Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fjord_brucht schreef:ho ontbijt en lunch eet ze wel en goed ook.
Het is alleen de warme maaltijd die ze weigert
.rainbow8 schreef:Ik heb sommige posts met stijgende verbazing zitten lezen.........
Ik zal je vertellen hoe het hier is gegaan. Zowel dochter als zoon (heeft de eerste anderhalf jaar van zijn leven alleen maar gespuugd) hebben een tijd warm eten geweigert.
Begonnen met dwangvoeren, op de gang zetten met bord en al, stickers plakken en met zoveel stickers mochten ze zelf kiezen wat ze er gegeten werd, niet eten dan de volgende dag als ontbijt en zoveel happen eten dat je oud bent (doe je dit niet dan krijg je hetzelfde eten de volgende maaltijd weer), wekker zetten (20 minuten mogen ze eten), zakgeld afpakken en/of terug laten betalen. Alle methoden hebben er aan bijgedragen dat ze nu beiden heel goed eten en bijna alles lusten. Er is 1 groente die ze mogen kiezen die ze niet hoeven eten. Oh ja, als ze in "staking" gaan dan is het na het eten linea recta naar bed en ik zie je morgen ochtend aan het ontbijt weer. En de volgende dag geen snoep of tussendoortje, ook niet mee naar school.
Nu zal ik wel half bokt over me heen krijgen, maar dat boeit me niet. Iedereen voed zijn/haar kids op zoals ze zelf denken dat het goed is. TS veel succes en laat je niet chanteren door je dochter!!
Zonnetje81 schreef:rainbow8 schreef:Ik heb sommige posts met stijgende verbazing zitten lezen.........
Ik zal je vertellen hoe het hier is gegaan. Zowel dochter als zoon (heeft de eerste anderhalf jaar van zijn leven alleen maar gespuugd) hebben een tijd warm eten geweigert.
Begonnen met dwangvoeren, op de gang zetten met bord en al, stickers plakken en met zoveel stickers mochten ze zelf kiezen wat ze er gegeten werd, niet eten dan de volgende dag als ontbijt en zoveel happen eten dat je oud bent (doe je dit niet dan krijg je hetzelfde eten de volgende maaltijd weer), wekker zetten (20 minuten mogen ze eten), zakgeld afpakken en/of terug laten betalen. Alle methoden hebben er aan bijgedragen dat ze nu beiden heel goed eten en bijna alles lusten. Er is 1 groente die ze mogen kiezen die ze niet hoeven eten. Oh ja, als ze in "staking" gaan dan is het na het eten linea recta naar bed en ik zie je morgen ochtend aan het ontbijt weer. En de volgende dag geen snoep of tussendoortje, ook niet mee naar school.
Nu zal ik wel half bokt over me heen krijgen, maar dat boeit me niet. Iedereen voed zijn/haar kids op zoals ze zelf denken dat het goed is. TS veel succes en laat je niet chanteren door je dochter!!
Als ik zo met mijn kinderen om moet gaan. Is gewoon een fase, trekt wel bij. Eten gaan ze allemaal uiteindelijk weer doen ik ken geen volwassene die alleen maar brood eet
eva1969 schreef:Ik heb al regelmatig voorbij zien komen wat ik ook zou adviseren. Niet druk maken, bord op tafel zetten, heel klein beetje opscheppen zodat het te overzien is. De tijd krijgen om te eten tot de rest ook klaar is. Zo niet, bordje weg. Toetje aanbieden, tijd krijgen om het op te eten tot rest klaar is, zo niet, toetje weg. Ze krijgt de rest van de dag genoeg binnen, en zal er niks van krijgen 's avonds niet te eten. Het belangrijkste is dat jij totaal niet reageert. Maak er ook geen spektakel van als ze wel een hap neemt, zeg gewoon 'wat fijn dat je dat eet' en klaar. Ze moet leren dat ze voor zichzelf eet, niet voor jou.
Aanvullend vind ik dat je van het hele avondeten een enorm spektakel maakt, ze mag kiezen wat ze wil eten, mee koken, mee tafel dekken ... dat zou niet mijn keus zijn. In mijn ogen leg je daarmee alleen nog maar meer gewicht op de avondmaaltijd.
Veel succes.
Moontje1991 schreef:Zonnetje81 schreef:
Als ik zo met mijn kinderen om moet gaan. Is gewoon een fase, trekt wel bij. Eten gaan ze allemaal uiteindelijk weer doen ik ken geen volwassene die alleen maar brood eet
Ik wel en het is vreselijk om voor dat soort mensen een kerst maal te maken.
En dus ook heel vervelend voor dat soort mensen dat ze nooit buiten de deur kunnen eten.
(zie je het al voor je in een restaurant "ja heeft u ook een broodje pindakaas" )
. Ik doe dit niet voor mijn lol, want alles lusten is way easier... Zonnetje81 schreef:Moontje1991 schreef:
Ik wel en het is vreselijk om voor dat soort mensen een kerst maal te maken.
En dus ook heel vervelend voor dat soort mensen dat ze nooit buiten de deur kunnen eten.
(zie je het al voor je in een restaurant "ja heeft u ook een broodje pindakaas" )
Hm ben ik toch niet zo dramatisch.
Ik ben wel een mega drama maar dat heeft NIKS te maken met de methodes die mijn ouders hebben gehanteerd. Dat bedoel ik ook meer met mijn posts. Als iemand NIET wil eten eet ie gewoon niet. Ook niet met allerlei 'rare' oplossingen.
Het is mijn probleem dat ik slecht eet, dan ga ik gewoonweg niet mee... ANderen zeuren er meer om, ik heb zoiets van, laat me met rust, als ik honger heb, mijn probleem
Moontje1991 schreef:Ik wel en het is vreselijk om voor dat soort mensen een kerst maal te maken. (en dan bedoel ik dus iemand van een jaar of 40)
Dat wil je je kind toch niet aandoen?
Wat heb je nou liever nu even doorzetten en dat je kind straks goed eet?
Of nu altijd zijn zin geven en dat ze straks als ze 30 is alleen maar brood met pindakaas eet?
Moontje1991 schreef:Oke dan begrijp ik je.
Ik dacht dat je bedoelde als dat kind niet wilt dan geef je het toch gewoon iets wat ze wel wilt een broodje of patat vandaar.
. Meer omdat een hoop mensen het kind niet zonder eten naar bed kunnen/willen sturen. En om de confrontatie te vermijden, dus gewoon een tijdje geen warm eten geven, vaak willen ze dan wat jij hebt dan weer hebben. (mits het aanstellerietes is).
) hij wilde toen helemaal niks meer eten. Toen kreeg hij na een tijdje gewoon helemaal geen avond eten meer, totdat hij zelf weer wou gaan eten.
. 
fjord_brucht schreef:Ik heb absoluut veel aan de tips.
Vanavond nieuwe kans.
Iemand vroeg of we allemaal aan tafel blijven zitten dat doen we ook we gaan pas van tafel als iedereen klaar is.
Toetje krijgt ze wel altijd wij eten dat ook hoort erbij.
Appelmoes vind ze wel lekker want dat eet ze wel.
We gaan vanavond geen strijd aan
ik zet het op tafel eet ze heel fijn niet dan niet.
Ga dat proberen met haar.
Ik hou jullie op de hoogte