Voor mij geen nepmerken! Of toch wel?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:23

Rebeccaa schreef:
Ik draag geen nep, ik wil echte uggs maar vind ze te duur, prima, dan geen Uggs.

Ik vind dat met all stars altijd zo stom.. als mensen neppe all stars kopen, dan denk ik echt van joh, zo heel duur zijn die niet, waarom dan nep? Als je het niet kan of wíl betalen, zoek dan gewoon iets anders..

Dit is echt de meest domme reactie van de dag ... sorry hoor. (Heb de rest niet eens gelezen)
Maar als je iets niet kunt betalen, veroordeel jij die mensen omdat ze niet de echte merken kopen, en dan moeten ze maar kleren/schoenen kopen waar niet een "echte" versie van is.

Je zegt zelf "Zoek dan gewoon iets anders" JUIST, de neppe versie. Lol.
Wat is er mis mee? Ze worden toch gemaakt, en omdat 't dan niet het merk is, mag je het niet kopen? Zullen de makers ervan leuk vinden, blijven ze zitten met al 't spul, omdat mensen vinden dat je alleen 't echte merk mag kopen, en als je daar 't geld niet voor hebt, heb je pech.

Ik ga niet 250 euro voor schoenen betalen, ben je idioot. Ik koop lekker de neppe versie. Heb leuke fakeuggs in de kast voor 50 euro. Ik ga echt niet zwaar dure dingen kopen, als ik ook een goedkopere versie kan kijken.

Ik kijk zelf niet naar merk, ik vind 't gewoon zonde om veel te veel geld uit te geven, maar every once and awhile koop ik eens iets wat ik echt heeeel leuk vind, no matter what de prijs is, gewoon omdat ik vind dat ik 't verdiend heb. En ik laat nietmerk wat vaker staan omdat 't vaak lelijkere uitvoeringen zijn. Maar dan nog, ik ga niet 250 euro voor schoenen betalen.

Ik wilde je niet aanvallen, of andere mensen die de mening deelden, maar ik vond 't best wel een nare opmerking :) En ik kan het helaas niet laten om dan te reageren.

QualityHorse

Re: Voor mij geen nepmerken! Of toch wel?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:25

Ben het idd wel een beetje met de vorige poster eens. :)

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:28

ik let niet op merk.

maar als ik iets echt leuk vind en het kost veel geld, spaar ik en koop ik het. wel of geen merk.

En als ik datgene echt leuk vind en ik vind iets vergelijkbaars maar toch net ff anders hoef ik het niet, dan betaal ik liever wat meer voor het geen wat ik echt leuk vind.

maar merk, nee heb ik niet zo veel mee.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:29

Ik heb ooit een programma gezien waar ze ''echte'' Uggs uit elkaar haalden, en tot de conclusie kwamen dat een reeële prijs ongeveer 20 euro was. :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:31

S_Evelyne schreef:
Ik heb ooit een programma gezien waar ze ''echte'' Uggs uit elkaar haalden, en tot de conclusie kwamen dat een reeële prijs ongeveer 20 euro was. :')

Ben daar erg benieuwd naar!

Ik weet wel dat de productiekosten van een RayBan zonnebril ongeveer €2,50 zijn. Dit zijn wel alleen de productiekosten dus er komt nog een hoop bovenop. Laat staan wat dan de kosten zijn van een plastic bril, want mijn RayBan van €130,- is toch een STUK steviger dan een van €10,-.

Vergeet ook niet dat bijv. kleding ook 2,5 keer over de kop gaat als het verkocht wordt. (Dus de inkoopprijs x 2 = verkoopprijs). Dan krab je soms ook wel eens achter je oren.
Bijv. jeans die gemaakt worden in China (o.a. G-Star en Levi's ) kosten aan ARBEIDSkosten gemiddeld 30 dollar cent..........

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:33

Ik draag nep en echte merken :)
Meestal koop ik goedkope shirtjes en maak ik er met blingbling steentjes zelf iets op :)
En mijn sportbroeken, rijbroeken en jassen zijn eigenlijk altijd wel van een merk :o

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:34

Ja, echt idioot gewoon.. dat winkels 75% korting geven en er dan gewoon nog winst op maken..

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:34

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:34

ik denk dat we daar maar niet over na moeten denken, want dat is bij alles wat je koopt. Neemt niet weg dat wanneer er een merk opstaat, en dus de naam heeft, dit nog meer zal zijn.
Maar dat is naam opbouwen, dat geldt ook voor veel dingen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:47

Natuurlijk is er qua merken wel kwaliteitsverschil maar bijna alles is made in China.... merk of niet. Vraag me af of die mensjes verschil in de buidel voelen als ze merk geproduceerd hebben.

