jurk of shirts "met cup"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:02

lesilla schreef:
kaatje89 schreef:
Lesilla, zulke shirtjes heb ik ook wel, maar dan word de aandacht behoorlijk naar je borsten toe getrokken, althans dat vind ik bij mezelf. En daar voel ik me niet altijd lekker bij..

Ja, dat is wel een feit (bij mij zijn ze vals dus vind het niet zo erg :o :+ ). Balen voor jullie dat winkelen niet makkelijk is ;(

Haha ja dan is het ook anders denk ik. Ik heb ook wel van die shirtjes hoor, maar kan er gewoon niet zo goed tegen als alle aandacht alleen maar daarheen gaat..

Maar goed, ook omdat ik veel pijnklachten heb word ik (waarschijnlijk) in oktober geopereerd, bvk :)

absque_dubio

Re: jurk of shirts "met cup"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:06

En ik vind het met mijn maatje 36/38 en cup 70D én vetjes al dramatisch. :=
En het erge is nog, mijn boobies hebben besloten nog verder te groeien, dus inmiddels vallen ze ook mn bh's uit. Maar zoek maar is een fijne 70E die er ook nog normaal uitziet..

Verder draag ik voornamelijk simpele dingen met een vestje erover, en jurkjes met een hempje eronder. En anders iets gewoon een maat groter kopen, evt. een tailleriem erbij, en doen alsof het zo hoort. :Y)

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:13

oooh dit is echt zo herkenbaar := gelukkig ben ik niet de enige, das dan weer een opluchting haha :D
Ik heb maat 36 (als je naar mn buik/taille kijkt) maar met mn 70F ga ik daar voor de rest dus echt niet inpassen.. bij blousjes gaan de knopen maar tot bepaalde hoogte dicht, en bij shirtjes zit het daar gewoon te strak of wordt heel het model lelijk.. maar idd, neem ik een maat groter, flubbert ie helemaal als een soepjurk om mn buik heen, echt draamaaa!
En probeer dan maar eens een leuk jurkje te vinden.. of bikini's ook zo iets, beugelbikini's heb ik nog nooit in mijn maat kunnen vinden (of wel, maar dan geen maat s broekje dr bij := ) dus ik hou het maar bij triangelbikini's :+
Zo, ik kan er zo helemaal gefrustreerd van worden :') maarja, iedereen heeft wel iets he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:23

ik heb met mijn 75C al problemen met bloesjes dus in vergelijking tot de meeste nog klein. ik krijg ze ook maar tot op een bepaalde hoogte goed dicht. ja ik kan ze dicht krijgen, maar dan staan de knoopjes helemaal op spanning en dat ziet dus niet uit :P ook met bikini's zit ik altijd op de grootste maat bovenstukje en kleinste maat broekje. triangel bikini's hoef ik dus ook niet aan te trekken. heb nu van die halter bikini's die zitten wel fijn.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 17:53

triangel bikini hoef ik ook niet te proberen, 1x heen en weer baantje trekken in het zwembad en ik kan mn bovenstukje in mn nek gaan zoeken...

Haha lesilla ik denk inderdaad dat dat het verschil is.. ik zou liever een maatje kleiner willen dan een maatje groter, dus ik leg de nadruk er ook liever niet op... Kaatje.. stoer dat je voor een bvk gaat, zo erg is het bij mij niet maar een cupje minder zou niet erg zijn :+

maar heeft iemand toevallig die pieces sjaal die ik op de vorige pagina postte of niet? ik heb geen flauw idee hoe dat zit namelijk... en aangezien je die in meerdere modellen kan knopen dat ik dat dat miss wel iets zou kunnen zijn?

Vandaag weer de stad in geweest maar niks gepast.. als is met belijning om de borsten, zo'n vlak voor je voorgevel langs of die ubersimpele v-hals shirtjes waar ik er al tig van hem...

als dat victoria's secret inderdaad wat is en ook nog een beetje betaalbaar wil ik daar wel een handtekeningen actie voor opzetten :+

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:07

ik heb dat probleem ook altijd, het enige wat ik kan bedenken is heel veel verschillende shirts passen en kijken hoe het staat.
ik heb er al zoveel aangehad die qua cup gewoon veelste klein waren maar uiteindelijk heb ik ook al een hele verzameling die wel past. bij mij is het helaas zo dat het eigenlijk allemaal andere merken zijn. want me wel opvalt is dat ze nu veel vaker passen dan 3 jaar geleden ofzo, (alsof er tegenwoordig meer rekening wordt gehouden met grote borsten)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:11

__danielle__ schreef:
triangel bikini hoef ik ook niet te proberen, 1x heen en weer baantje trekken in het zwembad en ik kan mn bovenstukje in mn nek gaan zoeken...

