Vriendin in huis nemen? Vriend wil dan niet meer komen help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Vriendin in huis nemen? Vriend wil dan niet meer komen help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:03

Leuke vent is dat: je wilt iemand helpen waar je alle ruimte voor hebt zonder dat hij er dadelijk last van zou hebben... en hij laat je in de kou staan omdat je de moeder Theresa uithangt? Wel, hij hangt de zak uit. Dan liever een moeder Theresa die tenminste geeft om anderen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:07

mayoinlove schreef:
bedankt voor jullie reactie nogmaals.

Echter is het nu niet meer nodig.. Me vriend Heeft besloten dat ik me spullen maar op moet komen halen...
ofterwijl het is klaar....

Mensen werkelijk ik snap niet dat het dit zo snel zo kan gaan..

Sterkte!
Maar als ik heel eerlijk ben is die vriend jou dan echt niet waard hoor. Als hij al hierom zegt dat je je spullen mag komen pakken.... jeetje. Ik vind hem dan enorm egoistisch ingesteld. Hij vindt zijn eigen privacy belangrijker dan zijn relatie met jou of het feit dat die vriendin belangrijk voor jou is.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:09

mayoinlove schreef:
bedankt voor jullie reactie nogmaals.

Echter is het nu niet meer nodig.. Me vriend Heeft besloten dat ik me spullen maar op moet komen halen...
ofterwijl het is klaar....

Mensen werkelijk ik snap niet dat het dit zo snel zo kan gaan..

Wat een L*L, sorry hoor maar dat slaat toch alles.
Ik vond het al een beetje vreemd dat hij zo reageerde maar dit slaat alles.

Er zit iemand in nood en het zou jou goed uitkomen als ze daar een tijdje woont, what's the big deal?
Maargoed misschien niet leuk om te horen maar je weet wel wat je eraan hebt, niks dus.
Sterkte!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:10

Bah wat een zak. Ik snap dat het nu heel hard pijn doet maar eigenlijk zou je blij mogen zijn dat je van hem af bent. :\ Zware jeugd is geen uitvlucht om zo de ..... uit te hangen. :x
Sterkte meid! :(:)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-10-10 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:12

als jij al die voordelen ziet , lekker doen, wat echt waar wat een sukkkel

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:14

Jeetje wat een aparte wending!!
Ik zou me idd ook afvragen in hoeverre je dan wel bij elkaar past als hij om 1x een meningsverschil je al aan de kant zet..
Maakt het niet minder moeilijk natuurlijk, sterkte!!
En mss nu juist fijn om iemand om je heen te hebben in huis? :(:)

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 16:14

net lang met hem gepraat... en ik snap zijn punt ook wel... klinkt misshcien onwerkelijk maar toch is het zo..

Hij is niet bang om MIJ te moeten delen maar puur bang om privacy te moeten delen..
Ik ben tot nu toe altijd erg blij met hem geweest en erg op hem gesteld ook omdat er verder nooit iets aan de hand is.. hij is een man van doen! Hij zorgt en ondehoud mij en me zoontje ook.. Hij is diegene die zorgt dat we wel iets extra's kunnen doen omdat hij niet wilt dat ik nogf meer moet gaan werken om de leuke dingen samen te kunnen blijven iets..

Iets waar me zoontje zijn vader een voorbeeld aan zou kunnen nemen, doet mijn vriend werkelijk alles voor me zoontje.. ook voor mij hoor.. daarom viel me dit ook zo rauw op me dak..

Me vriend snapt gewoon niet een meid op deze leeftijd niet een andere oplossing kan zoeken ofterwijl zelf particulier huren ofzo...

Eerder voor ik met mijn vriend ging heb ik ook een huisgenootje gehad en die heeft me behoorlijk belazerd geen huur betaald zomaar weggegaan toen ik een weekend was.. dat is iets van mijn vriend ook in zijn hoofd houdt.... en das iets wat ik alweer snel vergeet...

Ik heb het niet altijd makkelijk gehad en ook niet makkelijk getroffen kwa fam. en vrienden dat hij vind dat ik nu ik eindelijk me eigen boontjes dop ik dan niet moet opgezadeld worden met een anders zijn problemen....

Kortom het blijft voor mij een tweestrijd.. waarbij ik aan mezelf en aan me zoontje moet denken. ( en die gaat het niet fijn vinden dat me vriend niet meer zou komen)...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:15

Top dat je je niet laat doen door zo'n egoïstische blaaskaak!

