Schelden met ziektes, ik kan er zó slecht tegen !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:25

MamboBeach schreef:
Wat een dooddoener... Met welke topics bereik je dan wel wat? En als het je interesse niet heeft, waarom reageer je dan?

Een heel bericht en je reageerd op 5 woordjes in de laatste zin. Had je op de rest geen antwoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:25

Yolien schreef:
Dat ermee gescholden wordt probeer ik te begrijpen (al wil ik dat niet) dat tot daar aan toe.

Maar dat iets k*nkervet is, sorry, dat vind ik toch wel jammer.
Ik snap jullie beredenaties ook heel goed, begrijp me niet verkeerd maar soms hekel ik het heel erg.

Ik kan het soms niet laten om mensen te shockeren met wat ze zeggen.
Dus als er iemand zegt k*nkergrappig dan zeg ik: Ja kanker is idd grappig. Heb het zelf ook gehad. Het was echt grappig in het ziekenhuis.
En dan zijn ze opeens stil en ik lig dubbel van het lachen om hun verbaasde gezichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:26

MamboBeach schreef:
love_western schreef:
Maar ik ben dus echt niet ordinair :n Het is hun leven en als hun daar mee willen schelden moeten ze het vooral doen.
Maar dan verwacht ik ook geen commentaar van hun als ik met een ander woord scheld en dat hun niet aanstaat.

Maar in feite is ieder schelden ordinair, toch?

En ik zal niet zeggen dat ik nooit eens iets naar buiten gooi hoor maar dat aan de lopende bandwerk... Begrijp je wat ik bedoel?

Ja ik begrijp het. Ik scheld zelf ook niet aan 1 stuk door. En meestal zeg ik ook altijd nog fluck :+ Geen flauw idee wat het betekent :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:27

Wendy schreef:
MamboBeach schreef:
Wat een dooddoener... Met welke topics bereik je dan wel wat? En als het je interesse niet heeft, waarom reageer je dan?

'dooddoener' is wel een interessante woordkeuze in dit verband :')

Ik reageer omdat ik de recente aandacht voor het onderwerp niet begrijp. Dat wij het sowieso niet met elkaar eens zijn op verschillende onderwerpen was volgens mij al wel duidelijk.

:oo Dat heb ik echt niet met opzet gedaan! :n

Ik weet niets van al die aandacht, ik zie het alleen hier voorbij komen en dacht, laat ik eens een reactie geven.

Eeh, maar doet dat er iets toe, dat wij het niet altijd eens zijn? Geeft toch niet? :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 15:28

met dit soort topics bereik je niets (quote)

misschien dat JIJ er niet anders van wordt , maar dat hoeft niet voor andere mensen te gelden .ik denk dat er nu echt wel een aantal mensen zich aan het schamen zijn ..

zou je niet voor andere mensen willen praten ?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:32

YelaBrenda11 schreef:
met dit soort topics bereik je niets (quote)

misschien dat JIJ er niet anders van wordt , maar dat hoeft niet voor andere mensen te gelden .ik denk dat er nu echt wel een aantal mensen zich aan het schamen zijn ..

zou je niet voor andere mensen willen praten ?

Ik praat niet voor andere mensen. Ik geef mijn mening en ik denk dat het starten van een topic als dit weinig zin heeft.
Wat denk je hiermee te bereiken dan?

De schelders zullen over het algemeen het topic niet lezen, hen het bewustzijn bijbrengen zal waarschijnlijk niet lukken door middel van een topic als dit. Als je denk dat mensen zich aan het schamen zijn, dan denk ik dus niet je dat lukt hiermee.
Maar als je doel is om je frustratie te uiten en mensen te bereiken die er hetzelfde over denken als jij... dan had ik het fout, dan bereik je wel wat met het topic. Je lost er alleen het 'probleem' niet mee op.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:32

love_western schreef:
Yolien schreef:
Dat ermee gescholden wordt probeer ik te begrijpen (al wil ik dat niet) dat tot daar aan toe.

Ik snap jullie beredenaties ook heel goed, begrijp me niet verkeerd maar soms hekel ik het heel erg.

Dus als er iemand zegt k*nkergrappig dan zeg ik: Ja kanker is idd grappig. Heb het zelf ook gehad. Het was echt grappig in het ziekenhuis.
En dan zijn ze opeens stil en ik lig dubbel van het lachen om hun verbaasde gezichten.

