net getuige van een vechtpartij in Ikea Delft - spuien!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:00

Anthea schreef:
Maaskantje-volk? Volgens mij kom jij ook niet veel verder dan de tv wel? :')

Oh :o?

kwamen de Tokkies niet uit Maaskantje dan? :?

_O-

Anoniem

Re: net getuige van een vechtpartij in Ikea Delft - spuien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:01

Bijna :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:02

Adil18 schreef:
Abeltje77 schreef:
Nou.... ik zou ze ook niet uit elkaar gaan halen hoor.

Willen er twee elkaar de koppen inslaan: go your gang. Maar niet die van mij!

Vaak los je het al op door ze er op aan te spreken en desnoods een paar andere mannen aan te spreken om de heren uit elkaar te halen....

Ik heb zelf ook eens twee 18-jarige jongens uit elkaar gehaald. Juist als meid/vrouw hoef je je daar minder zorgen te maken. Maar goed, dat moet ieder voor zich bepalen...Ik zou daar niet gewoon kunnen stan, ik zeg er wat van of probeer te helpen...

:j Kzou ook niet gewoon weg kunnen wandelen.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 15:07

Hmm, vanmorgen had ik weer eenzelfde situatie, maar dan op het schoolplein. Twee boys probeerden mekaar de hersens in te slaan. Deja vu! :S

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:11

Ik zou echt heel makkelijk weg kunnen wandelen (sterker nog, ik zou me waarschijnlijk haastig uit de voeten maken). Als je al zo'n aso-haantje bent dat iemand anders met een dienblad voor zn bakkes slaat.... dan hoef je van mij echt geen hulp oid te verwachten. :wave:

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:18

Je trekt het aan TS :))

Nee maar wel vervelend zeg, zoiets kan je avond goed verpesten. Zo waren mijn ouders eens op vakantie in Zweden. Boodschapjes gedaan bij de Lidl, kregen twee gozers ook ruzie. Pakt de één een vleesvork waar hij zo de ander aan rijgt :oo :oo :oo
Ruzie ging over een meisje, die was ook al door één van die gozers onderuit gemept. Echt bizar.

Overigens stap ik écht niet zomaar tussen een ruzie :n Hoe vaak hoor je wel niet dat je dan als 'vredestichter' juist een klap voor je smoel krijgt of erger nog, een mes tussen je ribben.
Als iemand in elkaar geslagen wordt dan zorg ik dat ik er samen met nog iemand op af kan stappen, dat doe ik ook niet (meer) in mijn eentje.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:27

als je niet wilt dat mensen naar je baby kijken.. waarom doe hem of haar dan geen boerka aan ?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:38

Had je mn moeder es moeten zien toen we over een treinperron liepen.
Stonden daar 2 van die verslaafden zich het leven zuur te maken _-:( .Ik liep gewoon rustig door en lette niet op het angstige gejammer van mn ma hahaha := )

Ik draaide me om en zag nog net dr paarse jas als een flits de hoek om verdwijnen hihihi :D
Was ze me op de vlucht geslagen,terwijl die gasten ons niks deden.Ik lachend en roepend achter mn ma aan......ma,kom terug,die doen je toch niks! :?
Ohhh best hilarisch,vergeet ik ook nooit meer hihihi _O-

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:41

Wtf := Typisch geval; stond erbij en keek er naar

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:42

Wat zei je welkom in de wereld van wat ze noemen "tegenwoordig" ;-)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:46

Ik vind de reacties trouwens nogal overdreven, kom dit regelmatig tegen met uitgaan. Echt schokkend vind ik het niet meer.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:49

Peuk schreef:
Ik vind de reacties trouwens nogal overdreven, kom dit regelmatig tegen met uitgaan. Echt schokkend vind ik het niet meer.

