Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:34

Dus jij vindt dat B geen blaam treft Marjo? Moeten beveiligers en handhavers van de openbare orde maar lief vragen of iemand zich alsjeblieft wil gedragen?

A at in de bus, dat mag niet, klaar. Hij borg het op, klaar. B bemoeide zich ermee, ging in discussie met de beveiliger en heeft de situatie laten escaleren. Als dit al een beruchte lijn is kan ik me voorstellen dat de beveiliger niet eerst lief heeft gesmeekt of B alsjeblieft zijn lieftallige zelf erbuiten wilde houden.

Kom op zeg, in wat voor omgekeerde wereld zouden we dan leven? Je maakt gebruikt van een dienst en je hebt je te gedragen, punt. Doe je dat niet, dan zij de gevolgen voor jou.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:34

Kanelly schreef:
@Fiffil... en nu zit de beveiliger al fout?
Nou wordt het helemaal mooi zeg.
Op zo'n bus is een beveiliger nog altijd degene met het gezag en daar heb je als puber (en ook als volwassene) gewoon naar te luisteren. Punt uit.

Als je het er niet mee eens bent, kan je daarna altijd nog op een fatsoenlijke manier verhaal gaan halen bij diens werkgever.

Het zou toch mooi worden zeg, nu moet de beveiliger stoppen met de discussie, volgende keer loopt een aanhouding uit de hand en dan hadden de agenten zeker gewoon niet moeten aanhouden.
Wat een kul.

Opgeschoten pubers zonder enig respect voor gezag en niet in het bezit van gedegen normen.

Hier heb ik niks aan toe te voegen :n op de grond natrappen oke dat is not done, maar ik kijk er verder niet van op :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:34

Kanelly schreef:
@Fiffil... en nu zit de beveiliger al fout?
Nou wordt het helemaal mooi zeg.
Op zo'n bus is een beveiliger nog altijd degene met het gezag en daar heb je als puber (en ook als volwassene) gewoon naar te luisteren. Punt uit.

Als je het er niet mee eens bent, kan je daarna altijd nog op een fatsoenlijke manier verhaal gaan halen bij diens werkgever.

Het zou toch mooi worden zeg, nu moet de beveiliger stoppen met de discussie, volgende keer loopt een aanhouding uit de hand en dan hadden de agenten zeker gewoon niet moeten aanhouden.
Wat een kul.

Opgeschoten pubers zonder enig respect voor gezag en niet in het bezit van gedegen normen.

Volgens mij snap je me weer niet helemaal.
De beveiliger zat niet fout met het eten, je mag niet eten in de bus. Het eten was opgeborgen, dus het probleem was opgelost.
De beveiliger begon toen echter een discussie met de andere persoon, B. en vanaf daar ging het fout... imo had de beveiliger beter zijn mond kunnen houden, die discussie was namelijk niet nodig en voegde niks toe.
Natuurlijk heeft hij het gezag, op het moment dat hij zegt dat je eruit moet moet je er gewoon uit, dat snap ik ook wel. ;)
De beveiliger hoeft niet te stoppen met een discussie, maar hij begon er mee terwijl het probleem al over was - en dat is wat ik niet helemaal handig vond. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:35

Martine_R schreef:
Het was denk ik handiger geweest als de politie gewoon iedereen rustig de bus liet verlaten, behalve de jongen(s) in kwestie.

Nee dan was buiten de pleuris uitgebroken... :n
Ik heb echt werkelijk geen enkele medelijden met iedereen die een klap gekregen heeft. Wat een zooitje ellende bij elkaar zeg. Prima optreden van de politie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:36

Voglens je verhaal Begon B toch de discussie met de beveiliger. Dát is wel een verschil, De beveiliger had zijn moet niet "beter" kunnen houden maar B.
Ik hoor de politie agenten constant vragen van "rustig nou jonges is nergens voor nodig" maar geen mens dat er op reageert. Sja, dan moet je als agent toch een keer achter je oren gaan krabben als er niemand kalmeert want als die hele bus een keer begint dan ben je met 6 ineens zwaar in de minderheid.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-11-10 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:36

Jeetje Fiffil wat een gebeurtenis zeg! :\

Marjo_x schreef:
Ja, gefrustreerde agenten..waarom ga je anders met voedsel door de bus gooien? Of nog even natrappen?
Zoals ik het begrijp van Fiffil is lief vragen en praten juist te weinig gebeurd! Als je niet horen wil moet je maar voelen, prima! Maar je kan gewoon overdrijven..als iemand overmeesterd is ga je niet nog eens lekker trappen, bah.
Ben ik het mee eens :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:37

Je mag wel eten in de bus maar geen patat en ijs geloof ik..

