Waarom hebben mensen een hekel aan het paranormale?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:45

Wat voor onderzoeken zijn dat geweest? Hoe is dit 'bewezen'?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:46

De hersenen zijn een helper van het hart
niet andersom.
Helpen is heel simpel vanuit het hart, dat is met allerlei healingen, readingen ed zo

dwz, dat iedereen het dus kan
Laatst bijgewerkt door nombrado op 03-11-10 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Re: Waarom hebben mensen een hekel aan het paranormale?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:47

Die hersenen doen anders maar verdomde weinig zonder het hart :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:49

Het moeilijke er aan (vind ik) is dat die mensen er alles aan doen om je te overtuigen, en zich snel overal mee bemoeien.
Ze dringen hun oplossing op, komen met stenen/druppels aan als je paard ziek is, dringen een bepaalde "streler" op als je rugpijn hebt ed.
Ik kom toch ook niet bij hun aan met een paracetamol als ze hoofdpijn hebben?

Mijn vriendin zit er helemaal in op dit moment en dan gaat zij mijn kinderen reiki geven als ik er niet ben.
Zij weet dat ik dat niet wil, maar dan vraagt ze later tussen neus en lippen door, "en heeft ze vannacht wel goed geslapen" ?

edit: Reiki is 1 grote sekte (vind ik).

darwin

Ik ben er niet tegen, kijk ook graag programma's als Derek Ogilvie, maar weet dan nooit of het gespeeld of echt is.
Ik ben meer het type van :eerst zien, dan geloven.
Ik ga het niet echt opzoeken, maar zou het op mijn pad komen, dan zal ik er ook niet voor weglopen.

Resfeber

Ben niet zo zweverig iemand, maar toch heb ik helemaal geen hekel aan
zulke mensen. Vind ze bijzonder. Iedereen is anders en denkt anders..
Kruidenthee, drink ik elke dag :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:50

Ik heb er ook geen hekel aan, maar sta er wel sceptisch tegenover.
Als het bestaat, en er zijn zoveel begaafde komt er alsnog nooit iets uit in onderzoek.
Ik denk dat veel mensen zichzelf onderbewust veel kunnen wijsmaken, en ook veel mensen wat allerter zijn voor lichaamshouding en details. Dat daar in veel afgeleid kan worden.

En ik ben belg :')

Kiwipitje

Re: Waarom hebben mensen een hekel aan het paranormale?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:54

Waarom wordt er geen antwoord gegeven op de vragen die ik stel? Ben er namelijk wel benieuwd naar wat daar dan de verklaring voor is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:56

Lamar schreef:
Prof. Dr. Fritz Popp, biofysicus.
Hij toonde al in 1974 aan dat er een veld van bio-fotonen rondom het lichaam bestaat en dat onze gezondheid niet alleen afhangt van wat er binnen in ons lichaam gebeurt, maar ook van andere factoren zoals het energieveld om het lichaam heen, het bio-fotonenveld.
Gezonde cellen communiceren met elkaar via deze lichtgolven.

:D

Interresting...maar dan vraag ik mij af hoe hij heeft kunnen zien dat er bio-fotonen/energieveld rond een lichaam zitten en lichtgolven...heeft hij daarvoor speciale apparatuur gehad die zulke dingen kunnen waarnemen? Daar ga ik dan toch van uit, want hoe kan je anders bewijzen dat het er is als je het niet kan zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:56

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:57

Hallo ik ben hier niet degene die zegt dat zij dat bewezen hebben en die proberen te 'bewijzen' dat paranormale dingen bestaan. Kom jij maar met dat bewijs dan :j. Zeggen dat iemand een onderzoekje heeft gedaan is niet genoeg hoor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:58

Kiwipitje schreef:
Waarom wordt er geen antwoord gegeven op de vragen die ik stel? Ben er namelijk wel benieuwd naar wat daar dan de verklaring voor is.

Jaar en half waren er nog geen onderzoeken waar dit door bewezen werd, of het waren van die onderzoek waar je veel vraagtekens moet bij plaatsen uit de jaren tachtig.
Die hierboven aangehaald word

één uit de duizend niet gerefereerde onderzoeken betekent niet bewezen :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:59

@brainless, dan is ze mooi verkeerd bezig! Officieel hoor je geen Reiki te geven, zonder toestemming!!!

Laatst heb ik het bij de kleine van m'n nicht gedaan, nadat hij met z'n vingertjes tussen de tanden van m'n pony had gezeten :P Maar zij vond het oke! Binnen een paar tellen was het schreeuwen over!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:00

Om je maar een voorbeeld te geven, Freud heeft ook veel dingen 'bewezen'. Maar ondertussen zijn er toch wel behoorlijk wat kritieken op sommige van zijn opvattingen. Wetenschap blijft hypothetisch :) .

