Ben toch zooo boos he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:13

Ik kan de drukte niet helemaal snappen.
Dat zal liggen aan mijn opvoeding wat medicijnen betreft denk ik.
Ik was heel jong dat ik zo overal bij kon hoor, maar nooit een haar op mijn hoofd die gedacht heeft 5 aspirines op te eten.
Terwijl er altijd zat voorhanden is aan medicijnen hier.

Als ik op kamp ging had ik altijd zat bij me.
Wat aspirientjes, wat tegen diarree enz. Ik had altijd wel wat bij me.
Nu nog steeds, als ik weg ben heb ik vanalles bij me.
Ik ben dan ook de enige met mijn sport die een verbanddoosje bij zich heeft aangevuld insectenbeet spul en allerlei andere dingen.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:23

Hmmmmm ik vind dat je het een beetje overtrekt en ik heb zelf een kind. Jij bent boos, maar als je even objectief kijkt zou je eigenlijk heel boos op je eigen kind moeten zijn, die neemt iets aan van iemand wat niet mag, die neemt er niet één, maar zes in. Ik denk dat je dat heel goed weet in je hart en dat je nu een andere zondebok aan het zoeken bent. Als je kind daar nog niet vanaf kan blijven is ze nog niet klaar om op kamp te gaan, zo eenvoudig is het. Je kunt daar niemand anders verantwoordelijk voor houden als je eigen opvoeding. Iedereen wil zijn kind al jong op kamp sturen, maar owee als er wat niet naar wens gaat. Dat is dus het risico van op kamp gaan, dat was het vroeger al. Je dochter zal hier een hele goede les van leren en die weet ze dan voor haar toekomst. Als mijn dochter last van wat buikpijn heeft krijgt ze ook tabletjes mee naar school, daar gaan ze echt niet dood van.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:45

Doe eens kalm. Ik snap dat je boos bent.
Ik snap dat je het liefst een bezoekje aan die moeder wil brengen om haar wat te doen wss.
Maar het zijn kinderasprines. (Ja ik weet dat het de volgende keer iets anders kan zijn. Dat is al meerdere keren herhaald.)
Je maakt je er wel erg druk om.
En nee je kunt niet alle moeders zo goed laten worden als jou. (Want ik vind je zo te horen een goede moeder die het beste met haar dochter voor heeft! :) )

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:07

IngridB schreef:
Weet je waar de ts zich vooral over 'opfokt' ( wat heeeeel begrijpelijk is) ?
Dat is de reactie van de moeder van dat kindje. Dát is niet normaal. Om pillen mee op kamp te geven is óók
niet normaal, maar de reactie van die moeder slaat werkelijk alles.
En nee, we kunnen onze kinderen niet beschermen tegen álles, maar wel zoveel morgelijk
en we doen ons uiterste best als moeders, maar als er dan zo'n idioot komt met zo'n idiote reactie, dan gaan je nekharen toch
recht overeind staan hoor. En dat zal bij de moeders onder ons het ergst zijn als bij de niet-moeders!

Precies!
Het feit dat het kinderaspirientjes waren is hier ook niet mijn woede,maar wel het feit dat een kind ze gewoon tot de beschikking heeft!
En ja die reaktie van die moeder was voor mij idd de druppel!
Ik ben nu eenmaal niet zo'n type die om zulke dingen kan lachen en er verder de mond over houd!
Ik vind zoiets niet normaal,zeker niet als het ook nog bewust door een ouder is meegegeven zonder ook maar 1 woord naar de leiding toe.

Ik kan je zeggen dat het niet leuk is als je een tasje opend van je kind en er rollen je lege pillenstrips tegenmoed,ik schrik daar van!
Gelukkig zijn er nog wel wat mensen die mij kunnen begrijpen en mijn mening delen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:10

_Chanel_ schreef:
TS. Het zijn maar kinderasperines. We hebben het hier niet over heroine. Ik vind dat je een beetje overdrijft en kinderen van 8 weten al heel goed dat ze niet zomaar pillen mogen slikken. Het zat in een strip en kinderen weten echt wel dat ze daar niet aan mogen komen.

je begint steeds over allergie terwijl kinderen met een echte allergie vanaf hun 3de al echt goed weten wat ze wel en wat ze niet mogen hebben.

