Feestje buren.... tot hoe laat harde muziek op za-avond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:08

x_Marr schreef:
Snap nu trouwens wel waarom 2/3e niet tevreden met hun buren is, maar weinig buren denken dus aan de ander......

Helaas, maar waar. Wij hebben ook zo'n familie hier naast ons zitten. Tot 3 uur 's nachts ruzie maken, zodat wij kunnen meegenieten (en w.s. de kinderen ook wel van hun) is toch gewoon doodnormaal?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:10

Als je buren een feestje hebben, en dat hebben aangegeven, dat het wel is laat kan worden! kan je op het tijdstip toen jeje topic maakte nog niet klagen! ( inmiddels wel ) ;)

normaal is het idd 10 uur! dat hets til moet wezen!
Momenteel zit ik nu ook naar Boem Boem Boem Boem Boem! te luisteren van de buren! het si nog niet zo overheesend dat ik ga klagen!

Het zijn mensen die via woonbegeleiding van het RIBW op kamers wonen. dus ik ga gewoon even het RIBW bellen morgen.
en als het me echt te gek wordt bel ik daar wel even aan, om te vragen of het zachter mag! meestal doen ze het wel.

maar ja ik ben wel een beetje huiverig voor die mensen ;) je weet maar nooit wie er naar buiten komt. ;)

c_alsemgeest

dat vind ik idd wel netjes... ik ga ook altijd eerst persoonlijk 'klagen' voordat ik de politie ga bellen.
Vaak hebben ze door al het gefeest (en alcohol :') ) niet eens door hoe laat het is of hoe hard de muziek staat.

suuzepuus

och, als het eenmalig is en jij hoeft morgen ochtend niet te werken vind ik dat je niet moet zeuren. Het was wel netjes geweest als ze het even hadden laten weten, maar een feestje moet toch kunnen??

Ik hoop wel dat het nu over is voor je!! anders zou ik even bij ze langsgaan...

KimL86

Re: Feestje buren.... tot hoe laat harde muziek op za-avond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:14

Hier is nu ook een feestje aan de gang. Op zich niet erg en ze hebben netjes een briefje overal in de buurt in de bus gedaan. Alleen dan zetten ze op het briefje dat er na 1 uur geen geluidsoverlast meer zal zijn. Ik vind dat wel erg makkelijk gedacht, gewoon een brief in de bus en denken dat je dan 3 uur langer herrie kan maken dan wettelijk is toegestaan. Maarja ik hoef gelukkig niet supervroeg op, dus het is wel vol te houden.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:15

agh mijn buren van 3 huizen verderop hoor ik nu ook nog duidelijk zowel stemmen als muziek dat is max 3 x/4 x per jaar dus dan gaan we niet langs,
al is het niet altijd even fijn

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 00:17

De muziek is uit, de vergunning was tot 0.00h, :-)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:19

ik hoor nog steeds hardcore en vreemde kreten :P

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:23

c_alsemgeest schreef:

Hebben de polski's een vergunning ? *D

Michelle_

ik hoor nederlandse muziek :z

Macs

muziek staat hier iets zachter maar ik hoor het nog wel (met de tv niet heel hard aan).

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:24

Tis een populaire feestavond vandaag zeg :+.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:29

inderdaad, hier gaat het alleen maar harder..
beetje skihut achtig..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 00:30

Sterkte!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:32

Malissaa schreef:
c_alsemgeest schreef:

Hebben de polski's een vergunning ? *D

Ze zijn op bezoek bij mijn genaturaliseerde buurman :P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:35

Ik zou me er niet aan storen,maar dan moet t niet elke week zijn...en ik vind dat je als je van plan bent een feestje te geven je de buren van te voren even netjes op de hoogte brengt.
wij zitten te genieten van mistery-land zonder kaartje :D

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:38

Ik hoor nu housemuziek, oh wacht... Ik woon schuin tegenover een kroeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:55

knollentuin schreef:
Ik zou me er niet aan storen,maar dan moet t niet elke week zijn...en ik vind dat je als je van plan bent een feestje te geven je de buren van te voren even netjes op de hoogte brengt.
wij zitten te genieten van mistery-land zonder kaartje :D

Dat is flauw, was de hele middag en avond in dezelfde plek en heb niks gehoord :D
(en mysteryland is om 23 uur sluitingsvuurwerk, dus af :+)
Stiekem geen afterparty bij de buren? :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:28

heel goed mogelijk en volgens mij was er ook wat in zandvoort.
maar ik vind het wel wat hebben,feestgeluiden ;)

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:36

Oh arabesk ik kan goed lezen hoor...
Je schreef dat je rond 11 u avonds (vergeef me als ik de tijd niet helemaal goed heb teruglezen is dan weer niet mijn sterke kant ;) ) al dat 0900 nummer had gebeld dat is geen spoed maar WEL politie dus je hebt ver voor 12u al contact met politie gezocht.

