Mijn schoonmoeder heeft me in het begin wel een keer gezegd dat ik niet moest proberen om mijn vriend te veranderen, want hij is goed zoals ie is. Niet vervelend bedoeld, meer omdat ze dat zag gebeuren bij eerdere relaties. Grappige is nu dat ze in sommige situaties nu vierkant achter mij staat en vindt dat mijn vriend naar mij moet luisteren.
Bv. in zaken over de inrichting en het schoonhouden van het huis en het bijhouden van de financiën, niet echt de sterkste kanten van mijn vriend. Best grappig 
Verder zijn het gewoon fijne mensen, kan het goed met ze vinden. Ook met schoonzusjes en zwagers overigens. Mag van schoonmams de auto lenen als het nodig is, ze heeft me in de vakantie geholpen met het opruimen van de zolder en zijn ook wel eens gaan shoppen samen.
Ze leven tussen 2 lijnen in, en oweee als je daar van afwijkt.Zeuren, dingen naar eigen hand willen zetten, hoort ook in vooral m,n schoonmoeder haar pakket. En na een weekend weg met schoonfamilie ben ik het zo erg zat dat ik met gierende banden naar huis wil rijden.Ik doe echt mijn best hoor om mij aan te passen, maar soms kan ik mij niet meer inhouden, en dan floept er weleens het een en ander doch vriendelijk, maar met steek onder water wat uit