Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mindim schreef:Zij accepteren jouw wensen, is het andersom ook zo? Ik bedoel als jij naar hen gaat, dat je te accepteren hebt dat daar kinderen zijn? Of werkt het als eenrichtingsverkeer? Mijn kind is een deel van mij, als daar zo moeilijk over gedaan wordt, houdt de vriendschap op. Ik ben niet moeilijk wat betreft feestjes en als het kan een oppas regelen. Maar jouw verhaal klinkt alsof men zich aan jou aan moet passen en andersom niet.
Ze kennen jou langer dan dat ze kinderen hebben, zeg je, wat bedoel je daar dan mee, dat jij voor de kinderen gaat?
) en die dag is zó bijzonder dat ik vind dat iedereen respect moet hebben voor je beslissing om iemand al dan niet uit te nodigen.
), als iemand zijn bruiloft belangrijker vindt dan onze vriendschap dan hebben we dus een niet te overbruggen verschil. Jammer maar helaas.
) bruiloft is perfect alleen omdat ik hem kan vieren met de mensen van wie ik hou. Als ik een ideaal verlopen protocol heb en mijn vriendinnen en familieleden zijn er niet dan heb ik dus echt gewoon een k*tbruiloft gehad, misschien mooi om te zien maar o zo koud. Zoals ik ook al zei in het vorige topic: voor mijn part nemen ze een hondsdolle aap mee, als ze maar aanwezig zijn!
gr_roos schreef:Vrienden die niet zo veel op hebben met kinderen in het algemeen? Je wilt dat ze respect hebben voor jou, je gezin en jou keus, maar andersom geldt dat toch ook? Jij toont toch ook geen respect als er verzocht wordt om de kinderen thuis te laten en dan beledigd te reageren.
Citaat:Mijn zus zit nu met een zelfde soort probleem, ze gaat trouwen en der schoonfamilie verwacht dat ze een feest geven in de voetbalkantine en dat alle neven, nichten met aanhang mogen komen.
[...]
Mijn zus geeft het feest niet in de voetbalkantine, ik weet niet wat ze met de neven en nichten plus kinderen van zijn kant doet, maar als ze die laat komen is ze een heleboel geld extra kwijt en dan heb ik het niet over 2000-3000€.
Urielle schreef:Jouw bruiloft, jouw keuze, jouw gevolgen.![]()
Ik vind mijn kinderen belangrijker dan mijn vriendschappen (sorry mensen), als iemand zijn bruiloft belangrijker vindt dan onze vriendschap dan hebben we dus een niet te overbruggen verschil. Jammer maar helaas.
Het type mensen wat een perfecte bruiloftsdag wil en daarvoor mensen niet laat komen is mijn slag mensen gewoon niet. Mijn perfecte (denkbeeldige) bruiloft is perfect alleen omdat ik hem kan vieren met de mensen van wie ik hou. Als ik een ideaal verlopen protocol heb en mijn vriendinnen en familieleden zijn er niet dan heb ik dus echt gewoon een k*tbruiloft gehad, misschien mooi om te zien maar o zo koud. Zoals ik ook al zei in het vorige topic: voor mijn part nemen ze een hondsdolle aap mee, als ze maar aanwezig zijn!

gr_roos schreef:Urielle, kan je het ook van de andere kant bekijken?
Dus het kostenplaatje voor een bruiloft wat omhoog gaat doordat er een hoop kinderen komen.
Urielle schreef:Jouw bruiloft, jouw keuze, jouw gevolgen.![]()
Ik vind mijn kinderen belangrijker dan mijn vriendschappen (sorry mensen), als iemand zijn bruiloft belangrijker vindt dan onze vriendschap dan hebben we dus een niet te overbruggen verschil. Jammer maar helaas.
Het type mensen wat een perfecte bruiloftsdag wil en daarvoor mensen niet laat komen is mijn slag mensen gewoon niet. Mijn perfecte (denkbeeldige) bruiloft is perfect alleen omdat ik hem kan vieren met de mensen van wie ik hou. Als ik een ideaal verlopen protocol heb en mijn vriendinnen en familieleden zijn er niet dan heb ik dus echt gewoon een k*tbruiloft gehad, misschien mooi om te zien maar o zo koud. Zoals ik ook al zei in het vorige topic: voor mijn part nemen ze een hondsdolle aap mee, als ze maar aanwezig zijn!
Ayasha schreef:hoe zit het met de beleefdheid. Wanneer jij naar andermans huis/feest gaat volg je IMO diens regels.
En Shadow0: een extra feest geven omdat anderen het willen?Als die ouders daar een feest willen moeten ze het IMO maar zelf daar organiseren.

Ayasha schreef:Kortom: jij eist respect en acceptatie voor jouw normen maar dat geven zit er niet in.
Maar dat dan meteen de hele vriendschap over is... Tja, dan vraag ik me af hoe waardevol jij de rest van de vriendschap eigenlijk vond.
Ayasha schreef:Kortom: jij eist respect en acceptatie voor jouw normen maar dat geven zit er niet in.
Sorry. En daar zou IK dan weer niet mee kunnen leven dus inderdaad, die vriendschap zou over zijn. Hoewel, over... Ik vraag me af of je dan ooit hebt kunnen spreken van een vriendschap.
Ibbel schreef:Als er nou op de uitnodiging staat dat het bruidspaar absoluut geen prijs stelt op sketches en tenenkrommende zelfgebrouwen kreupelrijmende liedjes, maar jij hebt al 3 maanden je best gedaan om een toepasselijke tekst op de laatste hit van Jan Smit of Frans Bauer te maken, ga je die dan ook opvoeren, omdat jij vindt dat je een toptalent bent, en dat het verbod op sketches en tenenkrommende liedjes niet voor een echte vriendin geldt?
Urielle schreef:[emand die zo in het leven staat dat hij een fundamenteel deel van het leven van andere mensen zo drastisch afwijst, hoef ik niet in mijn leven, heb ik echt geen boodschap aan.
Ibbel schreef:Urielle schreef:[emand die zo in het leven staat dat hij een fundamenteel deel van het leven van andere mensen zo drastisch afwijst, hoef ik niet in mijn leven, heb ik echt geen boodschap aan.
Paarden zijn ook een fundamenteel onderdeel van jouw leven. Sleep jij mensen die niets om paarden geven mee naar stal?
Urielle schreef:Ayasha schreef:Kortom: jij eist respect en acceptatie voor jouw normen maar dat geven zit er niet in.
Op dat vlak klopt dat ja.
Iemand die zo in het leven staat dat hij een fundamenteel deel van het leven van andere mensen zo drastisch afwijst, hoef ik niet in mijn leven, heb ik echt geen boodschap aan.
Nou ja, Shad0w zegt het beter en tactvoller dan ik.