Het "ik heb geen geld" topic....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:13

Ook ik ken het gevoel. Sta nu alweer een ruime maand op straat. Solliciteer wel, maar zonder succes. Erg frustrerend, maar je doet er niets aan. Ook het dekens slopen ken ik. Heb mijn paard regelmatig uitgescholden, omdat madame alweer een dure deken vernield had. Hier geen dure dekens meer. Heb nu een canvas deken en denk maar niet dat ze die makkelijk kapot kan krijgen. Ik zweer erbij. Normaal gesproken deed mijn paard maar 1 seizoen met een winterdeken, nu is die deken nog als nieuw! Daarbij is dat ook niet zo duur als een merk deken.
Waar ik nu van baal zijn steeds die dierenartskosten. Een ontstoken oog dat niet over wil gaan en steeds kreupel. Soms wordt je daar best wanhopig van. Nu heeft mijn paardje ijzers om de kreupelheid tegen te gaan. Ze heeft voortijd nooit op ijzers gestaan, maar ze blijkt "platvoeten" te hebben. Dat is iedere bekapbeurd weer 35 euro extra. Maar dat heb ik over voor mijn paardje. Het is mijn paard en heb het er graag voor over. Gelukkig kan ik nu geld van mijn ouders lenen.
Verder zie je hier geen merk spullen en weet ik het hoeveel setjes. Mijn paard heeft 3 goedkope simpele zadeldekjes, geen bandages, 2 goedkope halsters (waarvan 1 reserve, want de ander begint slecht te worden maar laat ik haar dragen tot hij helemaal kapot is) en dat is het wel. Dekens haal ik bij de Welkoop. Als ik moet kiezen uit 1 deken van 30 euro waarvan ik de kleur niets vind of een deken van 40 euro die ik erg leuk vind. Kies ik toch die van 30 euro. Het paard kijkt niet naar wat hij om heeft. 1x rollen en de dekens zien er hetzelfde uit.
Let op met wat je koopt. Soms zie je misschien iets leuks, maar bedenk dan of je het echt wel nodig hebt. Zo ja, of het niet goedkoper dan. Goedkoop wil niet meteen zeggen dat het slecht is. Kijk daarbij niet alleen naar of het wel mooi is. Als het maar praktisch is. Een deken is ervoor dat je paardje geen beertje wordt qua vacht. Niet om op een catwalk te lopen. Maargoed, dat is mijn mening.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:14

Shilady, ik geloof dat er over dat onderwerp genoeg topics lopen op FZ. :) Verder eens met Fiffill.

inge81

Re: Het "ik heb geen geld" topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:17

TS jammer dat je geen oplossing ziet in 1 van de aangedragen oplossingen. Op kamers in de buurt van je stage een optie dan, of toch weer t carpoolen.

wat voor een opleiding doe je dan precies dat er zo weinig stageplaatsen zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:21

Fiffill schreef:
shilady schreef:
Wat een vreemde reacties hier allemaal
waarom kunnen de mensen op bokt niet meer aardig reageren? Ze mag toch wel een beetje haar verhaal doen :)

Volgens mij wordt er hier gewoon aardig gereageerd hoor, er wordt iig meegedacht met de TS en tips gegeven. :j

Ik vind de toon waarop er word gereageert niet zo vriendelijk eigelijk meer in de trant van je bent een zeurpiet

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:25

Ik kan me helemaal in Shilady vinden!

Punt 1: Het gaat niet om die kindertjes in Afrika!
tuurlijk is het erg maar zij leeft hier en NIET in Afrika dus laat Afrika weg!
Punt 2:Volgensmij wil ze alleen maar haar hart luchten
Punt 3:Hoe weet jij nou dat haar paard geen deken nodig heeft?
weet ze zelf het beste lijkt mij!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:25

Hoi dat is niet zo duur hoor maar als ik niet kan internetten word ik niet blij en de computer is van mijn vriend en we gebruiken hem allebei op mijn stroom zonder telefoon internet en tv word je al snel een kluizenaar. en zon totaal pakket is al goedkopen en ik moet op mn tel kosten letten anders heb ik gewoon een probleem centrale verwarming zou de huurbaas aan moeten leggen maar dan gaat de huur omhoogn ik heb 2 gaskachels die in twee kamers staan voor en achter en ik slaap achter want de slaapkamer vriest als het koud is je neus eraf haha.duzzzzz

Duhelo schreef:
franka75 schreef:
weet je wie er geen geld heeft? Ik
ik zit in de wao heb geen paard, geen luxe, een douche in de gang in een kast waarook mn wasmachine. staat ik was me in de gootsteen heb enkel glas. het is stervens koud hier in de winter en om onder de mensen te komen ga ik nog wel eens een kopje thee in de buurt drinken met een krantje en daar voel ik me fijn bij.
heb geen rijlessen want dat is veel te duur geen centrale verwarming , in de winter is het dus echt niet te harden.
met vrijwilligerswerk heb ik stoflongen opgelopen omdat ik zo graag met paarden werk dus dat kan ook niet meer.
Ik ben al blij met een pak vla. zo kan het dus ook . Maar ik snap jullie wel.

Ik wil nu echt niet grof overkomen, en het is ook echt niet slecht bedoeld, heb trouwens veel respect voor je dat je het in deze situatie red!
Maar, ondanks je zo "krap" woont, heb je blijkbaar wel een pc en internetabo, is het dan niet slimmer om het geld voor ja abo te spenderen aan eten of verwarming?

