[Centraal] Surprisetopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:02

Polivy schreef:
De STIG maken! :+: (of alleen zijn helm :D Wat makkelijker :D)

Maar hoe haha. Ik denk altijd te moeilijk *zucht*

tanya89

Re: [Centraal] Surprisetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:07

De stig is iemand in het wit? Papier mache?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:10

De stig een coureur, dus heeft wel veel details als het op pak en helm aankomt. Iemand in het wit is weer net iets te simpel aangeduid :)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:18

Ik ben nooit zo van die heeeele scherpe details bij suprises, veel te veel werk voor iets wat toch waarschijnlijk kapot gemaakt wordt :+
Als ik google op de stig dan zie ik echt iemand in het wit met een zwarte bril. Maar details zijn ook wel makkelijk te maken met papiermache hoor, heb op mijn pop ook oren en een neusje gemaakt :))

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:44

Pak een ballon. Blaas die op zodat hij grotendeels mooi rond is. Het deel naar het tuutje mag iets vooruitsteken. Leg 'm horizontaal neer, het makkelijkst is tussen wat elementen, zodat ie horizontaal blijft liggen. Daarna ga je papier maché maken en dat doe je over de hele boven en zijkanten van de ballon. De onderkant dus niet! Tijdens het papier maché plakken kun je ook de vorm bij de mond maken. (http://sunwaytuner.com/wp-content/uploa ... t-3qtr.jpg) Na een aantal lagen als ie stevig is, dan prik je de ballon dus door. Vervolgens kun je 'm wit schilderen en het vizier er op schilderen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:01

wonderworst_ schreef:
super gaaf, die kleine lichtjes ken ik ook, heel leuk dat je dat doet.
de doos kan je natuurlijk ook rood verven :D
voor de band kan je ook de aluminium bakjes van de onderkant van die grote waxinelichtjes, meestal verkopen ze die per 4. dan hoef je alleen de buitenste rand zwart te maken en heb je gelijk echt 'chromen velgen' _O- is denk ik ook goed koper dan pvc buis, en die ook nog zagen enzo :P en als hij de doos uitelkaar haalt, heb je natuurlijk altijd de kaarsjes die je gewoon nog kunt gebruiken. :D :))

Die houders zijn helaas te klein, ze moeten zeker 10 cm in doorsnee zijn en zo'n buis is ook niet al te duur.. en t is voor vriendlief dus op een paar stuivers kijk ik niet, zowiezo niet eigenlijk, want ik ben echt gek op knutselen.. Rood verven was ik ook aan aan het denken, maar op karton pakt een kleur verf jammer genoeg nooit zo mooi uit (is van dat lelijk bruin gerecycled karton) maar als je nog meer ideeen hebt, stuur maar door.. :D als t eindresultaat er is komt er zeker een foto.. En ik mag wel heel erg hard mijn best gaan doen, want vriendlief is vrachtwagenchauffeur en o wee als er iets niet klopt aan de verhoudingen hahaha.. Misschien heeft iemand van jullie een idee voor de draden (verlichting electriciteit enzo) die van trekker naar trailer moeten? dat moeten van die gedraaide draadjes zijn.. *zoekt ff voorbeeldje* Afbeelding zoiets dus.. waarvan te maken?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:07

Je zou je karton eerst wit kunnen verven? En dan rood? Dat pakt dan wel volgens mij :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:09

Zit ook wel weer wat in.. (ben blond he :P) En dan welke verf?
edit: jouw surprise met die sneeuwman was ook heel erg mooi..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:16

Ok, ik heb alles gelezen maar er zat niks tussen voor wie ik heb getrokken.
Info:
Collega > parkeercontroleur
Leeftijd> ergens in de 30
Afkomst> Ghana >>> Misschien leuk om hier iets mee te doen??
Heeft een hond...

Verder zou ik het echt NIET weten kwa info...

Ik hou altijd van orginele en/of grappige surprises...

