schoonmoeders!!!!!!!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:01

Ik heb ook fijne schoonouders :j Mijn schoonmoeder heeft me in het begin wel een keer gezegd dat ik niet moest proberen om mijn vriend te veranderen, want hij is goed zoals ie is. Niet vervelend bedoeld, meer omdat ze dat zag gebeuren bij eerdere relaties. Grappige is nu dat ze in sommige situaties nu vierkant achter mij staat en vindt dat mijn vriend naar mij moet luisteren. :') Bv. in zaken over de inrichting en het schoonhouden van het huis en het bijhouden van de financiën, niet echt de sterkste kanten van mijn vriend. Best grappig :D

Verder zijn het gewoon fijne mensen, kan het goed met ze vinden. Ook met schoonzusjes en zwagers overigens. Mag van schoonmams de auto lenen als het nodig is, ze heeft me in de vakantie geholpen met het opruimen van de zolder en zijn ook wel eens gaan shoppen samen.

blauw00gje

Re: schoonmoeders!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:04

Ach, ben blij dat je een schoonmoeder hebt..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:06

blauw00gje schreef:

Lekker makkelijk. Ik ga er vanuit dat jij haar niet hebt, maar niet alles wat je wel hebt hoef je blij mee te zijn. Sommige schoonmoeders zijn echt schoonloeders, en ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat prettig vind of een goede band met moeders op weet te bouwen...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:09

Vjestagirl schreef:
blauw00gje schreef:

Lekker makkelijk. Ik ga er vanuit dat jij haar niet hebt, maar niet alles wat je wel hebt hoef je blij mee te zijn. Sommige schoonmoeders zijn echt schoonloeders, en ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat prettig vind of een goede band met moeders op weet te bouwen...

Ik zou willen dat ik een schoonmoeder had. Ik heb een hele lieve vriend, maar helaas leeft zijn moeder niet meer. En ja, ik mis dat.

Edit: Ik snap ook wel dat niet alle schoonmoeders leuk zijn, maar je zal er mee moeten leren leven. Ik vind niet dat je tussen je vriend/vriendin en zijn/haar moeder moet/kan/mag staan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:12

blauw00gje schreef:
Citaat:

Ik zou willen dat ik een schoonmoeder had. Ik heb een hele lieve vriend, maar helaas leeft zijn moeder niet meer. En ja, ik mis dat.

Edit: Ik snap ook wel dat niet alle schoonmoeders leuk zijn, maar je zal er mee moeten leren leven. Ik vind niet dat je tussen je vriend/vriendin en zijn/haar moeder moet/kan/mag staan.

Een leuke lieve vriend is geen garantie voor een leuke schoonmoeder :+
En dat je er mee zal moeten leren leven maakt nog niet meteen dat je ook blij met ze hoeft te zijn. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:13

blauw00gje schreef:
Vjestagirl schreef:

En wat als jij nou wel een schoonmoeder had waar je het absoluut niet mee kunt vinden? Zou je er dan ook blij mee zijn?

En wat als de moeder tussen jouw en je vriend(in) komt te staan? Zodra hij/zij bij jou is bellen dat hij naar huis moet komen? Niet tegen je praten? Je in alles afkraken? Hem regelmatig vertellen dat hij beter kan krijgen? Jou in je eigen huis voor gek zetten? Moet dat dan maar mogen omdat ze zijn moeder is?

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:14

spatter schreef:
schoonmoeders zijn het probleem niet, die zwakke mannen die hun moeder niet willen kwetsen(en vervolgens dus wel hun partner, altijd vreemde logica) en maar naar moeders pijpen blijven dansen
zogauw zoonlief zegt dat als ze nog één keer lelijk doen tegen of over zijn vriendin , hij niet meer komt en dat vervolgens een keertje uitvoert, zijn schoonmoeders ineens een stuk beter te behappen

helemaal mee eens!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:14

blauw00gje schreef:

Ik heb geprobeerd om er mee te leren leven, maar dat mens valt niet mee te leren leven. Voor mij bestaat ze dan ook niet meer ik hoef ze gewoon niet meer te zien of te spreken!
Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar als ze morgen dood neer valt zal ik er geen traan om laten.
Ik sta er niet tussen in, hij gaat daar maar heen zovaak als hij wil, maar hij hoeft niet meer te verwachten dat ik mee ga en bij mij thuis zijn ze ook niet meer welkom.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:15

roxiie schreef:
blauw00gje schreef:

Een leuke lieve vriend is geen garantie voor een leuke schoonmoeder :+
En dat je er mee zal moeten leren leven maakt nog niet meteen dat je ook blij met ze hoeft te zijn. :)

Dat zeg ik ook niet. Ik snap heel goed wat je bedoelt :+ Maar er zit een verschil tussen niet blij zijn met je schoonmoeder en hoe er ooit wordt gedaan over schoonmoeders. Ze bedoelen het waarschijnlijk goed (de meesten dan). En daarbij vind ik dat je op moet passen wat je over schoonouders zegt. Wat je denkt moet je zelf weten, maar wat je uitspreekt kan wel eens gevaarlijk zijn.
Ik zou het in ieder geval totaal niet leuk vinden als mijn moeder helemaal wordt afgezeken door mijn vriend. Ik denk ook niet dat die relatie lang zou duren.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:16

Bij mij gaat het om een stiefschoonmoeder, het is mijn vriend zijn moeder niet dat maakt het bij ons wat makkelijker denk ik :)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:17

Vjestagirl schreef:
blauw00gje schreef:

En wat als jij nou wel een schoonmoeder had waar je het absoluut niet mee kunt vinden? Zou je er dan ook blij mee zijn?

En wat als de moeder tussen jouw en je vriend(in) komt te staan? Zodra hij/zij bij jou is bellen dat hij naar huis moet komen? Niet tegen je praten? Je in alles afkraken? Hem regelmatig vertellen dat hij beter kan krijgen? Jou in je eigen huis voor gek zetten? Moet dat dan maar mogen omdat ze zijn moeder is?

Ik vind mijn schoonfamilie belangrijk. Ik kies dan zelf voor mijn partner, maar ik denk dat als ik niet met mijn schoonfamilie door 1 deur zou kunnen, het erg lastig voor mij zou zijn. Ik denk niet dat ik dit lang vol zou houden.

Ik zeg niet dat een schoonmoeder jou wél zo mag behandelen.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:17

Ik heb echt hele lieve schoonouders hoor, maar.......... ze zijn erg saai :o Ze leven tussen 2 lijnen in, en oweee als je daar van afwijkt.Zeuren, dingen naar eigen hand willen zetten, hoort ook in vooral m,n schoonmoeder haar pakket. En na een weekend weg met schoonfamilie ben ik het zo erg zat dat ik met gierende banden naar huis wil rijden.Ik doe echt mijn best hoor om mij aan te passen, maar soms kan ik mij niet meer inhouden, en dan floept er weleens het een en ander doch vriendelijk, maar met steek onder water wat uit :o

Dus eigenlijk gebaseerd op ergernis en frustratie.
Laatst bijgewerkt door moos24 op 14-09-10 14:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:20

Laat maar 8-)
Laatst bijgewerkt door Kattenbak op 14-09-10 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:21

Ik zeg maar 1 ding en dat is.... :x breek me de bek niet open...

:D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:22

Mijn schoonouders zijn aardig, ik woon al sinds april bij ze maar af en toe kan ik ze ook wel eens de nek omdraaien. Maarja dat hou je toch wel. Maar ze doen ook erg veel voor ons en daar ben ik superblij mee. Zou ze niet willen ruilen hoor :)

Vjestagirl

Zilfstar schreef:
Ik zeg maar 1 ding en dat is.... :x breek me de bek niet open...

