Kinder te weining discipline?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Kinder te weining discipline?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:02

rainbow8, zo heeft mijn moeder mij ook ongeveer opgevoed, zoals jij je kinderen opvoedt :)

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:14

Sonja_vR schreef:
papa en mama werken allebei en hebben geen tijd om te oefenen...of om op te voeden ...
die willen vooral die twee uurtjes per dag dat ze hun kind wakker zien gezellig met elkaar zijn ....
dat is in ieder geval iets wat ik om me heen veel zie gebeuren ...

En dan vervolgens de juf vreemd aan kijken bij het rapport :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:53

Ik heb ook nooit hulp gehad en had altijd een toprapport.. dus niet elke leerling heeft 't ook nodig.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:54

_Nancy schreef:
Ik sta ook af en toe met open mond te kijken naar ouders met kinderen die alles bij elkaar lopen de blèren, schoppen en/of schelden.
Ouders die staan er bij en kijken ernaar.

Heb je kinderen?.

Als ik geschopt zou worden wat dan ook door zo'n snotjong, dan vind ik best dat ik daar wat tegen mag doen.
Dus ik zou net als Adil hetzelfde gedaan hebben :j

Mhh wat zou jij dan doen een klap verkopen tarp terug geven?. Weet je wat je dan krijgt een hoop ellende met omstanders die zich ermee bemoeien. Nee hoor gedrag vaak negeren of gewoon bij de arm pakken en weglopen. Is helaas vaak de oplossing hoe vervelend het ook is.

Aanpakkn in het openbaar is zoooo'n ramp want iedereen weet het beter.....

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:56

Sonja_vR schreef:
papa en mama werken allebei en hebben geen tijd om te oefenen...of om op te voeden ...
die willen vooral die twee uurtjes per dag dat ze hun kind wakker zien gezellig met elkaar zijn ....
dat is in ieder geval iets wat ik om me heen veel zie gebeuren ...

Heb je kinderen?.

Tja is zo makkelijk om te zeggen weetje stop met werken en ga je kinderne opvoeden?. Helaas ondanks alles is werken voordeliger (tot nu toe).

Ik geniet van iedere minuut die ik met mijn meiden heb. Weekend is voor ons en doen alles samen stop ze niet weg. Zwaar is het zeker maar de lach iedere avond en de knuffel en de woordjes zijn meer al genoeg.

Ben benieuwd hoeveel mensen het volhouden werken, 2 kids, huishouden enz.. en dan ook nog tijd voor opvoeden. Jezelf komt op plaats....euh 100?.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:00

Prisca, _/-\o_

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:07

Quandro schreef:
Wie mijn jas in de regen legt...

Dan ligt die persoons zijn/ haar hele kleding kast later buiten.

Jij bent echt grappig. Dan ken je mijn huisregels niet. En wees dan maar blij dat je niet onder mijn dak woont. ~~}>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:09

Tja als jij als moeder die jas betaald hebt zou het me niet veel kunnen schelen eigenlijk. _O- Vind dat eerlijk gezegd ook een belachelijke "straf" die niks met gevolgen leren dragen te maken heeft maar zelfs enigszins kinderachtig zou overkomen op me. Wat leer je je kind dan :) Als iemand zich niet aan de regels houdt mag je diens spullen naar de vaantjes helpen? :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:13

patatkraam schreef:
en ook was het een onschuldig tikje, maar dan vind ik het raar dat je in feite aan iemand anders zijn kind zit. Hoe onschuldig het tikje ook was... Vind het een beetje raar om andermands kinderne gaan op te voeden hoe slecht ze ook worden opgevoed. Vind het nogal bemoeierig. Feit is wel dat de moeder van het kind er wat aan had moeten doen, maar dan nog. Niet aanvallend bedoeld hoor.
Als een of ander onopgevoed rotjong het waagt mij te schoppen dan kan ie ook een tik krijgen hoor. Niets bemoeierigs aan wat ze verder met die opvoeding doet zal mij een rotzorg wezen, maar IK wil geen schop van zo'n rotkind. En dat hoef ik niet te pikken :n.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:13

Ik denk dat het heel belangrijk is dat ouders meer opvoedingsgezag hebben (op basis van juridisch en persoonlijk overwicht), er lijken tegenwoordig (of nou, sinds de afgelopen 20 evt 30 jaar) veel kinderen te zijn die maar ''schijt aan hun ouders hebben''. En dat ligt na mijn idee vooral bij een gebrek aan persoonlijk overwicht, overwicht kan je namelijk niet afdwingen dmv de juridische kant. Het is iets natuurlijks wat je moet hebben, en daar moet je vanaf dag 1 aan werken. Iets waarbij na mijn idee veel mensen te weinig tijd in steken. Een baby pikt ontzettend veel op, daar vergissen veel mensen zich in. En daarmee is dan meteen de basis van de complete opvoeding scheefgelegd.