RoosIris

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

je mag niet eten in de bus en ook niet drinken :)

Iris82

saskiakefie schreef:

Hihi, nee ze hebben plaatjes van patat en ijs. :D
Maar je mag gewoon helemaal niets eten.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:38

Jezus, ik heb het filmpje maar afgezet toen al die agenten op die jongen begonnen in te slaan met al die knuppels en dergelijke toestanden..

jeetje :n ik zou hier de nachtmerries van krijgen..
Dat zo'n klein accefietje op zoiets moet uitlopen :n

mensen kunnen niets meer van elkaar hebben..
''nederland word steeds asocialer''

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:38

RoosIris schreef:
je mag niet eten in de bus en ook niet drinken :)

:oo oow dat heb ik mijn hele leven gedaan :')

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:39

Berdien schreef:
Dus jij vindt dat B geen blaam treft Marjo? Moeten beveiligers en handhavers van de openbare orde maar lief vragen of iemand zich alsjeblieft wil gedragen?
A at in de bus, dat mag niet, klaar. Hij borg het op, klaar. B bemoeide zich ermee, ging in discussie met de beveiliger en heeft de situatie laten escaleren. Als dit al een beruchte lijn is kan ik me voorstellen dat de beveiliger niet eerst lief heeft gesmeekt of B alsjeblieft zijn lieftallige zelf erbuiten wilde houden.
Kom op zeg, in wat voor omgekeerde wereld zouden we dan leven? Je maakt gebruikt van een dienst en je hebt je te gedragen, punt. Doe je dat niet, dan zij de gevolgen voor jou.

ik geloof niet dat ik ergens zeg dat B. compleet onschuldig is?
Ik vind het onverstandig van B. om in discussie te gaan met een beveiliger, maar ik vind de reactie van de beveiliger onterecht. Het gelijk opbellen van de politie nog onterechter. Als B. aangeeft te geloven dat je in de bus mag eten kan de beveiliger zeggen, nee dat mag niet. Klaar!
Daarnaast, als je al met zulke vooroordelen zo'n dienst gaat draaien moet je bij jezelf te rade gaan of je nog wel objectief bent.

Britty schreef:
En wat betreft het natrappen: agenten zijn ook maar mensen, kan me heel goed voorstellen dat je, nadat zo'n opgeschoten peuter je al een kwartier het bloed van onder je nagels aan het halen is EN je collega's verwond heeft, nog eens ff een kick na wilt geven. In verhouding tot wat die kerel goed of zegt vind ik dat ene schopje wel mee vallen.

Als je als agent zo'n type mens bent, geloof ik dat je de verkeerde baan hebt. Ga dan lekker achter de computer zit en ram die eens in de maand aan gort..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:40

Marjo_x schreef:
4EverHobbes schreef:

Het ZIJN toch ook poedersuiker?

Dat is jouw mening.
Ik vind namelijk van niet.

En waarom niet?
Waaruit blijkt dat dit allen ordentelijke jongemannen en jongedames zijn, met respect voor gezag en autoriteit?
Welke zich op een beschaafde manier kunnen uitdrukken en zich volgens de maatschappelijk gestelde normen gedragen?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:41

Fiffill schreef:
De beveiliger begon toen echter een discussie met de andere persoon, B. en vanaf daar ging het fout... imo had de beveiliger beter zijn mond kunnen houden, die discussie was namelijk niet nodig en voegde niks toe.
Natuurlijk heeft hij het gezag, op het moment dat hij zegt dat je eruit moet moet je er gewoon uit, dat snap ik ook wel. ;)
De beveiliger hoeft niet te stoppen met een discussie, maar hij begon er mee terwijl het probleem al over was - en dat is wat ik niet helemaal handig vond. :)

Lijkt mij dat B zelf de discussie aan gegaan is en niet de beveiliger. Heel begrijpelijk dat de beveiliger zich niet de les laat lezen door een opgeschoten snotneus.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:42

saskiakefie schreef:

Jij neemt het plaatje iets te letterlijk denk ik ;)
Je mag helemaal niet eten/drinken in de bus, niet telefoneren en geen muziek op hebben.
Neem aan dat ieder van ons deze regels wel eens overtreed ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:42

Marjo_x schreef:
ik geloof niet dat ik ergens zeg dat B. compleet onschuldig is?
Ik vind het onverstandig van B. om in discussie te gaan met een beveiliger, maar ik vind de reactie van de beveiliger onterecht. Het gelijk opbellen van de politie nog onterechter. Als B. aangeeft te geloven dat je in de bus mag eten kan de beveiliger zeggen, nee dat mag niet. Klaar!
Daarnaast, als je al met zulke vooroordelen zo'n dienst gaat draaien moet je bij jezelf te rade gaan of je nog wel objectief bent.