:D

*breekt*

komt u maar op de bank bij therapeut bokt.nl...

shilady

Tja ik ben gewoon super tevreden over mn schoonmoeder
ze doet echt alles om het me naar mn zin te maken
afentoe staan er 3 verschillende stukken vlees aan tafel in de hoop dat ik er tenminste iets van lust en lekker mee kan eten
en vd week natuurlijk gezellig appeltaart gebakken :)
Nou hardstikke leuk en gezellig allemaal
schoonvader ook heel lief afentoe een beetje flauw met grapjes enzo maarja als dat het enigste is

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:23

Kattenbak schreef:
blauw00gje schreef:

Voegt niks toe aan dit topic.

Net als dat iemand een topic opent over ruzie met haar of zijn ouders: wees blij dat je ouders hebt

Ik snap het, maar daar gaat het niet om.

Oh, je hebt je post aangepast.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik sommige topics leest, lijkt het wel of schoonouders tegenwoordig niks meer goed kunnen doen en niks meer mogen zeggen. Ik vind dat je je zelf ook wel een beetje aan moet passen aan de thuissituatie van je partner. Ik zeg niet dat je alles maar lekker over je heen moet laten komen, helemaal niet. Maar sommige reacties kan ik me gewoon niet in vinden :n

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:25

blauw00gje schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik sommige topics leest, lijkt het wel of schoonouders tegenwoordig niks meer goed kunnen doen en niks meer mogen zeggen. Ik vind dat je je zelf ook wel een beetje aan moet passen aan de thuissituatie van je partner. Ik zeg niet dat je alles maar lekker over je heen moet laten komen, helemaal niet. Maar sommige reacties kan ik me gewoon niet in vinden :n

Ja wilde hem nu helemaal verwijderen, want het voegt namelijk niks toe als ik dat zeg 8-)

Tja, sommige reacties vind ik ook overtrokken hier, maar soms... pffff!

Zoals het opzettelijk iemand beledigen in je eigen huis is een echte no-go.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:26

Kattenbak schreef:
blauw00gje schreef:

Ja wilde hem nu helemaal verwijderen, want het voegt namelijk niks toe als ik dat zeg 8-)

Tja, sommige reacties vind ik ook overtrokken hier, maar soms... pffff!

Zoals het opzettelijk iemand beledigen in je eigen huis is een echte no-go.

Haha :+

Ik vind iemand beledigigen sowieso een echte no-go. Ook als dit niet in je eigen huis is :P

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:29

blauw00gje schreef:
Ik vind iemand beledigigen sowieso een echte no-go. Ook als dit niet in je eigen huis is :P

Ja, las het als voorbeeld van iemand die op jou reageerde.

Maar ik kan me wel voorstellen dat als je geen schoonmoeder hebt dat je dank denkt: zeur niet! En als jouw schoonmoeder, ook al is ze er niet meer is, een hele lieve vrouw was dan is het een groot verlies dat je haar nooit hebt gekend.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:30

Kattenbak schreef:
blauw00gje schreef:

Ja, las het als voorbeeld van iemand die op jou reageerde.

Maar ik kan me wel voorstellen dat als je geen schoonmoeder hebt dat je dank denkt: zeur niet! En als jouw schoonmoeder, ook al is ze er niet meer is, een hele lieve vrouw was dan is het een groot verlies dat je haar nooit hebt gekend.

Het is precies hoe je het zegt. Ik snap ook écht wel dat er mensen zijn die het liefste hun schoonmoeder achter het behang plakken :+ Maar ik mis het wel echt om een schoonmoeder te hebben en dit soort ''onderwerpen'' kan ik dan ooit best wel fel van worden :o

Dus, sorry als ik iemand beledigd heb of wat dan ook! :)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:36

Mijn vriend heeft pas een verschrikkelijke schoonmoeder.. Arme hij :(:)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:41

Ik kan best goed met mn schoonmoeder opschieten. Ze bemoeit zich best wel veel met ons, maar erger me daar niet echt aan. Soms zijn er wel wat steken onder water maar eigenlijk heeft ze niet eens door dat het l*llig overkomt...

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:54

ik heb geen schoonmoeder,als ik mijn vriend mag geloven ben ik daar blij om :D