Ook zit er soms in het merk zelf behoorlijk kwalitieitsverschil, zo heb ik 2 G-star broeken (verschillend model)waarvan 1 eigenlijk de bak in moet en de ander nog als nieuw is....en ja die worden beide met regelmaat gedragen.

Ik heb ook broeken van een tientje,gekocht in een klein volgepropt winkeltje met een buitenlandse eigenaar, zelfs daar zitten broeken tussen die nu al het zoveelste jaar meegaan.Alleen doet het bij deze broeken minder pijn als ze rijp voor de kliko zijn. :D

Ik heb trouwens de Björn Borg laarzen waarmee Ugg (volgens mij) vorig jaar op de markt kwam, het model dan, die met die lange veter.
Mijn schoonzus (met dat model)kon haar Uggs vorig jaar na alle pekel al weggooien,mijn björntjes gaan nu winter nr. 3 in, dus ja met deze warme laarzen ben ik erg blij.

Verder koop ik ook geregeld bij van Haren etc. als de schoenen maar lekker zitten en IK ze maar leuk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:52

Echte. Gewoon puur dat de kwaliteit van echte uggs zoveel beter en mooier is dan die neppers. En ze houden mijn voeten de hele winter warm. :) Merk kleding tsja heb een paar shirtjes van ralph lauren en guess, maar h&m en Zara en vero moda draag ik net zo goed. :j En mijn uitgaans hakken komen allemaal bij de van Haren vandaan, dan vind ik het wel weer zonde om hakken die toch snel vies en kapot gaan te kopen. :P En zomer kleding maakt me niet zoveel uit, dan haal ik altijd de koopjes!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:02

Het enige merk waar ik echt vervelend mee ben is Nike. Ik loop bijna elke dag op sportschoenen en ik heb gemerkt dat ze gewoon van veel betere kwaliteit zijn dan de sportschoenen die ik goedkoop kocht. Beter voor mijn voeten, en ze gaan gewoon véél langer mee.
De rest kan me niet schelen en let ik op de prijs (niet te duur dus :D )

Er had hier iemand een ontzettend rare opmerking over allstars. Ik hoef geen allstars, ik wil gewoon basketball gympen. En ik heb er vele paren van, in verschillende kleuren. Ik draag ze vooral op stal. Daarvoor hoef ik geen 60 euro per paar uit te geven, dat vind ik zonde. Het gaat me niet om het merkje, daar wil ik niet voor betalen. Ik vind basketbalgympen gewoon leuk.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:06

Ik ben niet zo materialisties aangelecht... Mijn kleren ed zijn wel allenmaal van een merk (America Today, ed) omdat ik een moeilijke maat heb. Maar niet bijzonder duur. Als ik Nike's koop dan denk ik daar ook eerst 10x over na, of ik ze wel echt leuk vind en of ik zel wel echt ga dragen ed

Met paardenspullen vind ik het wel belangerijk dat het van een goed merk is (kieffer oid) Maar dat heeft echt met kwaliteid temaken, in combinatie met mijn veiligheid... En dat vind ik erg belangerijk...

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:07

Ik draag echte Uggs, morgen komt zelfs mijn 3e paar.
Ze zijn veel warmer dan de ella's en heb nog een andere neppe soort gehad. Die gebruik ik nu voor bij de paarden, maar qua warmte kun je ze niet vergelijken met echte uggs. Daarbij vind ik ze gewoon veel mooier.
Zelfde met merkshirtjes, vrijwel alles is echt. Als je met het merk wilt lopen, moet je ook de originele kopen vind ik persoonlijk!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:10

Rebeccaa schreef:
Ik draag geen nep, ik wil echte uggs maar vind ze te duur, prima, dan geen Uggs.

Ik vind dat met all stars altijd zo stom.. als mensen neppe all stars kopen, dan denk ik echt van joh, zo heel duur zijn die niet, waarom dan nep? Als je het niet kan of wíl betalen, zoek dan gewoon iets anders..

Wat een vreemde reactie. :x

All stars kosten al gauw 60 euro dat is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend waarom zou je dan niet die van een tientje kopen? Dan kan je 6 paar kopen. Qua kwaliteit maakt het niks uit en om 60 euro voor een dom merkje te betalen wat aan de binnenkant van je schoen staat? :+ Vindt ik eerder dom.

Uggs voor 250 euro? Nooit van m'n leven, als ik soms zie hoe mensen op die afgetrapte dingen lopen, helemaal scheef en dan voor dat geld? dan beter voor 15 euro en dan koop je een paar nieuwe als ze scheef zijn.

