liever op platteland of in stad wonen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:12

Rock schreef:
Ik ben opgegroeid in Amsterdam en woon nu in een iets kleinere stad. Doe mij maar de ruimte van het platteland, hoewel het wel wennen zal zijn om niet om 21.00u 's avonds nog te kunnen denken 'even suiker halen'. Dat is wel plannen :D

Of op zondag :roll: Zo vreselijk onhandig om in de rimboe te wonen. Zucht.

rayoow

Toad schreef:
Ik woon een kleine stad. De supermarkt is hier om de hoek, ook de AH. Om 'echt' te gaan shoppen zijn er meerdere steden in de buurt, namelijk Amersfoort, Veenendaal, Utrecht. Zelfs Amsterdam is redelijk 'om de hoek'. Amersfoort is maar een kwartiertje. Vind het wonen hier heerlijk, het enige wat ik hier vervelend vind is dat er wel 'dorpse' kenmerken zijn, zoals dat er toch wel meer geroddeld wordt dan in een stad en ze lopen hier sowieso over het algemeen nog wel achter. Daarbij kan ik Amersfoort geen echte stad noemen, tis niet giga groot ofzo maar voor mij groot genoeg om goed te winkelen en uit te gaan.

Waar ik me echt aan erger in de grote steden(heb 16 jaar in Rotterdam gewoond) is inderdaad het parkeergeld, de criminaliteit en de eeuwige drukte. Dan woon ik toch liever in Nijkerk.

aa een mede nijkerker :D...
ja de dorpse dingen is ietwat teveel....
en de AH moet hier ook maar eens op zondag opengaan.....
woon er 1/2 min lopen vanaf ;O

Peperkroket

Tot nu toe woon ik mijn hele leven in een stad :) Ik vind het heerlijk. Vooral omdat ik de stad nu zo goed ken. Fijn vind ik dat je lekker anoniem kunt blijven als je dat wilt. Je komt niet altijd mensen tegen die je kent en je kunt lekker op de achtergrond staan als je dat wilt.
Heb nog nooit op het platteland gewoond dus kan daar vrij weinig over zeggen. Maar mijn stiekeme droom is wel uiteindelijk op het platteland gaan wonen met heel veel dieren :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:14

Rock schreef:
Succes met Amsterdam binnenkomen Rienn :=

Wij zijn er juist uit vertrokken... grootste dat mijn man kon huren was een apartement waar in de 'slaapkamer' geeneens een bed paste :')

In de Zaanstreek hadden we meteen 4 kamers :+

Ik ben klein, dus dat past makkelijk. :') Niet zo moeilijk doe hé

Nee, je hebt helemaal gelijk, het zal heel erg moeilijk worden, daarom hoeft het ook niet nu al, mag ook over 10 jaar. Woon prima in Hoorn. Hier heb je ook een redelijk grote huis voor een redelijke prijs.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:15

Ik weet niet in Nederland heb je stadjes en steden; Arnhem en Nijmegen vind ik meer stadjes, en dan Den Haag, Rotterdam, Amsterdam meer steden. Utrecht vind ik een stad, maar minder groot als die andere steden.

Lijkt me inderdaad moeilijk om van een stad welke ook altijd op zondag open is naar een dorp te gaan.. Of echt naar het platteland. Ik moet er niet aan denken 3 km te moeten reizen voor een supermarkt :P

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:15

Doe mij de randstad maar, lekker het vrije idee en de ruimte, en op redelijke afstand toch gewoon lekker winkels e.d.

Het kost meestal alleen wel een flinke duit om er te wonen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:16

Steph86 schreef:
Ik ben opgegroeid in de stad en woon nu op het platteland en ik zal nooit meer anders willen <3
We wonen mooi achteraf maar hebben op een 10 a 15 min fietsafstand een supermarkt,drogisterij en nog wat andere winkels en de bassischolen.
Een dagje stad vind ik leuk maar ik ben blij als ik weer thuis ben :o

Kan me hier helemaal bij aansluiten. Woon nu 1 jaar op het platteland en heb vreselijk heimwee gehad, maar ik zou nu niet meer terug willen naar de stad. :)

Rienn

hestejente schreef:
Rock schreef:
Ik ben opgegroeid in Amsterdam en woon nu in een iets kleinere stad. Doe mij maar de ruimte van het platteland, hoewel het wel wennen zal zijn om niet om 21.00u 's avonds nog te kunnen denken 'even suiker halen'. Dat is wel plannen :D

Dan woon ik ook in de rimbo, want bij ons is er geen supermarkt open op zondag. Ja, in een dorp verderop. :')

Brainless

@Nessie
Ik moet 11 km rijden, voor de dichtstbijzijnde supermarkt......

