Dit is zo onwerkelijk..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:14

wow! jeetje! heel veel sterkte !!!

Renzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:18

Pfff... Wat een verhaal.
Zoals je meteen in het begin zei: 'Dit wens je, je ergste vijand niet toe!' Daar heb je helemaal gelijk in...
Het blijft nog heel lang in je hoofd spoken, maar ook de vraag: 'Waarom' Misschien dat je dat nooit te weten zal komen, is waarschijnlijk het ergst voor alle nabestaande....

Sterkte..

_MG

Re: Dit is zo onwerkelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 01:18

Helaas is vannacht weer een nacht waarin ik geen slaap kan vinden.. zodra het stil wordt en de ogen dicht gaan, begint het gegil en verschijnen de beelden weer. Ik hoop echt dat deze nachtmerrie snel voorbij is!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 01:26

He meissie toch! Dat zou niemand mee hoeven maken, want het is verschrikkelijk!
Je hebt goed gehandeld hoor... maar het maakt de nachtmerrie er niet minder om.

Het eerste wat bij mij als buitenstaander in me opkomt is dat ik het een hele misselijke daad vind voor de nabestaanden, maar nog misselijker om dat in een huis vol mensen te doen.
Het zal slijten en het is goed dat je erover praat. Maar de eerstkomende tijd is vast geen gemakkelijke. Sterkte!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 01:41

Poeh meis, heel veel sterkte hiermee!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 01:54

Wat vreselijk naar dat je zoiets hebt mee moeten maken. Ergens ook wel 'rot' dat hij het heeft gedaan terwijl er allemaal meiden beneden zaten.
Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 01:55

hoi meid wat een drama wat ik je wil naaraden is om te proberen het op teschrijven zo kan je het uit je schrijven en heb je het ergens buiten je hoofd.je kan valeriaan halen bij kruidvat en dat in een bodenmpje water druppelen, een drup of 4 om mee te beginnen. verder raad ik je aan om te blijven praten en afleiding te zoeken. laat die beelden maar komen en denk er maar over na dat helpt alleen maar hoe eng ook, daar moet je doorheen. zoiets gaat slijten en dat heeft tijd nodig, dit is een enorm trauma en het is heel erg dat deze persoon dit jullie aangedaan heeft en zich zelf. zelfmoord is altijd erg egoistish en dat klinkt heel hard maar denk er maar eens over na. je mag ook boos worden over het gene er gebeurd is. je kan ook een sessie bij een psygollog starten om dit te verwerken. dat kan bij psyq of bij een particulier.meid laat het gewoon over je heen komen en luister naar jezelf , als jij moet huilen gewoon doen, daar hoef jeje niet voor te verontschuldigen. gelukkig zijn er lotgenoten waarmee je het kan verwerken want allemaal maken ze nu hetzelfde mee. heeel erg veel sterkte en je mag me pben als je wilt voor vragen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 05:52

:(:) Wat een heftige gebeurtenis. Heel veel sterkte.
Goed dat je je ouders zo snel kon bereiken en dat ze zo snel aanwezig konden zijn.
Praat ook veel met je ouders, zij kunnen je helpen. :(:) Ze waren erbij, al zullen zij als professionals er anders mee omgaan.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:31

@_MG veel sterkte, een vreselijk verhaal, echt een nachtmerrie.
veel sterkte voor de familie

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:52

Jeetje, wat een verschrikkelijk verhaal zeg...

Inderdaad: Blijf praten, want dit is echt niet niks hoor!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 10:59

Vanochtend heeft me het bericht bereikt dat hij vannacht om 3.44 rustig is overleden. Het voelt nog een beetje onwerkelijk, maar dat komt later wel. Echt gehuild heb ik nog niet, zelfs maandag niet, tenminste niet dat ik me kan herinneren.

bedankt voor alle lieve reacties, het helpt echt enorm.. :)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:05

_MG schreef:
Vanochtend heeft me het bericht bereikt dat hij vannacht om 3.44 rustig is overleden. Het voelt nog een beetje onwerkelijk, maar dat komt later wel. Echt gehuild heb ik nog niet, zelfs maandag niet, tenminste niet dat ik me kan herinneren.

bedankt voor alle lieve reacties, het helpt echt enorm.. :)

Ik lees net dat ik eerst wat voorbarig was met mijn conclusie over het overlijden. Sorry daarvoor. Het kwam doordat jij zei: Het is afgelopen, er is geen hersenactiviteit meer.

Ik had dat afgelopen geïnterpreteerd als dat hij als gevolg van geen hersenactiviteit was overleden.
Maar goed...nu uiteindelijk is hij toch niet meer in het aardse.

Nogmaals sterkte gewenst...en nogmaals excuus voor mijn misvatting.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:07

Ik wil toch even zeggen dat je geweldig gehandeld hebt door je ouders te roepen vind dat je daar trots op kunt zijn. Soms is een zelfmoordpoging een schreeuw om hulp en wilde de persoon eigenlijk niet echt dood dus niet jezelf daar schuldig over voelen. Verschrikkelijk dat hij toch nog overleden is.

