Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EstherJ

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:24

Of:

Wij hebben gekozen voor een leven zonder kinderen
laat ook de uwe ons niet hinderen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:24

Tuurlijk zijn er ook hele fijne kinderen. Dat geloof ik ook best. Maar ik heb gewoon ook al een aantal bruiloften meegemaakt waarbij de Ambtenaar even stil moest zijn tot een van de kids uitgejankt was. Dat kan best leuk zijn, als het bruidspaar dat prima vindt, maar ik zou me er als bruid ook heel erg aan storen.

(Heb trouwens ook eens meegemaakt dat iemand een grote natte :? hond meenam naar een bruiloft. Was echt 30 graden in de zaal. De mensen die daarnaast zaten waren niet blij!)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:26

Princesspres schreef:
heb is jouw dag , jouw feestje en als je niet wil dat er kinderen bijzijn is dat je goed recht.
hebben mensen daar moeite mee ... heel jammer , maar zo wil jij het hebben.
niets is zo erg als tijdens de plechtigheid een jankend , neuspulkend of anderzijds vervelend kind ;)
(*mammaaa moet plassennn*)

Het kan ook juist onwijs schattig en komisch zijn, een stel hummeltjes :j Maar bij een uitgebreid 6 gangen diner is het niet zo'n succes want de meeste ouders blijken er nogal moeite mee te hebben om een kind lang aan tafel te houden, en dan krijg je kinderen die de obers omver rennen :+

Ik sleep mijn kind trouwens wel overal mee naar toe: bruiloften, hypotheekgesprekken, etentjes etc. Gaat prima, kwestie van goed africhten ~~}> Overigens heb ik nog nooit een bruiloft meegemaakt waar geen kinderen welkom waren, maar dat komt omdat de meeste mensen in onze vriendinkring eerst kinderen krijgen en dan trouwen :+

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:28

"Zonder kinderen erbij is het veel leuker vinden wij"

"om uitgebreid met iedereen te kunnen praten vragen wij u uw kinderen thuis te laten"

Zullen we ons concentreren op het HOE en niet op de eventuele (on-)wenselijkheid van en meningen met betrekking tot het wel/niet uitnodigen van kinderen? Het is de keus van TS en eenieder mag op zijn/haar bruiloft deze overweging voor zichzelf maken :)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:31

Ik geef de topicstarter in ieder geval gelijk. Als zij op haar bruiloft, waar haar geld in zit, wat haar dag moet zijn, zich irriteert aan aanwezigheid van kinderen dan is dat haar goed recht.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:32

dejavu schreef:
DeadxStar schreef:
En over dat geen zinnig gesprek kunnen voeren met kleine kinderen erbij (als in baby's, peuters, wat ik hier las).
Sorry hoor, maar ligt dat dan niet meer aan jezelf? Ik zie namelijk het probleem niet zo :P
Ik heb daar anders echt geen last van..

Jij misschien niet, maar anderen dus wel.

Met kinderen (en dan bedoel ik niet pubers, maar écht kinderen) kun je hooguit wat babbelen wat hen bezighoudt e.d., maar daar kun je toch nooit een echt (zinnig) gesprek mee beginnen als met een volwassen persoon. :) En met kinderen erbij is het weer lastig omdat ouders vaak opgeslokt worden door waar de kinderen zijn ('Oh nee, ze zitten bij de vijver, Henk! Ga jij ze even halen?') En dan moeten de kinderen plassen en poepen, en ze vallen in het glas en zo is er vaak wel iets. Voor de ouders geen punt, maar met kinderen is het toch vaak wat onrustiger dan wanneer je enkel volwassenen uitnodigt.

Ja maar er stond niet 'met kinderen' een gesprek voeren.. Maar met kinderen erbij. Dat is iets heel anders.
Dat je geen zinnig gesprek kunt voeren met een baby snap ik ook wel :') :P

Maar oke, bedankt voor je uitleg ;)

En ik vind ook dat de TS dat uiteraard helemaal zelf mag bepalen hoor, was gewoon benieuwd naar een aantal dingen die sommige mensen hier plaatsten :)

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:40

c_alsemgeest schreef:
Brainless schreef:
... ik denk dat er dan nogal wat mensen zijn die helemaal niet komen...

Kun je niet een kinderhoekje regelen waar de kids beziggehouden worden?

Nee... absoluut geen kinderen
Wanneer mensen dan niet komen, is dat voor mij geen probleem.
Liever helemaal niet, dan met kinderen erbij.

Ongeloofelijk, ik dacht altijd dat ik de enige was die kinderen ECHT NIET kon waarderen! Slapende baby's zijn tot daar aan toe, maar na hun 1ste jaar tot aan hun 15 vind ik er echt helemaal geen reet aan. Dat gejengel en gezeur! Ik begrijp je helemaal!!

