Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoekiej schreef:Tussen mijn 14e en mijn 16e heb ik ook flink gezopen. Ik zat zelfs in het stadium dat ik iedere dag onder schooltijd dronk
Vanaf mijn 17e is dat echt heel erg terug gaan lopen. Heb ook zo'n reflectie-periode gehad, van waarom? Ik vind het zeker wel fijn om af en toe iets te drinken, om wat losser te worden. Anders ben ik echt veels te veel bezig met alles om me heen, en ik merk dat mijn hoofd echt in de weg staat van plezier maken. Maar het lijkt wel alsof ik niet veel meer kan drinken. Het gaat tegenstaan en ik ben altijd bang om over te geven. Heb een hele periode gehad dat ik na 1 drankje 's nachts al met mijn hele lijf lag te trillen en misselijk was. Dat ben ik nu gelukkig wel voorbij, maar ik snap nog steeds niet waar dat van kwam. Ik zit nu ook in het studentenleven trouwens, en ik heb steeds het gevoel dat die nog in de puberteit zijn blijven hangen. De fase die ik tussen mijn 14e en 16e had, van hoe meer drank, hoe beter, hoe stoerder, heb ik nu. Ik kan daar ook echt niet in meegaan. Zit sinds dit jaar op een studentenvereniging, maar heb dus ook lang niet zo'n lol als de rest, omdat ik de lol er niet van inzie.
kehdra schreef:Drinken in de kroeg omdat dat gezelliger is snap ik nooit zo.
ik vind de kroeg ook gezellig, tótdat de mensen in de kroeg allemaal dronken worden.... dan gaat de gezelligheid er voor mij snel af (lastige mannen, emotionele vrouwen, mannen die vrouwen gebruiken of andersom, kleutergedrag enz enz...
ik vind de kroeg ook gezellig, tótdat de mensen in de kroeg allemaal dronken worden.... dan gaat de gezelligheid er voor mij snel af (lastige mannen, emotionele vrouwen, mannen die vrouwen gebruiken of andersom, kleutergedrag enz enz...
Sophie_midas schreef:Ik drink omdat ik een biertje (of wijntje) lekker vind. En tijdens uitgaan heb ik gewoon meer lol als ik alcohol drink, daar durf ik best voor uit te komen. En dat betekend echt niet dat ik elke week stomdronken op de grond lig.. Maar nuchter uitgaan vind ik wel een stuk minder leuk.
Rienn schreef:Sophie_midas schreef:Ik drink omdat ik een biertje (of wijntje) lekker vind. En tijdens uitgaan heb ik gewoon meer lol als ik alcohol drink, daar durf ik best voor uit te komen. En dat betekend echt niet dat ik elke week stomdronken op de grond lig.. Maar nuchter uitgaan vind ik wel een stuk minder leuk.
Voor mij geldt precies het zelfde. Alleen drink ik dan gewoon simpel Jillz. Als ik met vrienden thuis drink is dat puur voor de gezelligheid, en heb ik het na 2 drankjes wel gezien. Soms gooien we er een drank spelletje tegen aan, gewoon voor de leuk.