Het feestje was keurig met vergunning en keurig op tijd afgelopen...
Dus what's the fuss?
Je had ook gewoon even heen kunnen gaan hadden ze het je verteld had je niet een gefrustreerd topic hoeven openen. En sorry van het verkeerd intrepreteren van je smiley, dan was dat meer gericht op de mensen die daadwerkelijk dit soort acties hebben ondernomen.

Ik las iets over keiharde muziek terug doen. Dat vind ik kinderachtig. Eerst piepen over harde muziek en vervolgens zelf de muziek harder zetten. Dan ben je in mijn gedachten geen haar beter, zo bedoelde ik het.

Ik ben in ieder geval blij dat hier ook genoeg mensen hun buren zo eens per jaar heus een feestje gunnen.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:52

Hier achter was ook een feestje. Ze hebben heel netjes een briefje in de bus gedaan. En ik heb er niet eens last van gehad.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:05

Bij ons in de stad was vannacht ook een feest. Stad is 10 minuten fietsen voor mij, alleen feest was aan de andere kant dus nog verder. Toen ik eindelijk, doodmoe (mysteryland geweest :O), in bed lag kon ik nog mee genieten van die andere party. Ze moesten wel rond 12 uur stoppen vanwege omwonenden en voor in het weekend vind ik dat een mooie tijd. Zo ook met buren. Verjaardagen oid op een zaterdagavond dan gaan mensen vaak ook niet om 10 uur al weg maar om 12 uur vind ik wel dat het wat stiller mag wezen hoor...

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:06

Arabesk schreef:
Winddancer schreef:
Waarom?
Moet iedereen gaan zitten fluisteren e.d.? Zo gaat het gewoon op feestjes en het uitgaansleven. Daar hoort gewoon muziek bij.
Als het nou iedere week of regelmatig voor zou komen oké, maar zo eenmalig vind ik echt overdreven.

Je leeft nou eenmaal niet alleen op deze wereld en je zult toch met elkaar moeten leven en daar horen af en toe dit soort dingen ook bij.

ja inderdaad en dat betekent dat als je een feest wil geven met luide muziek dat je een cafe afhuurt en niet 2 parken verder nog laat meegenieten van je buurtfeest

Ik denk dat ik morgenochtend om 9h dringend op mijn doedelzak moet oefenen of iets dergelijks. :+ :D

Ook al bedacht opgekomen dat een cafe afhuren behoorlijk duur is. Dan komt daarbij nog de drank ed. Niet iedereen kan zich dat veroorloven. En van die mensen willen sommige ook gewoon wel eens een feestje geven.

Ik vind een feestje prima zeker als het niet iedere week is. Tot 2/3 uur zou ik het wel best vinden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:40

dienetje schreef:
Arabesk schreef:
ja inderdaad en dat betekent dat als je een feest wil geven met luide muziek dat je een cafe afhuurt en niet 2 parken verder nog laat meegenieten van je buurtfeest

Ik denk dat ik morgenochtend om 9h dringend op mijn doedelzak moet oefenen of iets dergelijks. :+ :D

Ook al bedacht opgekomen dat een cafe afhuren behoorlijk duur is. Dan komt daarbij nog de drank ed. Niet iedereen kan zich dat veroorloven. En van die mensen willen sommige ook gewoon wel eens een feestje geven.

Ik vind een feestje prima zeker als het niet iedere week is. Tot 2/3 uur zou ik het wel best vinden.

Zoals je op de vorige pagina kan lezen is jou probleem al gesteld en dat hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Ik vind het behoorlijk asociaal als je denkt dat je het huis van je buren maar mag laten dreunen omdat je geen cafe kan betalen.
Feestje vieren kan ook met de muziek op een normaal volume.

Maargoed, dat kon je allemaal al lezen op de vorige pagina, in vervolg dus eerst even het topic doorlezen voordat je reageert, dat scheelt allemaal dubbele reacties.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 12:46

dienetje schreef:

Tja als je het niet kan betalen is dat nog geen argument om dan DUS je buren maar lastig te vallen :+

Dan moet je nog even doorsparen voor een feestje. Kijk ik kan ook niet die dikke Dodge betalen die ik graag wil hebben, dus dan spaar je nog even door.

Om 0.15h ging de muziek uit en een half uur later ging ie weer aan maar wel zachter gelukkig, dus toen heb ik ze lekker laten gaan want met het volume van de 2e keer kon ik wel slapen.