En DAT vind ik nou schokkend. ;)
Het is immers niet normaal als men in het openbaar zo'n geweld toepast.(binnenshuis uiteraard ook niet)
Het mag niet gewoon worden,mensen mogen niet zomaar weg kijken als er iemand gemolesteerd word!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:53

En wat dat betreft ben ik het volledig eens met funnyhorses. Daarnaast: ik maak dit soort dingen echt NOOIT mee, nog niet eens een normale "zachte" vechtpartij. Dus dan kan het wél schokkend zijn. Niet iedereen is hetzelfde en waar de een een trauma aan over houdt loopt de ander vrolijk door..

En ik zou er ook echt niet tussenkomen hoor. Dat zoeken ze met z'n tweeën maar uit als ze zo nodig moeten vechten. Voor 't zelfde geld wordt het je dood.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:07

Er is téveel tolerantie in Nederland.De straffen zijn hier te mild vind ik.Daarom flipt men tegenwoordig maar wat makkelijk door,want meneer/mevrouw agent zit nog te schrijven en de dader loopt met een bak koffie weer vrolijk buiten!
Dus indruk maakt het voor gene meter als men hier word opgepakt.Triest gesteld in dit land!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 19:18

Ik vind een vechtpartij schokkend, ben er natuurlijk helemaal overheen inmiddels ;) geen slachtofferhulp nodig o.i.d. Maar ik vind het vreselijk dat mensen zo asociaal met elkaar omgaan, als kleine kinderen staan te kibbelen: kijk voor je, en elkaar vervolgens gaan uitdagen en het halve ikea restaurant slopen door het vechten.
Ik werk op een basisschool - daar leren sommige kids van hun ouders: als iemand uitdaagt, mep je maar mooi terug. Je hoeft je niet te laten uitdagen.
Zo begint het al, bij de kleinste kids. Gelukkig moeten de meeste ouders er niks van hebben ;) de wereld wordt knap onveilig als iedereen gaat vechten zodra hun iets niet aanstaat.
Daar kan ik nooit aan wennen!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:22

Arianna1983 schreef:
Ik vind een vechtpartij schokkend, ben er natuurlijk helemaal overheen inmiddels ;) geen slachtofferhulp nodig o.i.d. Maar ik vind het vreselijk dat mensen zo asociaal met elkaar omgaan, als kleine kinderen staan te kibbelen: kijk voor je, en elkaar vervolgens gaan uitdagen en het halve ikea restaurant slopen door het vechten.
Ik werk op een basisschool - daar leren sommige kids van hun ouders: als iemand uitdaagt, mep je maar mooi terug. Je hoeft je niet te laten uitdagen.
Zo begint het al, bij de kleinste kids. Gelukkig moeten de meeste ouders er niks van hebben ;) de wereld wordt knap onveilig als iedereen gaat vechten zodra hun iets niet aanstaat.
Daar kan ik nooit aan wennen!

Precies!!!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:39

funnyhorses schreef:
Peuk schreef:

En DAT vind ik nou schokkend. ;)
Het is immers niet normaal als men in het openbaar zo'n geweld toepast.(binnenshuis uiteraard ook niet)
Het mag niet gewoon worden,mensen mogen niet zomaar weg kijken als er iemand gemolesteerd word!

Ik zeg ook niet dat het wél normaal is, of dat ik weg kijk als er iets gebeurt (integendeel zelfs, ben niet zo iemand die gaat staan toe kijken en niks doet ;))
Maar als ik een gevecht zie ga ik niet staan huilen, of m'n hele familie bellen om het kwijt te kunnen..? Dat vind ik behoorlijk overdreven. Misschien zie ik te vaak ruzies, maar toch :Y) Ik zou hoogstens denken; wow sh*t wat gebeurt hier :wow: En er dan zeker iets aan doen. Vind het dan ook weer typisch mens dat TS of haar moeder niks gedaan heeft? Als je mensen op elkaar hoort schelden probeer je het toch te sussen en vraag je wat er aan de hand is. Beter voorkomen dan genezen!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:35