Echt, als ik in een noodsituatie verkeer, en een vriendin van me zou zeggen "sorry, ik heb alle mogelijkheden om je even uit de brand te helpen, het komt voor mij ook nog eens goed uit, maar mijn vriendje die jou niet eens kent en niet eens hier woont wilt het niet dus pech voor jou". Brrrrr...krijg kriebels van mensen die braafjes en slaafs naar hun lief luisteren en vrienden laten vallen wanneer ze je het hardste nodig hebben.

De wereld draait niet alleen om hem, als er andere naasten in je omgeving in nood zijn en jij hebt een goede mogelijkheid om ze te helpen dan moet je dat doen. Dan had hij maar een stuk van zijn "kostbare momenten" laten afnemen (hoezo kostbare momenten afnemen? Als het écht zo belangrijk is om een avondje privacy te hebben dan konden jullie toch afspreken met die vriendin dat ze de avond(en) dat hij hier is iets gezelligs buitenshuis zou gaan doen?).

Sterkte ermee :(:) . Het zal zeker niet leuk zijn om die lelijke kant van je voorheen perfect ogende relatie te moeten zien...maar laat je niet doen, als hij écht van je hield dan manipuleerde hij je niet op deze manier, en dan kon hij misschien bezwaar maken, maar had hij evengoed respect voor je keuze om je vriendin te helpen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:16

Dan nog heeft je vriend je niet af te dreigen. Dat hij dan op een normale toon zegt wat hem dwars zit ipv idioot te gaan doen.
Blijven hangen in zijn 16e levensjaar?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:18

He? meen je dat nou???

Tsssssss Ik denk dat het wel duidelijk is, dat dit niet een normale reactie is in een gezonde relatie...
Ik weet niet hoe lang jullie met elkaar gaan? Maar als dit nu niet was gebeurd was het wel een andere keer gebeurd.....

Beter kwijt als rijk hoor!

Edit: lees nu je laatste bericht.. Als hij alleen dat had duidelijk gemaakt en de keuze aan jou zou laten.....
Maar nu hij heeft gezegd dat het einde relatie is, zou ik zeggen DOEIIII

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:19

Hij is gewoon iemand die je voor het blok probeert te zetten met ow dan stoppen we er toch mee! Op zulke mensen kun je niet bouwen. Als het hem niet zint doet hij dat een volgende keer weer........ Hij hoeft geen moeder Theresa over jou te spelen :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:22

Ken je het gezegde "Bezoek en Vis blijven drie dagen fris.."?Ik snap dat je iemand uit de brand wil helpen maar toch geef ik je vriend gelijk... denk er niet al te makkelijk over om een vriendin in huis te nemen - je eigen wereld houdt dan al snel op te bestaan. Zeker als je geen enkel idee hebt hoe lang dat wel niet gaat duren. Ben je bereid er jaren mee te blijven zitten? Kleine ergernissen komen al snel om de hoek kijken als jij je niet meer vrij in eigen huis voelt. Wat als zij ook vrienden over de vloer wil? Wat als ze tot diep in de nacht lawaai maakt? Wat als ze dingen laat slingeren..
Kleine dingen hoor die tot grote monsters kunnen uitgroeien.
Nee, niet aan beginnen. Als je vriendin een volwassen vrouw is, dan moet ze 't voor zich zelf rooien.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:25

Oh hemel! Chanteur alert!!! Meid, je staat nu voor een keuze. Of je laat je de rest van de relatie chanteren op punten waarvan hij vindt dat hij zijn zin wilt hebben of je maakt een einde aan de relatie.

Ik zou het wel weten en financiele ondersteuning mag never nooit niet een reden zijn om bij iemand te blijven. Ik neem aan dat je jouw zoontje wilt leren hoe hij met een vrouw hoort om te gaan. Als zijn moeder ben jij de enige die het goede voorbeeld kan geven!

Succes ermee.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:26

Jannepauli schreef:
Ken je het gezegde "Bezoek en Vis blijven drie dagen fris.."?Ik snap dat je iemand uit de brand wil helpen maar toch geef ik je vriend gelijk... denk er niet al te makkelijk over om een vriendin in huis te nemen - je eigen wereld houdt dan al snel op te bestaan. Zeker als je geen enkel idee hebt hoe lang dat wel niet gaat duren. Ben je bereid er jaren mee te blijven zitten? Kleine ergernissen komen al snel om de hoek kijken als jij je niet meer vrij in eigen huis voelt. Wat als zij ook vrienden over de vloer wil? Wat als ze tot diep in de nacht lawaai maakt? Wat als ze dingen laat slingeren..
Nee, niet aan beginnen. Als je vriendin een volwassen vrouw is, dan moet ze 't voor zich zelf rooien.

