehad hebben zegt hij altijd dat hij het, net als ik inmiddels, een slechte eigenschap vindt en dat hij zo al menig vriend/relatie is verloren...

Wat betreft het paard en de hond, daar zit een erg lang verhaal achter met veel familieproblematiek. Ik heb op dit moment niet de behoefte om dat volledig toe te lichten. En dat is inderdaad mijn, helaas noodgedwongen, keuze geweest en ik verwacht logischerwijs dan ook niet dat hij voor dat gat moet compenseren en offers moet brengen. Ik probeer daarmee te zeggen dat ik juist niet het veeleisende type ben die alles wil beheersen en álles wil hebben en behouden. Integendeel, ik ben bereid geweest om dingen aan de kant te zetten. Het enige wat ik daarvoor terug verwacht is serieus genomen te worden en belangrijk genoeg te worden gevonden om gemaakte afspraken na te komen...

Vind het enorm lastig. Mijn gevoel en mijn verstand spreken elkaar zo ontzettend tegen op dit moment...

Dat is balen zeg :(:)

Maargoed. Als hij inderdaad verder hartstikke lief is , hoe voelt hij zich dan zelf in zo'n situatie als gisteravond ?
En hoe voelt hij zich over het feit dat hij jouw medicijnen niet gehaald heeft terwijl je zijn zorg nodig had ?

Een verder lieve kerel MOET toch iets van een reden hebben om dit niet te doen :)

Bvb. dat je het niet duidelijk hebt afgesproken. Dat hij niet begreep dat het belangrijk was , omdat bvb. je moeder nog langs zou komen o.i.d. en hij dacht dat zij het mee zou nemen als ze onderweg langs de apotheek zou komen. Of dat hij dusdanig boos was over dat gedoe elke keer , dat hij nu een "punt" wilde maken door je je eigen boontjes te laten doppen , al is dat natuurlijk niet zo'n geweldig moment op zijn zachtst gezegd !

Ik noem maar wat voorbeelden ;)

Maar hij kan toch niet met zijn volle verstand er bewust voor kiezen om jou zo te laten stikken , dan zit er toch ergens in de communicatie wat scheef ?

Als het namelijk wel zo is dat hij gewoon beloofd had om je medicijnen te halen (dus ZELF en niet dat jij alleen die afspraak maakt ;) ) en hij doet het niet , dan zou ik ook ernstig pissig zijn.

Wat geeft hij dan op als reden dat hij er niet was ?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:20

Hoi Ts ik heb je hele topic doorgelezen, (en ff in je profiel gespiekt :o )
Wat vond je vriend er zelf van dat hij je naar het ziekenhuis moest brengen.
Wat vindt hij ervan als hij je niet ophaalt van het station?
Blijkbaar heeft hij iets waardoor jij de relatie de moeite waard vindt
Hij laat je in levensbedreigende situaties in de steek om het maar even zwart/wit te zeggen.
Dat is wel heel extreem niet nakomen van afspraken.

Ik hoor in jouw verhaal steeds het impulsieve van hem terug,
hij is er zelf al vriendschappen door verloren en straks verliest hij jou misschien ook.
Heeft hij dat impulsieve alleen in relaties of ook in andere situaties?
Het doet mij denken aan ADHD, niet vanwege het niet nakomen van afspraken
maar vooral door het impulsieve waardoor hij afspraken niet nakomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:34

Ik snap de TS wel. Het gaat er niet om dat hij altijd stipt is, maar haar gewoon wat structuur geeft. Hij hoeft daarom niet elk detail door te geven, maar zo weet zij ook waar ze aan toe is. Als ik met iemand afspreek en die is later, dat die dan gewoon even smsje stuurt, dan ben ik al tevreden en wacht ik graag. Maar afspreken en dan niks laten horen? je gewoon laten staan? 1x kan, 2x nog net, maar geen 3x. En al helemaal niet als ze het zelf voorstellen om te doen en dan "er even nog wat plezier tussen nemen". Dan komt dat over als ie zomaar wat uit zijn nek l*lt om je tevreden te stellen?