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:00

Kentaro schreef:
@brainless, dan is ze mooi verkeerd bezig! Officieel hoor je geen Reiki te geven, zonder toestemming!!!

Laatst heb ik het bij de kleine van m'n nicht gedaan, nadat hij met z'n vingertjes tussen de tanden van m'n pony had gezeten :P Maar zij vond het oke! Binnen een paar tellen was het schreeuwen over!
Kinderen huilen vaak van de schrik. Dat gaat wel vaker na een paar tellen over. Is voor mij geen bewijs dat reiki werkt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:01

xKatleentjex schreef:
Om je maar een voorbeeld te geven, Freud heeft ook veel dingen 'bewezen'. Maar ondertussen zijn er toch wel behoorlijk wat kritieken op sommige van zijn opvattingen. Wetenschap blijft hypothetisch :) .

Feit, daarom is het goed om dingen opnieuw onder de loep te nemen.
En helemaal goed om het officieel te doen via scheidsrechter systeem.

pubelia

Ik denk omdat het niet tastbaar is voor iedereen...

Kentaro

Heb jij wel eens de tanden van een paard/pony in je vinger gehad (en daarna duidelijk nog zichtbaar!!!)???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:03

Kiwipitje schreef:
Hallo ik ben hier niet degene die zegt dat zij dat bewezen hebben en die proberen te 'bewijzen' dat paranormale dingen bestaan. Kom jij maar met dat bewijs dan :j. Zeggen dat iemand een onderzoekje heeft gedaan is niet genoeg hoor.

Ik heb je een paar handvatten aangereikt, nu mag je jezelf erin gaan verdiepen...
Maar voor alle ongelovigen die wetenschappelijk bewijs willen ... het nulpuntveld :D
fotonen en biofotonen....
Ik weet alleen niet of ze voor paranormaliteit in de toekomst een nieuwe naam moeten gaan zoeken als het allemaal verklaard en bewezen wordt. Wel jammer want het klink juist zo mooi, paranormaal O:)

Freud heeft dingen verondersteld.... dit is meetbaar.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:04

Lamar schreef:
Kiwipitje schreef:

Ik heb je een paar handvatten aangereikt, nu mag je jezelf erin gaan verdiepen...
Handvatten aangereikt? :')
Je hebt vagelijk geroepen over twee onderzoekers, dat noem ik geen handvatten. Ik ga mezelf er niet in verdiepen want ik geloof niet in deze onzin. Ik heb er geen hekel aan, maar wel aan de manier waarop sommige mensen het aan anderen proberen op te dringen.\

Maar ben nog steeds aan het wachten op iemand in dit topic die wél wat bewijs kan leveren. Of antwoord kan geven op wat vragen die hiervoor gesteld zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:05

nombrado schreef:
Het lichaam is de spiegel van de ziel
dus wordt je ziek, zit de oorsprong in onverwerkte dingen (heel simpel gezegd) ;)

Deze discussie gaan we toch niet weer voeren?
Dus als je kanker krijgt heb je iets geestelijk niet verwerkt?
In dat geval ben ik er gelijk klaar mee....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:06

Hoezo meetbaar? (nee, ik ga geen Duits leren om een of ander professor te bellen omdat ik een discussie heb op een paardenforum, is het dan echt niet mogelijk om dan ook gewoon te vertellen hoe de vork aan de steel zit? Zo moeilijk is het toch niet, welke apparatuur kan zogenaamd opmeten dat er energievelden/biotodingens rond je zweven?)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:07

stef schreef:
nombrado schreef:
dus wordt je ziek, zit de oorsprong in onverwerkte dingen (heel simpel gezegd) ;)

Deze discussie gaan we toch niet weer voeren?
Dus als je kanker krijgt heb je iets geestelijk niet verwerkt?
In dat geval ben ik er gelijk klaar mee....

Of van vervuiling van buitenaf, verkeerde/foute energie.
Daarom zijn er stenen die daarvoor beschermen.... echt waar :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:07

xKatleentjex schreef:
Hoezo meetbaar? (nee, ik ga geen Duits leren om een of ander professor te bellen omdat ik een discussie heb op een paardenforum, is het dan echt niet mogelijk om dan ook gewoon te vertellen hoe de vork aan de steel zit? Zo moeilijk is het toch niet, welke apparatuur kan zogenaamd opmeten dat er energievelden/biotodingens rond je zweven?)
Precies wat jij zegt inderdaad. Maar dat men dat niet uit kan leggen dat zegt eigenlijk toch al genoeg?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:08

nombrado schreef:

Eigen schuld, dikke bult?