Denk wel dat praten over wat er gebeurd is heel goed is. Het wegstoppen leidt er alleen maar toe dat het een andere keer de kop weer opsteekt.

meisje heel veel sterkte ook voor je vriendinnen en de betrokken familie

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:17

Jeetje meid, wat een verhaal :(:)
Heel veel sterkte met het verwerken van alles!
En gecondeleerd met het verlies, ook voor de familie en alle nabestaande.
Vind wel dat je super gehandeld hebt!
Verschrikkelijk om zoiest mee te maken.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:20

Jeetje wat erg allemaal, wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit.
En ook gecondoleerd met het verlies voor jou, je vriendinnen, de familie en nabestaande.

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:23

wt erg :(:) sterkte

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:36

Pfff wat een ellende zeg.
Heel veel sterkte aan jullie!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:43

pfff meid heel veel sterkte
ik wil je laten weten dat mijn pbbox opstaat ik heb ook een zelfmoord van een goede kennis moeten verwerken en bij mij is het inderdaad ook moeten slijten maar weg gaan uit je gedachten zal die persoon niet

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:02

Hey meid. Wat vreselijk dat je dit moet meemaken.
Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe het moet voelen om die verschrikkelijke nachtmerries te moeten doorstaan. Ik heb iets in die aard meegemaakt maar dan in een totaal andere situatie.

Een goede vriend van mijn vriend en ik heeft 3 jaar geleden een motorongeluk gehad. (Het is niet helemaal zeker dat het wel een ongeluk was, maar dat zullen we nooit weten) Hij had geen helm op en kwam met zijn hoofd op het wegdek. Ze hebben hem ter plaatse gereanimeerd. Hij leeft nog, maar ook hij heeft geen enkele hersenactiviteit meer. Hij is gewoon een plant. Toen het net gebeurd was zijn we hem gaan bezoeken. De kamer stond vol machines en hij hing vol met draadjes enzo. Het was echt vreselijk. Toen droomde ik nog in goede herinnering van hem, fijne momenten. Maar enkele weken later zijn we hem terug gaan bezoeken. Nu waren zijn ogen open (waren spieren die bewogen volgens de dokter) en hij keek me zo aan. Brr, als ik er nog maar aan denk krijg ik rillingen. Hij keek me echt aan alsof hij wou zeggen 'Help me!' Sindsdien had ik nachtmerries. Die ogen van hem; ik vergeet ze nooit meer. Maar tijd ging voorbij en ook mijn nachtmerries. Ondertussen zijn we 3 jaar verder en ik durf hem niet meer bezoeken. Het is niet dezelfde persoon die er ligt, en zo wil ik hem niet herinneren. Het is erg grof om te zeggen maar ze hadden hem beter niet meer gereanimeerd, want hij zal nooit of nooit meer herstellen.

Ik hoop dat de nachtmerries bij jou snel overgaan en dat je dit alles een plaatsje kan geven. Meid, wat wens ik je veel sterkte hierbij.
Mijn pb-box staat open voor je.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:12

Jeetje meid, wat vreselijk voor jou, zijn vriendin en alle andere mensen die daar waren en dicht bij hem staan..
Ik hoop dat je zelf ook een beetje rust kan vinden en dat je die beelden los kunt gaan laten op een gegeven moment..

Sterkte :(:)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:18

Bah man wat een akelig idee.

Jammer dat jullie wel nooit te weten krijgen waarom hij het gedaan heeft. Dat zou voor jullie ook misschien wat duidelijkheid scheppen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.
Hopelijk kun je snel weer een beetje normaal slapen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:46

Moniek, heel veel sterkte de komende tijd :(:)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:55

Heel veel sterkte toegewenst aan jou, je vriendinnen en familie en iedereen die het er moeilijk mee heeft.
Ik hoop voor je dat je snel weer wat beter slaapt, want het is werkelijk een nachtmerrie!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:35

Wat ontzettend verschrikkelijk voor jou en je vriendinnen en familie!
Ik raad je ook aan om contact op te nemen met slachtofferhulp, zij kunnen je hulp en begeleiding geven, misschien kan het je helpen.
Neem je tijd om het te verwerken, alleen jij kunt voelen wat voor jou het beste werkt, door er bijvoorbeeld over te praten, schrijven, tekenen, huilen, schreeuwen het maakt niet uit hoe je het doet want dat is hoe jij je voelt en dat mag geuit worden. Niemand kan bepalen wanneer je het verwerkt hebt.
Daarnaast wil ik jou, je vriendinnen en familie heel veel sterkte wensen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:16

Wat afschuwelijk..

Wat moet die man zich in en in ellendig hebben gevoeld, als hij niet meer een moment kon afwachten, waarin er geen verjaardag werd gevierd en jullie dit dus niet hoefden mee te maken..

Weet je, deze beelden blijven je heel lang bij..helaas..en noodzaak is om dat rustig te verwerken, want er kunnen vreemde dingen uit voort komen. 1 'voordeel(wat cru woord hier, maar weet geen gepast woord)' van dit alles is, is dat jullie allemaal hetzelfde hebben meegemaakt, waardoor je er makkelijker met elkaar over kunt hebben en elkaars gevoelens dus ook echt begrijpen. Slachtofferhulp doet echt goed zn werk, veel mensen willen er niet aan, maar in dit soort sitaties wil het erg goed helpen.
Mocht dat niet voldoende zijn, dan kan je andere maatregelen nemen (doel ik niet perse op slaapmiddelen, maar meer aan traumaverwerking)..want je slaap is erg belangrijk en heb je nodig om dingen te verwerken.

Ik wens je alle kracht toe om dit een plaatsje te geven en voor de nabestaanden netzo.