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:20

er tussenin ;)
wel in de randstad (zeg rotterdam/den haag) maar ik wil niet in de stadten zelf wonen.. ik wil geen adres hebben die gestuurd moet worden naar rotterdam of den haag..
wel een plaatsje ernaast, bijv. barendrecht, rhoon, delft, rijswijk
het is meer het principe voor mij dan dat ik er echt een hekel aan heb (woon nu ook op het randje van rijswijk maar is toch den haag)
ik voel me gewoon fijner als ik er niet in woon..
durf wat meer, ben toch vaak s'avonds over straat (nu gelukkig met auto ipv fiets oflopend) maar ik voel me meer thuis in de naastgelegen plaatsjes..
platteland zou ik me ook heeeeerlijk thuisvoelen..
lekker rustig, geen last van buren want je hebt vrijstaand huis..
alleen dan weer jammer dat de winkels zo verweg zijn, heb liever wel een directe verbinding naar de stad :P hahaha..
ben niet lastig ofzo :+

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:20

Brainless schreef:
Harderwijk is ook heel groot (zeker vergeleken met Nijkerk) en heeft ook geen V&D.

hmmm.... Nijkerk is een stuk groter dan Harderwijk hoor? In Harderwijk wonen alleen meer mensen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:24

Woonsituatie nu zeer rustig op het platteland met de belangrijkste voorzieningen op 5 km afstand( huisarts, winkels enz) was vroeger wel eens lastig met schoolgaande kids, je bleef heen en weer rijden, als ik echt oud en versleten ben graag een penthouse in de grote stad, familie woont in een penthouse in den bosch en ook daar is het heerlijk rustig, past alleen geen paard in de lift.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:24

@Toad
Als je het zo bekijkt.... Weststellingwerf (228,36 km2) is nog groter....qua oppervlakte dan. Maar heeft totaal 26.000 inwoners verspreid over heel veel kleine gehuchtjes.
Nijkerk is 72,05 km2 met 40.000 inwoners, verdeeld over 5 "plaatsjes".

Maar we hebben het hier niet over gemeentes (meerdere plaatsjes), maar over de dorpjes zelf.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 17-09-10 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:25

Rienn schreef:
Ik woon het liefst in de stad. Ben iemand die heel graag onder de mensen is, maar toch het liefst ook helemaal alleen. Ik ga later als ik groot ben ook in Amsterdam wonen, ik blijf het een super mooie, gezellig en leuke stad vinden.

Zelf woon ik in Hoorn. Het is een stad, want het heeft stadsrechten, maar de mensen die ik spreek vinden het toch echt een dorp. En dat terwijl het toch echt redelijk groot is... Geworden. :P

Ik vind Hoorn echt een stad :P Want daar ging ik vroeger altijd met moeder heen om te winkelen. Je kunt zowat alles wel halen in Hoorn, alleen... een bioscoop hebben ze (nog steeds) niet := Mijn dorp (1500 inwoners) is eigenlijk ook een stad omdat het stadsrechten heeft, de dorp ernaast is veel groter maar is echt een dorp :=

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:26

Brainless schreef:
@Nessie
Ik moet 11 km rijden, voor de dichtstbijzijnde supermarkt......

11 KM? Je zal maar geen auto hebben en dat elke keer met je boodschappen moeten fietsen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:26

hestejente schreef:
Rock schreef:

Doe je doordeweeks dan elke dag boodschappen? Ik niet hoor. Op zondag dus ook niet maar dat mis ik niet. :n En als ik echtechtechtecht iets nodig heb, rij ik 5 minuten en dan sta ik bij een grote supermarkt in de stad.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:28

Ffortuna schreef:
Doe je doordeweeks dan elke dag boodschappen? Ik niet hoor. Op zondag dus ook niet maar dat mis ik niet. :n En als ik echtechtechtecht iets nodig heb, rij ik 5 minuten en dan sta ik bij een grote supermarkt in de stad.