Ik zou het hierbij laten zitten. Die andere moeder is ook echt niet gek dat ze wat aspirines meegeeft. Op die leeftijd had ik al verschrikkelijke hoofdpijn en ik kreeg ook gewoon wat parachetamol mee op kamp.

Wat een reaktie zeg!
Als jij je kind met een rede pillen meegeeft op een kamp dan heb je dat wel even aan de leiding door te geven ja!
Juist om misbruik te voorkomen!

Deze moeder werkt ook nog in de gezondheidszorg dan mag je toch verwachten dat er verstandiger mee omgesprongen word!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:31

Kosta schreef:
Hmmmmm ik vind dat je het een beetje overtrekt en ik heb zelf een kind. Jij bent boos, maar als je even objectief kijkt zou je eigenlijk heel boos op je eigen kind moeten zijn, die neemt iets aan van iemand wat niet mag, die neemt er niet één, maar zes in. Ik denk dat je dat heel goed weet in je hart en dat je nu een andere zondebok aan het zoeken bent. Als je kind daar nog niet vanaf kan blijven is ze nog niet klaar om op kamp te gaan, zo eenvoudig is het. Je kunt daar niemand anders verantwoordelijk voor houden als je eigen opvoeding. Iedereen wil zijn kind al jong op kamp sturen, maar owee als er wat niet naar wens gaat. Dat is dus het risico van op kamp gaan, dat was het vroeger al. Je dochter zal hier een hele goede les van leren en die weet ze dan voor haar toekomst. Als mijn dochter last van wat buikpijn heeft krijgt ze ook tabletjes mee naar school, daar gaan ze echt niet dood van.

Ik ben het hier wel mee eens ja :j

Nirvana_29

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:43

Boos op je eigen kind, sorry hoor maar ik vind dat echt een rare opmerking. Jullie zeggen steeds dat een kind van 8 wel moet weten dat ze zoiets niet in mag nemen. Hoe weet je nou dat het in de strip gezeten heeft, wie weet dacht ze wel dat het snoepjes waren..

En dan nog vind ik dat je een kind van 8 niet veranwoordelijk kunt stellen voor zoiets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:10

Een kind van 6 of 8 is compleet anders dan een 2jarige waarbij ik dat soort dingen zou verwachten. Kinderen van 6 en 8 zouden zelfs al helemaal voor zichzelf kunnen zorgen ( opleiding pedagogisch gedaan).

TS kan beter boos op haar eigen kind zijn. Ik neem hierbij trouwens wel aan dat het kind van TS "normaal"is zonder verstandelijke beperkingen. Met beperkingen kan ik het nog begrijpen maar zonder echt niet.

BTW smaken asperines heel erg goor en zal een kind er zeker geen 6 eten alsof het snoepjes zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:14

Sinaasprilletjes zijn anders erg lekker hoor :9

Gewone aspirine / Paracetamol is erg goor inderdaad :P

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:18

Ik zou ook korte tijd boos zijn op de moeder die haar kind dit meegegeven heeft. Vervolgens zou ik medelijden hebben met haar dochter, en god danken dat het slechts kinderaspirines waren. Als laatste zou ik met je eigen dochter gaan zitten en met haar bespreken dat medicijnen alleen ingenomen worden als de dokter heeft gezegd dat ze voor jou bestemd zijn en dat er strenege regels zijn hoeveel en hoe vaak ze ingenomen mogen worden.

Alsnog stampvoetend naar de moeder van dat ene kind gaan heeft totaaal geen zin, ze zal er echt niks aan veranderen en je eigen dochter heeft er ook niks aan. Zorg er liever met een gesprek voor dat het in de toekomst niet meer gebeurd...
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:19

Waarom op die andere moeder boos zijn? Het is voor haar kind bedoeld en dat andere kinderen er dan aan gaan zitten is haar probleem niet. Kinderen moeten sowieso al weten dat ze niet aan medicijnen mogen komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:22

Ach joh, gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden.
De moeder van het andere kind had het moeten melden, maar wie weet is ze het glad vergeten door het een en ander, je weet het niet. En de dochter van TS had 3 keer na moeten denken voor ze de pillen in haar mond stopte.
Niet meer wakker van liggen. Tel tot 10 en ga anders lekker even naar buiten tot rust komen :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:26

_Chanel_ schreef:
Een kind van 6 of 8 is compleet anders dan een 2jarige waarbij ik dat soort dingen zou verwachten. Kinderen van 6 en 8 zouden zelfs al helemaal voor zichzelf kunnen zorgen ( opleiding pedagogisch gedaan).