Ik liet mijn ex ook heel vrij, we stelden gewoon in de ochtend op "wat doen we vandaag" en dan gingen we ervoor. Werd het laat (of later dan voorzien) dan is een smsje naar de ande zo verstuurd, en zit die ook niet nodeloos te wachten.

Echt tijdsgebonden afspraken niet nakoen, tjah... je kan eens wat laat zijn, mar niet steeds uren. En als het dan ng je partner is die je laat staan met het excuus "sorry moest nog even bij die langs", dan stel ik me toch de vraag wat prioritair is: je date met je partner, of je vrienden. Had je al met vrienden afgesproken voor je met je partner afsprak, dan had hij maar gewoon "nee" moeten zeggen ipv je in de waan te laten dat hij er op tijd zou zijn.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 10:37

Ik weet nooit precies hoe hij zich voelt. Hij is het gesloten type wat nooit een eigen mening heeft, althans, hij heeft hem wel maar zal het niet uiten, zelfs niet na aandringen. Ik was gisteravond zo beroerd dat ik niet de kracht had om erover te beginnen. We zijn meteen naar het ziekenhuis gespoed en daarna ben ik in een soort coma beland door de morfine. Vanmorgen is hij om 8 uur vertrokken om te werken dus er is nog geen woord over gesproken. Helaas ook geen spontane spijtbetuiging van hem uit.

In voorgaande situaties laat hij nooit merken ook maar enigzins te begrijpen wat mijn probleem is. Het antwoord is altijd hetzelfde, namelijk: 'jaahaa, ik heb toch sorry gezegd. Ik heb nu geen zin om het erover te hebben, ik ga daar niet op in nu. Ik ben er nu toch?!' Tja,..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:41

Ik zou er niet vrolijk van worden ts :n. Helemaal niet nu je ziek bent, is het toch niet teveel gevraagd dat hij iig met je communiceert over hoe en wat? Natuurlijk kan je niet altijd voorzien hoe laat iets gaat duren, maar als je afspraken hebt staan, dan moet je deze gewoon nakomen toch? Mijn vriendje mij laten staan op het station zonder dat ik iets van hem hoor... echt not done hoor. En natuurlijk denk je na de eerste/tweede keer wel van...kan gebeuren... Maar dan nog. Overigens zal mijn vriendje dat nooit doen :n. Hij is vaak wel wat later (ik overigens ook :P) hahaha, maar dat gaat echt om 10/15 minuten en zeker geen uren en vaak krijg ik idd ook een smsje van 'ik kom eraan hoor'.

Dagjes weg, dagjes uit, stappen in de kroeg, avondje vrienden kan je idd niet plannen qua tijd. Maar een beetje rekening houden met jou moet wel kunnen hoor! Of iig communiceren met hoe het ervoor staat. Het is geven en nemen :j

Overigens denk ik dat jouw reactie van de tijd goed willen afspreken ook vanuit het gedrag van je vriend komt. Als je met iemand samenwoont/samenleeft en die is nooit, echt nooit op tijd is dan wil je wel stricte tijden afspreken (en het liefst nog 10x controleren :P). Is een logisch vervolg :j

Hoe voelt je je vriend zich als jij door zijn toedoen niet eerder naar het ziekenhuis kon gaan? Voelt hij zich een beetje verantwoordelijk hiervoor?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:48

Storm schreef:
winnie, dan moet je echt eens goed met hem gaan praten en desnoods dreigen dat je het anders niet meer ziet zitten. Dat hij ook aan jou MOET denken, omdat je anders op zoek gaat naar iemand die die eigenschap wel heeft. Hij moet even flink wakker geschud worden.
Onthou goed dat het niet jouw schuld is, en zeg hem ook gewoon dat het een doodnormale regel is. Het gaat ook niet om een half uurtje te laat, maar 4 uur is echt niet leuk meer. Laat de schuld niet in je schoenen praten.