Ik doe doordeweeks nooit boodschappen omdat ik nooit thuis ben, dus het is wel heel fijn als de winkels of tot 10 uur open zijn of op zondag open zijn. Want zondag is meestal de enige dag van het week dat ik wel thuis ben :P

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:38

MoonChloe schreef:
Rienn schreef:
Ik woon het liefst in de stad. Ben iemand die heel graag onder de mensen is, maar toch het liefst ook helemaal alleen. Ik ga later als ik groot ben ook in Amsterdam wonen, ik blijf het een super mooie, gezellig en leuke stad vinden.

Zelf woon ik in Hoorn. Het is een stad, want het heeft stadsrechten, maar de mensen die ik spreek vinden het toch echt een dorp. En dat terwijl het toch echt redelijk groot is... Geworden. :P

Ik vind Hoorn echt een stad :P Want daar ging ik vroeger altijd met moeder heen om te winkelen. Je kunt zowat alles wel halen in Hoorn, alleen... een bioscoop hebben ze (nog steeds) niet := Mijn dorp (1500 inwoners) is eigenlijk ook een stad omdat het stadsrechten heeft, de dorp ernaast is veel groter maar is echt een dorp :=

Hoorn heeft indd geen bioscoop meer, we hebben er wel 3 gehad. :+

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:39

Met de volle 100% het platteland.
Ik voel me in een stad absoluut niet thuis.. :n

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:41

Rienn schreef:

:= Volgens mij rust er gewoon een vloek op de bioscopen in Hoorn.

Alleen de filmhuis is er nog steeds geloof ik.
Edit: Ze draaien daar niet alleen ouwebollige films zie ik :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:43

Ik woon in een dorp op het platteland. 3000 inwoners en een grote supermarkt en wat andere winkel :j Om echt te winkelen moet ik wel naar Groningen :j
maar ik vind het heerlijk :j Als ik uit mijn keukenraam kijk, kijk ik mooi over de weilanden en als ik geluk heb lopen er ook nog een stel koeien in :j

Joyckuh

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:47

Platteland! Ik zou echt niet kunnen leven in een stad, veel te druk!
Nu woon ik in een redelijk groot dorp, eigenlijk ook te groot naar mijn zin... Lijkt me heerlijk om gewoon achteraf te wonen met de buren flink wat meters verderop! En wat maakt het dan nog uit dat de winkels een eindje rijden zijn? Je hebt alle ruimte om je heen en er kunnen leuk wat diertjes aan huis staan! Wie heeft er dan nog een winkel op de hoek nodig :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:26

MoonChloe schreef:
Rienn schreef:

:= Volgens mij rust er gewoon een vloek op de bioscopen in Hoorn.

Alleen de filmhuis is er nog steeds geloof ik.
Edit: Ze draaien daar niet alleen ouwebollige films zie ik :P

Er zou er ook weer één komen, maar dat gaat geloof ik ook weer niet door. :')
Meen je dat? Dat wist ik helemaal niet! Toch maar eens het filmhuis binnenwandelen dan.

marleen_88

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:32

Ik woon mijn hele leven (22 jaar) al op het platteland bij een dorp en ik vind het heerlijk!

Midden in de stad wonen is niks voor mij, ik zal ook later nooit in een stad gaan wonen. Een dorp is mij prima genoeg, dan rijd ik liever wat verder voor winkels/boodschappen dan ongelukkig zijn in een stad.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:38

liefst nog verder weg dan het platteland... ^)

doe mij maar een bos ofzo :D nee echt, ik ben een plantrekker en wordt totaal gek van de drukte in een stad (heb een half jaar bij mn moeder in de stad gewoond en zelfs dat was al te veel). een dorp is al gemoedelijker, maar zelfs daar hadden we die typische bemoeizieke buren... Ik wil in mn blootje de post kunnen gaan halen zonder dat iemand me ziet en wil überhaupt niemand tegenkomen als ik dat niet wil :P