Nee, je moet doen alsof er niks aan de hand is en vooral geen voorzorgen nemen uit angst dat je misschien een vooroordeel hebt en maar hopen dat ze je de schedel niet in slaan. :)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:43

Kanelly schreef:
4EverHobbes schreef:

Het ZIJN toch ook poedersuiker?

Dat is jouw mening.
Ik vind namelijk van niet.

En waarom niet?
Waaruit blijkt dat dit allen ordentelijke jongemannen en jongedames zijn, met respect voor gezag en autoriteit?
Welke zich op een beschaafde manier kunnen uitdrukken en zich volgens de maatschappelijk gestelde normen gedragen?[/quote]

En wie zegt dat alleen pubers dit doen? Ik denk dat iedereen die een borrel op heeft gerust zo kan reageren, hooligans als extreem voorbeeld zijn toch ook niet alleen pubers?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:43

Marjo_x schreef:
saskiakefie schreef:

Je mag helemaal niet eten/drinken in de bus, niet telefoneren en geen muziek op hebben.

Dat denk ik ook wel, maar er is wel een verschil tussen een broodje of een reep-ding tussendoor, of een volledige warme maaltijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:44

Njen schreef:
En wie zegt dat alleen pubers dit doen? Ik denk dat iedereen die een borrel op heeft gerust zo kan reageren, hooligans als extreem voorbeeld zijn toch ook niet alleen pubers?

Dat zegt ze toch niet?

saskiakefie

Marjo_x schreef:
saskiakefie schreef:

ja want dan mogen ze daar weleens wat strenger op zijn, regelmatig wordt er gebeld in bussen waar ik in zit.. En in de bus is voor mij juist een eetmoment haha

Aradis

Kanelly schreef:
En waarom niet?
Welke zich op een beschaafde manier kunnen uitdrukken en zich volgens de maatschappelijk gestelde normen gedragen?

Nergens uit.
Maar waaruit blijkt dat dit allemaal poedersuiker zijn?
Er zijn ook mensen in paniek. Gewoonweg bang. En ja, dan reageren mensen wel eens anders.
Ik denk ook niet dat ik helemaal lekker blijf doen als ik zo'n hond een jongen uit elkaar zie scheuren..
Neemt niet weg dat ik over het algemeen genomen nou niet meteen een poedersuiker ben omdat ik mij eens niet netjes gedraag in een bus.

M3lisss

Njen schreef:

Dan maak je van hun probleem iemand anders zijn probleem. Als je je niet kunt gedragen met een slok op moet je misschien maar niet meer drinken... Hier zie ik ook poedersuiker in, sorry maar heb er geen beter woord voor over.
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 14-11-10 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

De beveiliger belt niet zomaar de politie hoor marjo :)
Waarschijnlijk had hij het gevoel dat er iets ging gebeuren en voelde zich "onveilig" .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:45

Fiffil, al had de beveiliger gezegd dat iedereen met een bontkraag uit de bus moest, dan had iedereen nog te luisteren.
Je kan wel doorgaan over het feit dat de hele discussie onzinnig was en dat kan ook best, maar de beveiliger is degene met het gezag en daar heb je naar te luisteren.
Of het binnen de redelijkheid valt, valt altijd te betwisten en dat kan je dan achteraf doen, zijn genoeg mogelijkheden voor, die keurig binnen de wet passen.

Feit blijft gewoon dat B. niet mee wilde werken, zich verzette tegen zijn aanhouding etc. etc. etc.

B. is nog steeds verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en kan dus ook de gevolgen dragen.
B. had er namelijk ook voor kunnen kiezen om niet meer op de beveiliger in te gaan.
Heel simpel.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:45

RoosIris schreef:
Britty schreef:
Zowel America als Engeland is in ieder geval al een stuk heftiger dan nederland en wat mij betreft mogen we daar in nederland wel wat van overnemen.

En wat betreft het natrappen: agenten zijn ook maar mensen, kan me heel goed voorstellen dat je, nadat zo'n opgeschoten peuter je al een kwartier het bloed van onder je nagels aan het halen is EN je collega's verwond heeft, nog eens ff een kick na wilt geven. In verhouding tot wat die kerel goed of zegt vind ik dat ene schopje wel mee vallen.

En een bus opstandige bejaarden....zie je het voor je??? _O-

Ben wel met je eens dat ze wat pittiger te werk mogen gaan. Maar om nou meteen de Engelse politie achterna te gaan....nee.

De Nederlandse politie heeft hun pistool ook nog ter bescherming. De Engelsen hebben dat niet, daarom gaan ze meteen in de aanval. EN hard ook!

Pistool mogen ze niet zo snel gebruiken. Na het gebruik van het wapen wordt er ook nog eens goed onderzocht of agent in kwestie wel juist gehandeld heeft en het recht had om wapen te gebruiken.. Dat is zo verschrikkelijk streng.