Collega trouwt: wàt een drama!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:15

Je moest die dag toch afzwemmen...?

:+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:17

ik zou het ook moeilijk vinden hoor, ik snap je gevoel, van maar gewoon heen gaan omdat dat het beste is voor de lieve vrede ;)
Dus indd gewoon met je bazin gaan, heb je ook nog elkaar om op af te vallen als het wel al te gek wordt ;) even diep adem halen tot 10 tellen, het envelopje inleveren, even gezellig een drankje drinken, het bruidspaar feliciteren en daarna desnoods met een smoes dat je nog wat anders hebt even zo snel het feestgedruis weer verlaten.
Heb jij je goede daad gedaan, en kan niemand je kwalijk nemen dat je niet gekomen bent ;)

Ik wens je hoe dan ook veel sterkte ;)

maras

Re: Collega trouwt: wàt een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:20

Als je het voor de lieve vrede doet dan zeg je gewoon dat je komt en dan bel je op het laatste moment af en zegt dat je het vreselijk spijt maar dat je toch plotsklaps heel erg ziek geworden bent :-) of je gaat, je steelt de show in je jurk die mooier is dan die van haar en zodra je de kans ziet dan druk je je snor en gaat lekker naar huis op de bank die afschuwelijke bruiloft analyseren.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:22

Waarom niet gewoon eerlijk zeggen wat je dwars zit? Zou ik zelf meer op prijs stellen als een smoes om weg te blijven of met een smoes gelijk weer weg te gaan...

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:25

pinto_1 schreef:
Waarom niet gewoon eerlijk zeggen wat je dwars zit? Zou ik zelf meer op prijs stellen als een smoes om weg te blijven of met een smoes gelijk weer weg te gaan...

Heb ik ooit al gedaan en toen was het wékenlang radiostilte :Y) Uiteindelijk geef ik graag genoeg toe dat ik dat ook allesbehalve fijn vond. Zij is één van de weinige collega's die samen met mij fulltime werkt, we zitten voortdurend samen, op een scheet van elkaar weg, als je dan energie moet gaan steken in het 'elkaar negeren', dat vind ik zonde ..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:29

Ik zou gaan :+ Ik zou namelijk reuze nieuwsgierig zijn naar de jurk :D en ik zou willen weten of al dat belachelijke wat ze verteld ook echt waar is :+ Zou ik wel een tientje en een envelopje voor over hebben :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:29

Nou dan ga je gewoon wel.

Niet speciaal in je mooiste jurk om de show te stelen maar houdt de eer aan jezelf.

Trek iets neutraals aan, aardetinten, zwart/wit oid. Dat zal geen kleur zijn waar je snel een bruid in ziet en je doet iig je best.

Probeer er met je bazin een gezellige avond van te maken en vooral je 'geen zin' een beetje weg te drukken zodat je zelf ook nog kan genieten.

Receptie is maar een uur of zo vaak dat je hoort te blijven. Dus na een bakkie en een borrel kan je zonder schroom gewoon weer naar huis.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:30

ik zou er gewoon boven staan

het is je collega, ze trouwt dus je komt netjes op de receptie, feliciteert het bruidspaar en daarna ga je weer
misschien valt het mee, misschien niet, weet je in ieder geval welk dekseltje op dit potje past

magic16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:34

ik zou ook echt niet gaan, dat je het kan bekijken..
je hebt redenen waarom je niet gaat, als er nou van de 9 collega's,
7 niet gaan, waarom jij dan wel?
ik zou echt niet gaan!

succes!

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:45

Ik vind dat je twee dingen kunt doen:
Of je meld je netjes af en gaat niet óf je gaat gewoon. En dan zet je alle maars van je af en hebt er schijt aan en probeert een gezellige avond te hebben.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:51

amanda2 schreef:
Je moest die dag toch afzwemmen...?

:+

:')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:58

Dinges11 schreef:
Ik vind dat je twee dingen kunt doen:
Of je meld je netjes af en gaat niet óf je gaat gewoon. En dan zet je alle maars van je af en hebt er schijt aan en probeert een gezellige avond te hebben.

Wat een verhelderende conclusie :')
Welke opties zijn er nog meer dan?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:07

Ik snap de opmerkingen over jaloezie ook niet zo goed. Ieder z'n ding, maar als ik op deze manier moest trouwen.. dan maar niet. Hoewel ik er ook geen kinderen bij wil hebben :+

Ik zou inderdaad ook gewoon gaan :j kun je in ieder geval de jurk zien! :Y) En wie weet is het wel heel gezellig. Ik heb afgelopen woensdag een bruiloft gehad en op het feliciteren, praatje tussendoor en het 'gedag zeggen' heb ik het bruidspaar niet gezien hoor.

Houd de eer aan je zelf dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:10

Berdien schreef:
Ik zou inderdaad ook gewoon gaan :j kun je in ieder geval de jurk zien! :Y)

:j en ik zou toch ook wel verrekte nieuwsgierig zijn naar de taart := Als het echt is wat ze gezegd heeft is dat wel behoorlijk sick maar ik hoop echt nog steeds dat het "humor" is...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:12

Shanelle schreef:
Abeltje77 schreef:
Bridezillah is toch hopelijk geen bokker?

