ik heb zelf een veulen, die bij een 4 jarige staat, ik neem de verzorging voor beide paarden op mij (voederen, hooi geven, stal mesten, beweging geven, etc)
enkel in de zomer doet de boerin sochtends de grote wei open, en savonds weer dicht.
daarnaast heb ik op twee verschillende locaties nog twee andere bijrijdpaarden.
daar hoef ik enkel maar te rijden, stallen mesten of iets anders hoeft niet, doe ik soms wel eens als het nodig is (ene stal niet nodig, andere stal 24/7 buiten, behalve op stand met dit slecht weer)
die paarden doe ik dan ook meestal alleen
vriendlief gaat soms wel eens mee naar veulenlief, heeft deze zomer ook stalpoorten gemaakt ervoor, helpt wel eens mee de stal te mesten of te voeren, en gaat zelfs eens mee gaan wandelen ermee.
Vriendje was totale leek, had amper een paard van dichtbij gezien.
Wat ik wel merk is dat hij deze winter amper meegeweest is, is nogal modderige bedoening en koud, en dan heeft hij altijd wel een uitvlucht om niet mee te hoeven.
Vind ik soms wel jammer, dat hij liever bij een vriend zit, dan eens samen met mij en paard te gaan wandelen, maargoed.
ik weet ook, ik zal bv kijken om bieten te gaan halen, 9 op de 10 zal hij mee komen helpen laden en lossen,dus daarvantswege kan ik niet klagen

Overigens weet hij ook, als ik moet kiezen tussen hem en de paarden, dan kies ik voor de paarden.
Ik zie hem doodgraag, wil heel veel doen, maar de paarden zijn levende wezens waar ik de verantwoordelijkheid voor heb, en die zijn simpelweg mijn leven, zonder paarden zou er nu geen mij zijn ...