Vaak kun je de ziektes vervangen door 'heel erg' of 'ontzettend', . In dit geval ook.
Ik heb iemand een keer horen zeggen "Wat heb jij een t*ring groot bed!"

Ook hier vind ik het gebruik van de ziekte dus juist eervol voor de ziekte zelf. Als het gebruikt zou worden als 'onbelangrijk' of 'niet erg'', dan zou ik dat erger vinden.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:34

Yolien schreef:
Iris_safarii, dan mag jij mij zeggen wat er erger is in het leven dan je zusje van 6 jaar oud doodziek van de chemo met haar kale koppie in een ziekenhuisbed te zien liggen, en dan ook nog mensen die denken dat dit woord zomaar gebruikt kan worden in de straat-taal van tegenwoordig.

Voor iedereen is dat anders, maar voor mij is kanker niet het einde van de wereld. Heb zelf genoeg mensen gezien die kanker hebben of nu dood zijn. Ik vind mensen met psychische klachten eigenlijk nog veel zieliger... Dierenleed vind ik nóg erger en de 3e wereld landen.

Heel veel mensen zeggen ook van dat mens is gestoord/gek/raar, ooit eens bij stil gestaan hoe mensen met een psychisch probleem zich voelen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:37

sporter schreef:
MamboBeach schreef:

Een heel bericht en je reageerd op 5 woordjes in de laatste zin. Had je op de rest geen antwoord?

Als je goed leest weet je hoe ik erover denk, dus waarom op deze post in gaan? Ik heb mijn antwoord al gegeven dacht ik zo.

Hoezo, had jij er iets aan toe te voegen? Jouw post was ook niet echt lang en inhoudelijk of wel?

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:38

Yolien schreef:
Iris_safarii schreef:
Tuurlijk is kanker een ernstige ziekte, maar er zijn nog wel ergere dingen in het leven.

Ayasha, ik kook vooral bij het lezen van deze zin.
En ja, als je zulke dingen meemaakt trek je je dit wel persoonlijk aan.

Bijna iedereen kent wel iemand die kanker heeft gehad of die dood is gegaan aan kanker. Dus dan zou 99% van de bevolking zich aangevallen voelen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:39

@iris-safari: ik denk dat het verstandig is om niet te gaan vergelijken wie 'zieliger' is. Dat is sowieso al een naar woord. Mensen die ziek zijn willen vaak helemaal niet zielig gevonden worden.
Wat jij opnoemt is allemaal erg, het een is niet noodzakelijk erger dan het ander. Het is alleen ánders!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:40

love_western schreef:
Yolien schreef:

Ze zullen daar best wel van 'schrikken' denk ik of verbaasd zijn. :j

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:41

Ik zeg toch ook niet dat iedereen dat erger moet vinden dan kanker. IK vind dat. Het woord 'zieliger' was idd niet echt gepast.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:43

Mee eens Iris. (je eerdere post)
Als Bart de Graaff op TV iemand met Tourette nadoet dan ligt heel Nederland in een deuk, maar als iemand het woord kanker laat vallen dan staan we op onze achterste benen.

En nu ga ik het dan toch één keer zeggen...

Ik word doodmoe van die acties voor (borst)kanker. Een hele maand per jaar verdorie! Al die BNers, dat roze lintje, die armbandjes. :r Er zijn zooo veel meer ziektes die minstens zo erg zijn en waar totaal geen aandacht voor is.

Aandacht voor kanker is wel heel erg hip op het moment. Misschien dat daarom ook topics als dit als paddestoelen uit de grond schieten.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 12-11-10 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 15:44

wendy ; ik hoop hiermee te bereiken mensen aan het denken te zetten .
heel vaak lijkt het alsof het mensen niets doet , en ik kan dat ook niet met zekerheid zeggen . maar ik denk dat de mensen die het allerhardst schelden ( een vriendin van mij had dit topic ook gelezen , en antwoorde daarop,en haar slotzin was '' ps;je bent een vieze kankerslet''.

ik wordt daar niet boos om ,want ik weet dat ik haar hiermee geraakt heb,en dat wilze niet laten merken , en daarom scheld ze nog harder terug.

dus ik heb sowieso íéts bereikt met dit topic.

en daarnaast klopt het ook wat jij zegt min of meer, ik vind het fijn om mensen te horen die er net zo .over denken .