Neen, dieren zijn voor mensen die niet goed zijn met andere ménsen, bovendien heb je d'r niets aan behalve vuiligheid en kosten :Y)

Nee want ze is zelf geweldig met andere mensen :D

Ik vind het eerlijk gezegd ook belachelijk dat je als het ware ''consumptiegeld'' moet betalen. Zij wil toch een feest geven? Daar zou ze dan ook geld voor uitgetrokken moeten hebben! En ieder kado en envelop is mooi meegenomen.. :) Zo zou ik het tenminste zien met mijn bruiloft..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:13

Is ze niet gewoon allemachtig zenuwachtig :P ?

Gewoon gaan, trek aan wat je leuk vind en geef gewoon geld als ze dat liever willen ;)
Het kan ook zijn dat ze niet veel weten te vragen of 'alles' al hebben.
Evt kun je dat bij een bloemist leuk laten verpakken als versiering in een plant?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:15

Haha nee ze is helemaal niet zenuwachtig :+
Tijdens één van onze leukere gesprekken zat ze me laatst te vertellen dat ze nog uitndoigingen ed moest versturen ,de tafelschikking nog moest regelen etc etc. Toen hebben we eigenlijk een redelijk leuk gesprek gehad waarin IK bijna gek werd van zenuwen over alles wat nog niet georganiseerd was en zij helemaal niet :P Ze is teveel bezig met de zwangerschap denk ik, wat niet abnormaal is natuurlijk ..

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:20

SAKKIA schreef:
Ik zou gaan :+ Ik zou namelijk reuze nieuwsgierig zijn naar de jurk :D en ik zou willen weten of al dat belachelijke wat ze verteld ook echt waar is :+ Zou ik wel een tientje en een envelopje voor over hebben :D

Jij hebt helemaal gelijk!!!!!!!!!!

Hou de eer lekker aan jezelf en ga gewoon.
Je kan toch na een half uur weer weggaan.

En als je je naam niet op de envelop zet geef je hem leeg of met 5 euro

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:27

Oh ja geen naam er op, daar had ik nog niet eens aangedacht.
Moet je niet de pech hebben dat ze, net als ik op de afscheidsreceptie van mijn baas heb gedaan, overal een sticker op plakt met de naam van degene waar ze het van gekregen heeft :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:32

ik vind niet gaan eerlijk gezegd heel wat respectvoller dan wel gaan en iemand bruiloft op een openbare website zo te kakken zetten.

Maarja, wie ben ik?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:35

Sonja schreef:
Shanelle schreef:
Neen, dieren zijn voor mensen die niet goed zijn met andere ménsen, bovendien heb je d'r niets aan behalve vuiligheid en kosten :Y)

Ohoooooh ik heb net zo'n zieke humor als jouw collega hoor. Ik zou d'r alleen nog bijvermelden dat ik ze eigenlijk alleen maar heb omdat je ze altijd nog op kunt eten als je d'r verder niks meer aan hebt, of dat ze rondlopend nou eenmaal langer vers blijven dan in de koelkast... :o

Oh Sonja, wat ben jij erg! _O- :')

Ik zou waarschijnlijk ook gewoon gaan om me niet te laten kennen en dan lekker die envelop geven met de opgehaalde centjes van mn collega's, er moet toch iemand zijn die dat moet geven :) En dan inderdaad eens kijken of ze echt bridezilla is }>

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:37

Mwah, eerlijk gezegd, als je al zo vaak onder gek*kt bent door die persoon en telkens wanneer je denkt dat ze veranderd is terug zulke dingen meemaakt, dan schaam je je niet zo snel om eens heel even iets op internet te gooien.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:42

En weet je het al?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:42

:= Jouw collega zou aan mij écht de verkeerde hebben denk ik ...
Dat ze geld vraagt en dat kinderen niet welkom zijn vind ik héél begrijpelijk, dat ze collega's eigenlijk niet wilde uitnodigen en ze maar 'opvulling' zijn die cadeau's moeten komen brengen: tja, niet netjes om te zeggen. De taart vind ik 'n smakeloos idee, maar goed, voor dat alles geldt (voor mij) - haar trouwerij, haar feestje. Maar dat ze niet wil zeggen wat de kleur van haar jurk is, en je absoluut niet dezelfde kleur mag dragen ... Ja hallo, dan zijn er dus gegarandeert mensen die per ongeluk díe kleur dragen. Ik weet niet hoe belangrijk een goede werksfeer voor je is, maar ik zou uit protest iets aantrekken waarmee ik nog het meest op een regenboog lijk. 'n plotseling opkomende migraine/buikgriep/astma-aanval/ikhebvandaaggeenzinneritus is natuurlijk ook 'n optie.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:53

En heeft je collega die dingen zelf letterlijk gezegd of heb je dit weer van andere collega's gehoord? Het is haar bruiloft, als het je zo tegen staat ga je toch niet. Iemand belachelijk maken op internet vind ik btw een aparte manier om je "medelijden" te tonen. Ze zal het maar lezen hier, dat van die miskramen en moeilijke zwangerschap. Je komt op mij niet heel erg oprecht over iig.