Ik koop nagenoeg geen merken, niet van schoenen, niet van kleiding en ook niet van paardenspul. Of het moet iets zijn voor de veiligheid, dat is wat anders.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:11

Bij mij verschilt het. De ene keer koop ik het echtemerk, soms het neppe. Daar heb ik niet zoveel moeite mee..Uggs heb ik neppe van.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:12

Ik koop wat ik leuk vind of het nou merk is of 'nep' tja wat is nep? H&M? Action? Heeft toch ook een (bekende) naam, ook een 'merk' dus. :)
Snap niet echt wat je bedoelt met nep. :n

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 23:36

Trouwens, misschien wel een leuk, maar vooral verbazingwekkend weetje!

Bij ons in het centrum zit een klein winkeltje waar ze spijkerbroeken verkopen voor 15,-. Laatst ben ik te weten gekomen dat deze uit dezelfde fabriek komen als waar de Gstarbroeken gemaakt worden.

Zelfde kwaliteit met een prijsverschil van minimaal 60,-!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:43

Och ik heb dus laatst Uggs gekocht voor 250 euro, maar weet tofch wel zeker dat er volgend jaar een paar bij komt!
Ook mijn winterlaarzen van vorig jaar waren 200euro, en zine er nog uit als nieuw..
Jas precies hetzelfde verhaal.. ook 250 euro en nu voor 2e winter mee, precies die nu in de winkel hangen :+

Maar goed over allstars, ik heb wel de echte, krijg het ook altijd voor elkaar om ze binnen een maand te mollen, maar goed heb ze dan ook die-hard aan en ik ben nogal lomp :+ Die vna mijn zusje daarentegen die is iets zuiniger die gaan hun 4e jaar in.. Dus dat is dan mijn eigen schuld, maar goed betaal het dan ook zelf dus doe er meewat ik wil :)

En tja ik kom eigenlijk nooit in de goedkopere winkels :+ Dus misschien hebben ze wel wat leuks, maar zie ik het nooit...
Loop gewoon standaard de C&A enzo voorbij :+

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:45

Nep! Een broek is een broek, een schoen is een schoen. Als ik het er leuk uit vind zien, boeit het mij niet dat er geen merkje op zit. Nooit echt merkkleren gehad. Ook geen geld voor, vind ik stiekem een beetje geldverspilling maar dat vind ik :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:46

Focussed schreef:
S_Evelyne schreef:

Ben daar erg benieuwd naar!

Ik weet wel dat de productiekosten van een RayBan zonnebril ongeveer €2,50 zijn. Dit zijn wel alleen de productiekosten dus er komt nog een hoop bovenop. Laat staan wat dan de kosten zijn van een plastic bril, want mijn RayBan van €130,- is toch een STUK steviger dan een van €10,-.

Vergeet ook niet dat bijv. kleding ook 2,5 keer over de kop gaat als het verkocht wordt. (Dus de inkoopprijs x 2 = verkoopprijs). Dan krab je soms ook wel eens achter je oren.
Bijv. jeans die gemaakt worden in China (o.a. G-Star en Levi's ) kosten aan ARBEIDSkosten gemiddeld 30 dollar cent..........

Maar er zijn nog veel meer kosten dan alleen de productiekosten. Bijvoorbeeld reclamekosten, de kosten voor ontwerpers e.d. Er wordt idioot veel winst gemaakt op kleding maar die kosten moet je natuurlijk ook bekijken..

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:46

Wilawander schreef:
Uggs voor 250 euro? Nooit van m'n leven, als ik soms zie hoe mensen op die afgetrapte dingen lopen, helemaal scheef en dan voor dat geld? dan beter voor 15 euro en dan koop je een paar nieuwe als ze scheef zijn.

Op echte uggs ga je niet scheef lopen. Juist op die nepperds.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:47

QualityHorse schreef:
Trouwens, misschien wel een leuk, maar vooral verbazingwekkend weetje!

Bij ons in het centrum zit een klein winkeltje waar ze spijkerbroeken verkopen voor 15,-. Laatst ben ik te weten gekomen dat deze uit dezelfde fabriek komen als waar de Gstarbroeken gemaakt worden.

Zelfde kwaliteit met een prijsverschil van minimaal 60,-!

Heet dat toevallig Low Price: of iets in die richting? :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:53

Merk of geen merk, het interesseert me niet.
Als ik iets heel leuk vind dan koop ik het wel.
Ik heb één paar echte uggs, omdat ik ze geweldig vind. Maar verder.. nee hoor een merkje zegt mij niets.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:58

_Lisanne schreef:
Wilawander schreef:

Op echte uggs ga je niet scheef lopen. Juist op die nepperds.

Ligt eraan welke zool er onder de nepperds zitten.
Heb er 1 waar ik heel erg scheef op loop, op de andere totaaaal niet. :)