maak in ieder geval geen dreigementen die je niet waar wilt/kunt maken :)

verder vind ik, als ik heel eerlijk ben, dat deze jongen gewoon niet genoeg om je geeft. Het is 1 ding om je niet aan afspraken te houden, maar je zieke vriendin thuis laten zitten terwijl ze op haar medicijnen wacht omdat je zo nodig langs vrienden moest :n sorry hoor, dat gaat mij echt veel te ver, dat geeft mij de indruk dat het hem gewoon onvoldoende interesseert dat jij hondsberoerd thuis op de bank hangt, en dat is iets wat mijns inziens wel zou moeten in een relatie.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:50

Zo... Dat is wat zeg. Ik heb hetzelfde meegemaakt, een aantal keren medische nood en mijn toenmalige vriend was meer met zichzelf bezig -ook op die momenten-... Hij is er ook heel erg wel voor mij geweest maar de relatie is toen ik beter werd wel beeindigd. Zeker omdat je vriend er niet over kan praten, dat is wel een punt om je goed te realiseren. Dat kun je niet zomaar 'veranderen' aan iemand -ben trouwens niet van het idee dat je iemand kunt veranderen, hooguit iets bijsturen-. Als je weet hoe hij nou exact in het verhaal staat, kan je beter een mening vormen, als hij niet praat blijf je het niet weten. Zou toch aandringen op iets uit hem krijgen. Maar op dit moment zou ik gewoon kwaad zijn en hem een paar dagen links laten liggen, kan hij lekker zijn eigen gang gaan }> dat wil hij toch zo graag.

Ik had zelf trouwens een taxi gebeld of iemand anders opgetrommeld...

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:05

het spijt me geweldig maar ik vind het gewoon een grote flapdrol. ik ben zelf ook het type dat vaak te laat komt en overal lekker kan blijven 'hangen', zodat mijn planning in de soep loopt, maar voor belangrijke dingen ben ik gewoon op tijd hoor. vind het meer dan waardeloos, hij laat je gewoon zitten....

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:34

Ow ik heb een ex gehad die hier ook heel goed in was, had je om 22.00 afgesproken in een kroeg en meneer nergens te bekennen, was gewoon nog bij vrienden....

Voor mij ook een van de redenen geweest om het uit te maken..

Mijn vriend nu is ook helemaal niet gewend rekening te houden met iemand, leefde altijd zijn eigen leven.
En nu met mij zijn er toch bepaalde dingen die in overleg moeten.
Hij heeft er nog wel eens rekening mee, maar als ik dan met hem praat waarom het voor mij belangrijk is o.i.d. dat past hij zich daarin wel aan.

In een relatie leef je wel samen, wij gaan ook nog echt onze eigen gang hoor, maar het gaat wel in overleg.

Ik zou pislink worden als hij zomaar zijn sleutels zou pakken en zou zeggen ben weg hoor, ga naar mijn vrienden...

Je hoeft niet compleet samen te leven, maar wel met elkaar!!
En ik vind niet dat je hem claimt hoor, want ik hou helemaal niet van claimen, maar ik vind dit meer een communicatief probleem dan claimen..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:51

Ik moet het oneens zijn met de kritiek zoals Pmarena deze bijvoorbeeld uit.
Uit al je posts blijkt dat je een weldenkend mens bent, en geen pathetische zeikerd.

Je bent nog jong, hebt je hele leven nog voor je.
Dus ik vraag je op de man af: wat brengt deze jongen nu precies, wat voegt hij nu exact toe aan je leven?
Probeer dat nu eens echt goed te bedenken.