TS kan beter boos op haar eigen kind zijn. Ik neem hierbij trouwens wel aan dat het kind van TS "normaal"is zonder verstandelijke beperkingen. Met beperkingen kan ik het nog begrijpen maar zonder echt niet.

BTW smaken asperines heel erg goor en zal een kind er zeker geen 6 eten alsof het snoepjes zijn.

Ik heb geen opleiding pedagogisch gedaan, maar ik weet toch wel dat een kind van 6 of 8 toch echt niet compleet voor zichzelf
kunnen zorgen hoor.

En kinderaspirines zijn trouwens echt niet goor, maar smaken net als snoepjes.

Maar ik hoor al verschillende keren dat ts boos moet zijn op haar eigen kind. Ik snap dat niet hoor. Misschien heeft dat meisje wel alles
uit de strip gehaald en gezegt, ik heb lekkere snoepjes bij me, wil jij ook! Daar kan haar dochtertje toch niets aan doen?
Voor de volgende keer zal ze wel heel duidelijk moeten zijn tegen haar dochtertje en moeten uitleggen wat er kan gebeuren met medicijnen, maar ik denk dat ze dat zelf al heus wel gedaan heeft.

Ik zou ook laaiend op die moeder zijn, maar dan vooral om het feit dat ze zo'n ongelooflijke idiote reactie geeft!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:40

funnyhorses schreef:
Precies!
Het feit dat het kinderaspirientjes waren is hier ook niet mijn woede,maar wel het feit dat een kind ze gewoon tot de beschikking heeft!
En ja die reaktie van die moeder was voor mij idd de druppel!
Ik ben nu eenmaal niet zo'n type die om zulke dingen kan lachen en er verder de mond over houd!
Ik vind zoiets niet normaal,zeker niet als het ook nog bewust door een ouder is meegegeven zonder ook maar 1 woord naar de leiding toe.

Ik kan je zeggen dat het niet leuk is als je een tasje opend van je kind en er rollen je lege pillenstrips tegenmoed,ik schrik daar van!
Gelukkig zijn er nog wel wat mensen die mij kunnen begrijpen en mijn mening delen.

Mijn dochter (8 jaar) heeft ook zelf haar medicijnen mee naar school.
Ze weet zelf welke ze wanneer mag nemen.

Mijn zoon heeft van de winter zijn pufje mee gehad naar school (en in groep 3 en 4)liep hij er zelf ook de hele dag mee.

Er is zelfs een kindje van 5 op school, die eigen medicijnen mee heeft.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:43

funnyhorses schreef:
suuzepuus schreef:
Als er in een brief staat dat medicijnen afgegeven moeten worden aan de leiding en dat niet gedaan wordt kun je de leiding daar de schuld tovch niet van geven?
Had de moeder in kwestie dat moeten doen. de leiding hoeft toch geen tassen na te gaan zoeken op 'verboden' spullen??

Ja toch wel!
Stel een kind heeft stiekem iets meegenomen,wat als dat dan ingenomen word alszijnde snoepje?

Ik ben van mening dat je dit zelf thuis kan doen voor je de deur uitstapt met kind.
En acht jaar is een leeftijd waarin ze ook wel een beetje besef hebben van dingen hoor ;)

Ik vind overgens dat je ook heel fel reageerd.
Het is alleen maar stel stel stel wat ik voorbij hoor komen.
Maar van een mug een olifant maken is ook een vak he.

De leiding heeft het misschien perongeluk een foutje gemaakt en dit foutje had ook jou kunnen overkomen.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Maar buiten dat is de moeder van het andere kindje de hoofd verantwoordelijke

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:45

_Chanel_ schreef:

Ik werk in het onderwijs met deze leeftijd en ik zou nooit medicijnen aan de kinderen meegeven. Ik ben het er niet mee eens dat ze dat op die leeftijd al moeten kunnen. Ik zou haar er natuurlijk wel op wijzen, maar boos vind ik toch echt te ver gaan

En inderdaad, die kinderasperientjes smaken juist lekker.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:46

_Chanel_ schreef:

Aspirines voor kinderen zijn speciaal erg lekker gemaakt, daar zit zo'n sinaasappelsmaakje aan. Mijn kinderen eten ze ook graag, maar ze liggen buiten bereik. 'Opleiding pedagogisch gedaan' is leuk, maar de praktijk is weerbarstiger ;)

Ik kan me de woede van TS wel voorstellen en dat ze kwaad zou moeten zijn op haar eigen kind vind ik onzin. Een kind van 8 ziet echt het gevaar niet in die lekker smakende dingetjes, zeker niet als ze aangeboden worden op een plek waar het veilig is en door iemand die ze denkt te kunnen vertrouwen. Dat kunnen ze gewoon nog niet, wat je ook zegt. Mijn dochter (toen 6) heeft vorig jaar ook eens zoiets geflikt bij de oppas, uit de badkamerkast en samen met de dochter van de oppas. Ik was niet boos op haar, wel op de oppas, dat die dingen binnen bereik liggen. Kinderen raken in een spel verzeild (in haar geval speelden ze ziekenhuisje) en zien gewoon de consequenties nog niet. Nee, ook achtjarigen niet.
De reactie van de moeder van het andere meisje is beneden alle peil.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:48

IngridB schreef:
Misschien heeft dat meisje wel alles
uit de strip gehaald en gezegt, ik heb lekkere snoepjes bij me, wil jij ook! Daar kan haar dochtertje toch niets aan doen?

Als dat het geval zou zijn zou de lege strip niet in het toilettasje van ts haar kind zitten of wel :)*
Ik denk dat de kans groter is dat TS haar dochter zélf de pilletjes gepakt heeft onder het mom van snoepjes aangezien ts haar dochter niet voorgelicht heeft over medicijnen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 16:48

_Chanel_ schreef:
Waarom op die andere moeder boos zijn? Het is voor haar kind bedoeld en dat andere kinderen er dan aan gaan zitten is haar probleem niet. Kinderen moeten sowieso al weten dat ze niet aan medicijnen mogen komen.

Mijn kind heeft ze niet genomen maar gekregen!
En ja,ik kijk er volwassenen op aan en niet kinderen.
En tuurlijk heb ik ook een hartig woordje met mn kind gesproken!Ik ga heus niet zomaar op een ander mopperen en vervolgens doen alsof mijn engeltje nooit iets stouts of doms doet,in tegeldeel.

opvoeding begint bij de ouders.Wij leven hier (gelukkig) medicijn vrij.Daarmee wil ik zeggen dat mijn kind gelukkig nog nooit een tablet van dichtbij heeft gezien.Dus heeft zij er ook geen kwaad in gezien.En ja die kinderaspirientjes zijn net snoepjes,des te meer reden om ze niet zomaar in de handen van een kind te duwen,zo van hier kind vreet ze maar als je denkt ze nodig te hebben.
ik vind het een zeer lakse houding van zo'n ouder en erg egoistisch gedacht t.o.v andere kindertjes!

Er is er maar 1tje in dit hele topic die het helemaal juist begrijpt!
En diegene weet wel wie ik bedoel ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:49

Ylana schreef:
IngridB schreef:
Misschien heeft dat meisje wel alles

Als dat het geval zou zijn zou de lege strip niet in het toilettasje van ts haar kind zitten of wel :)*
Ik denk dat de kans groter is dat TS haar dochter zélf de pilletjes gepakt heeft onder het mom van snoepjes aangezien ts haar dochter niet voorgelicht heeft over medicijnen.

Kauwgumpjes zitten ook in doordrukstrips. Dat is voor een kind veel meer de belevingswereld dan medicijnen ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 16:50

Blue_Eyes schreef:
_Chanel_ schreef:

Aspirines voor kinderen zijn speciaal erg lekker gemaakt, daar zit zo'n sinaasappelsmaakje aan. Mijn kinderen eten ze ook graag, maar ze liggen buiten bereik. 'Opleiding pedagogisch gedaan' is leuk, maar de praktijk is weerbarstiger ;)

Ik kan me de woede van TS wel voorstellen en dat ze kwaad zou moeten zijn op haar eigen kind vind ik onzin. Een kind van 8 ziet echt het gevaar niet in die lekker smakende dingetjes, zeker niet als ze aangeboden worden op een plek waar het veilig is en door iemand die ze denkt te kunnen vertrouwen. Dat kunnen ze gewoon nog niet, wat je ook zegt. Mijn dochter (toen 6) heeft vorig jaar ook eens zoiets geflikt bij de oppas, uit de badkamerkast en samen met de dochter van de oppas. Ik was niet boos op haar, wel op de oppas, dat die dingen binnen bereik liggen. Kinderen raken in een spel verzeild (in haar geval speelden ze ziekenhuisje) en zien gewoon de consequenties nog niet. Nee, ook achtjarigen niet.
De reactie van de moeder van het andere meisje is beneden alle peil.