Haha lesilla ik denk inderdaad dat dat het verschil is.. ik zou liever een maatje kleiner willen dan een maatje groter, dus ik leg de nadruk er ook liever niet op... Kaatje.. stoer dat je voor een bvk gaat, zo erg is het bij mij niet maar een cupje minder zou niet erg zijn :+

maar heeft iemand toevallig die pieces sjaal die ik op de vorige pagina postte of niet? ik heb geen flauw idee hoe dat zit namelijk... en aangezien je die in meerdere modellen kan knopen dat ik dat dat miss wel iets zou kunnen zijn?

Vandaag weer de stad in geweest maar niks gepast.. als is met belijning om de borsten, zo'n vlak voor je voorgevel langs of die ubersimpele v-hals shirtjes waar ik er al tig van hem...

als dat victoria's secret inderdaad wat is en ook nog een beetje betaalbaar wil ik daar wel een handtekeningen actie voor opzetten :+

wat die triangel bikinis betreft, ligt er heel erg aan wat voor kwaliteit bikini het is(met wat meer stof en steviger) en natuurlijk ook met de stevigheid van je borsten, sommige zijn nu eenmaal strakker dan andere:D)
maar ik heb nu 3 triangelbikinis die echt gewoon goed passen. en ik heb ook 80 E. het nadeel is gewoon dat dit soort bikinis ook altijd veel duurder zijn maja dat is nu eenmaal zo, vind het balen maja liever dure bh's/ en bikini s die passen dan er een beetje voor l*L bij lopen toch :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 19:24

haha ik heb dus juist het idee dat ik steeds minder kleding kan vinden waarbij het goed past.. misschien ligt dat ook een beetje aan het budget dat mensen hebben?

Ben het wel met je eens hoor, liever wat meer uitgeven en er leuk uitzien dan voor l*l lopen, maar vind 50 euro voor een shirtje bijvoorbeeld echt veel te gek.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:07

hoi dames!

hier nog iemand. Ik heb zelf 65F dat is ook niet fijn hoor. Ik ben helemaal niet fijngebouwd ben alleen boven erg smal mijn taille omvang is dan ook 62 cm. heupen zijn wel weer breed haha lekker zandloper figuur.
Als ik dan inderdaad een truitje aan trek waar je de taille niet in ziet dan lijkt het net op ik heel rond ben hahaha.
En ook het probleem met de randjes onder je borsten of truitjes met een gevuldecup hahaha

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 11:56

65F?? Waar haal jij je bh's dan? want van wat ik zie begint het meestal bij 70 en mijn 80 is ook moeilijk te verkrijgen bij de grote cups.. of valt dat wel mee?

wel fraai hoor.. al 4 pagina's met mensen met hetzelfde probleem en niemand met tips en tricks?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:00

__danielle__ schreef:
65F?? Waar haal jij je bh's dan? want van wat ik zie begint het meestal bij 70 en mijn 80 is ook moeilijk te verkrijgen bij de grote cups.. of valt dat wel mee?

65 is wel te krijgen, maar niet of nauwelijks in Nederland. Ik heb ook 65 qua omtrek icm grotere cupmaat en ik haal m'n BH's altijd uit Engeland ( http://www.bravissimo.com :) i love that site <3 )
Ik moet van kleren/broeken xxs/xs hebben, maar krijg bv een blouse ook nooit dicht. Doe dr daarom vaak een shirtje of hemdje onder :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 12:04

Ja ik zou net zeggen, 65 A ofzo zie je nog wel es hangen.. maar lijkt mij lastig om dat in de grotere cupmaten ook te kunnen krijgen...