Hij zal, naast zijn betreurende gedrag, best aardig zijn uiteraard.... maar dat zijn de meeste mensen eigenlijk wel.
Je loopt wel heel hard, en hij erg traag... ziet er naar uit dat jij de katalysator bent in deze relatie... al die energie kun je beter inzetten voor andere zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:03

Je moest wegens geen medicijnen naar het ziekenhuis omdat je hoog oplopende koorts had, je hebt 6u(!!) op hem moeten wachten om je te brengen, je krijgt te horen dat je wonde er echt niet goed uitziet, gaat KO van de morfine en hij zegt nog niet eens ter plekke "sorry"?

Dringt het niet door dat JIJ er zo slecht aan toe bent omdat HIJ zo nodig weer een keertje aan zichzelf moest denken en liever bij vrienden zat ipv de afspraak na te komen? Vind hij het leuk om je in zo'n toestand achter te laten en nog slechter terug te vinden?
Als hij er niet bij was als de arts je de vraag stelde waarom je zolang hebt gewacht, dan sleur je hem de volgende keer er wel maar bij. Kan hij zelf eens lekker antwoord geven.

Persoonlijk vind ik dat écht wel een hele grote brug te ver hoor... Het gaat tenslotte wél om jouw gezondheid, en afpsraken met vrienden of niet, ik vind wel dat die op dit moment, voor eendert wat, even heel mooi kunnen wachten.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:07

Dit was voor mij echt de druppel geweest om hem per direct er uit te schoppen .. ik weet dat het makkelijk zeggen is als je niet in zon situatie zit maar hij heeft doelbewust jouw situatie verergerd !

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:13

ik zou geen relatie kunnen hebben met jouw vriend, TS. Echt niet.
Ook mijn vriend doet z'n eigen ding, maar als hij zegt dat ie er om 7 uur is, dan is ie er om 7 uur. En zoniet, dan wordt er in elk geval even gebeld. Maar iemand zo laten zitten, dat is gewoon echt not done.
en al helemaal in de situatie waarin jij zit, qua gezondheid. Jakkes wat een slappe zak, en dat mag je doorgeven.
Zo boos wordt ik hierom he. Maar ook omdat er blijkbaar zoveel vrouwen/meiden zijn die zo'n relatie als heel normaal beschouwen. Ik zou er doodverdrietig van worden.

Heel veel success, en heel veel beterschap ook, en vooral veel wijsheid wens ik je.
en 'n virtuele knuffel, die kun je denk ik wel gebruiken :)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:17

vanLotje schreef:
Ook mijn vriend doet z'n eigen ding, maar als hij zegt dat ie er om 7 uur is, dan is ie er om 7 uur. En zoniet, dan wordt er in elk geval even gebeld. Maar iemand zo laten zitten, dat is gewoon echt not done.
en al helemaal in de situatie waarin jij zit, qua gezondheid. Jakkes wat een slappe zak, en dat mag je doorgeven.
Zo boos wordt ik hierom he. Maar ook omdat er blijkbaar zoveel vrouwen/meiden zijn die zo'n relatie als heel normaal beschouwen. Ik zou er doodverdrietig van worden.

Heel veel success, en heel veel beterschap ook, en vooral veel wijsheid wens ik je.

Hier ga ik echt helemaal in mee..

Vind het ook echt afschuwelijk om te lezen dat ie je dan maar aan je lot overlaat, terwijl je geopereerd bent!
Dat je op zo'n moment afhankelijk bent is al erg genoeg (ook voor jezelf, vind ik persoonlijk), maar dat ie vervolgens gewoon 6 uur te laat komt en jij door naar het ziekenhuis kunt.. Nee hij moet even flink wakker worden! Dit kan toch niet?!

Heel veel sterkte met alles :(:)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:22

Ik herken mezelf enigszins in jouw vriend TS.
Ik wilde niet meer thuis zijn omdat ik daar geen zin meer in had. Toen flink te rade gegaan bij mezelf (omdat ik ook absoluut niet zo'n type was) en ik kwam tot de conclusie dat ik geen zin meer had in mijn relatie en liever andere dingen deed. Ondanks dat ik het prima vond bij mijn (inmiddels) ex, en er eigenlijk geen aantoonbare redenen waren om het uit te maken ofzo. Maar toch was dat mijn gevoel en was ik minder en minder thuis. Ik gaf ook van die vage antwoorden van "ik weet niet hoelaat ik thuis ben; als ik hier klaar ben".