Uit veel wangedrag blijkt wel dat kinderen niet goed opgevoed worden, kinderen die andere kinderen seksueel misbruiken, vermoorden of kleinere dingen die minder erg líjken zoals roken op 10-jarige leeftijd, kinderen van 12 die zich kleden als kleine prostituees, kinderen van dezelfde leeftijd die in iedere zin het woord kanker in de mond nemen of mensen compleet uitschelden terwijl er amper iets aan de hand is...
Laatstgenoemde ''onschuldige'' dingen zijn ook te wijden aan een ''mislukte'' opvoeding, evenals de eerstgenoemde dingen en minstens zo erg. Ouders denken algauw ''ach het is een jongetje die doen zo'' (aangepraat rolgedrag......) of ''het trekt wel bij'' of ''zo doen kinderen: uitproberen hè''. Terwijl het gewoon opvoedingsfouten zijn, het is niet aan het jonge kind wat hij doet, het is aan de ouder. Ouders moeten ook naar zichzelf kijken bij de opvoeding van een kind, en ook daar schieten sommigen/velen/vulmaarin na mijn idee ook tekort.

Consequentie, persoonlijk overwicht en genegenheid (allemaal deels een kwestie van meer tijd vrij maken voor de kinderen) kunnen zulk wangedrag voorkomen en dat zijn dus dingen waar ouders na mijn idee meer tijd in moeten steken. :)

Wat betreft de opvoeding van de TS: Fijn dat zo'n vrije maar toch betrokken opvoeding bij jou zo goed werkt, dan ben je daar blijkbaar echt een kind naar. Jouw vader heeft veel persoonlijk overwicht op je omdat hij zo betrokken bij je is op een losse manier en dat is één manier om een kind goed op te voeden (hoewel ik toestemming voor tatoeages, piercings en roken veel te ver vind gaan, een kind heeft wat betreft zulke dingen namelijk helemaal geen goed besef van wat hij wil en dáár moet de ouder grenzen leggen). Deze manier werkt alleen lang niet bij iedereen. Er zijn kinderen die een dominantere opvoeding nodig hebben en minder vrijheid kunnen hebben. Fijn dat het bij jou zo positief is gebleken maar dat is bij heel veel kinderen (helaas) niet zo, die hebben een vastere hand nodig.

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 16:15

rainbow8 schreef:
Quandro schreef:

Jij bent echt grappig. Dan ken je mijn huisregels niet. En wees dan maar blij dat je niet onder mijn dak woont. ~~}>

Een weekje uitproberen :+

Ik win het toch! :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:16

Quandro schreef:

Quandro schreef:
Hoe jij praat en doet dat zegt serieus genoeg over de opvoeding die jij hebt gehad hoor. Ben blij dat ik zelf niet zo ben opgevoed en dus ook niet zo kinderachtig "kijk mij eens stoer onopgevoed zijn" hoef te doen :).

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:18

Citaat:
Hoe jij praat en doet dat zegt serieus genoeg over de opvoeding die jij hebt gehad hoor. Ben blij dat ik zelf niet zo ben opgevoed en dus ook niet zo kinderachtig "kijk mij eens stoer onopgevoed zijn" hoef te doen .

_/-\o_

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:18

Ayasha schreef:
Tja als jij als moeder die jas betaald hebt zou het me niet veel kunnen schelen eigenlijk. _O- Vind dat eerlijk gezegd ook een belachelijke "straf" die niks met gevolgen leren dragen te maken heeft maar zelfs enigszins kinderachtig zou overkomen op me. Wat leer je je kind dan :) Als iemand zich niet aan de regels houdt mag je diens spullen naar de vaantjes helpen? :)

Als ik al een aantal avonden aan het vragen/waarschuwen ben dat de jassen echt aan de kapstok moeten..... en ik heb niet achter de kont blijf aanlopen..... ik heb het maar 2 keer hoeven doen. En nu hangen de jassen wel netjes aan de kapstok. Dus effectief was het wel. Het is hier bij bonusdochter (17, die net een paar maanden bij ons in huis woont) nog steeds zo dat als er geen consequentie tegenover staat, ze gewoon schijt aan me heeft. Prima, haar keuze. Zij moet met een drijfnatte jas naar school ik niet. En nu ruimt ze haar jas wel netjes op. En ook zo met laptop en schoolspullen. Vooral de laptop was belangrijk. Prima, al een week gewaarschuwd dat ze die 's avonds op moest ruimen in haar tas voordat ze naar bed gaat.... afgelopen week was ze hem kwijt, omdat ze het ding voor de zoveelste keer had rondslingeren en ik m'n nek brak over het oplaadsnoer. Nu ruimt ze haar laptop dus wel op. enz.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:20