Jeetje wat een narigheid. Ik ben iemand die hier ook absoluut niet tegen kan en had waarschijnlijk net als TS een paar mensen gebeld om het kwijt te kunnen. Beter even alles vertellen dan het opslaan in je emotionele laatje. Als ik gevechten zie kan ik daar echt lang mee zitten. Met de beelden maar ook de gedachte van; 'hoe kunnen mensen toch zo zijn?' 'Waar gaat het heen met de maatschappij'. Dat soort dingen. Ik zou er ook niet tussen springen. Dat is helaas tegenwoordig heel onverstandig. Je zal maar net de verkeerde treffen. Al zou ik het wel WILLEN hoor, maar dat soort mensen zijn nu eenmaal over het algemeen niet voor rede vatbaar. Dus wat heeft het voor zin?

Ik heb echt een hékel aan mensen die vechten, walgelijk vind ik het.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 08:31

Citaat:
Maar als ik een gevecht zie ga ik niet staan huilen, of m'n hele familie bellen om het kwijt te kunnen..? Dat vind ik behoorlijk overdreven.

Ik ben denk ik best gevoelig voor zulk soort dingen. Schaamde me ook hoor, maar als ik moet huilen, doe ik dat gewoon. Hoort bij het leven. De een reageert anders dan de ander. Gelukkig maar, anders was het hele restaurant een tranendal ;)
Ik maak gelukkig nooit vechtpartijen mee. Ik word verdrietig als mensen zo met elkaar omgaan, ik vind het bedreigend.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 08:39

Jeetje dit is wel het laatste wat je verwacht bij de Ikea! Afschuwelijk, helemaal met zo'n piepjonge baby erbij.

Heb tijdens het stappen wel de nodige vechtpartijen meegemaakt. Altijd erg vervelend en eng, vind ik.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:36

slokkie schreef:
Nemurin schreef:
Kun je er dan ook kasten kopen waar aso's in passen?

Over het algemeen heeft de Ikea collectie glazen raampjes zodat met de aso aan de binnenkant gepronkt kan.
Voor wie dit niet zoekt is de Ikea ps uitstekend geschikt.
De Ikea ps is vervaardigd van origineel blik en heeft wieltjes mocht mr. Aso zich geluidstechnisch zich blijven misdragen.
Wederom wat elk huishouden nodig heeft, heeft Ikea in huis.
:o

Oh man rol hier onder de tafel. _O- :')

Maar TS, ik snap best dat je hiervan geschrokken bent hoor.
Kan me dan ook best voortstellen dat de tranen over je wangen rollen.

Wat een wonderlijke mensen ook die voor zoiets al met trolleys gaan meppen...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:51

Gelukkig was het in Ikea Groningen gister wel rustig :))

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:05

Ja, die mensen gingen allemaal naar de Ikea in Delft: daar beleef je tenminste wat. :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:53

De maatschappij gaat sterk achteruit vind ik.
Iedereen is tegenwoordig zo gekriebeld en snel op zn slurf getrapt dat het niet meer leuk(en verantwoord) is om iemand aan te spreken.
Je hoord het zo vaak,iemand wil een ruzie sussen en moet het met zn leven bekopen!
Het is niet meer de goeie ouwe tijd van knokken met je vuisten,nee lekker laf doen en een wapen trekken dat is tegenwoordig helemaal in!!!

Ik ben ook geen type die zomaar langs zou lopen als een vrouw op straat lastig word gevallen,maar laten we eerlijk zijn 9 van de 10 gevallen rammen zich de koppen in en lopen een uur later hand in had weer verder.

Gelukkig heeft bijna iedereen een camera op zn mobieltje,dus grijp niet zomaar in maar film de vechtpartij en probeer zoveel mogelijk uiterlijke kenmerken te onthouden.

Daar heb je vaak meer aan dan er tussen springen want je gaat er gehaaid aan op die manier.
Iemand die geneigd is om openlijk geweld toe te passen spoort niet en die zijn juist het gevaarlijkste!!

Het is dus eigenlijk wél om te janken!!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:21

Dit soort mensen is er altijd al geweest....