Echter, ik vind het echt not-done dat hij ondanks je ziekenhuisbezoek, wederom laat zitten :n

Sterkte en beterschap!!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:29

Wat ontzettend lastig Bernadet... :\
Ik zou toch een keer een goed gesprek proberen te voeren. En hem dan niet laten weglopen, absoluut niet. Hij heeft je gewoon gigantisch laten zitten en dat doet pijn... Laat hem dat maar inzien.
Heel veel beterschap. :(:)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:48

Jeetje wat een situatie dit... als je net een relatie met hem had, zou ik zeggen laat hem eens voelen hoe het is als iemand niet komt opdagen of steeds op het laatste moment alles afbelt, maar zo te zien heb je alles al geprobeerd. En ik vind 6 uur te laat komen terwijl je vriendin ziek thuis ligt echt niet kunnen, hoe belangrijk ben je dan voor hem?
Het zou voor mij echt een reden zijn om er een punt achter te zetten, als iemand geen rekening met mij wil houden prima, maar dan ben ik beter af zonder diegene :)
Wat Liedje hierboven zegt is denk ik het enige wat je nog kan doen. Wacht tot je je weer beter voelt, schrijf alles op waar je het over wilt hebben en ga een avondje rond de tafel zitten om alles te bespreken.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:52

Liedje schreef:
Wat ontzettend lastig Bernadet... :\
Ik zou toch een keer een goed gesprek proberen te voeren. En hem dan niet laten weglopen, absoluut niet. Hij heeft je gewoon gigantisch laten zitten en dat doet pijn... Laat hem dat maar inzien.

Als hij van mening is dat het met een simpel 'sorry' al over moet zijn denk ik dat hij dat niet inziet en niet in gaat zien. Sorry's zijn waardeloos in zo'n geval. Sorry zeggen om er van af te zijn ipv werkelijk aan te geven dat hij ergens spijt van heeft (aangezien hij dit gedrag al langer vertoont)
Wat ik me dan afvraag; Hoe is dit verlopen in het begin van de relatie? Was hij toen wel wat bedachter? Of heb jij gedacht dat dit wel goed zou komen? Het lijkt me bij jouw vriend niet iets wat van vandaag op morgen de kop op heeft gestoken.

Ik had, en heb, het overigens de eerste keer op het station al bekeken. Ik heb ook een uur staan wachten, en goddank, een collega met mij, die kon me uiteindelijk naar huis brengen, midden in de nacht, omdat mijn vriend ook drukker was met van alles maar niet met mij. Een relatie is geven en nemen en vooral elkaar heel vrij laten, maar een ander voor jan-met-de-korte-achternaam maar stelselmatig te laten wachten is not done.

Sterkte met je herstel though! :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:22

vanLotje schreef:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Je eigen ding doen, betekent niet dat je je vriendin maar mag laten stikken. Dit gaat veel verder dan zijn afspraken niet nakomen, dit is puur egoisme. Hij vind bezoekjes aan vrienden een stuk belangrijker dan zijn vriendin die thuis doodziek in bed ligt. En dan heeft ie ook nog het lef om daar helemaal geen berouw voor te tonen.
TS, ik zou eens heel goed nadenken over je relatie met deze jongen. Vraag je serieus af of hij wel goed voor je is.
Heel veel sterkte meid!!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:35

eerst vond ik dat je je aanstelde, maar nu ik het hele verhaal heb gelezen geef ik je groot gelijk!
hij gaat lekker naar zijn vrienden en laat jou creperen in bed. waar geeft ie nou meer om, even bij zijn vrienden zitten of jouw gezondheid?
ik zou hier sowieso een gesprek over hebben met je vriend, want hij laat je echt staan met belangrijke dingen (station bijv) omdat hij zich even aan het vermaken was.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:39

Niezel schreef:
Een relatie is geven en nemen en vooral elkaar heel vrij laten, maar een ander voor jan-met-de-korte-achternaam maar stelselmatig te laten wachten is not done.