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:26

Respect voor jou Franka! :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:28

dank je wel trouwens :D :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:29

TheHorseInn schreef:
Respect voor jou Franka! :j

tanx dat voelt goed

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:29

chaatje16 schreef:
Lees maar ff terug dan zie je t antwoord!!

Niks gevonden, misschien moet je toch maar even uitleggen waarom het noodzakelijk is om je paard te scheren. :+

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:31

Vue schreef:
chaatje16 schreef:
Lees maar ff terug dan zie je t antwoord!!

Niks gevonden, misschien moet je toch maar even uitleggen waarom het noodzakelijk is om je paard te scheren. :+

As you know ben ik het met je eens, maar ik denk dat als we hier op doorgaan, het teveel off-topic is. ;) Krijgen we straks weer te horen dat we moeten gaan buitenspelen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:32

Ahja. Offtopic. :Y) Da's waar ook.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:34

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:35

Ach.. als we daar jut en jul niet hebben.

En weer ontopic:
Mijn respect heb je ook Franka.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:36

Dank je wel meiden
LiVetime schreef:
Ach.. als we daar jut en jul niet hebben.

En weer ontopic:
Mijn respect heb je ook Franka.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:48

TS, ik denk dat je toch wat dingen tegen elkaar moet af gaan wegen... het lijkt me dat er ergens wel een goedkopere manier moet zijn?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:07

In plaats van denken wat je allemaal niet kan, gewoon denken wat je allemaal wel kan ;) . Je kan heel zielig denken wat een ellende het allemaal is, of je er doorheen slaan, af en toe een beetje balen, maar wel bedenken dat je én een paard én een studie én ook nog een auto hebt. Dat is luxe!

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:19

Het is een kwestie van prioriteiten stellen, wat is belangrijk voor je.
Het is niet leuk misschien zoals het nu gaat, maar je leeft, je hebt een paard, je doet een studie, wat wil je nog meer.
Als je dadelijk werkt ga je verdienen en dan komt het betere leven.
Je kunt nou eenmaal niet altijd alles hebben.
Ik weet waar ik over praat.
Ben met 19 jaar samen gaan wonen omdat het thuis niet ging, had twee paardjes en alles zou financieel net gaan.
Tja en dan gebeurd er toch iets dat niet in je berekening zat.
Toen hebben we onze auto moeten verkopen, we aten soms droog brood om het zonde was het weg te gooien en als er geen geld was voor vlees, haalde ik een groot voordeelpak hamburgers voor in de pan.
Verder goedkope potten groenten en aardappelen van mijn opa uit de tuin. Ook simpel frietjes halen was al te duur.
Kleren kopen en uitgaan dat kon niet, alles wat mensen weg deden wilde ik wel hebben.
En weet je het heeft me gemaakt tot wie ik ben, ik waardeer wat ik heb en geniet nu van wat ik heb bereikt.
Ben nog steeds met dezelfde man samen, heb nog steeds twee paardjes, we hebben een huis gekocht.
Maar we hebben heel hard moeten werken en vechten en boven alles prioriteiten stellen.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:32

Even een tip over goedkoop telefoneren: skype
alle vaste telnrs gratis
je moet wel een goed modem hebben
en mobiel inet van vodafone, kan je overal meenemen, 30 euro per maand
dan goedkoop overnachten: bij adresjes van vrienden op de fiets
paard hoeft geen dekens scheelt ook weer geld
en het voer van subli is net zo goed als het duurdere voer
en verder kan je hele mooie dekens kopen voor een zachte prijs bij de galopshop, voor als je perse toch dekens wenst

@vito: werd je er slechter van? neen

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:35

voor TS: voor de dagen dat je stage loopt zoek je een verzorgster
dan ga jij in een goedkope kamer in nijmegen zitten, zie kamernet.nl en spaar je geld uit en kan je die avonden studeren

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:40

fresco1234 schreef:
Even een tip over goedkoop telefoneren: skype
alle vaste telnrs gratis
je moet wel een goed modem hebben
en mobiel inet van vodafone, kan je overal meenemen, 30 euro per maand
dan goedkoop overnachten: bij adresjes van vrienden op de fiets
paard hoeft geen dekens scheelt ook weer geld
en het voer van subli is net zo goed als het duurdere voer
en verder kan je hele mooie dekens kopen voor een zachte prijs bij de galopshop, voor als je perse toch dekens wenst

@vito: werd je er slechter van? neen

Mobiel internet voor 30 p m? Ik heb het voor 9,50 p m, van Vodafone..

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:42

ow sorry, ja dat heb ik niet, was niette krijgen voor dat geld
heeft ook weer met bandwijdte te maken

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:42

Ook ik raak lichtelijk geirriteerd door het "probleem" hier.

In mijn studietijd had ik geen paard, geen auto, geen rijbewijs. Ik had 3 banen om alles te kunnen betalen en ik ging uit op 1 spaatje rood.

Nu heb ik wel paarden, maar draai elk dubbeltje om. Ik maak altijd keuzes. Koop ik iets voor mijn paarden, dan blijft er voor mij niets over.

Van weinig geld ga je niet dood, je wordt er creatief van. De kunst is om deze keus te pakken en niet te blijven hangen in zaniken over het zo krap hebben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:43

Ah vandaar :) het kan dus wel goedkoper. :j

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:44

@ Antheman: ben het helemaal met je eens

en je mag je al rijk noemen wanneer je een paard hebt