(ik heb niet alle reacties gelezen, dus sorry als ik iets dubbel zeg ofzo)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:42

Oh ik heb twee heeeel leuke kindjes, maar ik denk er (nog) niet aan om ze mee te slepen naar een bruiloft. ben ik de hele tijd aan het naar de wc sjouwen, tafelkleden rechthangen, speelgoed opzoeken, liedjes zingen, drinken halen, doekjes halen, luiers verschonen, etc etc etc.

Nee hoor, ik had een bruiloft waar ze uitdrukkelijk wel welkom waren, maar ik peins er niet over :D

Dus ik snap je volledig! Iets met "ons feest is niet zo geschikt voor de kleinsten" of iets dergelijks? heb al leuke voorbij zien komen trouwens! Zou het wel zo doen dat het niet negatief klinkt voor de ouders, iets met "hinderen" enzo klinkt gewoon niet zo aardig ;)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:46

nee, hinderen zou ik ook niet schrijven, klinkt wat bot :)
en op schrift kun je er niet bij glimlachen, om het wat af te zwakken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:46

Sanny_lief schreef:
Ongeloofelijk, ik dacht altijd dat ik de enige was die kinderen ECHT NIET kon waarderen! Slapende baby's zijn tot daar aan toe, maar na hun 1ste jaar tot aan hun 15 vind ik er echt helemaal geen reet aan. Dat gejengel en gezeur! Ik begrijp je helemaal!!

(ik heb niet alle reacties gelezen, dus sorry als ik iets dubbel zeg ofzo)

Jaaaaaaaa ik ook! Tot ik zelf een kind kreeg :D

Zou zoiets wel heel subtiel brengen :j Mensen zoals ik zouden anders snel gepikeerd zijn.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:53

Precies. Ondanks dat ik het wel begrijp!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:57

WowAmigo schreef:
Precies. Ondanks dat ik het wel begrijp!

Tuurlijk :j Ik moet er ook niet aan denken dat er óveral gillende kinderen rond rennen, maar als het naar jou gericht is, dan wordt het toch wel heel persoonlijk, want jouw kind wordt geschaard onder de 'gillende kinderen' :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:07

En dat doen ze anders nooooit _O- :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:13

Ik loop me al jaren af te vragen hoe ik dit later moet gaan regelen. Ik heb absoluut wél wat met kinderen, ik vind ze geweldig, maar op mijn bruiloft (als ik die ooit heb tenminste...) hoef ik ze toch écht niet hoor... gehuil tijdens de mooiste momenten van de ceremonie, brrrrr, ik mag er niet aan denken...
Mijn familie heeft echter meer weg van een stel konijnen, elke zus/nicht/neef heeft al 2 of 3 kinderen, en er staan er nog een heleboel op de planning of zijn al op komst. Enkel de dichte familie, dat zijn al er 15, tussen een paar weken oud en een jaar of 10. En ik vermoed dat ik tegen dan ook wel vrienden zal hebben die zich hebben voortgeplant :+

Ik vrees alleen, dat als ik een kindervrije bruiloft wil, ik zelf voor opvang zal moeten zorgen. Kinderen in een (hermetisch :Y) ) afgesloten ruimte met een gehuurde oppas, springkasteel en wat spelletjes erbij, en een absoluut verbod om naar de 'echte' feestzaal te komen, zoiets...

Veel familieleden hebben gewoon niet de mogelijkheid om hun kinderen thuis te laten, ze hebben ook allemaal dezelfde oppas die ze steeds vragen (ofwel ik, ofwel één ander meisje, die ik trouwens ook op mijn bruiloft wil, dus das geen optie :P ). En om 3 bengels die zeker NIET tot de braafste en rustigste soort behoren bij een onbekende oppas achter te laten, dat lijkt me geen goed plan...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:19

Kaart adresseren aan de ouders.
Dus niet Fam. Smit (als voorbeeld) maar: Jan en Toos

Hebben wij ook gedaan bij feest van m'n ouders, geen kinderen gezien. :)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:39

Wellicht nog een paar opties

Onze dag willen wij graag onvergetelijk maken
Kunt u daarom uw kinderen wellicht thuis laten

Om gezeur achteraf te voorkomen,
verzoeken wij alleen volwassenen te komen

Kinderloos gaan wij door het leven en zo willen wij ook onze bruiloft beleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:02

Inge, die laatste vind ik erg mooi :j Duidelijk en niet bot :D

Ik ga het onthouden voor als het bij ons ooit zover komt.. Toen vrienden van ons gingen trouwen waren er ook kids bij en die hebben de hele ceremonie lopen jengelen en schreeuwen.. Ben je dan lekker klaar mee :n 's avonds zou ik ze ook niet erbij willen hebben, want na 22 uur begint dat het gejengel ook.. Ouders zijn meer bezig met kind dan met feest en ze moeten vroeg wel omdat de kids moeten slapen :n