Ik draag ook wel eens een blouse maar dan met een giletje ofzo eroverheen..staat ook nog wel leuk en dan heb je toch ook nog het afkleedeffect vanwege de v-vorm bij de hals.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:44

Herkenbaar probleem...ik heb 75 H als bh maat, en maat 40 qua kleding. Ik vind bloesjes/tuniekjes heel leuk maar het meeste past niet.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:46

Ik heb hoop ik voor jullie een mogelijke "oplossing"?
ALs je zo blousjes hebt die in een grotere maat wel rond je borsten passen, maar dan hangen te fladderen rond de rest van je buik, dan kan die die aan 2 kanten toch gewoon innemen?

Mama doet vaar bij truien omdat ik brede schouders heb, maar een smalle taille. (heb gewoon een maatje 70b van borsten, dus dat allemaal gewoontjes).

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:02

Voor leuke en goed passende bh's voor grote cupmaten kun je goed slagen bij: www.syldesign.nl en www.farfallina.nl.

Vooral de bh's van Syl zijn geschikt voor vrouwen met een grote cup maar smalle omvang. Je moet bij dit merk wel een cupmaat kleiner nemen dan je gewend bent, ze vallen groot.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:13

Syl heb ik inderdaad ook gehad. Ik ga naar een speciaalzaak hier op het dorp. Daar hebben ze wel 65f maar niet veel.
Inderdaad we handig innemen maar dan moet je wel iemand hebben die dat kan anders ziet het er nog niet uit.
Ik had van de zomer een bikini gekocht in de uitverkoop (bij speciaalzaak) was hij nog 80 euro

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:19

Ik heb vooral een probleem met een wedstrijdblouse...
Ik wil dat het mooi getailleerd zit, maarja dan gaat het bovenaan niet meer dicht :+
Dus nu moet ik meestal in een tent rijden.. Iemand daar nog een oplossing voor?

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:48

SuzannePerla schreef:
Ik heb vooral een probleem met een wedstrijdblouse...
Ik wil dat het mooi getailleerd zit, maarja dan gaat het bovenaan niet meer dicht :+
Dus nu moet ik meestal in een tent rijden.. Iemand daar nog een oplossing voor?

Zoals ik dus al zei, aan de zijkanten mooi innemen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:51

Ik heb hetzelfde probleem en het klinkt vreemd maar voornamelijk de goedkope jurkjes zitten mij echt perfect!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 17:11

breezy, de goedkoopste bh's van bijvoorbeeld henk ten hoor zitten mij ook het best hoor.. of echt de super dure maar dat heb ik er dan weer niet altijd voor over... dus ik kan me wel voorstellen dat goedkopere kleding je vrij goed zit maar die ervaring heb ik helaas niet....

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:07

Ik heb E70 en als ik een leuk jurkje aan heb dan zit de naad wat onder de borsten hoort te zitten, halvewege de borsten.

Oplossing voor mij, ik koop zulke jurkjes niet meer :')

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:56

Zo te zien hebben meer dames ook last van deze probleem.

Ik vind het ook jammer dat ik niet alles kan dragen, maar ik draag al een paar jaar geen blouses, want ik krijg de knopen aan de bovenkant toch nauwelijks dicht of ze gaan wel dicht, maar heb ik teveel stof over bij mijn taille (heb platte buik). De jurken met voorgevormde cups laat ik echt links liggen! :n Daar krijg ik ook dubbele tieten van. Very charming :P

Ik draag het liefst shirts en jurken van stretch stof. Die past zich prima aan mijn lijf, dus ruimte genoeg voor mijn tieten en toch strak om mijn buik en kont. :D

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:00

haha ja inderdaad strech is het beste haha
ik moet alleen op zoek gaan naar een mooie jurk want heb binnekort een bruiloft iemand iedeeen?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 20:05

zoiets met een wit hempje eronder ofzo? waterval hals staat mij meestal wel mooi :j en vind dit best een leuke jurk.
Klik

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:09

vikki schreef:
Bekend probleem... helaas heb ik dat probleem met maat 40 en een H cup... |o Ik heb er nog nooit besteld, maar Bravissimo (winkelketen met webwinkel in de UK) jurken verkoopt voor vrouwen met rondingen :j . Wanneer ik beter in de slappe was zit, ga ik daar zeker een x bestellen :) .
I <3 Bravissimo.
80% van mijn bovenkleding komt daar vandaan en ik ben er ontzettend blij mee. Ook geweldige bikini's voor mensen met een grotere cupmaat.