Mocht ik geen surprise kunnen bedenken dan zit ik te denken om maar een puzzeltocht door het hele bedrijf heen te houden voor hem :+

Dus wie heeft een idee?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:19

@nine1987:
Dank je :) Die heb ik overigens gespoten (verf in spuitbus dus).

Geloof dat bijna elke verf wel op karton kan. Staat sowieso ook vaak wel op de bus/pot en anders even vragen bij de verfafdeling/-zaak.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:42

Hi!

Auto idee word te moeilijk volgens mams.. dus nu over naar iets met bloemen.
Heb net met mn moeder zitten brainstormen, we hebben bedacht een pot te maken waar ik een
Chrysant in maak van kreppapier en het cadeautje (waardebon aangezien ik dr niet zo goed ken en ze niet
zo duidelijk is met wensen, enkel de bonnen waren duidelijk aangegeven.) gaat in de pot die word voorzien
van een dubbele bodem en daarboven lekkere chocoladeontbijtkoek prut :9 :+

Iemand een idee hoe ik de bladeren kan maken? Zelf bedacht om dat van papier te maken, nog andere ideeën? :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:51

bij de Xenos enzo hebben ze ook vaak van die nepbladeren.. Volgens mij nu ook.. Misschien is zoiets een idee?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:11

Je zou ook bladeren kunnen maken van karton of papier idd, en dan doe je elk blad dubbel op elkaar waarvan je alleen de buitenkanten lijmt en dan in elk blad doe je een deel van het gedicht? En dan schrijf je op elk blaadje een cijfer :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:51

Xenos is hier nog wel een eindje vandaan, ga eerst eens kijken hoever ik zo kom, maar bedankt voor de tip!

Gedicht moet eerst gelezen worden, daarna de surprise pas uitgepakt, dus het gedicht kan niet op de blaadjes, had
zelf al bedacht om m in te pakken met dat doorzichtige papier zoals bij de bloemist en t gedicht als zn typisch 'wenskaartje' eraan te nieten, alleen moet er ondoorzichtbaar papier omheen dus dat word m helaas ook niet.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:28

Ik zou daar gewoon een weg omheen verzinnen. Danwel: inpakken met doorzichtig papier en daarna een vuilniszak er omheen. En daarop een kort gedichtje met drie regels ofzo dat de rest binnenin de zak te vinden is :D

Wel rare regels trouwens. :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:18

wat een leuk topic!!
Ik ga even meedenken met iedereen hier! Ben een surprisefreak :D
Had ook een vraagje, ik wil graag een grote beugelfles maken.
Ik dacht dat papier marche het makkelijkst zou zijn, maar hoe krijg ik de juiste vorm?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:21

Ik had een keer een meisje waarvan ik alleen wist dat ze een eigen pony had. Toen heb ik heeeeel simpel van een doos een fotolijst gemaakt met een foto van haar pony erin.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:44

Ik heb nog niet iets gezien waarvan ik denk dat het geschikt is.
Ik heb een jongen getrokken uit mijn klas (ik heb in de afgelopen 6 keer dat ik suprises ging maken, alleen maar jongens getrokken -O- ).

Hobby's/sport: Call of Duty black ops /cops ? ( :') ), snowboarden, gamen, red bull, wiskunde, grammatica (laatste twee zijn niet serieus).

Gevraagde cadeaus (budget is €7,50):
1. In-ear headset met microfoon
2. Grappige poster (zou een zielige foto met bebloede paarden onder "grappig" vallen? }> )
3. Pokerset

Wat moet ik maken ?
Ik dacht zelf misschien toch maar een laptop o.i.d. Ik heb alleen het weekend te besteden en het is voor 3 december (over twee weken). Dus het kan geen dagen moeten duren. Papier maché gaat ook niet lukken...

Dus... ik ben ten einde raad :Y)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:11

Oké, ik heb nu twee dagen om en suprise in elkaar te knallen en ik heb een grote hekel aan papiermaché. Sorry Ilona, maar ik heb enorm respect voor jouw sneeuwpop, dat dan weer wel.