Dankje voor je reaktie!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:54

Ik zou me eerlijk gezegd vrij lüllig voelen om Sinasprilletjes bij een kampleiding af te gaan geven, met de mededeling dat mijn dochter daar waarschijnlijk midden in de nacht om zal komen vragen... :\

Had die moeder er ook maar 6 meegegeven? Dan zie ik helemaal het probleem niet. Dat is een halve dagdosering voor een kind van 8 jaar, en alles bij elkaar maar anderhalf paracetamolletje voor volwassenen.

Als het om grotere hoeveelheden was gegaan of om echte voorgeschreven medicijnen dan had ik het, afhankelijk van het type, wel kwalijk gevonden, maar dan hadden die ouders waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.

Hoeveel kinderen hebben niet een puffer mee? Dat zijn ook medicijnen, en nog voorgeschreven ook. Mogen kinderen die niet zelf bij zich houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:15

Ik begrijp vooral het gevoel van onmacht en frustratie dat je hiervan zal hebben. Ik zou het ook hebben hoor absoluut.
Maar ik hoop dat ik en dus ook jij, na een paar dagen rustig kan ademhalen en inzien dat het een stomme samenloop van omstandigheden is.
De akeligste dingen gebeuren vaak door teveel factoren die allemaal tegelijk mis gaan.

Ja het is verkeerd dat het gebeurd is. Verkeerd van betreffende moeder. Die had de asperines aan de leiding moeten geven en daarnaast haar kind moeten leren dat ze die medicijnen nooit aan iemand anders mag geven.

Van jouw dochter is het niet echt verkeerd als ze niet beter wist. Dus boos op haar worden vind ik ook wat overdreven, en een gesprekje lijkt me voldoende.

Het ligt misschien ook wel aan het feit dat ze nog nooit medicijnen heeft gezien, dat kan dus ook situaties als deze veroorzaken.

Al met al een combinatie van een heleboel factoren waar hopelijk iedereen wat van geleerd heeft.
De kampleiding dat ze strikter moeten zijn met medicijnen, ook al is het een ongevaarlijke dosis.

Die moeder die het of aan de kampleiding had moeten vertellen of haar kind heel duidelijk maakt hoe en wat. Waarschijnlijk heeft ze van te voren dat gewoon niet ingezien, ach paar kinderpilletjes... kan geen kwaad. Onterecht maar niet moedwillig.

En jij dat je je kind bekend moet maken met medicijnen, want ik vind dat ze dat wel al moet weten en kan weten op die leeftijd. Net zoals je je kinderen leert om van de allesreiniger af te blijven. Het is geen garantie dat er niets gebeurd , maar je vergroot de veiligheid wel. En het is het enige waar je invloed op kan hebben

funnyhorses, als er maar 1 iemand in dit topic is die je begrijpt ,is het dan niet dat je misschien net iets overreageerd en daardoor wat aversie oproept ?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:27

Was de werkzame stof nu paracetamol of acetylsalicylzuur? (heb niet alles gelezen)
Paracetamol kan snel overgedoseerd worden bij kids, slecht voor de lever. En acetylsalicylzuur verdunt het bloed waardoor bloedingen niet zo snel stollen als gebruikelijk.
Bij normaal gebruik natuurlijk geen probleem maar het gebruik van één van deze middelen door een kind zonder toezicht van een ouder is best wel link. Ik snap wel dat je geschrokken bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:32

Beschadiging van de lever kan optreden na de inname van een enkele dosis van 10 tot 15 gram paracetamol.

Sinaspril
Samenstelling
Bevat 120 mg paracetamol per kauwtablet.

Laten we zeggen dat een kind maar 4 gram mag, lekker overdreven, maar dan zitten we teminste ruim.
4000 / 120 = 33,3
Oftewel kindlief had 34 sinaspril tegelijk in moeten slikken.