Heb het hele verhaal gevolgd en deze zin geeft exact aan hoe ik er ook tegenaan kijk.

TS, ben jij gelukkig met deze jongen? Het lijkt erop dat jullie heel verschillende verwachtingen van de ander en van een relatie hebben.

Ik wens je iig een voorspoedig herstel toe! :(:)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:42

ik heb net het hele topic gelezen... en omg..

mijn vriend is ook niet echt een mannetje die vaak bij de tijd is. maar als er belangrijke afspraken staan dan staan er belangrijke afspraken en dan is hij op tijd. bioscoopje? dat hebben we toch samen afgesproken? dan ben je dus op tijd.
Ik ben ook 1x laaiend geworden omdat hij mij in -10 drie kwartier op het station heeft laten wachten, toen heb ik zijn moeder maar gebeld en die is me komen ophalen. Thuis gekomen vroeg hij. waar was je? ja hallo, aan het werk en je wist dat ik eerder klaar was en dus een trein eerder zou nemen... waar was JIJ?? sorry.. batterij leeg. Toen hebben we echt fikse ruzie gehad en dit gebeurt dus ook nooit weer. ik had gewoon blauwe lippen van de kou dus hij kon ook aan me zien dat het niet echt heel gezond was om me zo te laten staan. Natuurlijk kan je door omstandigheden vertraagd zijn, no problemo en thanks to the mobile phone is een smsje zo gestuurd. Altijd structureel te laat komen en als je vriendin doodziek op bed ligt na een operatie niet even de medicijnen ophalen en 6 uur te laat komen?!?

Ik had dit echt, echt niet geaccepteerd. Je schaamt je toch helemaal dood als je tegen een arts in het ziekenhuis moet zeggen dat je niet eerder kon komen omdat je vriend zich niet laat zien en "er zo wel aan komt"? hoe reageerde hij op dat moment of zat hij er niet bij?

Ik snap dat je eigen gevoel waarschijnlijk zegt dat je van hem houd anders noem je hem in de OP niet ontzettend lief.. maar kan je dit wel? kan je hiermee leven? en inderdaad, als zijn kinderwens zo groot is, hoe zie je dat voor je straks?

ik snap pmarena haar reacties ook wel.. maar op mij komt TS ook echt niet over als iemand die claimt maar meer als iemand die graag een beetje structuur in haar leven wil hebben en als je samen woont moet dat toch ook kunnen?

Meid.. denk heel, heel goed na wat je nu eigenlijk wil..

voor nu sterkte en beterschap!

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:47

Nakisha schreef:
Ik denk dat het punt gemist word. ;)
Het gaat niet om stiptheid, het gaat om het kunnen maken van afspraken samen en het samen communiceren.
Haar vriend heeft daar duidelijk weinig behoefte aan en trekt liever zijn eigen plan. Dat zij toevallig midden in de nacht in haar eentje op het station staat, of in bed zich ellendig ligt te voelen en medicijnen nodig heeft, doen daar kennelijk niets aan af. Hij bepaald volledig wat hij doet, onafhankelijk van de situatie, en is niet bereid om voor haar die vrijheid af en toe even op te geven. Zij heeft geen stem.
Als dat is ''omdat zij zo zeurt'', laat hem dan gewoon mans genoeg zijn om NEE te zeggen. NEE, ik maak geen afspraak, NEE, ik kom niet. Dan kan zij daar weer haar keuzes mee maken.
Volwassen gedrag staat of valt met communicatie. Niet met vage uitspraken als ''Ik zie wel, ik weet het niet.'' Want hij BEDOELD; ''Bepaal ik zelf wel.'' Laat hem dát dan gewoon zeggen. Dan weet TS dat hij haar zal laten verrekken en kan ze maatregelen treffen om alsnog die zorg te krijgen die ze nodig heeft.