Goed, ik heb de man van mijn moeder getrokken en, gihi, een aardappelschilmesje gekocht die echt heel mooi is + een chocoladeletter. In mijn gedicht gaat het erover hoe hij onder de plak zit bij mijn moeder, omdat hij altijd de aardappels schilt en zelfs mee kijkt naar The Voice of Holland op vrijdagavond. Alleen wil ik eigenlijk die hand van The Voice maken, maar ik heb zo weinig in huis... Dus zijn er nog andere makkelijk uitvoerbare ideeën?

Trouwens Naborah, koop een pokerset bij de action en maak er zo'n ouderwetse gameboy van :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:20

Fenn: Kun je niet een plastic handschoen op blazen, die paar vingers vastlijmen/knopen ?? Of een handschoen bijvoorbeeld vullen met zand, kun je um kneden hoe jij um wilt hebben :)

Naborah: je kunt ook een groot redbull blikje maken? Gewoon karton in het rond en dan die kleuren erop :)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:25

meikemarieke, je bent een heldin! Nu nog ergens handschoenen vandaan halen :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:30

Polivy schreef:
Ik zou daar gewoon een weg omheen verzinnen. Danwel: inpakken met doorzichtig papier en daarna een vuilniszak er omheen. En daarop een kort gedichtje met drie regels ofzo dat de rest binnenin de zak te vinden is :D

Wel rare regels trouwens. :D

Ach houd t wel een beetje spannend, zo zie je in ieder geval niet meteen wat er voor wie gemaakt is ;)

Valt me op dat veel mensen hier weinig tijd aan hun surprise besteden, ik heb er minstens 2 uur over gedaan
mn idee te bedenken en uit te denken, probeer er zoveel mogelijk bij te verzinnen of variatie's te verzinnen,
net enkel voor kreppapier en een cadeautje de deur uit geweest, karton opgezocht, stokjes geknipt, een pot
in de schuur opgedoken, die grondig schoon gemaakt aangezien ik er Chrysant op wil schilderen in de
Riviera Maison stijl.. Maarja dat verloop van idee naar ontwerp zal wel door mn opleiding komen, daar mogen
we niet anders dan het hele project van stip tot ontwerp uit te denken en uit te werken ;)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:32

Fenn, die koop je bijvoorbeeld gewoon bij de Hema :D

Loiz, ik doe er ook wel langer over :) vind het hartstikke leuk om te doen!
Alleen jammer dat er dit jaar weinig tijd is, want over 2 weken is het al sinterklaas!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:35

Naborah schreef:
Ik heb nog niet iets gezien waarvan ik denk dat het geschikt is.
Ik heb een jongen getrokken uit mijn klas (ik heb in de afgelopen 6 keer dat ik suprises ging maken, alleen maar jongens getrokken -O- ).

Hobby's/sport: Call of Duty black ops /cops ? ( :') ), snowboarden, gamen, red bull, wiskunde, grammatica (laatste twee zijn niet serieus).

Gevraagde cadeaus (budget is €7,50):
1. In-ear headset met microfoon
2. Grappige poster (zou een zielige foto met bebloede paarden onder "grappig" vallen? }> )
3. Pokerset

Wat moet ik maken ?
Ik dacht zelf misschien toch maar een laptop o.i.d. Ik heb alleen het weekend te besteden en het is voor 3 december (over twee weken). Dus het kan geen dagen moeten duren. Papier maché gaat ook niet lukken...

Dus... ik ben ten einde raad :Y)

Een snowboard? Gewoon van karton?

(en het is idd black ops ;) :D Is namelijk een legerspel met missies enzo)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:36

Loiz, ik ben meestal niet zo'n creativeling en dit vind ik heel leuk, maar het moet ook even vlug, vlug overal tussendoor. Dan wil ik het ook nog eens maken in dat ene weekend dat ik bij mijn moeder thuis heb zodat ik de suprise niet van hot naar her hoef te slepen en tja, dan heb ik dus slechts één weekend. Ach ja, ik stop mijn creativiteit wel in het gedicht :=