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:46

Maar ik heb het niet specifiek over kanker, ook over andere ziekte. Misschien dat het 'hip' is omdat veel mensen hieraan lijden en het de ziekte is van tegenwoordig. Net zoals vroeger er de pest was en tyfus en noem maar op. Dat mensen bij die woorden niet zo steigeren is dan niet raar omdat ze dat niet 'bekend' is, niet om het goed te praten maar het is denk ik wel hoe het is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:48

YelaBrenda11 schreef:
en haar slotzin was '' ps;je bent een vieze kankerslet''.

Persoonlijk zou ik er veel meer moeite mee hebben om een slet genoemd te worden, dan het gebruik van het woord kanker... zo zie je maar ;)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:52

Ik scheld er ook mee sinds kort.. helaas :x .

Ik erger me er ook heel erg aan als andere mensen er mee schelden, echt not done gewoon :n .

Totdat je het zelf dag in dag uit van mensen gaat horen, die bij alles wel het woord kanker opnoemen.. Dan ga je dat (erg genoeg) overnemen.
Ik scheld er gelukkig alleen mee als ik héel erg boos ben, maar dat is wel net een keer te veel.

Spreek ook wel is die mensen aan waar ik mee omga, en die er mee schelden. Eerst altijd dat ze niet met die ziekte moesten gaan schelden, maar weinig effect. Nu zeg ik altijd iets in de trant van 'Moet je niet zeggen, dan ga ik daar ook mee schelden en dat is echt zielig. Not done :n '
En dat heeft wel effect :Y) .

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:52

MamboBeach schreef:
Maar ik heb het niet specifiek over kanker, ook over andere ziekte. Misschien dat het 'hip' is omdat veel mensen hieraan lijden en het de ziekte is van tegenwoordig. Net zoals vroeger er de pest was en tyfus en noem maar op. Dat mensen bij die woorden niet zo steigeren is dan niet raar omdat ze dat niet 'bekend' is, niet om het goed te praten maar het is denk ik wel hoe het is.

Als het niet bekent is zegt dat meer over de gebrekkige algemene kennis van die mensen. Misschien moeten ze die eerst wat bijscholen voor ze steigeren over het woord kanker.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 15:54

dat is dan persoonlijk idd :) ( wendy)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:07

xChantal94 schreef:
Totdat je het zelf dag in dag uit van mensen gaat horen, die bij alles wel het woord kanker opnoemen.. Dan ga je dat (erg genoeg) overnemen.

Tja, zo werkt dat met taal. Zo is het met alle ziektes gegaan in het verleden.
Het woord 'pesten' is zo ingeburgerd dat het zelfs gebruikt wordt als heel normaal woord. Dat het echt van de ziekte Pest af komt kun je zien aan het feit dat je het kunt vervangen door 'zieken'.

Je kunt het zien in stadia:

- Ziekten die actueel zijn; het woord wordt als schokkend ervaren: Kanker

- Ziekten die in onze maatschappij niet meer voorkomen; het woord wordt als ordinair gezien: T*ring, Tyfus, Pokken

- Ziekten die al ang niet meer voorkomen; het woord wordt niet meer geassociëerd met de ziekte en is normaal taalgebruik: Pest(en) en in mindere mate Kleren (Cholera): 'De kleren in hebben' hoorde je vroeger in liedjes van Kinderen voor Kinderen.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:11

sporter schreef:
Ik kan me nooit voorstellen dat mensen zich hier druk om maken. Er word al eeuwen lang gescholden met ziektes. Tyfus paasei noem maar op en vaak hebben mensen die moeite met het woord kanker hebben daar dan geen moeite mee want dat was vroeger. Ik vind het altijd een beetje hypocriet. En ook ik heb redelijk wat kennisen en familieleden verloren aan kanker. Toch blijf ik erbij dat als je je daar druk om maakt je echt veel te veel vrije tijd hebt.

_/-\o_

het blijven maar woorden.... Klinkt misschien hard, maar je kan het zo hard maken als je zelf wil.
Als iemand ermee scheld, luister er gewoon niet naar.. Dan heb je er toch ook geen last van?!
Kan het niet begrijpen dat sommige mensen zich er zo druk om maken... Veel mensen schelden toch
ook met k*t of L*L? Moet elke vrouw of man zich dan ook gelijk druk gaan maken daarover? :+

Hmm nee, van mij mag iedereen zeggen wat ie wil, zolang je er niks van aantrekt raakt het je ook niet. ;)