Wat is een visco?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bravura schreef:Dus bij de Terrano zit wél een tussendiff, dus kan op zachte of gladde ondergrond gewoon bochten gereden worden? De 4H kan overigens volgens de instructies tijdens het rijden tot 40 km/u ingeschakeld worden (ik zet hem altijd wel stil voor inschakelen).
Wat is een visco?
Frank schreef:fjordnina schreef:Wat veel mensen vergeten als ze de 4x4 gebruikt hebben is om de auto even in de achteruit te zetten zodat de wielen weer vrij lopen, doe je dit niet, dan kan dit erg veel slijtage geven.
Even een stukje door de berm kan hetzelfde effect geven.
Gewoon even kijken of het lampje van de 4x4 uit is!
) om de wielen vrij te laten lopen, maar als ik hem van 4H naar 2H zet is meteen het lampje uit.
) ikke schreef:Fijne garage was dat dus, en bedankt.......
Je aandrijfassen smeer je met een:
vetspuit dus
op de nippeltjes bij de kruiskoppelingen en het schuifstuk (drie punten per aandrijfas dus).
Gewoon met twee wielen op de stoep zetten en er even onderdoor kruipen.
Djilna schreef:ikke schreef:Fijne garage was dat dus, en bedankt.......
Je aandrijfassen smeer je met een:
vetspuit dus
op de nippeltjes bij de kruiskoppelingen en het schuifstuk (drie punten per aandrijfas dus).
Gewoon met twee wielen op de stoep zetten en er even onderdoor kruipen.
Hoe vaak moet dat? Bij mijn auto zijn ze een jaar terug denk ik voor het laatst gesmeerd..
Djilna schreef:Hm, ik heb er inmiddels zo'n 30.000 opzitten. In maart keuring dus dan meteen maar laten doen..
Thanks!
Mijn tussenbak (nou ja die van de Rocky dus) is trouwens gereviseerd en sindsdien maakt de aandrijfas een soort van raspend/schurend geluid als ik op snelheid rij en het gaspedaal op laat komen. Kan dat ook met smering te maken hebben?
Rijden in 2H of 4H maakt geen verschil. Maar dat zal komen omdat je natuurlijk bij 2H ook al achteraandrijving hebt.
Djilna schreef:Hm, ik heb er inmiddels zo'n 30.000 opzitten. In maart keuring dus dan meteen maar laten doen..
Thanks!
Mijn tussenbak (nou ja die van de Rocky dus) is trouwens gereviseerd en sindsdien maakt de aandrijfas een soort van raspend/schurend geluid als ik op snelheid rij en het gaspedaal op laat komen. Kan dat ook met smering te maken hebben?
Rijden in 2H of 4H maakt geen verschil. Maar dat zal komen omdat je natuurlijk bij 2H ook al achteraandrijving hebt.