Ja Vicky. Dan ben ik blij dat ze me Iers-Amerikaans of Canadees vinden. Niemand die geloofde dat ik Nederlands was. Maar ja niet iedereen pikt uitspraak makkelijk op. In het Japans schijn ik nogal een accent te hebben maar ja, die taal leer ik ook niet.
Wispeltuur
Geplaatst: 09-09-10 22:36
mononatriumglutaminaat.. hoe bedenk je het toch?!
Armaris
Geplaatst: 09-09-10 22:37
Ik vind het Nederlands accent heerlijk Die Belgen hier ook:
'Antwaaaaaaaaaarps'
Iggypop: het doet me spontaan denken aan Strontium
Nummus
Geplaatst: 09-09-10 22:37
IggyPop: Ik ken ergere, van m'n studie.
Glucosaminoglycanen! Edit: Spel ik het nog verkeerd ook...
runasays
Geplaatst: 09-09-10 22:38
omijngod dat heb ik altijd als ik een woord drie keer heb gezegd, ofzo dan is het opeens heel vreemd en dan blijft het zo door je hoofd heen gaan zo van.. (voorbeeld) bordbordbordbordbord.
Vicky_88
Geplaatst: 09-09-10 22:38
uhm ja, daar ga ik me ook niet aan wagen hihi. ik heb nogal moeite met bepaalde engelse woorden (damn, zul je net zien dat ik er nu niet op kan komen) omdat ik dan mijn tong tegen m'n gehemelte aan moet drukken en dan zit m'n piercing in de weg klinkt ook zo stom
Ik kan als ik me tijden de les verveel op school altijd zo concentreren op één woord, dat ik er helemaal gek van word...
Nummus
Geplaatst: 09-09-10 22:41
Tja ik heb geen piercing. Nee in het Japans is de R qua klank BIJNA net als de onze (en dan bedoel ik de gewone rollende R, niet die achterin-de-keel-G, of de Gooische R). Alleen blijkt het als je het ander onderzoekt (een vriendin van mij studeert Japans) het een soort kruising tussen een L en een R te zijn. Vandaar mijn accent...
Mijn studie zit dus ook vol met vrolijke woorden, ik ben pas weer een paar dagen bezig dus het zit even niet mee maar sowieso mogen we geen voor of achter zeggen... Dat is craniaal (kopzijde) en caudaal (de kont). Dan heb je nog dorsaal, ventraal, etc... ga je daar een combinatie van maken krijg je: - craniocaudaal (of caudocraniaal afhangend van je richting haha) - dorsoventraal - ventromediaal Dat soort gezanik.
Ik maak ook serieus alleen maar woordenlijsten tijdens de colleges.
Nog wat leuke: - acantholytisch - eosinofilie - ponsbiopt (gewoon omdat die grappig is... ziet er niet grappig uit overigens) - kiemblad (lang leve de embryologie) - tactiele stimuli (geweldig) - hemidesmosomen - keratohyalien - arterioveneuze anastomose
Dit is van de eerste 3 pagina's van mijn huidige collegeblok. (Vak van vorig jaar verder.)
Ja dat heb ik dus ook zo erg!! Mijn vaste woord is 'hemd', verschrikkelijk. Het is ook niet uit te spreken, het wordt vaak iets als hempppdd. Blegh. Haha leuk topic!
Woorden die door de meeste mensen niet normaal uitgesproken (kunnen) worden (waarom hebben we ze dan): wraak, wreed, wreef (worden allemaal gewoon als vraak, vreed en vreef uitgesproken). Vond ik heel raar toen ik met voorlezen @ Nederlands vroeger complimenten kreeg dat ik die woorden zo mooi correct uitsprak, toen ben ik er pas op gaan letten. Mijn broertje kan het ook! Sfeer ("sweer" hahaha).
Leslie90
Geplaatst: 09-09-10 22:50
Ik heb dat ook heel vaak ''Wesp'' is ook zo'n raar woord als je het vaak achter elkaar zegt
En als ik anatomie moet leren, dan moet ik soms ook even schelden. Al zit er veel logica in het Latijn.
Vicky_88
Geplaatst: 09-09-10 22:53
zou niet durven braadzak ja omg.
LF_xx_D
haha dat heb ik ook weleens met woorden. zoals bij het woord 'hemd' enzo. soms komt een woord (zoals hemd) me nauwelijks bekend voor, ga ik me afvragen of je het echt zo spelt en denk ik: wat een vreemd woord is dat toch!
__Elizabeth
_Kiki_ schreef:
Pindakaas...
Dat vinden de canadezen toch zo vreemd
PeanutCheese
Vicky_88
Geplaatst: 09-09-10 22:54
__Elizabeth schreef:
_Kiki_ schreef:
Pindakaas...
Dat vinden de canadezen toch zo vreemd
PeanutCheese
daarom heet het ook Peanutbutter
Nummus
Geplaatst: 09-09-10 22:54
Ja omdat het peanutbutter is. Edit: stil Vicky, jij ninja!
Vicky_88
Geplaatst: 09-09-10 22:55
LF_xx_D schreef:
haha dat heb ik ook weleens met woorden. zoals bij het woord 'hemd' enzo. soms komt een woord (zoals hemd) me nauwelijks bekend voor, ga ik me afvragen of je het echt zo spelt en denk ik: wat een vreemd woord is dat toch!
Hempje Blousje? waarom niet Bloesje? is toch logischer
Vicky_88
Nemurin schreef:
Ja omdat het peanutbutter is. Edit: stil Vicky, jij ninja!
Ninja-turtle
Dreamy
Blingh schreef:
Mayflower_ schreef:
Of vork, VORK V-O-R-K.. Nou hoe kom je erop? Hoe vaker je het woord zegt, hoe dommer ik het dan vind