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:10

jeetje, ik had eigenlijk niet verwacht dat zo veel mensen het vanzelfsprekend vinden hun kinderen mee te nemen.. wij trouwen binnenkort op een boot en het lijkt me doodeng als daar kinderen bij zijn. Nou zijn die van ons er bij de plechtigheid wel bij, maar daar hebben we ook een oppas voor. Maar ja, dan kan je moeilijk zeggen dat andermans kinderen niet welkom zijn :')

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:16

Death_Squad schreef:
"Zonder kinderen erbij is het veel leuker vinden wij"

"om uitgebreid met iedereen te kunnen praten vragen wij u uw kinderen thuis te laten"

Zullen we ons concentreren op het HOE en niet op de eventuele (on-)wenselijkheid van en meningen met betrekking tot het wel/niet uitnodigen van kinderen? Het is de keus van TS en eenieder mag op zijn/haar bruiloft deze overweging voor zichzelf maken :)

Deze vind ik wel mooi :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:16

batje schreef:
jeetje, ik had eigenlijk niet verwacht dat zo veel mensen het vanzelfsprekend vinden hun kinderen mee te nemen.. wij trouwen binnenkort op een boot en het lijkt me doodeng als daar kinderen bij zijn. Nou zijn die van ons er bij de plechtigheid wel bij, maar daar hebben we ook een oppas voor. Maar ja, dan kan je moeilijk zeggen dat andermans kinderen niet welkom zijn :')

Kan best toch? Jullie dag, jullie feestje :j Eigen kinderen horen er wel bij, maar die van anderen... :n

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:18

Wij hebben ook de uitnodigingen specifiek gericht naar dhr en mvr... huppeldepup. Diegene waar de kinderen wel welkom waren: familie. Hier zijn geen misverstanden over ontstaan...
Ernaast had ik de keuze aan mijn familie overgelaten of ze graag hadden dat hun kinderen ook uitgenodigd werden en zij hebben eigenlijk allemaal specifiek aangegeven dat ze een avondje feesten zonder de kinderen méér apprecieerden ! Dus met een beetje geluk willen de gasten zelfs hun kinderen liever niet meenemen :)

Succes nog !

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:25

Haha Batje dat vind ik helemaal een goeie, gewoon trouwen op een boot!

Maarre verder moet ik eerlijk zeggen dat ik het echt belachelijk vind als kinderen ongewenst zijn op een bruiloft.
Ik hou ook helemaal niet van kinderen en heb ook nog geen kinderwens ofzo, maar sorry hoor een kind hoort er toch gewoon bij, het is toch geen hond die je ff thuislaat!

Als ik ooit een kind zou hebben en iemand wil geen kinderen op z'n bruiloft dan blijf ik lekker thuis. Daaag......

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:38

Ik vind dat de keuze van het bruidspaar..
Ik kan heel goed begrijpen dat als je niks met kinderen hebt je ze ook niet op de "mooiste dag" van je leven wilt hebben.
Tja en sommige mensen met kinderen voelen zich dan gelijk aangevallen.

Wie zou je als gast dan zijn om dan moeilijk te gaan doen?
Nee hoor daar heb je dan toch respect voor?
Kinderen vermaken zich best een avondje bij opa/ oma of de oppas ;-)

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:41

haflingertje schreef:
Tja en sommige mensen met kinderen voelen zich dan gelijk aangevallen.

Ik voel me nu al aangevallen en ik heb niet eens kinderen :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:41

denz schreef:
Haha Batje dat vind ik helemaal een goeie, gewoon trouwen op een boot!

Maarre verder moet ik eerlijk zeggen dat ik het echt belachelijk vind als kinderen ongewenst zijn op een bruiloft.
Ik hou ook helemaal niet van kinderen en heb ook nog geen kinderwens ofzo, maar sorry hoor een kind hoort er toch gewoon bij, het is toch geen hond die je ff thuislaat!

Als ik ooit een kind zou hebben en iemand wil geen kinderen op z'n bruiloft dan blijf ik lekker thuis. Daaag......

Prima toch, dan kom je niet. Degene die de bruiloft geeft nodigd jou uit, jij bent je kind niet, je kind is jou niet.

Net zo iets als dat ik er een hekel aan heb als mensen hun partner meenemen naar een verjaardagsfeestje zonder te overleggen. Bij mij is er nog niemand getrouwd, en kan ik het vaak ook maar met 1 van het stel goed vinden. Ik stuur uitnodigingen dan ook altijd gericht aan 1 persoon met het verzoek het te overleggen als ze partners mee willen nemen...