Zou mooi zijn als iedereen het zelf maar moet rooien...Lekkere samenleving wonen we dan in.
Kwestie van goede afspraken maken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:27

Ja sommige mensen zitten nu eenmaal in de oliebol, hoe zou jij je voelen als je ex je uit je huis zet bijv en je kan nergens terecht? een huurhuis heb je niet 123....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:28

Tja, je kunt ook denken: mooi om altijd maar van anderen afhankelijk te zijn - klaplopen heet dat..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:30

Dat komt omdat jij het negatief interperteert....er zijn ook dingen als een vergoeding etc.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:33

Hoezo altijd Jannepauli...ik denk dat iedereen wel een keer in zijn leven zal meemaken dat hij of zij even geen kant op kan...En dan hoop ik dat ze andere vrienden hebben dan jij :)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:35

Als je duidelijke afspraken maakt met je vriendin en op je strepen staat als er wat niet in orde is (niet twee keer dezelfde fouten maken) zie ik geen problemen.
Als jou vriend niet graag bij jou komt als hij het huis moet 'delen' (al zou je ook kunnen zorgen dat er echt wel plaatsen zijn waar zij NIET mag komen of enkel onder bepaalde situaties), dan ga jij toch bij hem als dat het probleem is :) .
Ook hij kan er niet onderuit dat extra inkomst voor jou ook makkelijker is en dat hij jou dan niet/minder financiëel hoeft te ondersteunen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:35

Jannepauli schreef:

Zwart kijker......zo kan je alles wel negatief zien.

Basis zit bij goed afspraken maken. En trouwens heb je wel eens op straat gestaan omdat je relatie uit is??? Kan je zeggen dat als je goed verdiende nederlander bent je gewoon keihard op STRAAT staat en niets krijgt. Vaak zit je salaris te laag om particulier te huren of er zijn flinke wachtlijsten. Je mag blij zijn als er mensen zijn zoals de TS die je wat aanbieden. Vin dhet super egoitisch als je het niet doet.

Sorry hoor ik vind het normaal als je ruimte over hebt (wat de TS heeft) en ja kan iemand helpen er best wat mogelijk is. Denk dat het voo rhaar ook af en toe een aderlating kan zijn vooral als je alleen bent met een kleine.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:36

Chawi schreef:
Hoezo altijd Jannepauli...ik denk dat iedereen wel een keer in zijn leven zal meemaken dat hij of zij even geen kant op kan...En dan hoop ik dat ze andere vrienden hebben dan jij :)

idd hoop als het bij haar ooit gebeurt haar vrienden haar ook laten staan en dan wel KEIHARD op STRAAT.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:38

Ik weet Prisca, ik heb 3 maanden op mijn vrienden moeten teren ;-) anders had ik ook met mijn 3 honden op straat gestaan...

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 16:38

We zijn allemaal mensen en we hebben allemaal een eigen mening.. Vond het fijn om te horen wat andere in mijn situatie zouden hebben gedaan!

Aan mij nu de keus wat ik daarmee wil...
Dat is iets waarbij ik vooral voor mezelf moet kiezen. niet voor me vriend maar ook niet voor me vriendin.. ik zal zelf uit moeten zoeken wat ik zelf het beste vind..

Mensen allemaal bedankt voor het meedenken was toch fijn om het van me af te kunnen typen ( goede boosheid therapie ;) )

Liv80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:39

Ik vind dit ook naar chantage neigen.
Kun je vriendin een termijn stellen dat ze mag blijven, dat ze bijvoorbeeld twee maanden de tijd krijgt om iets te zoeken en die tijd bij jou in huis is. Zo weet je allemaal, ook jouw vriend, waar je aan toe bent en staat je niemand voor het hoofd. (Behalve jouw vriend, maar vind dat hij niet echt normaal reageerd)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:40

Hoe lang heb je al wat met deze man?
Als je die vriendin in huis haald wel alles bij een notaris op papier laten zetten,daarin zakelijk zijn.