norski schreef:Heb je haar wel eens laten testen op adha, ppd-nos oid?
Misschien zit er wel meer achter dan gewoon een vervelend kind.
Heb jij laatste post TS gelezen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rock schreef:Consequent ben ik zoveel mogelijk hoor (voor zover het gaat, ik heb immers zelf ook adhd en ben soms even in m'n eigen wereldje).
Ik ga vrijwel nooit van nee naar ja. Hooguit in de vorm dat als ik ze er even niet over hoor, ze bijvoorbeeld wél een snoepje mogen (op mijn moment dus, langer zeuren is langer wachten).
Positief benoemen doe ik vaak. Helaas is dat voor haar soms ook aanleiding om dan JUIST ongewenst gedrag te gaan vertonenDan probeer ik zoveel mogelijk meteen om te schakelen naar negeren overigens
Zonnetje:
ADD is een vorm van ADHD.
ADHD betekent "Attention Deficit Hyperactivity Disorder" oftewel aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit. ADD is dus eigenlijk ADHD zonder hyperactiviteit.
* heeft ongeschikt als ondernaam, dus neemt er geen aanstoot aan*
Testen gaat gebeuren over een tijdje. Dat is al besproken met de kinderpsycholoog én met Lucertis, waar we met onze oudste lopen. Maar eerst willen ze kijken hoe het op school gaat. Ze is door de kinderpsycholoog getest en vertoonde een piekje bij de ADHD, maar nog niet klinisch.
Alwiene schreef:Nou je krijgt wel de een na de ander die net als jij aan ADD denkt RockIk vind het jammer dat ze willen wachten wat er op school gebeurd, moet zo'n kind dan éérst met alle problematiek school ervaren terwijl de ervaring met meds zoveel fijner kan zijn? Ik snap helaas steeds vaker de hulpverleners hier niet zo goed in..
melissa_b schreef:ooo wat vervelend! Volgens mij best een nachtmerrie om zo te lezen.. Tjaa ik denk dat ik haar zou opsluiten of onder de koude douche enz? Maar zo sta ik er in, wie niet wilt luisteren moet maar voelen! Wat een gek kind dat ze zo reageert.. Mjaa het mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten.
Ben jij wel consequent met haar? Desnoods laat je haar de hele dag op de gang totdat ze normaal doet, laat je dochter maar in de tuin of andere wc gaan enz.
geerke schreef:sillyhorse@ gelden deze tips niet voor alle kinderen?