Kijk; als de vriend van TS geen afspraken wil maken, kan je ook nooit op elkaar rekenen. Je kan niet blijven zeggen ''Ik zie wel'' en dat als vrijbrief zien om je goddelijke gang te gaan. DAN moet je single blijven, dan kan je dat doen. In relaties moeten er soms gewoon dingen duidelijk zijn en daarvoor moet je kunnen communiceren, moeten er afspraken kunnen worden gemaakt en moet je van elkaar op aan kunnen. TS kan duidelijk NIET van haar vriend op aan.

En dat is ook waarom ik zo'n vriend dus niet zou moeten. Ik hou van duidelijkheid, van afspraken maken, van geven en nemen en weten wat je aan elkaar hebt. Van een betrouwbare man die me niet keihard laat vallen als er nood aan de man komt. Mijn vriend kan alle vrijheid van de wereld krijgen, hij mag gaan en staan waar en wanneer hij wil en met wie hij wil; alles wat hij hoeft te doen, is het even met mij doorspreken zodat ik ervoor kan zorgen dat ik voorbereid ben; onze verantwoordelijkheden lopen immers gewoon door. Al zegt hij het kort van tevoren, prima. Ik zorg dan dat alles hier verder doordraait en ik kan me erop instellen. Iedereen blij, en vriendlief hoeft geen enkele zorg te hebben en kan volledig vrij zijn gang gaan.
En daarmee hebben we dan beiden onze verantwoordelijkheden genomen. Het zou toch wat wezen als iemand volledig zelf beslist of hij wel of niet hoeft te vertellen wat hij gaat doen; dan krijg je situaties waarin iemand plots van de aardbodem verdwijnt, je diep in de zorgen zit, en meneer uren (of zelfs dagen) later eindelijk terugkomt met de woorden; ''Oh sorry, vergeten te zeggen, mobieltje deed het niet, etc...''

Zoals iemand hierboven al noemde, kan dat ook ernstige gevolgen hebben. Als iemand dat veelvuldig doet, word hij/zij in geval van ongeval ook niet meer snel gemist. Immers, je weet nooit wat zo'n persoon gaat doen en bent niet snel meer bezorgt.

Een relatie is geven en nemen, maar ook vooral COMMUNICEREN. Zonder communicatie is een relatie volslagen waardeloos en volledig ongelijkwaardig.

PSje - Geloof nooit dat iemand ''wel veranderd''. Als iemand moet veranderen om een relatie goed te houden, is de basis verkeerd. Mensen moeten niet hoeven te veranderen binnen een relatie; is dat wel het geval, dan is het écht beter de relatie gewoon te verbreken.

ik zou het niet beter kunnen opschrijven...

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:53

winnie03 schreef:
In voorgaande situaties laat hij nooit merken ook maar enigzins te begrijpen wat mijn probleem is. Het antwoord is altijd hetzelfde, namelijk: 'jaahaa, ik heb toch sorry gezegd. Ik heb nu geen zin om het erover te hebben, ik ga daar niet op in nu. Ik ben er nu toch?!' Tja,..

Zo herkenbaar dit. Het vervelende was dat ik ondanks dit gedrag zielsveel van hem hield. Het impulsieve gedrag brengt nl ook hele leuke dingen met zich mee (spontane vakanties, je boodschappen binnen en 5 min voor dat je aan koken wil beginnen mee uiteten worden genomen etc.).
Maar uiteindelijk moet je op iemand kunnen bouwen. Als hij alles als claimen ziet zal het wrs niet beter worden. Denk echt dat je je eigen plan moet trekken. Ik weet wel dat ondanks ik zo veel van hem hield, me vaak ook heel eenzaam voelde.