Kiwipitje schreef:
Quandro schreef:

Quandro schreef:
Hoe jij praat en doet dat zegt serieus genoeg over de opvoeding die jij hebt gehad hoor. Ben blij dat ik zelf niet zo ben opgevoed en dus ook niet zo kinderachtig "kijk mij eens stoer onopgevoed zijn" hoef te doen :).

_/-\o_

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 16:21

rainbow8 schreef:
Ayasha schreef:

Als ik al een aantal avonden aan het vragen/waarschuwen ben dat de jassen echt aan de kapstok moeten..... en ik heb niet achter de kont blijf aanlopen..... ik heb het maar 2 keer hoeven doen. En nu hangen de jassen wel netjes aan de kapstok. Dus effectief was het wel. Het is hier bij bonusdochter (17, die net een paar maanden bij ons in huis woont) nog steeds zo dat als er geen consequentie tegenover staat, ze gewoon schijt aan me heeft. Prima, haar keuze. Zij moet met een drijfnatte jas naar school ik niet. En nu ruimt ze haar jas wel netjes op. En ook zo met laptop en schoolspullen. Vooral de laptop was belangrijk. Prima, al een week gewaarschuwd dat ze die 's avonds op moest ruimen in haar tas voordat ze naar bed gaat.... afgelopen week was ze hem kwijt, omdat ze het ding voor de zoveelste keer had rondslingeren en ik m'n nek brak over het oplaadsnoer. Nu ruimt ze haar laptop dus wel op. enz.

Zal de regel van de jas in de regen onthouden als ik weer eens een jas koop.
En me vader zucht dat het nummer 100 is.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:22

haha belachelijk, dan leg ik iemand z'n klerenkast buiten. dan heb je aan mij toch 'n hele verkeerde denk ik.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:23

Als ik m'n pa z'n hele kledingkast buiten gooi dan heb ik denk ik echt een ongelofelijk probleem. Zou het niet eens proberen, want zo ben ik niet opgevoed :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:23

rainbow8 schreef:
Ayasha schreef:

Ik denk dat ik er eerder niet op in zou gaan. Niet er tegenin maar ook niet er op in gaan. :o :\ Maar goed ik zou sowieso mijn jas niet laten slingeren _O-

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 16:24

Kiwipitje schreef:
Quandro schreef:

Quandro schreef:

Er is niets mis met mijn opvoeding.

Kijk zelf eerst maar eens of je kinderen zonder dat ze in een internaat/gevangenis/cliniek belanden kan opvoeden tot een volwassen leeftijd.
Tegen die tijd praten we veder.

Als je kritiek op iemand hebt , is het waarschijnlijk een gebrek van jezelf.
Want waarom zou je er anders kritiek op hebben?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:25

op jou ''stoere'' gedrag misschien?
snap best dat mensen kritiek daarop hebben, klerenkast buitengooien?
alsjeblieft zeg _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:25

Omdat je het er niet mee eens bent omdat jij het zo niet zou aanpakken? :+ Waarom zou kritiek een gebrek bij jezelf zijn?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:27

Kiwipitje schreef:
Als ik m'n pa z'n hele kledingkast buiten gooi dan heb ik denk ik echt een ongelofelijk probleem. Zou het niet eens proberen, want zo ben ik niet opgevoed :).

Mijn vader is een echte boer met vooral heel oude kleding, maar ik durf er niet eens aan te denken hoe hij zou reageren als ik dát zou flikken.
Nee, dan heb je echt 0.0 respect!

En dan doel ik dus op Quandro, verkeerde quote!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:28

Kiwipitje schreef:

Amen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:28

Quandro schreef:
Er is niets mis met mijn opvoeding.

Kijk zelf eerst maar eens of je kinderen zonder dat ze in een internaat/gevangenis/cliniek belanden kan opvoeden tot een volwassen leeftijd.
Tegen die tijd praten we veder.

Als je kritiek op iemand hebt , is het waarschijnlijk een gebrek van jezelf.
Want waarom zou je er anders kritiek op hebben?

Sorry, maar de uitspraken die ik van je lees doen me toch iets anders vermoeden...